Οδηγούμε το νέο Jeep Renegade 2.0 CRD 170 Trailhawk

Οδηγούμε το νέο Jeep Renegade 2.0 CRD 170 Trailhawk

Πρώτη γεύση από το νέο μικρό Jeep στην κορυφαία του έκδοση, με τον 2λιτρο ντίζελ κινητήρα και τις ειδικές προδιαγραφές για κίνηση εκτός δρόμου

Το Jeep Renegade είναι ένα crossover που δεν μοιάζει με τα άλλα. Διότι η κατηγορία δεν είχε μέχρι τώρα ένα πραγματικό 4x4 της «παλιάς σχολής», δηλαδή με άφθονη δύναμη, κοντές βοηθητικές σχέσεις και απόσταση από το έδαφος που θα έκανε ένα Land Cruiser να κοκκινίσει.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές θα πουν πως ένα τέτοιο crossover δεν υπήρχε απλά διότι δεν το ζητούν οι αγοραστές και βέβαια δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω για να το αποκτήσουν. Όμως για μια εταιρεία σαν την Jeep, δεδομένης της γρήγορης ανάπτυξης που έχει αυτή η κατηγορία, αυτό ισοδυναμούσε με μιαν ακαταμάχητη πρόκληση: να φτιάξει ένα τέτοιο μοντέλο, είτε το ήθελε η αγορά είτε όχι.

Το Renegade είναι ένα SUV σε μικρογραφία, μήκους 4,2 m, που έχει σχεδιαστεί κι εξελιχτεί στις ΗΠΑ, είναι βασισμένο σε μια προσαρμοσμένη πλατφόρμα από FIAT Punto και κατασκευάζεται στην Ιταλία δίπλα στο επερχόμενο FIAT 500X.

Έχει μια γκάμα από κινητήρες MultiAir Turbo βενζίνης και MultiJet ντίζελ, ένα αυτόματο σύστημα τετρακίνησης με κεντρικό συμπλέκτη που κλειδώνει, μια πολύ κοντή σχέση για απότομες κλίσεις, σύστημα hill descent control για τις κατηφόρες, και απόσταση από το έδαφος εξίσου μεγάλη με του Range Rover Evoque – με την προϋπόθεση ότι θα επιλέξεις την κορυφαία έκδοση Trailhawk ντίζελ με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, που δοκιμάζουμε εδώ. 

Τα φαινόμενα απατούν
Το ότι το Renegade βασίζεται σε πλατφόρμα σουπερμίνι είναι κάπως παραπλανητικό, αφού se σε διαστάσεις, μέσα-έξω, πλησιάζει περισσότερο προς το Nissan Qashqai παρά προς το Juke. Είναι δηλαδή άμεσα ανταγωνιστικό των Skoda Yeti και Opel Mokka, δύο crossover που έχουν αποδείξει ότι το γεφύρωμα των κατηγοριών B και C μπορεί να φέρει την εμπορική επιτυχία.

Ο χώρος αποσκευών είναι αντίστοιχος ενός μικρού οικογενειακού όπως το Ford Focus, ενώ ο χώρος για τους επιβάτες είναι καλύτερος, ειδικά αυτός για τα κεφάλια τους. Τα καθίσματα είναι κάπως επίπεδα, σφιχτά και με κοντό έδρανο, αλλά αποδεικνύονται ξεκούραστα σε μεσαίες τουλάχιστον αποστάσεις.

Η καμπίνα του Renegade αφήνει ανάμικτες εντυπώσεις. Κάποια μέρη του ταμπλό δείχνουν πλούσια, αλλά οι διακόπτες είναι οι κοινοί και αδιάφοροι του ομίλου FIAT. Όμως υπάρχουν αρκετές ξεχωριστές πινελιές που ανεβάζουν τη γενική ατμόσφαιρα, όπως είναι οι μεγάλες, τετραγωνισμένες ποτηροθήκες, οι υπερμεγέθεις, στιλέ αεραγωγοί, τα στεφάνια γύρω από τα όργανα, ακόμα και η χειρολαβή «πανικού» μπροστά από το συνοδηγό.

Στο δρόμο, το Renegade δεν είναι ιδιαίτερα ραφιναρισμένο, αλλά η γενική συμπεριφορά του είναι αισθητά καλύτερη από εκείνη του –κάπως ανεξέλικτου– νέου Cherokee. Οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες και οι όρθιες μπροστινές κολόνες δημιουργούν έντονο αεροδυναμικό θόρυβο στον αυτοκινητόδρομο, ενώ ο 2λιτρος ντίζελ και το αυτόματο κιβώτιο θα μπορούσαν επίσης να λειτουργούν πιο ομαλά, όμως οι επιδόσεις είναι αρκετά δυνατές ώστε να αποτελούν λόγο αγοράς.

Το αυτοκίνητο είναι σωστά ζυγισμένο, στιβαρό σε αίσθηση και σταθερό. Η ανάρτηση είναι επίσης ήσυχη στην ανώμαλη άσφαλτο, αν και κάπως νευρική στις υψηλές ταχύτητες. Όλα τα χειριστήρια είναι στη σωστή θέση, έχουν το σωστό βάρος και συνεπή λειτουργία, αλλά υστερούν σε αίσθηση.

Με τα στάνταρ λάστιχα “M&S” της Goodyear, το Renegade Trailhawk έχει σχετικά περιορισμένη πλευρική πρόσφυση στην άσφαλτο και κάποια ασάφεια στις αλλαγές κατεύθυνσης με μεγάλη ταχύτητα.

Και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά όμως είναι ανεκτά αν αναλογιστεί κανείς τις δυνατότητες του συγκεκριμένου Renegade εκτός δρόμου. Ανεβαίνει και κατεβαίνει άνετα απότομες κλίσεις (χάρη στην πολύ κοντή «1η» του, που πρέπει να σταματήσεις για να τη βάλεις), περνά από βαθύ νερό και βρίσκει πρόσφυση για να κινείται ακόμα κι εκεί που είσαι σίγουρος ότι θα κολλήσει. Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση αντιδρά μερικές φορές απότομα σε πέτρες και χαντάκια, όμως οι τροχοί σπάνια χάνουν την επαφή τους με το έδαφος – κι αυτό είναι το πρωταρχικό εκτός ασφάλτου.

Αξίζει σαν αγορά;
Απολύτως, αν χρειάζεσαι τις δυνατότητές του εκτός δρόμου. Όμως, αν κοιτάς για ένα crossover «ελαφρού τύπου», μάλλον δεν τις χρειάζεσαι.

Επειδή αυτές οι εκτός δρόμου ικανότητες συνεπάγονται συμβιβασμούς σε άλλους τομείς, που επηρεάζουν όχι μόνο τη συγκεκριμένη έκδοση, αλλά όλη την γκάμα των Renegade σε κάποιο βαθμό, ίσως το μικρό Jeep να μη σπάσει τα ταμεία.

Όμως, η επιλογή είναι πάντα ευπρόσδεκτη σε οποιονδήποτε τομέα της αγοράς και το συγκεκριμένο μοντέλο έχει χαρισματικό χαρακτήρα, που λείπει από πολλούς εν δυνάμει ανταγωνιστές του.

(Το Renegade προγραμματίζεται να έρθει στην Ελλάδα τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο).

Τι λέει το AUTOCAR
Όχι πολύ ραφιναρισμένο στην άσφαλτο, αλλά ιδιαίτερα ικανό εκτός δρόμου, αρκετά ευρύχωρο και με χαρισματική προσωπικότητα.
Τιμή Από €31.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.956 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο VGT, 170 PS/3.750 rpm, 35,7 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων (και μία πολύ κοντή “Low”), αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 8,9”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 155 g/km
Διαστάσεις 4.236 x 1.805 x 1.697 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 351 lt
Βάρος (δ.α.) kg
Απόσταση από το έδαφος 210 mm
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube