Οδηγούμε το νέο Peugeot 108

Οδηγούμε το νέο Peugeot 108

Δοκιμάζουμε το μικρό Peugeot πόλης που με τη νέα σχεδίασή του και άλλες βελτιώσεις τα καταφέρνει καλά, αν και δεν απειλεί τα κορυφαία μίνι της κατηγορίας.

Το νέο Peugeot 108 δεν σου επιφυλάσσει εκπλήξεις αν έχεις ήδη οδηγήσει τα σχεδόν πανόμοια Toyota Aygo και Citroen C1, αφού και τα τρία μοντέλα φτιάχνονται στο ίδιο εργοστάσιο, στην Τσεχία, τα τελευταία 9 χρόνια.

Πέρα από τις τιμές, τις τυχόν προσφορές, τις τυχόν δικές προτιμήσεις στη μάρκα και κάποιες αισθητικές διαφορές, αυτό είναι το ίδιο αυτοκίνητο που έχουμε δοκιμάσει πρόσφατα με άλλα σήματα.

Πώς είναι στο δρόμο;
Όπως και τα αδέλφια του, το Citroën C1 και το Toyota Aygo, το Peugeot 108 είναι ένα καλό μικρό αυτοκίνητο. Με μήκος μόλις 3,5 m, είναι ευέλικτο και με ελαφρύ τιμόνι, αφού ζυγίζει συνολικά πολύ λιγότερο από τους περισσότερους ανταγωνιστές του: μόλις 855 kg για το 1.000άρι που δοκιμάζουμε εδώ.

Δεν είναι όμως κορυφαίο στην κατηγορία του, αφού το VW up! είναι μηχανικά πολύ πιο εκλεπτυσμένο και το FIAT 500 σαφώς πιο χαριτωμένο (αν και ακριβότερο).

Με τον 3κύλινδρο 1.0 της Toyota κάτω από το καπό, το 108 είναι ένα αξιοπρεπέστατο αυτοκίνητο πόλης. Ο κινητήρας είναι εύστροφος, ομαλός σε λειτουργία και εντυπωσιακά οικονομικός – σχεδόν όπως ένας ντίζελ.

Αυτό που δεν έχει είναι η ροπή ενός ντίζελ στις μεσαίες στροφές. Κι αυτή η έλλειψη γίνεται πολύ αισθητή στα προσπεράσματα. Υπάρχει λύση: ο επίσης 3κύλινδρος 1.2 της Peugeot, που είναι 20% πιο δυνατός. Όμως ο κινητήρας αυτός δεν είναι πολιτισμένος σε λειτουργία, σε μια κατηγορία όπου η πολιτισμένη λειτουργία έχει γίνει το παρασύνθημα.

Ακόμη και ο 1.0 τείνει να σκορτσάρει με χαμηλές ταχύτητες στην πόλη – κάτι που δεν θα επέτρεπε ποτέ η VW στο δικό της up!

Αν και η σχέση με το προηγούμενο 107 είναι εμφανής στο μάτι και στην οδήγηση, έχουν εντούτοις αλλάξει αρκετά πράγματα στο μοντέλο του 2014. 

Η εξωτερική εμφάνιση είναι νέα, όπως και το ταμπλό στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει επαναρυθμιστεί γενικώς, ενώ πίσω έχει αναθεωρηθεί πλήρως για βελτίωση της άνεσης και της σταθερότητας – και πράγματι δουλεύει. Το αυτοκίνητο είναι εύκολο στην οδήγηση και παρά τη «φθηνή» του αίσθηση και την εμφανή έλλειψη ηχομόνωσης, περνάει με άνεση τις ανωμαλίες του δρόμου.

Άλλο θετικό σημείο είναι ο ήχος του 1.000άρη κινητήρα, που δείχνει πάντα πρόθυμος παρότι του λείπει η ροπή. Το 1.2 είναι ακριβότερο και λιγότερο εκλεπτυσμένο, αλλά αποδίδει πιο ξεκούραστα έξω από την πόλη.  

Η οδική συμπεριφορά είναι καλή και ασφαλής, αν και τα καθίσματα δεν σε στηρίζουν και πολύ καλά. Η οικονομία βενζίνης παραμένει εντυπωσιακή και οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από το σημαντικό για την Ελλάδα όριο των 100 g/km.

Όμως σε σχέση με τους κορυφαίους κινητήρες της κατηγορίας, ο 3κύλινδρος του 108 σκορτσάρει, θορυβεί και καμία φορά στολάρει χαμηλά, με τρόπο που αρχίζει να δείχνει παλιομοδίτικος.

Να το αγοράσω;
Θα πούμε ότι εξαρτάται από το πακέτο προσφοράς. Πρόκειται για ένα πολύ αξιοπρεπές μικρό αυτοκίνητο, που θα γίνει πραγματικά συμφέρον αν συνοδεύεται από προσφορά. Δεν είναι όμως κορυφαίο για την κατηγορία, οπότε η τιμολόγηση και ο εξοπλισμός θα αποτελούν κύριους παράγοντες για την επιλογή του.

Τι λέει το AUTOCAR
Ένα πολύ αξιοπρεπές μίνι πόλης, ιδιαίτερα οικονομικό και αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με πριν σε εμφάνιση και ανάρτηση, αλλά και πάλι όχι κορυφαίο στην κατηγορία του.  
Τιμή Από €10.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, 69 PS/6.000 rpm, 9,7 kgm/4.800 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,3”
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Μέση κατανάλωση 4,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 3.460 x 1.620 x 1.450 mm
Βάρος 855 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube