Test drive: Fiat 500X 1.3 MultiJet II

Test drive: Fiat 500X 1.3 MultiJet II

Το 500Χ διατίθεται και με κινητήρα ντίζελ 1.300 κυβικών. Tο ερώτημα που προκύπτει είναι σε ποιο βαθμό θυσιάζει τις επιδόσεις στον βωμό της οικονομίας

Το Fiat 500Χ εναρμονίζεται με την αισθητική του συμβατικού 500, είναι όμως σημαντικά μεγαλύτερο και βαρύτερο. Έτσι, αναγκαστικά τα μοτέρ που χρησιμοποιεί είναι ως επί το πλείστον μεγαλύτερου κυβισμού, με βενζινοκινητήρες 1,4 lt και ντίζελ 1,6 και 2,0 lt.

Ο μοναδικός κινητήρας του μικρού 500 που θεωρήθηκε κατάλληλος για τοποθέτηση και στο crossover είναι ο 1.3 MultiJet II. Πρόκειται άλλωστε για ένα μοτέρ πασπαρτού, το οποίο εφοδιάζει όλα τα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα του ιταλικού ομίλου –και όχι μόνο. Στο 500Χ τοποθετήθηκε η ισχυρότερη εκδοχή του, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, που αποδίδει 95 ίππους και 20,4 kgm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.

Στην πρώτη επαφή διαπιστώνεις ότι χρειάζεται πιο γενναίο πάτημα του γκαζιού στις χαμηλές στροφές, σε σχέση με τον 1.6 MTJ στο ίδιο αυτοκίνητο. Αυτό διορθώνεται σε μεγάλο βαθμό αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport αντί για το Auto, μέσω του Mood Selector, που κάνει πιο άμεσο το γκάζι. Η έλλειψη ροπής χαμηλά εξακολουθεί βέβαια να γίνεται αντιληπτή σε εκκίνηση σε ανηφορικό δρόμο, όπου χρειάζεται περισσότερο πατινάρισμα. Στο υπόλοιπο φάσμα λειτουργίας του μοτέρ η δύναμη είναι επαρκής για τις απλές μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης. Τι γίνεται όμως με το πόδι στο πάτωμα;

Εκεί η διαφορά με το μεγαλύτερο 500X 1.6 MTJ είναι παραπάνω από αντιληπτή, αφού στην έλλειψη δύναμης έρχεται να προστεθεί η πιο αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου. Για το 80-110 km/h με 3η ο χρόνος ανεβαίνει από τα 5,6’’ στα 8,1’’, ενώ για τα 110-140 km/h με 4η τα 9,3’’ γίνονται 16,7’’. Στις μετρήσεις από στάση δε, έχει ένα επιπλέον εμπόδιο στο κυνήγι του χρόνου: το αντισπίν που δεν απενεργοποιείται. Έτσι δεν μπορεί να πλησιάσει το 12,9’’ που ανακοινώνει το εργοστάσιο για το 0-100 km/h, σημειώνοντας 14,9’’, αν και αυτή η επίδοση μάλλον ελάχιστους ενδιαφέρει. Πιο σημαντικό είναι το ότι στην πράξη, το μικρό 500Χ θέλει πολύ περισσότερη προσοχή στις προσπεράσεις σε επαρχιακούς δρόμους. Τουλάχιστον όμως στην εθνική διατηρεί σχετικά εύκολα ταχύτητα έως 140 km/h.

Αν προσπαθήσεις να κινηθείς σβέλτα ο κινητήρας ζορίζεται αρκετά, και η κατανάλωση αυξάνεται πάνω από τα 7,0 lt/100 km. Σίγουρα του ταιριάζει ένα πιο ήπιο στιλ οδήγησης, με το οποίο υπό κατάλληλες συνθήκες θα δεις και νούμερα κάτω από έξι. Αλλά είναι γεγονός ότι χρειάζεται πολλή υπομονή για να καταφέρεις να κάψεις λιγότερο απ’ ό,τι με το 1.6 MTJ.

Κατά τα άλλα το βασικό 500Χ παραμένει ένα crossover πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, ενώ σε σχέση με τα μεγαλύτερα αδερφάκια του φαίνεται πως έχει πιο μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής φοράει λάστιχα διαστάσεων 225/45R18, όπως κάθε 500Χ που έχουμε οδηγήσει, αλλά οι επιβάτες του ταλαιπωρούνται αισθητά λιγότερο από τις λακκούβες της πόλης. Κι αυτό χωρίς να χάσει σε ακρίβεια το τιμόνι, να αυξηθεί η κλίση ή να γίνουν πιο πλαδαρές οι αντιδράσεις του. Παρά τον αδύναμο κινητήρα, αν θες να κινηθείς γρήγορα μπορείς να εμπιστευτείς το πλαίσιο και να κουβαλήσεις αρκετή φόρα μέσα στη στροφή. Στην έξοδο, η δύναμη φυσικά δεν επαρκεί για να προβληματίσει ποτέ τους εμπρός τροχούς. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για τα φρένα, με μεστό πεντάλ και κορυφαία απόδοση: 37,5 m για το 100-0 km/h.

Ο 1.3 MTJ διατίθεται μόνο στα 500Χ με το City look, με αρχική τιμή για τη βασική έκδοση Pop τα €19.530, με απόσυρση. Έτσι, έχει νόημα για όποιον ψάχνει ένα πετρελαιοκίνητο 500Χ με χαμηλή τιμή αγοράς και μικρό τεκμήριο, ενώ αδιαφορεί για επιδόσεις και εξοπλισμό. Γιατί ναι μεν έχει πλήρη εξοπλισμό ασφαλείας, όμως αν θέλεις π.χ. το σύστημα Uconnect με την οθόνη αφής 5’’ ή το Mood Selector, θα πρέπει να επιλέξεις την επόμενη έκδοση, την Pop Star. Και σε αυτή, το αντίστοιχο 1.6 MTJ κοστίζει μόνο €500 παραπάνω. Και είναι κρίμα να μην επιλέξεις τη χρυσή τομή της γκάμας του 500Χ για τόσο μικρή διαφορά.


Τι λέει το DRIVE
Κατάλληλο για όσους θέλουν ένα ντίζελ 500Χ με χαμηλή τιμή και ελάχιστη φορολογική επιβάρυνση και αδιαφορούν πλήρως για τις επιδόσεις.
Τιμή από €19.530 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τουρμποντίζελ, 95 PS/3.750 rpm, 20,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,9”
0-400 m 19,7” @ 113,6 km/h
0-1.000 m 36,6” @ 137,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 13,4”
50-80 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (3η) 8,1”
80-110 km/h (4η) 7,9”
110-140 km/h (4η) 16,7”
110-140 km/h (5η) 17,5”
Φρένα 100-0 km/h 37,5 m
Τελική ταχύτητα 172 km/h
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 g/km
Διαστάσεις 4.248 x 1.796 x 1.600 mm
Βάρος 1.420 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube