Οδηγoύμε τη νέα BMW 530d

Οδηγoύμε τη νέα BMW 530d

Η 7η γενιά της Σειράς 5 μαθαίνει από τα λάθη της προηγούμενης και επανακάμπτει στη θέση της κορυφαίας οδηγικά πολυτελούς μπερλίνας

Στο δικό μου μυαλό το μοντέλο που είναι συνυφασμένο περισσότερο με τη μάρκα BMW είναι η «3άρα». Όχι όμως και στο μυαλό της πλειονότητας των ανθρώπων, οι οποίοι κατά 58% σκέφτονται ως πρώτη επιλογή τη Σειρά 5.

Δεν το ήξερα και ομολογώ εντυπωσιάστηκα. Το ήξερε όμως η BMW  και με αυτό στο μυαλό εξέλιξε την 7η γενιά της Σειράς 5, αυτή που οι ειδικοί ονομάζουν G30 και όλος ο υπόλοιπος, φυσιολογικός κόσμος απλώς «5άρα».

Η Σειρά 5 λοιπόν είναι για την BMW ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους και πιθανότατα το αυτοκίνητο που φέρνει τα περισσότερα λεφτά. Διότι από το το 1972 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, η Σειρά 5 έχει παίξει βασικό ρόλο τόσο στο χτίσιμο της εικόνας της εταιρείας, όσο και στην κερδοφορία της, με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τα 7.900.000 κομμάτια.

Αυτή τη φορά η BMW είχε να αντιμετωπίσει πολύ δύσκολους αντιπάλους. Αφενός πραγματικούς, όπως την νέα Mercedes-Benz E-Class, το Audi A6, την Jaguar XF και γιατί όχι και το νέο Volvo S90. Αφετέρου και πιο άυλους αλλά εξίσου επικίνδυνους, όπως τη γκρίνια που υπέβοσκε καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής της προηγούμενης γενιάς, ότι ήταν υπερβολικά άνευρη οδηγικά, υπερβολικά μαλακή, με άλλα λόγια δεν είχε το ταμπεραμέντο που περιμένει κανείς από μια BMW, ακόμα και από μια πολυτελή μπερλίνα, όπως η Σειρά 5.



Δύσκολη δουλειά να συνδυάσεις την άνεση που περιμένεις από ένα τέτοιο μοντέλο, με την σπορτίφ διάθεση που περιμένεις από τη συγκεκριμένη μάρκα. Αλλά η πρώτη επαφή που είχαμε με τη νέα Σειρά 5, στην επίσημη παρουσίασή της, στην Πορτογαλία, μας ξεδιάλυνε αρκετές απορίες. Με πρώτη, αν είναι πιο ενδιαφέρουσα οπτικά. Ξεκάθαρα ναι. Η νέα «5άρα» είναι μακράν η πιο ενδιαφέρουσα σχεδιαστικά από την εποχή της 5ης γενιάς. Δείχνει πιο αθλητική, έχει πιο επιθετική στάση ακόμα και σε ακινησία, δείχνει πιο μακριά αν και είναι ελάχιστα,σε σχέση με την προηγούμενη.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Η νέα BMW 3 Series 2018 θα μοιάζει πολύ με τη 5 Series

Για την ακρίβεια είναι 3,6 cm μακρύτερη (με συνολικό μήκος 4.935 mm), ελάχιστα πιο φαρδιά (κατά 6mm,) και ανεπαίσθητα ψηλότερη, μόλις κατά 2mm. Το μεταξόνιό της φτάνει πλέον τα 2.975 mm μεγαλύτερο κατά 7 mm σε σχέση με αυτό της απερχόμενης. Παρόλα αυτά ο συνολικός σχεδιασμός της είναι σαφώς πιο ελκυστικός, με σωστή δόση εκλέπτυνσης και εντυπωσιασμού και καλύτερες αναλογίες. Στοιχείο-κλειδί είναι το πλαίσιο που προέρχεται από την Σειρά 7. Γνωστό ως CLAR, από τη συγχώνευση των λέξεων cluster και architecture, ενσωματώνει πολύ περισσότερο αλουμίνιο από το πλαίσιο της προηγούμενης F10. Αν και δεν χρησιμοποιεί το πολύ πιο ακριβό ανθρακόνημα, όπως η «7άρα», η BMW ισχυρίζεται ότι το νέο πλαίσιο καθώς και άλλα ελαφρύτερα υλικά, όπως για παράδειγμα ελαφρύτερη καλωδίωση, έχουν μειώσει το βάρος κατά 100 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ανάλογα βέβαια και με την έκδοση. Το πλαίσιο CLAR επίσης δίνει στη νέα 5άρα πολύ μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία, που είναι ένα δομικό στοιχείο για τη νέα φιλοσοφία της ανάρτησης.

Πριν πάμε ωστόσο στην ανάρτηση, να σταθούμε για λίγο στο εσωτερικό. Η αλήθεια είναι πως μπορούμε να σταθούμε και για πολύ, μιας και πρόκειται για ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα μοντέρνας σχεδίασης με έμφαση στην τεχνολογική αρτιότητα και την αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής. Σχεδιαστικά κατ’ αρχήν είναι σαφώς πιο ανάλαφρο από αυτό της προηγούμενης. Η κεντρική οθόνη των 10,25” «αιωρείται» στο κέντρο της κονσόλας, η οποία πλέον έχει πολύ πιο χαμηλή γραμμή και για αυτό δείχνει πιο μοντέρνα. Η οριζόντια διαστρωμάτωση με διαφορετικά υλικά, συνεχίζεται και στις εμπρός πόρτες, δίνοντας την εντύπωση ότι το εσωτερικό αγκαλιάζει τους επιβάτες του. Και φυσικά, κατά την πάγια συνήθεια της BMW όλο το ταμπλό είναι προσανατολισμένο προς τον οδηγό.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι κορυφαίας ποιότητας. Να πούμε βέβαια εδώ πως τα αυτοκίνητα της δοκιμής ήταν επίσης τα κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού, αλλά αυτό δεν αδυνατίζει την προσλαμβανόμενη εικόνα. Μπορεί οι βασικές εκδόσεις να μην έχουν τόση ποσότητα δέρματος και αλουμινίου ή ξύλου, αλλά τα πλαστικά μέρη είναι ούτως ή άλλως κορυφαία και η συναρμογή δεν επιδέχεται κριτικής. Το ίδιο ισχύει και με τη θέση οδήγησης. Δεν θα μείνω στα καθίσματα, που στην περίπτωσή μας ήταν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, με δυνατότητα επέκτασης του εδράνου, ρύθμισης της πλευρικής στήριξης και…μασάζ. Δομικά η θέση οδήγησης είναι όσο πρέπει χαμηλή για να «φοράς» το αυτοκίνητο και ταυτόχρονα σου παρέχει ικανοποιητική περιφερειακή ορατότητα.



Αλλά αυτό που σε ικανοποιεί περισσότερο είναι αυτός ο τεχνολογικός κυκεώνας που σου προσφέρεται με ένα εύληπτο τρόπο. Για πρώτη φορά η κεντρική οθόνη ελέγχεται και με την αφή. Καιρός ήταν. Επίσης το σύστημα πολυμέσων είναι πολύ πιο απλοποιημένο με βασικά «παράθυρα» που ελέγχουν το σύστημα πλοήγησης, τα πολυμέσα και το τηλέφωνο Υπάρχει και το κλασικό περιστροφικό όργανο του i-Drive με τα κουμπιά του μενού να το περιστοιχίζουν, αλλά μάλλον είναι εκεί για την τιμή των όπλων.Διότι κατά τα άλλα μπορείς να ελέγχεις τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, με την αφή, με χειρονομίες αλλά και φωνητικά και μάλιστα όχι με τυποποιημένες «ξύλινες» εκφράσεις αλλά με καθημερινή γλώσσα. Οι δυνατότητες παραγγελίας στοιχείων εξοπλισμού είναι σχεδόν ατελείωτες. Ιδιαίτερη βαρύτητα ωστόσο έχει δοθεί στη συνδεσιμότητα και στην «ημιαυτόνομη» οδήγηση.

Η νέα «5άρα» μπορεί να στρίψει μόνη της ακολουθώντας τη διαγράμμιση του δρόμου, ή προπορευόμενο όχημα, με ταχύτητα μέχρι 210 km/h. Μπορεί να αλλάξει λωρίδα μόνη της, ανάλογα με το φλας που ενεργοποιείς, διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, σταματάει και ξεκινάει στην κίνηση μόνη της και καταλαβαίνει πότε να ενεργοποιήσει το start stop. Δεν θα σου σβήσει δηλαδή σε ένα στενό ή στην είσοδο μιας πλατείας. Απλώς όλα αυτά γίνονται με την προϋπόθεση ότι διατηρείς τον έλεγχο, δηλαδή δεν απομακρύνεις τα χέρια σου από το τιμόνι για περισσότερο από μερικά δευτερόλεπτα. Στην πράξη πάντως ακόμα το σύστημα (όπως και όλα τα ημιαυτόνομα) περισσότερο σε αγχώνει και σε κουράζει, παρά σε ηρεμεί. Υπάρχουν δε στιγμές που –για κάποιους λόγους κατανοητούς μόνο στο σύστημα- δεν κάνει αυτό που περιμένεις. Υπήρξαν δηλαδή φορές που αρνήθηκε να αλλάξει λωρίδα, ή που απενεργοποιήθηκε χωρίς να προειδοποιήσει. Μπορεί να ήταν δική μας σχετική απειρία, αλλά προς το παρόν δεν αντιλαμβάνομαι την χρησιμότητα ενός συστήματος που δεν μπορείς να το εμπιστευτείς και να σηκώσεις τα χέρια από τιμόνι. Σε αντίθεση με αυτό διατήρησης της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και της παρακολούθησης της ροής της κίνησης, που δουλεύει υποδειγματικά.



Για να επανέλθουμε πάντως στο εσωτερικό θα πρέπει να πούμε πως υπάρχει σαφώς περισσότερος χώρος για τους επιβάτες και σε ευρυχωρία για τα πόδια τους και σε πλάτος και σε διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια τους, Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι υπεραρκετοί και ο χώρος αποσκευών με 530 λίτρα είναι μεγάλος σε άνοιγμα και απολύτως κανονικός σε σχήμα. Με λίγα λόγια η νέα Σειρά 5 σε προδιαθέτει για ταξίδι. Κλείνεις την πόρτα και η απομόνωση από τον εξωτερικό θόρυβο είναι εντυπωσιακή. Βάζεις μπροστά τον κινητήρα και ακούγεται ένας μακρινός ψίθυρος.

Φταίει βέβαια και ο κινητήρας. Ο 3λιτρος εξακύλινδρος σε σειρά ντίζελ, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας που οδηγήσαμε την πρώτη μέρα, είναι πραγματικά βελούδινος σε λειτουργία. Πουθενά δεν θα τον πιάσεις να κροταλίζει ενοχλητικά, πουθενά δεν θα τον ακούσεις να συντονίζει, ούτε και όταν αυξάνεται ο ρυθμός περιστροφής του. Μονάχα συνεχής, γραμμική αλλά αποφασιστική ώση. Πράγμα επίσης λογικό, αφού την κτηνώδη ροπή των 62,3 kgm τη διαχειρίζεται ένα αποτελεσματικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο, που ξέρει να την απλώνει σε μεγάλο εύρος στροφών. Δεν θα με εξέπληττε αν όντως τα δικά μας μετρητικά όργανα επιβεβαίωναν το 5,7” που δίνει η BMW για τα 100 km/h από στάση. Το αυτοκίνητο το νιώθεις να ξετυλίγει μια δύναμη που πρακτικά, σε κανονικές συνθήκες, δεν δείχνει να τελειώνει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Η γρηγορότερη 5άρα BMW κανονικής παραγωγής δεν είναι καν Μ

Υπάρχουν πρακτικά τρία οδηγικά προγράμματα, Eco Pro, Normal και Sport που ρυθμίζουν αναλόγως απόκριση και κιβώτιο. Στην περίπτωσή μας όμως επεμβαίνουν και στην ανάρτηση. Διότι όλα τα αυτοκίνητα της παρουσίασης είχαν ενεργητική ανάρτηση DDC (Dynamic Damper Control) με ηλεκτρομηχανικά απενεργοποιούμενη αντιστρεπτική ράβδο. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει άλλο ένα κουμπί, το Adaptive. Προσέξτε τώρα: όταν η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση πάει πακέτο με το σύστημα πλοήγησης Professional, τότε πατάς το κουμπί Adaptive και η ανάρτηση προσαρμόζεται ανάλογα με τις πληροφορίες που έρχονται για την κατάσταση του δρόμου από το σύστημα πλοήγησης. Και όχι μόνο για την κατάσταση αλλά και για το είδος του δρόμου. Για παράδειγμα αν στα επόμενα χιλιόμετρα ο δρόμος έχει αλλεπάλληλες στροφές, η ανάρτηση, αλλά και το κιβώτιο και το τιμόνι προετοιμάζονται και προσαρμόζονται αναλόγως.

Ανεξαρτήτως δρόμου πάντως ο συγκεκριμένος ντίζελ είναι σχεδόν απολαυστικός σε όλο το φάσμα λειτουργίας του. Το ίδιο και το πλαίσιο. Η μάλλον ακόμα περισσότερο το πλαίσιο. Η ακαμψία του οποίου είναι εξαιρετική. Την οποία συμπληρώνει και ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, που ρυθμίζεται βάσει ταχύτητας και είναι σαφώς καλύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς. Έχει πιο γεμάτη αίσθηση γύρω από την ευθεία, πιο σωστό βάρος, ειδικά στην πρώτη τιμονιά, ενώ δεν σου περνάει αχρείαστο «θόρυβο» από τις διάφορες ανωμαλίες του δρόμου. Αυτό που μας εντυπωσίασε εξίσου ήταν η ηρεμία του και η ευκολία στη χρήση. Σε αυτό βοηθά και ο νέος σχεδιασμός της εμπρός ανάρτησης με διπλά ψαλίδια, η οποία κάνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου για μείωση της μη αναρτώμενης μάζας. Εξαιτίας του νέου σχεδιασμού και του γεγονότος ότι οι κάτω βραχίονες έχουν απαλλαγεί σε μεγάλο βαθμό από τη διαχείριση των πλευρικών δυνάμεων, η BMW ισχυρίζεται ότι η αίσθηση είναι πολύ πιο συμπαγής και σπορ.



Και εμείς λέμε πως έχει δίκιο. Ειδικά αν τη συγκρίνεις με την προηγούμενη γενιά, αλλά και την Ε-Class. Κρατάμε πάντως μια επιφύλαξη μέχρι να οδηγήσουμε και την απλή ανάρτηση. Ακόμα και σε αυτή πάντως το νέο set-up θεωρητικά ελέγχει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τις κινήσεις των τροχών και προσφέρει πιο ραφιναρισμένη επαφή με τις ανωμαλίες του δρόμου. Το πόσο αβίαστα και αρχοντικά περνά η νέα Σειρά 5 πάνω από οποιουδήποτε τύπου ανωμαλίες του δρόμου, είναι το πρώτο που σου κάνει εντύπωση. Μετά παρατηρείς ότι όλο αυτό γίνεται δίχως θόρυβο, ακόμα κι αν ρίξεις με ορμή τους τροχούς μέσα σε μια λακκούβα.

Στον επαρχιακό μπορείς να πηγαίνεις αέρα έχοντας εμπιστοσύνη ότι δεν θα έχεις αναπηδήσεις ακόμα και σε έντονες ανωμαλίες και ακουμπώντας πάνω στο τεράστιο περιθώριο πρόσφυσης, που γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι διαθέτει. Στο αυτοκινητόδρομο η ταχύτητα και η ευκολία με την οποία μπορεί να καλύψει εκατοντάδες χιλιόμετρα, σου προκαλεί δέος. Χωρίς αεροδυναμικό θόρυβο, δίχως την οποιαδήποτε ευπάθεια σε πλευρικούς ανέμους. Εντάξει, με μία ελάχιστη υποψία πλεύσης σε συνεχείς κυματοειδείς επιφάνειες και με τη ρύθμιση της ανάρτησης στο Comfort. Αλλά η δική μας επιλογή θα ήταν ξεκάθαρα στο Sport, δεδομένου ότι η απόσβεση ελάχιστα επηρεάζεται στην ποιότητά της και ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος είναι όσο σφιχτός πρέπει. Η νέα 5άρα συνολικά σου δίνει μια υπέροχη αίσθηση ισορροπίας και ρευστότητας. Η ακρίβεια και η ακαμψία του πλαισίου δίνουν στον οδηγό μια πολύτιμη αίσθηση ασφάλειας, ακόμα κι όταν οδηγεί κοντά στο όριο.



Με άλλα λόγια έχουμε να κάνουμε και πάλι με μια γνήσια σπορ μπερλίνα, η οποία όμως δεν παραχωρεί ούτε πόντο από την άνεση και την ευκολία στην κίνηση που πρέπει να έχουν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας της, με έναν τρόπο μακράν πιο ελεγχόμενο και στρωτό από την προηγούμενη με μια ποιότητα κύλισης που δεν αφήνει περιθώρια για αμφισβήτηση.

Η νέα Σειρά 5 πιστεύω ότι καταφέρνει να ανακτήσει τα σκήπτρα της κατηγορίας και μάλιστα με εμφατικό τρόπο. Το ξέραμε ότι από πλευράς τεχνολογικών εφαρμογών συνδεσιμότητας και ημι-αυτόνομης οδήγησης θα προσφέρει και αυτή, όπως και η E-Class τον «αφρό» της σύγχρονης τεχνολογίας. Το περιμέναμε ότι θα είναι κορυφαία σε υλικά και συναρμογή. Περιμέναμε και τις κινήσεις εντυπωσιασμού, όπως έλεγχο συστημάτων με χειρονομίες και τηλεχειριζόμενο παρκάρισμα. Αλλά αυτά τελικά δεν προσδιορίζουν μια BMW. Αυτό που την προσδιορίζει είναι κατ’ αρχήν η εμφάνισή της. Και η νέα 5άρα είναι πολύ πιο αιχμηρή και τολμηρή σε εμφάνιση. Μια BMW όμως την προσδιορίζει κυρίως το τσαγανό της στην οδήγηση. Και η νέα 5άρα το έχει αυτό το τσαγανό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Αυτές είναι οι 10 καλύτερες BMW όλων των εποχών

Τι λέει το DRIVE
Η νέα Σειρά 5 μπορεί να ισορροπεί, σαν καταξιωμένος σχοινοβάτης, ανάμεσα στην σπορτίφ συμπεριφορά και την άνεση, με τον καλύτερο τρόπο που το έχει κάνει οποιαδήποτε Σειρά 5 μέχρι σήμερα.

Τιμή από € 60.950 (520d) / 79.450 (530d)
Τεχνολογία 2.993 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 265 PS/4.000 rpm, 63,2 kgm/2.000-2.500 rpm, αυτόματο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,7”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 128 gr/km
Διαστάσεις 4936 x1868 x1479 mm
Βάρος 1.640 kg
Τιμές κατασκευαστή


 

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube