Οδηγούμε το νέο Ford EcoSport

Οδηγούμε το νέο Ford EcoSport

Η πρώτη γενιά του Ford EcoSport, που βασίζεται στο Fiesta, σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στη Βραζιλία, και αναμένεται να λανσαριστεί σε όλον τον κόσμο ως έχει

Η πρώτη γενιά του Ford EcoSport, ενός μικρού SUV που βασίζεται στο Fiesta, σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στη Βραζιλία, προοριζόμενη αρχικά για την αγορά της. Το ίδιο μικρό crossover όμως αναμένεται να λανσαριστεί σε όλον τον κόσμο υπό τη νέα στρατηγική της Ford «Ένα Ford» παντού.

Βασισμένο στην πλατφόρμα του Fiesta (global B segment platform), το σφόδρα εντυπωσιακό στιλ του ΕcoSport παραμένει πιστό στο στιλ του πρωτότυπου που αλώνισε τα ασιατικά σαλόνια νωρίτερα φέτος: Ένα ηχηρό και κραυγαλέο ντιζάιν που αποτυπώνεται γοητευτικά πάνω στο μέταλλο. Η ογκώδης μάσκα που μοιάζει με ανοιχτό στόμα δίνει τελείως διαφορετική αίσθηση από το Fiesta.

Η ψηλή γραμμή του καπό, τα φώτα ομίχλης που μοιάζουν με μπούκες πολυβόλων και το παρμπρίζ με την έντονη κλίση ενισχύουν αυτή τη ριζοσπαστική εικόνα. Τα στενά φανάρια προσθέτουν παραπάνω επιθετικότητα, ενώ οι φουσκωμένοι θόλοι και η ψηλή βασική γραμμή δίνουν στο EcoSport μια σαφή αίσθηση ότι το αυτοκίνητο πατά γερά στους τροχούς του.

Η Ford έκανε και με το πίσω μέρος επίσης καλή δουλειά. Οι κολόνες και το καμπύλο κρύσταλλο δένουν πολύ καλά μαζί και παρά τη ρεζέρβα που είναι τοποθετημένη στην πίσω πόρτα, το μήκος είναι σαφώς κάτω από τα τέσσερα μέτρα.

Μικρομέγαλο
Η είσοδος στην καμπίνα είναι εύκολη και υπάρχει μπόλικος χώρος για τα πόδια ενός ψηλού οδηγού, χάρη στην ψηλή θέση οδήγησης. Τα περισσότερα από τα στοιχεία στο εσωτερικό είναι οικεία από το τελευταίο Fiesta, αν και το EcoSport το αισθάνεσαι πιο ευάερο, ειδικά εμπρός.

Οι πίσω πόρτες είναι σχετικά μικρές και το να μπεις στην καμπίνα δεν είναι το ίδιο εύκολα με εμπρός, αλλά ο χώρος για τα πόδια επαρκεί για την άνετη φιλοξενία των επιβατών. Επίσης, ο χώρος για τα πέλματα κάτω από τα καθίσματα διευκολύνει και, παρά την κάπως ξαπλωτή πλάτη, η άνεση είναι καλή. Βέβαια ας μην ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μικρό SUV που εκ προοιμίου δεν μπορεί να παράσχει τους χώρους και την άνετη ατμόσφαιρα των μεγαλύτερων crossover.

Στο πίσω κάθισμα κάθεσαι ψηλότερα απ’ ό,τι στα μπροστινά, έτσι η ορατότητα δεν είναι τόσο κακή. Επιπλέον μπορείς να ρυθμίσεις την πλάτη, αλλά υπάρχουν ανταγωνιστές που προσφέρουν περισσότερους χώρους πίσω.

Το πορτμπαγκάζ χωρά 346 lt, ενώ όταν πέσουν τα καθίσματα ο χώρος μεγαλώνει στα 560, τιμή που και στις δύο περιπτώσεις ισοφαρίζει το πορτμπαγκάζ κάποιων μικρομεσαίων –π.χ. VW Golf και Toyota Auris.

Με Ecoboost, με EcoBoost!
Το αυτοκίνητο των βραζιλιάνικων προδιαγραφών που οδηγήσαμε φορούσε το 1.600άρι μοτέρ Ti-VCT με τα 115 PS και τα 15,9 kgm. Στην εθνική, το τράβηγμα ήταν επαρκές στις μεσαίες στροφές για την άκοπη μετακίνηση των 1.243 kg του EcoSport, αλλά όταν πάταγες το γκάζι τέρμα δεν γίνονταν και πολλά πράγματα.

Στην Ευρώπη, όπου το αυτοκίνητο θα φορά τον 1.0 EcoBoost των 120 PS, 17,3 kgm και εκπομπές CO2 κοντά στα 140 g/km, οι επιδόσεις παντός είδους θα βελτιωθούν άρδην. Η ηχομόνωση εμποδίζει τόσο τον αεροδυναμικό όσο και τον θόρυβο από τα λάστιχα να παρεισφρήσουν στην καμπίνα, κάνοντας τα χιλιόμετρα να περνούν απροβλημάτιστα.

Στο ανάγλυφο των δρόμων της εξοχής, το EcoSport ευτυχώς δεν πλέει όπως θα έκανε ένα αυτοκίνητο που απέχει 20 πόντους από την άσφαλτο. Όπως και στο Fiesta, το τιμόνι είναι ελαφρύ, με μπόλικη αίσθηση και, σε συνδυασμό με τον καλό έλεγχο του βάρους και τα ζυγισμένα φρένα, κάνει το αυτοκίνητο ευχάριστο στην οδήγηση ακόμη και στο χαλαρό ρυθμό. Ο ελαφρύς αλλά και ακριβής λεβιές είναι βελούδινος σε λειτουργία και δεν τον πειράζει να πολυβιάζεσαι στις αλλαγές, καθώς δεν σκαλώνει με τίποτα.

Αν πιέσεις παραπάνω, το EcoSport δεν χάνει μεγάλο μέρος από το γαλήνιο πάτημά του, γέρνει λίγο στις στροφές και η ανάρτηση δεν βουτά ενοχλητικά. Το τιμόνι επικοινωνεί με ειλικρίνεια πόση πρόσφυση σου απομένει ακόμα στους τροχούς και σε ενθαρρύνει να την εξαντλήσεις.

Αναζητείται συμβιβασμός
Στο δρόμο της επιστροφής για το Σάο Πάουλο, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το EcoSport σε πιο απόμερους δρόμους, με λίγη κίνηση και οδόστρωμα γεμάτο λακκούβες και ρωγμές, όπου το σπορ set-up του αποδείχτηκε πολύ σφιχτό. Και ενώ οι μικρές ανωμαλίες απορροφούνταν με μια μικρή ταλάντωση, οι μεγαλύτερες λακκούβες δήλωναν την παρουσία τους με γδούπο και αποσυντονισμό της ισορροπίας του αυτοκινήτου.

Η Ford θα χρειαστεί να βρει ένα συμβιβασμό ανάμεσα στην άνεση και στην πρόσφυση για να καλύψει τις ευρωπαϊκές ανάγκες. Και συνήθως, όπως έχουμε διαπιστώσει στο παρελθόν, το κάνει με μεγάλη επιτυχία. Οπότε δεν βλέπουμε γιατί δεν θα ισχύσει το ίδιο και για το EcoSport.
Δεν αποτελεί για εμάς έκπληξη ότι ένα αυτοκίνητο σαν το EcoSport που ξεκίνησε την καριέρα του στη βραζιλιάνικη αγορά, ετοιμάζεται για διεθνή καριέρα. Είναι γοητευτικό, πολύ καλό στην οδήγηση, επαρκώς άνετο, καλά εξοπλισμένο και με τις σωστές διαστάσεις για τους δρόμους της πόλης. Η γοητεία που ασκεί αναμφίβολα εντυπωσιακή.                     

Τι λέει το DRIVE
Όμορφη στην εμφάνιση και σπουδαίο στο δρόμο, το μικρό SUV της Ford διαθέτει μεγάλη γοητεία.
Τεχνολογία 1.596 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 115 PS/6.000 rpm, 15,9 kgm/4.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 11,9”, τελική 180 km/h
Μέση κατανάλωση Δεν έχουν ανακοινωθεί
Εκπομπές CO2 Δεν έχουν ανακοινωθεί
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube