Οδηγούμε το νέο Audi Q2 1.4 TFSI S tronic

Οδηγούμε το νέο Audi Q2 1.4 TFSI S tronic

Δοκιμάζουμε πρώτοι το νέο μικρό SUV της Audi σε εκδόσεις προ-παραγωγής.

Δεν είναι σπάνιο που μια αυτοκινητοβιομηχανία μας αφήνει να οδηγήσουμε ένα μοντέλο προ-παραγωγής. Υπάρχουν οφέλη και για τις δύο πλευρές: Και για εμάς που δημοσιεύουμε πριν από τα περισσότερα μέσα και για την εταιρεία που παίρνει και μια ακόμα γνώμη πριν την τελική παραγωγή και άρα προλαβαίνει να κάνει βελτιώσεις στα σημεία.

Συνήθως βέβαια η συμφωνία αυτή περιλαμβάνει ένα ταξίδι-αστραπή σε κάποια αδιάφορη τοποθεσία, όπου γίνονται οι τελικές δοκιμές. Ένας απομακρυσμένος επαρχιακός δρόμος κάπου στη Γερμανία, για παράδειγμα. Δεν έχουμε φυσικά κανένα πρόβλημα με αυτό. Δεδομένου λοιπόν ότι το νέο Audi Q2 εξελίχθηκε στο Ingolstadt και σύντομα θα υπάρξει επίσημη παρουσίαση κάπου εκεί κοντά, φανταστήκαμε ότι θα κάναμε ένα ταξιδάκι μέχρι τη Γερμανία. Κι όμως τελικά ο προορισμός μας ήταν στην Αβάνα. Καλά καταλάβατε, την πρωτεύουσα της Κούβας.

Οπότε, νάμαστε στην Κούβα να κοιτάμε ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται στη διαδικασία εξέλιξης και παραγωγής τα τελευταία τέσσερα χρόνια, από τότε που παρουσιάστηκε στο Παρίσι το πρωτότυπο Cross Lane Coupé. Το «κατά 99% έτοιμο» Q2, σε σχέση με εκείνο το πρωτότυπο, έχει πέντε αντί για δύο πόρτες, μήκος ελάχιστα κάτω από τα 4,2 μέτρα και χρησιμοποιεί την πασίγνωστη πλέον πλατφόρμα MQB. Αυτό σημαίνει πως το νέο Q2 μοιράζεται τα περισσότερα μηχανικά μέρη με το μακρύτερο, αλλά πιο χαμηλό και στενό A3 Sportback.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε το νέο Α3 Sportback 2.0 TFSI S tronic

H Audi ισχυρίζεται ότι το νέο Q2 ξεχωρίζει οπτικά, αλλά κατά τη δική μας άποψη δεν είναι πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά από ένα Nissan Juke ή ένα MΙΝΙ Countryman. Σε σχέση με τα δύο προαναφερθέντα απλώς φορά ένα πιο premium σήμα και είναι πιο ξεχωριστό από τα περισσότερα σύγχρονα Audi, που έχει να κάνει με τους ασυνήθιστα τονισμένους πίσω «ώμους» και τις πλευστών πίσω κολόνες. Η γκάμα των κινητήρων θα ξεκινά από τον 1.0 TFSI με 115 PS, αλλά η Audi εκτιμά ότι τον μεγάλο όγκο πωλήσεων θα τον τραβήξουν οι εκδόσεις 1.4 TFSI με τους 150 PS και ο δίλιτρος TDI με ίδια ιπποδύναμη. Η έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα θα είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητη, ενώ οι άλλες δύο θα διατίθενται και ως τετρακίνητες. Αποκλειστικά τετρακίνητες θα είναι οι εκδόσεις 2.0 TFSI και 2.0 TDI με τους 190 ίππους.

Να διευκρινίσουμε πως δεν πρόκειται για μια ενδελεχή δοκιμή. Η διαδρομή μας μέσα στους δρόμους της Αβάνας ήταν αυστηρά σε μορφή κονβόι με αστυνομική συνοδεία και η ταχύτητα σπάνια υπερέβη τα 60 km/h. Από την άλλη μας έχετε διαβάσει κάμποσες φορές να γκρινιάζουμε για το πόσο ομαλοί και επίπεδοι είναι οι δρόμοι στο εξωτερικό όπου έχουμε τις πρώτες επαφές. Αυτό δεν ισχύει στην Κούβα ούτε κατά διάνοια. Ακόμα και οι ελληνικοί δρόμοι φαντάζουν θεϊκοί. Θα ήταν λοιπόν μάλλον άδικο για το αυτοκίνητο να βγάλουμε πρόωρα συμπεράσματα σε σχέση με την άνεση και την ποιότητα κύλισης της ανάρτησης.

Παρόλα αυτά μπορούμε να πούμε με σχετική βεβαιότητα ότι το Q2 είναι πιο σκληρό από το Α3 με το οποίο μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο. Τα συμβατικά στάνταρ αμορτισέρ επιτρέπουν πολύ μικρή διαδρομή των τροχών, τουλάχιστον για τα δεδομένα ενός SUV, με αποτέλεσμα να υπάρχουν άφθονες αναπηδήσεις, όπου οι λακκούβες είναι βαθύτερες. Με την ενεργητική ανάρτηση, που ανήκει στον επιπλέον εξοπλισμό, η έκταση και η συμπίεση έχουν σαφώς μεγαλύτερη διαδρομή (όταν επιλέγεις τη λειτουργία Comfort), αν και στη συνέχεια διαπιστώνεις ότι «αγωνίζεται» περισσότερο να κρατήσει σταθερή την επαφή των τροχών στο δρόμο, όταν έχει να αντιμετωπίσει πραγματικά ανώμαλο τερέν, όπως αυτό.

Στον αντίποδα διαπιστώνεις πως ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος είναι –για τα δεδομένα της κατηγορίας πάντα– σφιχτός, τουλάχιστον στις κλειστές στροφές που συναντήσαμε στη διαδρομή. Όλες οι εκδόσεις έχουν στο βασικό εξοπλισμό το σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής υποβοήθησης (Variable Progressive Steering) το οποίο κάνει το Q2 εξαιρετικά ευέλικτο μέσα στην πόλη και το κυριότερο του δίνει τέτοια κοφτερή αίσθηση που δεν μπορείς να βρεις σε κανέναν αντίπαλο, ούτε καν στο MΙΝΙ Countryman. Η εμπειρία μας λέει ότι πιθανότατα μια συμβατική κρεμαγέρα να είναι προτιμότερη για πιο γρήγορη οδήγηση, αλλά για να το επιβεβαιώσουμε θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να το οδηγήσουμε πιο γρήγορα...

Στην Κούβα δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με το δίλιτρο ντίζελ, κυρίως εξαιτίας της κακής ποιότητας πετρελαίου. Αντ’ αυτού οδηγήσαμε τον 1.4 TFSI με τους 150 PS, ο οποίος παραμένει το ίδιο δυνατός και ελαστικός, όπως τον έχουμε γνωρίσει και σε άλλα μοντέλα της Audi. Παραμένει επίσης και λίγο τραχύς σε λειτουργία μόλις ξεπεράσει τις 4.000 rpm, από την άλλη όμως ενσωματώνει τεχνολογίες αιχμής, όπως το σβήσιμο δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, όταν έχει να διαχειριστεί μικρό φορτίο. Μάλιστα είναι μάλλον απίθανο να καταλάβεις πότε γίνεται αυτό, ακόμα κι αν προσέχεις επί τούτου.

Στο εσωτερικό το Q2 δείχνει αμέσως τη στενή συγγένεια που έχει με το A3. Αυτό βέβαια δεν του το προσάπτουμε ως μομφή, δεδομένου ότι το ταμπλό του Α3 είναι από τα πιο καλοσχεδιασμένα και σίγουρα το πιο ποιοτικό στην κατηγορία του. Αν κοιτάξεις πιο προσεκτικά, θα διαπιστώσεις ότι οι αεραγωγοί είναι ελαφρώς ανασχεδιασμένοι, η επιφάνεια των πλαστικών λίγο πιο σαγρέ και τα πλαστικά στη βάση ελαφρώς πιο υποβαθμισμένα. Αυτό συμβαίνει αφενός διότι το αυτοκίνητο ήταν προ-παραγωγής και αφετέρου διότι η Audi πιστεύει πως τα SUV της θα πρέπει να είναι πιο περιπετειώδη σε όψη. Με οποιοδήποτε κριτήριο ωστόσο, η καμπίνα του Q2 είναι ένας πολύ ευχάριστος τόπος διαμονής.

Αν η προτεραιότητά σας είναι οι μεγάλοι χώροι υπάρχουν και σαφώς πιο ευρύχωρα SUV σε αυτά τα λεφτά. Όχι ότι το Q2 είναι στενόχωρο. Οι πίσω επιβάτες θα διαπιστώσουν ότι έχουν άπλετο χώρο για το κεφάλι τους, παρά την κεκλιμένη οροφή, ενώ ο χώρος για τα πόδια είναι επαρκής, ακόμα και για ψηλούς επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι ελαφρώς καλύτερος από του Α3, αλλά πιο μικρός από του Qashqai, με χωρητικότητα 405 λίτρα.

Από τις τρία επίπεδα εξοπλισμού (SE, Sport και S Line) πιστεύουμε πως η πιο ισορροπημένη είναι η έκδοση Sport, με σύστημα πλοήγησης, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, cruise control και διχρωμία στις πίσω κολόνες.

Ένα μικρομεσαίο SUV με το σήμα της Audi είναι περίπου εγγυημένο ότι θα κάνει καλές πωλήσεις. Αν μάλιστα είστε λάτρεις της πιο ψηλής θέσης οδήγησης, μια μοντέρνας και ποιοτικής καμπίνας και μιας συνολικά μοντέρνας σχεδίασης, μάλλον θα πρέπει οπωσδήποτε να περιμένετε για να δείτε το νέο Q2. Εμείς θα πρέπει να περιμένουμε για να το οδηγήσουμε σε πιο κατάλληλες συνθήκες, έτσι ώστε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για την οδική του συμπεριφορά σε ευρωπαϊκό έδαφος. Αν ξεπεράσουμε τις επιφυλάξεις μας για την άνεση της ανάρτησης, το μικρότερο SUV της Audi δείχνει κλασάτο, πρακτικό, ενώ πιθανότατα η μικρές του προσθιοκίνητες εκδόσεις με τους 1.0 και 1.4 TFSI να είναι και σαφώς πιο προσιτές από τον ανταγωνισμό.

Τι λέει το AUTOCAR
Το νέο Q2 είναι μια σίγουρη συνταγή επιτυχίας, δεδομένης και της ολοένα και αυξανόμενης ζήτησης για μικρά SUV. Είναι μοντέρνο, κορυφαίο ποιοτικά, με επαρκείς χώρους και μια πολύ ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων. Θα πςεριμένουμε ωστόσο για πιο ολοκληρωμένη άποψη να το οδηγήσουμε και σε ευρωπαϊκούς δρόμους
Τιμή από € 22.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και CoD (Cylinder on Demand), 150 PS/5.000-6.000 rpm 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
Τελική ταχύτητα 208 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 g/km
Διαστάσεις 4.191 x 1.794 x 1.508 mm
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube