Οδηγούμε το νέο Audi A4 του 2016

Οδηγούμε το νέο Audi A4 του 2016

Η πρώτη γεύση από ένα 2.0 TDI προπαραγωγής δείχνει ότι το ολοκαίνουργιο Α4 μπορεί να τα βάλει στα ίσια με την BMW 3 Series, τη Mercedes-Benz C-Class και την Jaguar XE.

Το έργο το έχουμε ξαναδεί: Όχι μόνο το νέο Audi A4 της πέμπτης γενιάς δείχνει παρόμοιο με το προηγούμενο, αλλά και τα μηνύματα από το Ingolstadt ακούγονται γνωστά.

Όταν το απερχόμενο μοντέλο είχε παρουσιαστεί το 2008, η Audi έλεγε ότι ήταν μεγαλύτερο, πιο ευρύχωρο, πιο καθαρό και ενσωμάτωνε περισσότερη τεχνολογία από το προηγούμενο Α4.

Οι δοκιμαστές μας δεν πείστηκαν εντελώς από το αυτοκίνητο, όμως αυτό δεν το εμπόδισε να κάνει πολύ καλές πωλήσεις παγκοσμίως – αν και, για να είμαστε δίκαιοι, η Audi βελτίωσε αρκετά σημεία κατά τη διάρκεια της ζωής του μοντέλου.

Μαντέψτε, λοιπόν. Ναι, σωστά: το νέο Α4 είναι μεγαλύτερο (οριακά) και το μήνυμα από το Ingolstadt λέει ότι είναι πιο δυναμικό, ευρύχωρο και καθαρό, και πιο φορτωμένο με τεχνολογία από το απερχόμενο. Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει τα λεγόμενά της πιο πειστικά αυτή τη φορά;

Παρά τις εξωτερικές ομοιότητες, υπάρχουν ριζικές τεχνικές διαφορές που κάνουν το νέο A4 ένα πιο ραφιναρισμένο και σοφιστικέ αυτοκίνητο. Η βασική αλλαγή αφορά στη νέα πλατφόρμα MLB (για διαμήκη κινητήρα), ενώ υπάρχουν εξελίξεις και στα κινητήρια συστήματα, που περιλαμβάνουν έναν νέο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.0 TFSI ultra. Διαβάστε περισσότερα για τις αλλαγές εδώ.

Το νέο Audi A4 θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης, το Σεπτέμβρη, αλλά εμείς είχαμε πρόσβαση σε ένα αυτοκίνητο προπαραγωγής, που το οδηγήσαμε στο Μέλανα Δρυμό της Γερμανίας.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Το νέο Α4 είναι εντυπωσιακό σε όλους τους τομείς, αλλά περισσότερο στην αθόρυβη και ραφιναρισμένη αίσθηση που έχει στην οδήγηση, όπως και στον σοφιστικέ αέρα που αποπνέει.

Παρά τις ομοιότητες στη σιλουέτα και την εμφάνιση, το νέο Α4 είναι ελαφρά μακρύτερο και φαρδύτερο από το απερχόμενο μοντέλο. Έχει επίσης μακρύτερο μεταξόνιο.

Η Audi δίνει έναν κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή Cd=0,23 για το 4θυρο Α4 σεντάν, ο οποίος επιτεύχθηκε κυρίως χάρη στην επίπεδη ποδιά στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου και τη λεπτομερή διαμόρφωση του πίσω μέρους του αμαξώματος. Ειδικά προσεγμένες είναι και πολλές λεπτομέρειες, όπως οι διαφορετικού σχήματος και στήριξης εξωτερικοί καθρέφτες – μια αλλαγή που μειώνει τον αεροδυναμικό θόρυβο.

Οι αλλαγές αυτές, σε συνδυασμό με τη μείωση της αντίστασης κύλισης, των μηχανικών τριβών και του θορύβου του κινητήρα που φτάνει στην καμπίνα, κάνουν το νέο Α4 εξαιρετικά ήσυχο στο ταξίδι. Αυτό με τη σειρά του ενισχύει την premium ατμόσφαιρα της καμπίνας, που θέτει νέα μέτρα σύγκρισης για την κατηγορία. Είναι άνετη, διακοσμημένη με γούστο και εργονομικά σχεδιασμένη, με τα χειριστήρια ελαφρά στριμμένα προς τον οδηγό, καλούς χώρους για τους επιβάτες στις περισσότερες διαστάσεις, και χώρο αποσκευών αντίστοιχο του ανταγωνισμού.

Ως στοιχείο εξοπλισμού των κορυφαίων εκδόσεων, ο πίνακας οργάνων και σύστημα πολυμέσων virtual cockpit”, που γνωρίσαμε στα νέα TT και Q7, τοποθετείται και εδώ. Έχει απίστευτη καθαρότητα εικόνας και προσφέρει μια εκπληκτική σειρά τρόπων παρουσίασης των πληροφοριών για την οδήγηση, την πλοήγηση και την ψυχαγωγία.

Ως εδώ πολύ καλά και premium, όμως η Audi έχει υποσχεθεί ότι αυτό το μοντέλο θα έχει και καλύτερη συμπεριφορά στην οδήγηση. Κι εδώ είναι που μπαίνουν στο παιχνίδι οι εκτεταμένες μηχανικές βελτιώσεις.

Πρώτον, έχει γίνει εξοικονόμηση βάρους. Όπως και στο νέο Q7, η Audi έχει μειώσει το βάρος του Α4 έως και κατά 120 kg σε ορισμένες εκδόσεις. Δεύτερον, έχουμε αναβαθμισμένους κινητήρες, όπως αυτός του 2.0 TDI που οδηγήσαμε και αναμένεται να είναι ένα από τα μπεστ-σέλερ της γκάμας.

Ο 2λιτρος, 4κύλινδρος τουρμποντίζελ έχει μεγαλύτερη ισχύ, 190 PS, ενώ ταυτόχρονα είναι πιο οικονομικός, με εκπομπές CO2 μόνον 107 g/km όταν συνδυάζεται με το αυτόματο/σειριακό κιβώτιο S tronic 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη. Είναι δυνατός κι ελαστικός από χαμηλές στροφές και τον ακούς μόνο όταν πιέζεται σε μεγάλες ανηφόρες. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δείχνει καλά ηχομονωμένος. Όσο για το κιβώτιο S tronic, δύσκολα του βρίσκεις ψεγάδι, καθώς περνά εντελώς απαρατήρητο στην αυτόματη λειτουργία.

Εκτός του ότι είναι ελαφρύτερο και πιο δυνατό, το νέο Α4 έχει και καινούργια ανάρτηση. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε είχε το παθητικό σύστημα που είναι εστιασμένο περισσότερο στην άνεση. Πρόκειται για μία από τις διαθέσιμες παραλλαγές της νέας, εξελιγμένης ανάρτησης με σύστημα πέντε συνδέσμων τόσο πίσω όσο και μπροστά. Δείχνει σαφώς πιο ενδοτική από του προηγούμενου μοντέλου, αν και εξακολουθεί να είναι λίγο σφιχτή. 

Θα χρειαστεί κανονική δοκιμή σε γνωστούς δρόμους για να αποφανθούμε αν δουλεύει εξίσου καλά παντού ή αν πρέπει να προτιμήσει κανείς τα έξτρα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. 

Το τιμόνι του νέου Α4 έχει επίσης περισσότερη αίσθηση από εκείνο του παλιού, τουλάχιστον στη ρύθμιση Comfort. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε το σύστημα Audi Drive Select που επιτρέπει στον οδηγό να μεταβάλλει τις ρυθμίσεις του τιμονιού, του γκαζιού και του κιβωτίου S tronic, για πιο άμεση απόκριση και διαφορετικό βάρος. Υπάρχει αισθητή διαφορά ανάμεσα στις ρυθμίσεις, αλλά στη θέση Dynamic η αίσθηση του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού είναι λιγότερο φυσική. Ο τεχνικός επικεφαλής της Audi, Ulrich Hackenberg, προτιμά τη ρύθμιση Comfort – κι αυτό αποτελεί μια καλή σύσταση για μας.  

Ο τρόπος που συμπεριφέρεται το νέο προσθιοκίνητο Audi δεν θα αναγκάσει την BMW να επανεξετάσει την πισωκίνητη αρχιτεκτονική των μοντέλων της, όμως το Α4 δείχνει πολύ συγκροτημένο.

Να το αγοράσω;
Αυτό το Audi έπρεπε να είναι καλό. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία compact premium όλο και εντείνεται, και το νέο Α4 θα έχει να αντιμετωπίσει την ανανεωμένη BMW 3 Series, τη Mercedes-Benz C-Class και τη νέα Jaguar XE.

Ευτυχώς, τα πρώτα δείγματα είναι ότι αυτό το Audi δεν θα απογοητεύσει όταν οριστικοποιηθούν οι τελικές προδιαγραφές παραγωγής του. Χωρίς να απομακρυνθεί πολύ από το πρότυπο του εμπορικά επιτυχημένου προκατόχου του, το νέο μοντέλο είναι ένα πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο από όλες τις απόψεις.

Ως πακέτο, είναι εξαιρετικά σοφιστικέ. Είναι πιθανό πολλοί πελάτες να πειστούν απλά και μόνο από την εμφάνιση του νέου Audi και ειδικά από το κλασάτο εσωτερικό του, που αποτελεί σημείο αναφοράς και βρίθει από τις τεχνολογίες που ζητούν σήμερα οι υποψήφιοι αγοραστές. Βέβαια, για να τις έχεις όλες πρέπει να πληρώσεις παραπάνω, αλλά αυτό ποτέ δεν φόβισε τους πελάτες της Audi.

Από άποψη δυναμικής συμπεριφοράς, το νέο Α4 αντιπροσωπεύει ένα βήμα εμπρός σε σχέση με τους προκατόχους του, και απ’ όσο ήμασταν σε θέση να αντιληφθούμε, οι κινητήρες δείχνουν ανταγωνιστικοί σε επιδόσεις, οικονομία και εκπομπές ρύπων.

Με δυο λόγια, υπάρχουν πολλές θετικές ενδείξεις, πράγμα που σημαίνει ότι η επιλογή αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη κατηγορία θα γίνει ακόμη πιο δύσκολη.

Τι λέει το AUTOCAR
Ένα πιο εξελιγμένο, σοφιστικέ και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο από τον προκάτοχό του, ικανό να αντιμετωπίσει στα ίσια τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας.
Τιμή Από €33.000 (2.0 TDI κατ’ εκτίμηση, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.968 cc, i4 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, ισχύς 190 PS/(δ.α.) rpm, ροπή (δ.α.), χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο/σειριακό 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
Τελική ταχύτητα 237 km/h
Κατανάλωση 4,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 107 g/km
Διαστάσεις 4.730 x 1.840 x - mm
Μεταξόνιο 2.820 mm
Βάρος 1.430 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube