Οδηγούμε το νέο Ford Kuga

Οδηγούμε το νέο Ford Kuga

Η Ford στοχεύει να κυριαρχήσει στην ευρωπαϊκή αγορά με ένα μεγαλύτερο και πιο σπορ Kuga

Για το νέο Kuga τα πράγματα έχουν γίνει πολύ σοβαρά. Ούτε λίγο ούτε πολύ, η Ford μέσα σε τρία χρόνια σκοπεύει να κερδίσει την πρώτη θέση, ανάμεσα στα διαρκώς πολλαπλασιαζόμενα ευρωπαϊκά SUV.

Το πλάνο περιλαμβάνει άλλα δύο μοντέλα, το EcoSport που έρχεται το 2014 και το αμερικανοθρεμμένο Edge που πλέον θα πωλείται και στην Ευρώπη. Βέβαια η μεγάλη ευθύνη πέφτει στις πλάτες του μεσαίου Kuga. Παρότι έχει χάσει ένα κομμάτι του ξεχωριστού χαρακτήρα του, έχει κερδίσει σε άλλους πιο σημαντικούς τομείς, όπως στην ποιότητα κατασκευής, στη συναρμογή και στην πρακτικότητα.

Η δεύτερη γενιά χρησιμοποιεί στην ουσία το ίδιο πλαίσιο, όμως το συνολικό μήκος είναι οκτώ πόντους μεγαλύτερο και ο χώρος αποσκευών είναι αισθητά αυξημένος. Το μεγαλύτερο μήκος αλλάζει λίγο την τοποθέτησή του, στέλνοντάς το αρκετά πιο πάνω από το όριο του Qashqai και σαφώς πιο κοντά στα CR-V και RAV4. Εν μέρει αυτό οφείλεται στο ότι στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού θα πωλείται ως Ford Escape. Βέβαια, άμεση συνέπεια του μεγαλύτερου όγκου είναι και η άνοδος του βάρους.

Η επιλογή κινητήρα είναι ανάμεσα στα δίλιτρα ντίζελ και τα 1.6 EcoBoost βενζίνης. Οι δικίνητες εκδόσεις θα έχουν χαμηλότερη μέγιστη απόδοση, στους 140 και 150 ίππους αντίστοιχα. Αν όμως διαλέξεις τετρακίνητο, η ισχύς ανεβαίνει στους 163 και 180 ίππους αντίστοιχα. Το αυτόματο κιβώτιο στα ντίζελ είναι το σύγχρονο PowerShift διπλού συμπλέκτη της Getrag που δοκιμάσαμε πρόσφατα. Αντίθετα στο δυνατό EcoBoost επιλέγεται ένας μετατροπέας ροπής «παλαιάς κοπής», ίσως για την ευχαρίστηση των πελατών στις ΗΠΑ.

Η καμπίνα έχει χάσει λίγη από τη «γυαλάδα» της προηγούμενης γενιάς. Όμως το προτιμώ για το κέρδος σε χώρους, για την πιο όμορφη σχεδίαση και για την ανώτερη απτή ποιότητα. Η δομή είναι σχεδόν ίδια με το C-MAX, κάτι που σημαίνει πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων. Μόνη εξαίρεση, η κονσόλα που ενοχλεί το γόνατο του οδηγού. Τα υλικά δίνουν πιο πλούσια αίσθηση, με βελτιωμένη και τη συναρμογή.

Μεγάλα βήματα έχουν γίνει για τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο και σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται να αποδίδουν. Το δυνατό ντίζελ που οδηγήσαμε ήταν ομαλό και ήσυχο, με χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο. Τα νέα αμορτισέρ εξασφαλίζουν πιο άμεσες αντιδράσεις, χωρίς να επιδρούν στην ποιότητα κύλισης ή να αυξάνουν το θόρυβο από το δρόμο. Πάντως σε λακκούβες και σαμαράκια, ακόμα και με χαμηλές ταχύτητες είναι απότομο, σκληρό για κάποιους. Είναι σαν να τονίζεται η αρχική διαφορά που είχε το προηγούμενο Kuga από τα υπόλοιπα SUV. Αν σου αρέσει το τετρακίνητο μαλακό και άνετο, μάλλον δεν σου κάνει. Βέβαια στις υψηλές ταχύτητες, η ακρίβεια του είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή. Το βοηθά η τετρακίνηση με torque vectoring που αντιμετωπίζει την υποστροφή ισχύος, αλλά και το πολύ καλό ζύγισμα του πλαισίου.

Το νέο Kuga θα μπορούσε να είναι ένα κανονικό, χαμηλό, 5θυρο χάτσμπακ, με δεδομένη τη σχεδίαση με τους θόλους τραβηγμένους στα άκρα. Έχει χάσει κάτι από τον πληθωρικό χαρακτήρα του και έχει γίνει περισσότερο ένα σοβαρό και αποτελεσματικό αυτοκίνητο. Μόνο έτσι θα μπορέσει να πετύχει το στόχο της παγκόσμιας καθιέρωσης. Αν και είναι λιγότερο ξεχωριστό, το καλύπτει με την μείωση στην τιμή, που θα ξεπερνά τα €1.000, ανάμεσα σε αντίστοιχες εκδόσεις εξοπλισμού. Με πιο προσιτές τιμές, τον EcoBoost και το σπορ χαρακτήρα της Ford, έχει όλα όσα χρειάζονται.

Τι λέει το DRIVE
Με τον EcoBoost το Kuga αποκτά νέο ενδιαφέρον για την ελληνική πραγματικότητα  
Τιμή από € 33.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, 163 PS/3.750 rpm, 34,7 kgm/2.000-3.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 9,9”, τελική 198 km/h
Μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 154 gr/km
Διαστάσεις 4.524 x 1.838 x 1.702
Βάρος 1.653 kg

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube