Οδηγούμε το νέο Citroën C1

Οδηγούμε το νέο Citroën C1

Η νέα εμφάνιση και ο μεγαλύτερος κινητήρας 1.2 κάνουν το Citroën C1 πιο γρήγορο και ελκυστικό, αλλά δεν αρκούν για να το ανεβάσουν στην κορυφή της κατηγορίας.

Όπως οι συνεργάτες της, Peugeot (με το 107) και Toyota (με το Aygo), έτσι και η Citroën εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο για εννέα χρόνια το μικρό C1 πόλης, που κατασκευάζει στο εργοστάσιο της κοινοπραξίας στην Τσεχία, πραγματοποιώντας συνολικά 760.000 πωλήσεις από το 2005 μέχρι σήμερα.

Έγιναν κάμποσες ανανεώσεις του μοντέλου στην πορεία, αλλά τώρα ήρθε η ώρα για ένα εντελώς νέο αμάξωμα και αναβαθμισμένα μηχανικά μέρη. Εκτός από τον γνωστό μας 3κύλινδρο Toyota 1.0 των 69 PS, διατίθεται τώρα κι ένας επίσης 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.2 της PSA με 82 PS, που αυξάνει τις επιλογές του αγοραστή προσφέροντας τις επιδόσεις που ως τώρα έλειπαν.  

Υπάρχουν 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις του μοντέλου, όπως και πριν, αλλά τώρα η Citroen έχει προσθέσει και μια ανοιχτή έκδοση που ονομάζεται Airscape και η υφασμάτινη σκεπή της διπλώνει προς τα πίσω με το πάτημα ενός κουμπιού.

Οι κορυφαίες εκδόσεις έχουν «καλούδια» όπως ο αυτόματος κλιματισμός, η κάμερα οπισθοπορείας και η οθόνη αφής των 7 ιντσών μέσω της οποίας ελέγχεις όλες τις μη-οδηγικές λειτουργίες (συνδέοντας και το smartphone σου). Προσφέρονται τρεις εκδόσεις εξοπλισμού και οι τιμές στην Ελλάδα αναμένονται πολύ ανταγωνιστικές, αν κρίνουμε από αυτές στις δυτικοευρωπαϊκές αγορές.  

Πώς είναι στην οδήγηση;
Το πλαίσιο έχει στενή σχέση με αυτό του απερχόμενου μοντέλου, αλλά έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στην ανάρτηση: Το πίσω σύστημα με τον ημιάκαμπτο άξονα είναι 4 kg ελαφρύτερο από πριν, τα ελατήρια και τα αμορτισέρ έχουν αναθεωρηθεί, και η αντιστρεπτική εμπρός έχει αυξημένη διάμετρο.

Το νέο C1 έχει επίσης σύστημα hill start assist για το ξεκίνημα σε ανηφόρα, και λάστιχα χαμηλής τριβής κύλισης σε ζάντες 14 ή 15 ιντσών. Η οικονομία βενζίνης εξακολουθεί να είναι εξαιρετική: Ο χιλιάρης κινητήρας καίει μόλις 3,8 lt/100km και εκπέμπει 88 g/km CO2, ενώ ο 1.2 έχει μέση τυποποιημένη κατανάλωση 4,3 lt/100km και εκπομπές CO2 99 g/km.

Οι μικρές διαστάσεις χαρίζουν στο C1 ευελιξία στο δρόμο και η συμπεριφορά του είναι ρυθμισμένη προς τη σταθεροποιητική υποστροφή, όπως και πριν. Ο μεγαλύτερος κινητήρας με την αυξημένη ροπή είναι πολύ ελαστικός και δίνει πρωτόγνωρες για το μοντέλο επιδόσεις. Το αποτέλεσμα των μετατροπών στην ανάρτηση γίνεται αμέσως αντιληπτό, καθώς το νέο C1 δεν επηρεάζεται από τις ανωμαλίες του δρόμου, αναπηδώντας πολύ λιγότερο από το απερχόμενο μοντέλο. Είναι ένα πολύ ασφαλές, αλλά σχετικά αδρανές στην οδήγηση αυτοκίνητο, που γέρνει περισσότερο στις στροφές από τους ανταγωνιστές του.

Η ηχομόνωση δεν είναι από τα δυνατά σημεία του C1. Η σκεπή του Airscape βάζει πολύ θόρυβο στην καμπίνα – και η ανάρτηση επίσης, όταν το οδόστρωμα είναι τραχύ. Ούτε ο 3κύλινδρος κινητήρας είναι όσο πρέπει ραφιναρισμένος, καθώς έχει κραδασμούς ενώ περιμένεις στα φανάρια, σκορτσάρει στις χαμηλές ταχύτητες και παρουσιάζει ενοχλητικούς μικροδισταγμούς σε όλο το φάσμα των στροφών. Οι αντίστοιχοι 3κύλινδροι των Hyundai και VW είναι πιο πολιτισμένοι.

Σχεδιαστικά, το νέο αμάξωμα είναι μοντέρνο προς ελαφρώς κραυγαλέο, και το νέο εσωτερικό είναι κάπως παραφορτωμένο οπτικά. Ο εξοπλισμός είναι καλός, αλλά τα σκληρά πλαστικά χαλάνε την εικόνα.

Να το αγοράσω;
Το C1 έχει ανανεωθεί με επιτυχία και συνδυάζει καλά τις επιδόσεις με την οικονομία βενζίνης, αλλά δεν είναι όσο ραφιναρισμένο θα θέλαμε. Ελπίζουμε η καλή σχέση τιμής/εξοπλισμού να αποτελεί και πάλι ικανό αντιστάθμισμα, αλλά δεν πρέπει να προχωρήσετε στην αγορά αυτοκινήτου της κατηγορίας Α αν δεν δείτε πρώτα τo Hyundai i10 και τα τρία αδελφάκια του Group VW, που είναι τα κορυφαία μίνι πόλης σήμερα.

(Διαβάστε και τις οδηγικές εντυπώσεις μας από το νέο Toyota Aygo).

Τι λέει το DRIVE
Πιο σύγχρονο και όμορφο σε εμφάνιση, πιο άνετο σε ανάρτηση, σαφώς πιο δυνατό (ως 1.2) αλλά πάντα πολύ οικονομικό. Δεν έχει όμως την ηχομόνωση και τη ραφιναρισμένη λειτουργία που έχουν άλλα μίνι πόλης και περιμένουμε να δούμε αν θα έχει τη ίδια καλή σχέση τιμής/εξοπλισμού του απερχόμενου μοντέλου.   
Τιμή Από €10.500 (1.2 82 VTi κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, 82 PS/5.750 rpm, 12,0 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 4,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 3.460 x 1.620 x 1.450 mm
Βάρος 855 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube