Test drive: Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic

Test drive: Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic

Η τρίτη γενιά του εμβληματικού μικρού κουπέ της Audi τιμά με τον καλύτερο τρόπο το όνομά της.

Από την πρώτη κιόλας γενιά του το 1998, το TT ήταν ένα ριζοσπαστικό μικρό κουπέ που επηρέαζε τα δεδομένα της Audi.

Ήταν ένα μοντέλο με βαρύ όνομα, μιας κι αυτό προέρχεται από το θρυλικό και «αντρικό» αγώνα αυτοκινήτων και (κυρίως) μοτοσικλετών στο Isle of Man, όπου δύο εκ των τεσσάρων εταιριών που δημιούργησαν την Auto Union και μετέπειτα Audi, είχαν λάβει μέρος με επιτυχία.

Το Audi ΤΤ μόλις πέρασε στον τρίτο κύκλο ζωής του με ένα εντελώς νέο μοντέλο. Μπορεί σε διαστάσεις να μη διαφέρει από τον προκάτοχό του, εκεί όμως που διαφέρει είναι στην όψη και στην τεχνολογία που έχει χρησιμοποιηθεί. Σαφώς, από την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι πρόκειται για ένα ΤΤ. Απλώς το νέο μοντέλο δείχνει ακόμα πιο επιθετικό χάρη στις έντονες ακμές και την πιο γωνιώδη μάσκα. Τα νέα φώτα, στάνταρ xenon plus, χαρίζουν και αυτά με τη σειρά τους μια πιο επιθετική όψη στην τρίτη γενιά του TT.

Στην ουσιαστικά διθέσια καμπίνα, τίποτα δεν θυμίζει την προηγούμενη γενιά. Το οδηγοκεντρικά σχεδιασμένο μονοκόμματο ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας, ενώ το έξτρα Virtual Cockpit με την TFT των 12,3” για πίνακα οργάνων, δείχνει το μέλλον των εσωτερικών της Audi. Άλλο ένα highlight της καμπίνας είναι οι αεραγωγοί σε σχήμα τουρμπίνας αεροσκάφους που ενσωματώνουν και τα χειριστήρια του κλιματισμού.

Το TT που οδηγούμε είναι η μοναδική προς το παρόν βενζινοκίνητη έκδοση, με το δίλιτρο TFSI των 230 ίππων που συμπληρώνει στην γκάμα το TT 2.0 TDI ultra. Μάλιστα το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic έξι σχέσεων (2.800 ευρώ) και την τετρακίνηση quattro (2.000 ευρώ). Μέσω του Audi Drive Select με τις πέντε επιλογές (Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic και Individual) επηρεάζεται η λειτουργία του κιβωτίου και της τετρακίνησης, με την τελευταία, όταν βρίσκεται στη λειτουργία Dynamic, να δίνει προτεραιότητα στον πίσω άξονα.

Οι επιδόσεις που πετυχαίνει η συγκεκριμένη έκδοση είναι πολύ καλές και με μεγάλη επαναληψιμότητα. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση απαιτούνται 5,5”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Ο γεμάτος κινητήρας με τη γραμμική απόδοση και οι αστραπιαίες αλλαγές του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου χαρίζουν και δυνατές ρεπρίζ, όπως για παράδειγμα η μέτρηση 60-160 km/h που χρειάζεται 10,7”. Τα φρένα βρίσκονται στο ύψος των περιστάσεων και επιβραδύνουν το TT των 1.380 kg από τα 100 km/h σε μόλις 34,8 m.

Οδηγώντας το ΤΤ, αμέσως καταλαβαίνεις ότι η τρίτη γενιά διαθέτει πιο ανάλαφρο πάτημα και η ανάρτηση ελέγχει υποδειγματικά το αμάξωμα, προσφέροντας παράλληλα και καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας άνεση. Η θέση οδήγησης είναι πάρα πολύ καλή, η κλίση στις στροφές μηδαμινή, δεν βουτάει σε έντονα φρένα, ενώ η τετρακίνηση θα δείξει την αμεσότητά της σε τερέν με χαμηλή πρόσφυση ή υπό μεγάλη πίεση στη στροφή. Το ESP διαθέτει τρεις λειτουργίες, με την ενδιάμεση να αφήνει αρκετό περιθώριο στον οδηγό μέχρι να επέμβει διακριτικά και ομαλά. Νέο είναι και το στάνταρ Progressive τιμόνι που διαθέτει πολύ καλή λειτουργία. Είναι ελαφρύ στην πόλη και γίνεται αρκετά άμεσο και βαρύ όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα.

Εν κατακλείδι, το νέο βενζινοκίνητο Audi TT διαθέτει δυναμικά χαρακτηριστικά αντίστοιχα της εμφάνισής του και πλέον μπορεί να θεωρηθεί και driver’s car.

Τι λέει το DRIVE
Όπως κάθε γενιά TT, έτσι και αυτή μας προϊδεάζει για το μέλλον της Audi. Δεν είναι όμως μόνο σύγχρονο, ξεχωριστό και ποιοτικό, είναι και ένα καλό μικρό σπορ κουπέ.
Τιμή από € 49.700 (€ 46.900 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, Audi Valvelift, τούρμπο, 230 PS/4.500-6.200 rpm, 37,7 kgm/1.600-4.300 rpm, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,5”
0-160 km/h 13,4”
0-400 m 13,9” @ 162,1 km/h
0-1.000 m 25,4” @ 205,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 4,3”
30-50 km/h (με kickdown) 1,1”
50-80 km/h (με kickdown) 2,0”
80-110 km/h (με kickdown) 2,8”
110-140 km/h (με kickdown) 3,8”
Φρένα 100-0 km/h 34,8 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 10,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 g/km
Διαστάσεις 4.177 x 1.832 x 1.353 mm
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube