Οδηγούμε το νέο Mini Cooper S Clubman

Οδηγούμε το νέο Mini Cooper S Clubman

Το Clubman αλλάζει φιλοσοφία και από ένα επιμηκυμένο σουπερμίνι με ιδιαίτερο χαρακτήρα μετατρέπεται σε ένα μικρό οικογενειακό που ακολουθεί με πιστότητα τις αξίες των MINI.

Μέχρι σήμερα το Clubman ήταν ένα μοντέλο του οποίου η εμπορική επιτυχία αναμενόμενα σκόνταφτε στην εκκεντρικότητα. Από εδώ και στο εξής μετατρέπεται σε ένα σαφώς λιγότερο εκκεντρικό, μα άλλο τόσο πιο πρακτικό μοντέλο που θα υποστηρίξει πιο ουσιαστικά την προσπάθεια της MINI για μεγιστοποίηση των πωλήσεων.

Σε σύγκριση με το MINI 5d, το Clubman δεν είναι απλώς 7 cm πιο φαρδύ στα 1,80 m και 1,6 cm πιο ψηλό στα 1,44 m. Πάνω απ’ όλα είναι 27 cm πιο μακρύ, εκ των οποίων μόνο οι δέκα πόντοι προκύπτουν από το μεταξόνιο. Τα υπόλοιπα είναι απόρροια του πίσω προβόλου. Στο εμπρός μέρος, ελάχιστοι θα παρατηρήσουν τις διαφορές στους αεραγωγούς, γι’ αυτό η ταυτότητα MINI είναι αναγνωρίσιμη από χιλιόμετρα. Το highlight προφανώς και είναι το πίσω μέρος, με πρωταγωνιστές αφενός τη δίφυλλη πόρτα, αφετέρου τα φώτα που είναι μοιρασμένα στις πόρτες και στον προφυλακτήρα.

Στο δια ταύτα, το Clubman παίζει πλέον στο γήπεδο των κλασικών premium μικρομεσαίων, όπως το Audi A3, η Mercedes-Benz A-Class και η Σειρά 1 της BMW. Ευτυχώς αυτό είναι κάτι που υποστηρίζεται από την ευρυχωρία της καμπίνας του. Μπορεί το μεσαίο τμήμα του πίσω καθίσματος να είναι στενό, όμως τέσσερις μεγαλόσωμοι ενήλικοι έχουν άφθονο αέρα για το κεφάλι και τα γόνατά τους. Το πορτμπαγκάζ χωρά 360 λίτρα και φορτώνεται πανεύκολα παρότι το κατώφλι είναι κάπως ψηλό. Το ταμπλό είναι κατά βάση ίδιο με των μικρότερων MINI, με μικρές στιλιστικές αλλαγές και βελτιωμένο φινίρισμα που εκφράζεται κυρίως με την μεγαλύτερη σχολαστικότητα στους αρμούς. Κανένα παράπονο δεν υπάρχει από την πρακτικότητα, αφού υπάρχουν αρκετές θήκες, μεγάλες πόρτες για πανεύκολο μπες βγες και πίσω κάθισμα με πλάτη που προαιρετικά πέφτει σε τρία τμήματα, με αναλογία 40:20:40.



Και ΜΙΝΙ και οικογενειακό
Ανεξάρτητα από το εάν διαλέγεις βενζίνη ή πετρέλαιο, το μπλοκ των κινητήρων είναι 3κύλινδρο 1,5 λίτρων ή 4κύλινδρο δύο λίτρων. Η πυραμίδα της ισχύος ξεκινά από τους 102 και –μέχρι την έλευση του John Cooper Works- κορυφώνεται στους 192 του Cooper S που οδηγήσαμε. Έχει πολύ μεστό τράβηγμα και αμεσότατη απόκριση σε όλο το εύρος της λειτουργίας του, γι’ αυτό και δίνει επιδόσεις επιπέδου GTi με 0-100 km/h σε 7,2 και 7,1” για το χειροκίνητο και το αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα. Το τελευταίο για όλα τα Clubman με 4κύλινδρο κινητήρα είναι 8άρι και τοποθετείται για πρώτη φορά σε MINI. Συνεργάζεται άριστα με τον οδηγό, αλλάζει απαλά και σβέλτα τις ταχύτητες και τις διαλέγει χωρίς να μπερδεύεται ή να αστοχεί. Είναι η ενδεδειγμένη επιλογή για το Clubman, με δεδομένο ότι μιλάμε για το πιο πολιτισμένο και άνετο MINI της ιστορίας. Ταυτόχρονα παραμένει ένα αυθεντικό MINI στην οδήγηση. Το μακρύτερο και φαρδύτερο ίχνος στο δρόμο σημαίνει πιο στρογγυλεμένη ανταπόκριση στις εντολές σου, αλλά πιο προοδευτικές αντιδράσεις και σταθερό πάτημα να πλαισιώνουν το εντυπωσιακό κράτημα, τη σωστή ισορροπία του πλαισίου και την ανεμπόδιστη επικοινωνία με τον οδηγό.



Στους σουηδικούς δρόμους με τον ασύλληπτο συντελεστή πρόσφυσης, το Cooper S δε χαζοσπίναρε ούτε καν σε υγρό οδόστρωμα και η -έξτρα- ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση συνδύαζε ολόσωστα τον έλεγχο του αμαξώματος με την άνεση. Επιπλέον έχει αρκετή διαδρομή και ποιοτική λειτουργία, έτσι ώστε να υπόσχεται διαγωγή κοσμιοτάτη ακόμα και στα ελληνικά ναρκοπέδια. Μόνο για το θόρυβο κύλισης έχουμε μια μικρή ένσταση, αφού τουλάχιστον στο πολύ τραχύ σουηδικό οδόστρωμα ήταν αισθητός. Το ρεζουμέ πάντως είναι ότι πίσω από το τιμόνι του Clubman καλύπτεις χωρίς να κουράζεσαι ακόμα και πολύ μεγάλες αποστάσεις. Για να το οδηγήσουμε στην Ελλάδα δε θα χρειαστεί και πολλή υπομονή. Η τιμή του έχει ήδη ανακοινωθεί, με το Cooper S να ξεκινάει από τα 27.100 ευρώ και διάθεσή του ξεκινά μέσα στον Οκτώβριο.



Τι λέει το DRIVE
Η συνταγή του Clubman περιλαμβάνει όλα τα υλικά για ένα αυτοκίνητο με το σήμα της MINI αλλά το βλέμμα στην οικογένεια. Το αποτέλεσμα είναι ένα εύγευστο premium μικρό οικογενειακό που του αξίζει να βάλει το στίγμα του στην αγορά.
Τιμή € 27.100 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, twin scroll turbo, 192 PS/5.000 rpm, 30,6 kgm/1.250 rpm, χειροκίνητο έξι σχέσεων ή αυτόματο οκτώ σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,2” (7,1”)
Τελική ταχύτητα 228 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2-6,3 (5,8-5,9) lt/100 km
Εκπομπές CO2 144-147 (134-137) g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.800 x 1.414 mm
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube