Test drive: Seat Leon FR 2.0 TDI DSG

Test drive: Seat Leon FR 2.0 TDI DSG

Ο ισχυρότερος ντίζελ της γκάμας του Leon τοποθετείται στη σπορ έκδοση FR, φτιάχνοντας έτσι έναν ιδανικό συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας.

Στην υπόλοιπη Ευρώπη, η ιδέα ενός μοντέλου με σπορ χαρακτήρα και έναν δυνατό, αλλά οικονομικό κινητήρα ντίζελ είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη. Σήμερα πια μπορεί και το ελληνικό κοινό να απολαύσει τέτοια ολοκληρωμένα αυτοκίνητα και το πετρελαιοκίνητο Seat Leon FR είναι μια από τις πιο αξιόλογες προτάσεις.

Πιστό στη λογική των εκδόσεων FR, αυτό το Leon διαφοροποιείται με μικρές, διακριτικές αλλαγές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, χωρίς να ξεχωρίζει αισθητά όπως το Leon Cupra. Η διαφορά που εντοπίζει ευκολότερα το μάτι είναι οι 18άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής (17” στάνταρ) που, σε συνδυασμό με το χαμηλότερο ύψος από το δρόμο κατά 1,5 πόντο του δίνουν ένα σαφώς πιο αγριεμένο πάτημα. Διαθέτει ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων αντί για τον ημιάκαμπτο άξονα των πιο προσιτών εκδόσεων, με σκληρότερα ελατήρια και δυνατότερα αμορτισέρ κατά 20%.

Η σημαντικότερη αλλαγή στο εσωτερικό είναι τα σπορ καθίσματα που προσφέρουν αξιοπρεπέστατη πλευρική στήριξη. Το μοναδικό παράπονο που έχεις από τη θέση οδήγησης είναι η κάπως περιορισμένη ορατότητα από τις φαρδιές και έντονα κεκλιμένες εμπρός κολόνες. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, αλλά τα εμπρός φώτα full LED προσφέρονται ως έξτρα με €800 ή σε συνδυασμό με ηλιοροφή και ζάντες 18” με €1.650.

Ο κινητήρας αποδίδει 184 PS και εντυπωσιακή ροπή που φτάνει τα 38,7 kgm. Ως ντίζελ έχει περιορισμένο φάσμα λειτουργίας, οπότε δεν έχει νόημα να τον δουλεύεις πάνω από τις 4.000 rpm, αλλά όχι και ενοχλητικό κροτάλισμα, αφού ο ήχος του είναι ιδιαίτερα διακριτικός σε ένταση και χροιά. Στο πρόγραμμα Sport εντυπωσιάζει και σε απόκριση, με το γκάζι να μην έχει να ζηλέψει τίποτα από βενζινοκινητήρες με τούρμπο. Με τη ροπή πανταχού παρούσα με αυτό το Leon προσπερνάς με τη σκέψη, ακόμα κι όταν κινείσαι με το απρόθυμο να κατεβάσει σχέσεις πρόγραμμα Eco.

Στις λακκούβες της πόλης, η ανάρτηση αντιδρά λίγο πιο ξερά από εκείνη του VW Golf GTD, χωρίς όμως να γίνεται κουραστική. Από την άλλη, δουλεύει εξαιρετικά στον ανοιχτό δρόμο χαρίζοντας σταθερότητα. Η κλίση είναι ελάχιστη και το πλαίσιο αντιδρά με ακρίβεια στις εντολές του τιμονιού, το οποίο πάντως δεν προφέρει ιδιαίτερη αίσθηση. Στις κλειστές στροφές, η δύναμη είναι συχνά πολλή για τους εμπρός τροχούς, όμως τα ηλεκτρονικά δουλεύουν διακριτικά και αποτελεσματικά. Έτσι κινείσαι τελικά πολύ γρήγορα σε κάθε δρόμο χωρίς ιδιαίτερη συμμετοχή, αφού η συμπεριφορά του FR είναι ελάχιστα ρυθμίσιμη. Ακόμα και με τη μερική απενεργοποίηση του ESP, το μπροστινό είναι αυτό που θα ξεκολλήσει πρώτο στο όριο.

Το DSG ανταποκρίνεται καλά στην οικονομική οδήγηση, ρολάροντας με νεκρά όταν αφήνεις το γκάζι (coasting), αλλά οδηγώντας γρήγορα το πιθανότερο είναι ότι θα σου λείψουν τα paddles. Οπότε όποιος προτιμάει την ενεργό συμμετοχή μάλλον θα ικανοποιηθεί καλύτερα με το χειροκίνητο, που του γλιτώνει και €1.850. Όσο γρήγορα κι αν κινείσαι πάντως δύσκολα θα δεις τη μέση κατανάλωση να ξεπερνά τα 8 lt/100 km, ενώ με προσήλωση στην οικονομική οδήγηση μπορεί να πέσει αρκετά κάτω από τα εφτά.

Εμφύλιος
Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής αυτού του Leon FR είναι ο άλλος του εαυτός: Το Leon FR 1.8 TSI έχει έναν κινητήρα με πιο σπορ χαρακτήρα και σχεδόν ίδια ισχύ, κοστίζει περίπου €3.400 λιγότερο και δεν επιβαρύνει τον κάτοχό του με φόρο πολυτελείας και αυξημένο τεκμήριο (τα οποία πάντως ενδέχεται να μην ισχύουν από το 2015). Έτσι, για να προτιμήσεις το 2.0 TDI, θα πρέπει να υπολογίσεις ότι με τα χιλιόμετρα που διανύεις ετησίως η διαφορά θα αποσβεστεί σε εύλογο χρονικό διάστημα. Αν τα νούμερα βγαίνουν, δύσκολα θα βρεις άλλο αυτοκίνητο με τα χαρίσματα του Leon FR σε αυτά τα χρήματα.

Τι λέει το DRIVE
Στα χρήματά του δεν υπάρχει καλύτερος συνδυασμός επιδόσεων και οικονομίας, όμως ο σπορ χαρακτήρας των βενζινοκίνητων εκδόσεων απουσιάζει.
Τιμή €25.250 με απόσυρση
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, τούρμπο, 184 PS/3.500-4.000 rpm, 38,7 kgm/1.750-3.000 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5”
0-120 km/h 10,4”
0-140 km/h 13,9”
0-160 km/h 19,0”
0-180 km/h 25,8”
0-400 m 15,6” @ 147,6 km/h
0-1.000 m 28,4” @ 185,3 km/h
30-50 km/h (kickdown) 1,1”
80-110 km/h (kickdown) 3,7”
110-140 km/h (kickdown) 4,8”
100-0 km/h 36,7 m
Tελική ταχύτητα 226 km/h
Κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.271x1.816x1.444 mm
Βάρος 1.370 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube