Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai 1.5 dCi

Η δεύτερη γενιά του ιαπωνικού crossover, που εντός ολίγου φτάνει και στη χώρα μας, αποτελεί την αιχμή του δόρατος της Nissan.

Το νέο Nissan Qashqai έχει πολύ μεγάλο φορτίο να κουβαλήσει. Η πρώτη γενιά του μοντέλου ήταν ένα ολοκληρωμένο μοντέλο που συνδύαζε τις αρετές δύο αυτοκινητικών κόσμων (μικρά οικογενειακά και μεσαία SUV), ενώ παράλληλα αποδείχθηκε μέγιστη και απρόσμενη εμπορική επιτυχία για την ιαπωνική φίρμα.

Με αυτά κατά νου, οι άνθρωποι της Nissan έπρεπε να δώσουν τα ρέστα τους, έτσι ώστε η δεύτερη γενιά του Qashqai να αποδειχθεί ισάξια αν όχι καλύτερη της πρώτης.

Η πρώτη γνωριμία μας με το νέο Nissan Qashqai έγινε με μία από τις σημαντικότερες εκδόσεις κινητήρα στην γκάμα. Το δικίνητο Qashqai που οδηγήσαμε φορούσε τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi των 110 ίππων, όπου χάρη σε επί μέρους βελτιώσεις διαθέτει ελαφρώς πιο ραφιναρισμένη λειτουργία, 2 kgm ροπής περισσότερα (26,5) και απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη του από ετήσια τέλη κυκλοφορίας (99 g/km CO2).

Οι τιμές της σθγκεκριμένης έκδοσης στην Ελλάδα ξεκινούν από τα 19.710 ευρώ, με απόσυρση και την προσφορά της αντιπροσωπείας.

Το νέο μοντέλο βασίζεται στη νέα διαμορφώσιμη πλατφόρμα CMF της Renault-Nissan και είναι μακρύτερο κατά πέντε πόντους (4,38 m), φαρδύτερο κατά δύο (1,80 m), αλλά και χαμηλότερο κατά 2,5 πόντους (1,59 m). Ως μοντέλο μιας ψηφιακής εποχής, στο νέο Qashqai έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της ασφάλειας και στη συνδεσιμότητα, ενώ θα διατίθεται με τουλάχιστον δύο νέες εκδόσεις κινητήρα σε σχέση με την γκάμα του προκατόχου του: Αυτήν με τον 1.2 βενζίνης DIG-T των 115 ίππων, σφόδρα ενδιαφέρουσα για την Ψωροκώσταινα, και αυτήν με τον 1.6 βενζίνης DIG-T των 150 ίππων (που αναμένεται, αλλά μάλλον δεν θα εισαχθεί στην Ελλάδα).

Η εμφάνιση του νέου Qashqai, αν και αποτελεί υποκειμενικό κριτήριο, είναι από τα δυνατά χαρτιά του. Οι σχεδιαστές της Nissan έπρεπε να προχωρήσουν το αρχικό σχέδιο πολλά βήματα παρακάτω και να προσπαθήσουν να το κάνουν όσο πιο θελκτικό μπορούσαν. Σκοπός της σχεδίασης δεν είναι μόνο να αυξήσει το πελατολόγιο της Nissan, αλλά και να το διατηρήσει, καθώς ένα τόσο σημαντικό εμπορικά μοντέλο πρέπει να κρατά τους «οπαδούς» του ευχαριστημένους.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Η δεύτερη γενιά του Qashqai είναι βελτιωμένη σε όλους το καίριους τομείς. Παρά το γεγονός ότι είναι πιο χαμηλό από τον προκάτοχό του, είναι πιο ευρύχωρο λόγω μήκους και πλάτους, αλλά και λόγω του ότι οι επιβάτες κάθονται χαμηλότερα. Ακόμα, είναι πιο εκλεπτυσμένο, έχουν χρησιμοποιηθεί καλύτερα υλικά στην καμπίνα και διαθέτει πλουσιότερο εξοπλισμό. Και μπορεί εμφανισιακά να είναι λιγότερο διακριτικό από την πρώτη γενιά, είναι όμως πιο ομοιογενές και δυναμικό.

Μπαίνοντας στην καμπίνα, το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι η ευρυχωρία. Υπάρχει χώρος για το κεφάλι, τα χέρια και τα πόδια όλων των επιβατών, ακόμα και για εύσωμους, πράγμα που δεν συνέβαινε με την πρώτη γενιά του μοντέλου.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί την καμπίνα δεν είναι κορυφαία, είναι όμως καλά μονταρισμένα μεταξύ τους, έχουν ωραία υφή και χαρίζουν την απαραίτητη αύρα ποιότητας. Για παράδειγμα, τα χειριστήρια γύρω από το τιμόνι έχουν βαριά και ποιοτική αίσθηση, ενώ τα καθίσματα, που αποτελούν προϊόν συνεργασίας με τη NASA(!), είναι πάρα πολύ άνετα και με καλή πλευρική στήριξη.

Η προσοχή στη λεπτομέρεια που έχει δοθεί στην δεύτερη γενιά του Qashqai, φαίνεται ανάλογα με το πού το οδηγείς. Ο βελτιωμένος τουρμποντίζελ 1.5 dCi παράγει λιγότερο θόρυβο και κραδασμούς, αλλά στις πολύ χαμηλές στροφές έχει αργή απόκριση. Στις μεσαίες και υψηλές στροφές είναι μεστός σε απόδοση και κινεί με άνεση το μεγαλωμένο (αλλά κατά 90 kg ελαφρύτερο) Qashqai δεύτερης γενιάς. Επιπλέον, είναι αρκετά οικονομικός σε πραγματικές συνθήκες, μιας και αρκέστηκε σε 5,1 lt/100 km με φυσιολογική οδήγηση.

Από τα πρώτα μέτρα πίσω από το τιμόνι του αντιλαμβάνεσαι την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Σε αυτό βοηθά βέβαια και η ανάρτηση του νέου Qashqai, με όλες τις εκδόσεις να διαθέτουν γόνατα McPherson εμπρός και, ανάλογα με τη μετάδοση, πίσω ημιάκαμπτο άξονα (4x2) ή σύστημα πολλαπλών συνδέσμων (4x4).

Όλες όμως οι εκδόσεις διαθέτουν στάνταρ, τα όχι και συνηθισμένα, αμορτισέρ διπλού εμβόλου που χαρίζουν άμεσο έλεγχο και ποιοτική, ομαλή λειτουργία. Κι αν ορισμένες φορές νιώθεις ότι το νέο Qashqai είναι λίγο παραπάνω άμεσο απ’ ό,τι μπορεί να ήθελες, αυτό δεν συμβαίνει εις βάρος της ευελιξίας ή της αποτελεσματικής λειτουργίας της ανάρτησης, και μάλιστα σε όλων των ειδών τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Η αίσθηση που σου δίνει το νέο Qashqai δεν είναι ιδιαίτερα σπορ ή ενθουσιώδης. Το τιμόνι διαθέτει δύο ρυθμίσεις (Normal και Sport), με τη Normal να έχει αρκετό βάρος, ενώ το κράτημα δίνει έμφαση στην σταθερότητα και στις ισορροπημένες αντιδράσεις. Επίσης, παρά το γεγονός ότι η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη, το νέο Qashqai δεν θα σε εξιτάρει να επιτεθείς. Συνολικά, είναι πολύ καλό στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης, είναι ασφαλέστατο στον αυτοκινητόδρομο και αρκετά ικανό στον επαρχιακό.

Εν κατακλείδι, η Nissan πέτυχε το στόχο της. Έφτιαξε ένα ακόμα καλύτερο Qashqai σε όλους τους τομείς, που έχει όλα τα φόντα να συνεχίσει την πετυχημένη εμπορική καριέρα του προκατόχου του.

Στην Ελλάδα, οι παραγγελίες ξεκινούν τώρα και οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες θα γίνουν μέσα στο Μάρτιο.

Τι λέει το DRIVE
Η δεύτερη γενιά του Qashqai απέκτησε μεγαλύτερη υπόσταση, είναι ολοκληρωμένη και μπορεί να συνεχίσει με αισιοδοξία να «κλέβει» πελάτες από δύο διαφορετικές κατηγορίες.
Τιμή: από € 19.710 (με απόσυρση και την προσφορά της αντιπροσωπείας)
Τεχνολογία: 1.461 cc, i4, 8v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο, 110 PS / 4.000 rpm, 26,5 kgm / 1.750 – 2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις: 0-100 km/h 12,4”
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Μέση κατανάλωση: 3,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 99 gr/km
Διαστάσεις:4.377 x 1.806 x 1.590 mm
Βάρος: 1.400 kg
Τιμές κατασκευαστή