Οδηγούμε το νέο Ford Focus ST 2.0 TDCi 185 PS

Οδηγούμε το νέο Ford Focus ST 2.0 TDCi 185 PS

To ανανεωμένο Focus ST του 2015 διατίθεται τώρα και σε έκδοση ντίζελ που έχει αρκετά ατού για να ανησυχήσει το VW Golf GTD.

Το Focus ST πάντα δυσκολευόταν να ξεχωρίσει σε μια γκάμα μοντέλων που περιλαμβάνει το κορυφαίο ίσως καυτό χάτσμπακ από οδηγική άποψη: Tο Fiesta ST.

Έτσι, σε μια προσπάθεια να τραβήξει το ενδιαφέρον και στο «άλλο» σπορτίφ μοντέλο της, η Ford προσφέρει το ανανεωμένο Focus και με ένα δίλιτρο κινητήρα ντίζελ 185 PS, εκτός από το συνήθη βενζινοκινητήρα της ίδιας χωρητικότητας με τους 250 PS. Και ήταν καιρός, διότι μέχρι τώρα το πιο δυνατό πετρελαιοκίνητο Focus είχε μόνο 163 PS και δεν μπορούσε να τα βάλει με το VW Golf GTD και το SEAT Leon FR.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Η Ford δεν υπέκυψε στον πειρασμό να κάνει το ντίζελ ST πιο μαλακό και λιγότερο εστιασμένο από το βενζινοκίνητο –δηλαδή να ακολουθήσει το παράδειγμα της VW με το Golf GTD. Αυτό μπορεί να μην είναι καλό νέο για όσους κάνουν πολλά ταξίδια, αλλά αν πιστεύετε ότι τα καυτά χάτσμπακ είναι για διασκέδαση, το Focus έχει πολλά να σας πει.

Μόνο μια δυο στροφές θα χρειαστούν για να καταλάβετε ότι αυτό είναι ένα καλοστημένο αυτοκίνητο. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι σαφώς καλύτερος απ’ ό,τι στους ανταγωνιστές του από το Group VW, και το πολύ γρήγορο τιμόνι έχει εξαιρετική ακρίβεια – αν και θα θέλαμε λίγη παραπάνω αληθινή αίσθηση κι επικοινωνία.

Όπως και με το βενζινοκίνητο ST, πρέπει να είσαι λίγο προσεκτικός όταν ξαναπατάς το γκάζι στην έξοδο των στροφών – και ειδικά αν βρέχει καταρρακτωδώς, όπως συνέβαινε στη διαδρομή της δοκιμής, στην Ισπανία. Όμως, παρότι η ροπή του κινητήρα είναι 11% μεγαλύτερη στο ντίζελ ST, οι αντιδράσεις στο τιμόνι είναι λιγότερο έντονες. Κατά τη Ford, αυτό οφείλεται μερικώς σε βελτιώσεις του λογισμικού του ESP, αλλά παίζει ρόλο και το γεγονός ότι το ντίζελ έχει πιο μακρύ διαφορικό, οπότε η ροπή που φτάνει στους τροχούς είναι μικρότερη.

Ο κινητήρας εντυπωσιάζει και σε άλλους τομείς. Έχει δύναμη από τις 1.500 rpm, αλλά τελειώνει στις 4.000, οπότε δεν έχει νόημα να τον στύβεις ανεβάζοντας τις στροφές, αφού μπορείς να κινείσαι γρήγορα αλλάζοντας τις ταχύτητες νωρίς. Αν ζητάς βέβαια κορυφαίες επιταχύνσεις, η βενζινοκίνητη έκδοση –που έχει την ίδια τιμή– εξακολουθεί να είναι η πιο ενδεδειγμένη.

Όπως και στο βενζινοκίνητο, έτσι και στο ντίζελ ST ο θόρυβος του κινητήρα σκεπάζεται από ένα σύστημα σύνθεσης ήχου. Έχουμε παλιότερα αμφισβητήσει την αυθεντικότητα τέτοιων ήχων, όμως αν καλύπτουν το κροτάλισμα του πετρελαιοκινητήρα είναι ανέλπιστα καλοδεχούμενοι. Κρίμα, πάντως, που το soundtrack αυτό δεν χαμηλώνει λίγο σε ένταση όταν ταξιδεύεις γρήγορα στον αυτοκινητόδρομο.

Υπάρχει κι ένα άλλο μειονέκτημα στο οποίο έχουμε επίσης αναφερθεί: Ενώ κάποιοι ανταγωνιστές συνδυάζουν την άνεση με ένα σχετικό επίπεδο οδηγικής απόλαυσης, το Focus είναι εστιασμένο αποκλειστικά στο δεύτερο. Αυτό σημαίνει ότι είναι σφιχτό. Με άψογη απόσβεση, όπως θα περίμενε κανείς από ένα Ford, αλλά πολύ σφιχτό. Οι υψίσυχνοι κραδασμοί που νιώθεις στα μαλακά σου μόρια γίνονται τελικά ενοχλητικοί.

Να το αγοράσω;
Τα καλά νέα είναι ότι δεν πρόκειται εδώ για ένα ξενέρωτο χλιαρό χάτσμπακ που κρύβεται πίσω από το φημισμένο λογότυπο ST. Μπορεί να μην είναι τόσο γρήγορο όσο το βενζινοκίνητο αδερφάκι του, αλλά σε δυναμική συμπεριφορά είναι εξίσου καλό. Μάλιστα, καθώς η απόδοση της ισχύος είναι λιγότερο ξέφρενη, το αυτοκίνητο δείχνει ακόμα πιο ζυγισμένο και ολοκληρωμένο.

Η σφιχτή ανάρτηση και το θέμα του θορύβου μπορεί να σπρώξουν κάποιους –ειδικά όσους ταξιδεύουν πολύ σε αυτοκινητόδρομο– προς το πιο μαλακό και ραφιναρισμένο Golf GTD. Όμως η διαφορετική προσέγγιση της Ford σημαίνει τουλάχιστον ότι υπάρχει πραγματικός λόγος να επιλέξει κανείς το Focus, ενώ αλλιώς μπορεί να μην υπήρχε.

Τι λέει το AUTOCAR
Γρήγορο και με σπορ στήσιμο. Θα ικανοποιήσει τον ενθουσιώδη οδηγό, αλλά η σφιχτή ανάρτηση και ο θόρυβος μπορεί να κουράσουν στο ταξίδι
Τιμή Από €36.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός common-rail & τούρμπο VGT, 185 PS/3.500 rpm, 40,8 kgm/2.000-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 8,1”
50-100 km/h (4η) 6,9”
Τελική ταχύτητα 217 km/h
Κατανάλωση 4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km
Διαστάσεις 4.362 x 1.823 x 1.471 mm
Μεταξόνιο 2.648 mm
Βάρος 1.389* kg
Λάστιχα 235/40 R18
Στοιχεία κατασκευαστή. *Χωρίς οδηγό

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube