Οδηγούμε το νέο VW Beetle Dune

Οδηγούμε το νέο VW Beetle Dune

Το νέο Beetle Dune είναι ένα μοδάτο «ήπιο» crossover, αποκλειστικά προσθιοκίνητο, που θέλει να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Mini Countryman και το Fiat 500X

Το VW Beetle Dune είναι το μοντέλο παραγωγής, του ομώνυμου πρωτότυπου που παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Λος Άντζελες το Νοέμβριο που μας πέρασε. Είναι επίσης το τέλος μιας ιστορίας που ξεκίνησε το 2000, οπότε και είχε παρουσιαστεί το πρώτο πρωτότυπο με το όνομα Beetle Dune.

Μπορεί να πέρασαν 16 χρόνια για να βγει στην παραγωγή, αλλά η VW πιστεύει πως θα έχει επιτυχία διότι απευθευθύνεται και σε αυτούς που εκτιμούν τη σχεδίαση ενός Beetle αλλά και σε όσους θέλουν  το αυτοκίνητό τους να έχει χαρακτηριστικά crossover. Γι αυτό το λόγο το Beetle Dune έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος κατά 10mm σε σχέση με το κανονικό. Σε συνδυασμό με τους ψηλότερους και φαρδύτερους θόλους αυτή η απόσταση μεγαλώσει στα 14mm. ΟΙ στάνταρ τροχοί είναι 18” ενώ και τα φτερά είναι πιο φουσκωμένα.

Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει χρωμιωμένο φινίρισμα, το κάτω μέρος του αμαξώματος είναι καλυμμένο από προστατευτική ποδιά και τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι ανασχεδιασμένα με τεχνολογία LED. Και φυσικά υπάρχουν και δύο τεράστια λογότυπα Dune στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου. Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι απαράλλακτη σε σχέση με το υπάρχον Beetle, εκτός από την ειδική γραμματοσειρά στον πίνακα οργάνων και τις έντονες ραφές στα καθίσματα και το τιμόνι.

Το Dune θα προσφέρεται και ως κουπέ αλλά και σε κάμπριο έκδοση, ενώ η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει 1.2, 1.4 και 2.0 TSI με αποδόσεις 105, 150 και 220 PS αντίστοιχα. Θα υπάρχουν επίσης δύο ντίζελ, 1.6 και 2.0 με απόδοση 110 και 150 PS. Το στάνταρ κιβώτιο θα είναι 6άρι χειροκίνητο αλλά θα προσφέρεται ως επιλογή και το 6άρι διπλού συμπλέκτη DSG.

Εμφανισιακά το Beetle Dune είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό. Φαίνεται μακράν πιο επιθετικό από την κανονική έκδοση. Ακόμα και η ανοιχτή έκδοση. Η ίδια αίσθηση υπάρχει και στο εσωτερικό. Παρά το γεγονός ότι οι αλλαγές είναι μικρές, ωστόσο κάνουν μεγάλη διαφορά. Η διαφορετική βαθμονόμηση και γραμματοσειρά του πίνακα οργάνων, οι έντονες ραφές, τα σήματα Dune και τα πολύ καλά υλικά του ταμπλό, σού δίνουν την εντύπωση πως το αυτοκίνητο μπορεί να είναι τόσο ικανό εκτός δρόμου όσο τα περίφημα Baja Bugs της δεκαετίας του 60.

Το θέμα είναι φυσικά πως θα μείνεις μόνο στις εντυπώσεις. To Beetle Dune μπορεί να μοιάζει με τετρακίνητο αλλά δεν έχει καμία μηχανολογική υποστήριξη για να αντεπεξέλθει σε δύσκολο τερέν. Είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο, άρα μην παρασυρθείτε από το όνομά του και θελήσετε να διασχίσετε με αυτό αμμόλοφους.

Το αυτοκίνητο προπαραγωγής που είχαμε στη διάθεσή μας φορούσε έναν 1.8 TSI με 6άρι DSG, ο οποίος είναι μάλλον απίθανο να έρθει στην Ελλάδα. Παρά τους 170 PS, το Dune μας φάνηκε κάπως ράθυμο. Αναρωτιόμαστε μήπως οι μικροί TSI 1.2 και 1.4 αποδειχθούν οριακά επαρκείς.

Ωστόσο η «ανύψωση» του Beetle Dune όντως έχει κάποια οφέλη για τον οδηγό. Ακόμα και τα 14 mm μεγαλύτερης απόστασης από το έδαφος σού δίνουν πιο καθαρή θέα του δρόμου και σαφώς καλύτερη περιφερειακή ορατότητα. Τα καθίσματα είναι άνετα αλλά στην κάμπιο έκδοση που οδηγήσαμε ο χώρος για πίσω επιβάτες είναι επαρκής μόνο για παιδιά. Η χωρητικότητα που πορτμπαγκάζ είναι ίδια με αυτή τηης στάνταρ κάμπιο έκδοσης.

Η οδική συμπεριφορά του Dune είναι καλή. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ και αρκετά ακριβές μέσα στην πόλη, ενώ βαραίνει όσο πρέπει σε δρόμους με στροφές. Η κλίση στις στροφές είναι αναλογικά μικρή. Όσον αφορά στην άνεση, μέσα στην πόλη θα το βρεις μάλλον σφιχτό, συνολικά όμως η ανάρτηση διαχειρίζεται ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του δρόμου, ακόμα και με τις 18άρες στάνταρ ζάντες. Συνολικά δηλαδή έχουμε να κάνουμε με ένα ικανό και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο. Η μαλακή οροφή είναι πανεύκολη στη χρήση και αποθηκεύεται πίσω από τα πίσω καθίσματα, ακριβώς όπως και στην κανονική έκδοση. Πρέπει δε να πούμε πως με την οροφή ανοιχτή το Dune δείχνει πραγματικά πολύ όμορφο.

Δεν είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια πιο απαιτητική εκτός δρόμου διαδρομή, βάλαμε ωστόσο το Dune σε αρκετούς χωματόδρομους της ερήμου Μοχάβε, στην Καλιφόρνια. Εκεί διαπιστώσαμε πως είναι άνετο και δεν αντιμετωπίζει καμία δυσκολία ως προς το ύψος. Δεδομένου δε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ιδιοκτητών του Dune δεν θα θελήσουν να κάνουν κάτι περισσότερο από αυτό, το αυτοκίνητο είναι επαρκέστατο.

Προφανώς το Beetle Dune, όσον αφορά τις δυνατότητες εκτός δρόμου, έχει το όνομα, έχει την εμφάνιση αλλά δεν έχει και τη χάρη. Θα περιοριστεί σε κάποιους χωματόδρομους και μέχρι εκεί. Αυτό όμως δεν θα πειράξει την συντριπτική πλειοψηφία των υποψήφιων αγοράστων. Αυτοί απλώς θέλουν να έχουν ένα αυτοκίνητο που να δείχνει πως μπορεί να πάει μέχρι τα πέρατα του κόσμου. Δε σημαίνει ότι θα το κάνουν κιόλας. Το Beetle Dune είναι περισσότερο ένα «αυτοκίνητο επίδειξης» και μάλιστα εξαιρετικό σε αυτόν το ρόλο. Αυτοί που θέλουν ένα μοδάτο ήπιο crossover και μπορεί να μη βρίσκουν του γούστου τους αυτοκίνητα όπως το Fiat 500X ή το Mini Countryman, μπορούν κάλλιστα να στραφούν προς το Beetle Dune. Όσο για τις τιμές, στην Ελλάδα αναμένονται επισήμως τον επόμενο μήνα αλλά για την κάμπριο έκδοση μια τιμή εκκίνησης, στη Γερμανία, είναι στα €27.800 για την έκδοση Cabriolet και στα €23.625 για την έκδοση Coupe.

Τι λέει το Autocar
To Beetle Dune είναι προφανώς περισσότερο ένα fashion statement παρά ένα ικανό crossover. Αυτό ελάχιστα θα απασχολήσει τους αγοραστές που θέλουν ένα μοδάτο όχημα που να μπορεί να βγαίνει μια στο τόσο σε έναν χωματόδρομο. Διότι κατά τα άλλα πρόκειται για ένα ικανό αυτοκίνητο με ξεχωριστή εμφάνιση και σύγχρονη τεχνολογία.
Τιμή από € 23.625 (στη Γερμανία, η έκδοση coupe)
Τεχνολογία 1.781 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 170 PS/4.800 rpm, 25,5 kgm/1.800 rpm, διπλού συμπλέκτη DSG 6 sx;esevn, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
Τελική ταχύτητα 227 km/h
Μέση κατανάλωση 9,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 Μ/Δ g/km
Διαστάσεις 4.278 x 1.808 x 1.473 mm
Βάρος Μ/Δ kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube