Οδηγούμε το πρωτότυπο Mercedes-Benz B-Class Electric Drive

Οδηγούμε το πρωτότυπο Mercedes-Benz B-Class Electric Drive

Η Mercedes-Benz B-Class Electric Drive προ-παραγωγής είναι ομαλή σε λειτουργία, αλλά το επιπλέον βάρος πλήττει την αποδοτικότητα και την ποιότητα κύλισης.

Την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της Mercedes-Benz B-Class την είδαμε σε πρωτότυπη μορφή που θα είναι πολύ κοντά στο αυτοκίνητο παραγωγής, σε πρωτότυπο στο New York Auto Show στις αρχές του περασμένου χρόνου.

Βέβαια, μην κάνετε όρεξη, καθώς είναι μάλλον απίθανο να τη δούμε σύντομα στην Ελλάδα. Τουλάχιστον τόσο σύντομα όσο θα τη δουν οι καταναλωτές της Β. Αμερικής, όπου θα «ξεμπαρκάρει» τον Ιούνιο και στις μεγάλες και αβανταδόρικες ευρωπαϊκές αγορές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Οκτώβριο.

Η νέα B-Class Electric Drive θα έρθει αντιμέτωπη με άλλα επαναφορτιζόμενα μοντέλα, premium και μη, όπως η BMW i3, το Nissan Leaf και το VW Golf GTE.
 
Στην καμπίνα του MPV από τη Στουτγάρδη μπορούν να φιλοξενηθούν πέντε ενήλικοι και μάλιστα σε ένα ευάερο και πρακτικό εσωτερικό που αντανακλά το στιλ και την ποιότητα των άλλων μοντέλων B-Class. Επιπλέον  έχουν στη διάθεσή τους ένα γενναιόδωρο πορτμπαγκάζ 485 lt.

Η ισχύς της νέας Mercedes-Benz B-class Electric Drive προέρχεται από ένα ηλεκτρομοτέρ προέλευσης Tesla, αλλά η ηλεκτρονική διαχείρισή του είναι σχεδιασμένη και κατασκευασμένη από τη Mercedes-Benz. Τοποθετημένο εμπρός αποδίδει 175 PS, ήτοι 8 PS επιπλέον από τον ηλεκτροκινητήρα που κινεί την BMW i3 και 40 παραπάνω από τον 4κύλινδρο 1.800άρη τουρμποντίζελ της Β200 CDI.

Όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θετική αίσθηση προκαλεί στον οδηγό η μπόλικη ροπή που για την περίσταση φτάνει τα 34,7 kgm και αρκεί για να παίρνεις εύκολα κεφάλι στα GP των φαναριών. Η Mercedes-Benz δηλώνει πως η B-Class Electric Drive χρειάζεται 7,9” για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h.

Προγραμματιζόμενη ανάκτηση
Η παροχή ηλεκτρικής ισχύος είναι απόλυτα γραμμική και σε κάθε πάτημα του γκαζιού, η B-Class Electric Drive εκσφενδονίζεται προς τα εμπρός, όπως ακριβώς τα νούμερα αφήνουν να εννοηθεί. Οπότε έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο μακράν ταχύτερο απ’ ό,τι οι αστικές συνθήκες μετακίνησης απαιτούν.

Τα paddles στο τιμόνι εδώ δεν επέχουν θέση λεβιέ, αλλά σου επιτρέπουν να αλλάξεις το βαθμό ανάκτησης ενέργειας μέσω τριών διαφορετικών ρυθμίσεων: Επιθετικό, ήπιο και coast, που στο τελευταίο αποσυμπλέκεται το κιβώτιο για πλήρως ελεύθερο τροχασμό. Εναλλακτικά μπορείς να ρυθμίσεις την B-Class Electric Drive στο στάνταρ πρόγραμμα και να αφήσεις το ηλεκτρομοτέρ να προκαθορίσει το πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας.

Για να είναι σύννομο το αυτοκίνητο με τους κανονισμούς ορισμένων χωρών, η B-Class Electric Drive διαθέτει σύστημα που, σε ταχύτητες κάτω από τα 30 km/h, παράγει ήχο που προσομοιώνει το χαμηλόστροφο γύρισμα ενός τυπικού θερμικού κινητήρα.

Η ενέργεια για τον ηλεκτροκινητήρα προέρχεται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου 28,0kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα, μεταξύ των εμπρός και των πίσω θέσεων. Η διάρκεια φόρτισης από ένα σύστημα 400V/16A είναι τρεις ώρες  ή όπως αρέσκεται να το εκφράζει η Mercedes-Benz, μιάμιση ώρα για κάθε 100 km.

Το βάρος φέρνει κατανάλωση
Με όλα τα ηλεκτρικά παρελκόμενα, η B-class Electric Drive φορτώθηκε κάπου 300 kg, φέρνοντας το βάρος της στο διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο των 1.750 kg. Σε σύγκριση, η BMW i3 παρουσιάζεται ιδιαίτερα πιο ελαφριά, λόγω και της ανθρακονημάτινης/αλουμινένιας δομής της, στα 1.195 kg.

Το αποτέλεσμα είναι η κατανάλωση ενέργειας στην νέα Mercedes-Benz να είναι σημαντικά μεγαλύτερη από αυτή στην BMW με 18,0kW/h έναντι 12,0kW/h. Πάντως, η Mercedes-Benz δηλώνει συνολική αυτονομία 200 km σε ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμής. Ωστόσο, επίσημες αναφορές μέσα από τη γερμανική εταιρεία αναφέρουν ότι τα 145-150 km είναι πιο ρεαλιστικό νούμερο.
  
Η νέα B-Class Electric Drive κρατά στο δρόμο με ένα στιβαρό και αναμενόμενο τρόπο, με το μοτέρ και τις μπαταρίες που βρίσκονται χαμηλά τοποθετημένα να βοηθούν σε αυτό. Έτσι, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου κατέβηκε κατά τέσσερις πόντους σε σχέση με τα κανονικά μοντέλα της B-class.

Βέβαια, μην φανταστείτε ότι η B-Class Electric Drive έγινε ξαφνικά σπορ αυτοκίνητο, αλλά ούτε και άνετο. Το παραπάνω βάρος και τα στάνταρ λάστιχα run flat με τα άκαμπτα πλαϊνά, επέβαλλαν με τη σειρά τους την τοποθέτηση σκληρότερων ελατηρίων και αμορτισέρ σε σχέση με τις B-Class με θερμικό μοτέρ. Επιπλέον, το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι δεν έχει αληθινή αίτηση, κάτι που οξύνεται γύρω από τη θέση της ευθείας.  

Η Mercedes-Benz δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τιμή για τη νέα B-Class Electric Drive, αλλά την εκτιμάμε αν και όταν έρθει στην Ελλάδα να μην ξεπερνά τις €32.000. Μια τιμή που θα τη φέρει σε ευθεία αντιπαράθεση, αλλά και σε πλεονεκτική θέση, έναντι της BMW i3.

Τι λέει το DRIVE
Xώροι, ευκολία χρήσης και πρακτικότητα είναι με το μέρος της νέας Mercedes-Benz B-Class Electric Drive, αλλά στον τομέα της οδηγικής αποτελεσματικότητας και της απόδοσης, η BMW i3 είναι σαφώς πιο μπροστά.
Τιμή Από €32.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία
Ηλεκτροκινητήρας με 175 PS και 35,7 kgm, συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου 28,0kWh, κιβώτιο μονής σχέσης, μεταβαλλόμενη ανάκτηση ενέργειας.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9”
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Κατανάλωση 18,0kW/h/100 km
Αυτονομία 200 km
Διαστάσεις 4.359 x 1.786 x 1.557
Βάρος 1.750 kg

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube