Oδηγούμε το νέο Audi A3 Sportback 2.0 TFSI S tronic

Oδηγούμε το νέο Audi A3 Sportback 2.0 TFSI S tronic

H Audi ενισχύει στα σημεία το Α3 προκειμένου να διατηρηθεί στην κορυφή της κατηγορίας του. Το δοκιμάζουμε αρχικά με τον νέο 2λιτρο κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 190 PS

Από την πρώτη στιγμή που οδηγήσαμε το Audi A3 είχαμε επισημάνει την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, την εξαιρετική άνεση και αποτελεσματικότητα της ανάρτησης, την ακαμψία του αμαξώματος και την σύγχρονη σχεδίασή του.

Η αναμενόμενη ανανέωση στη μέση της εμπορικής του καριέρας δεν έχει επηρεάσει οποιονδήποτε από τους παραπάνω τομείς. Άλλωστε οι αλλαγές είναι κυρίως αισθητικές ή αφορούν την αναβάθμιση του λογισμικού και όχι δομικές. Στο εμπρός μέρος έχουν αλλάξει τα φώτα, με δυνατότητα τοποθέτησης matrix LED , έχει ανασχεδιαστεί ο προφυλακτήρας και η μάσκα έχει αποκτήσει πιο τονισμένες γωνίες. Πίσω έχουν επίσης αλλάξει τα φαν'αρια και ο προφυλακτήρας προκειμένου να δώσουν στο αμάξωμα την οπτική εντύπωση μεγαλύτερου πλάτους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Audi A3 Sportback 1.4 TFSI CoD

Η συγκεκριμένη έκδοση που οδηγήσαμε είναι η δίλιτρη βενζινοκίνητη TFSI. Ο κινητήρας έχει βελτιωθεί στα σημεία, με αύξηση της ιπποδύναμης κατά δέκα ίππους σε σχέση με τον 1.8 TFSI, στους 190 PS και της ροπής κατά 7,2 kgm, στα 32,7. Για να επιτύχουν οι μηχανικοί της Audi καλύτερη οικονομία υιοθέτησαν τον κύκλο Atkinson. Συνδυάζεται με ένα στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή ένα εξτρά διπλού συμπλέκτη S tronic, επτά σχέσεων.

Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν αυτό με το κιβώτιου διπλού συμπλέκτη. Με ανακοινωμένο βάρος στα 1.220 kg, το Α3 2.0 TFSI S tronic έχει εργοστασιακό 0-100 km/h 6,7” και τελική ταχύτητα 244 km/h. Με τους στάνταρ 16άρηδες τροχούς, η Audi ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km, βελτιωμένη κατά 0,2 lt/100 km. Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί στα 126 gr/km.

Και το ανανεωμένο A3 συνεχίζει να εντυπωσιάζει με την υψηλότατη προσλαμβανόμενη ποιότητα. Η εντυπωσιακή ακρίβεια συναρμογής και φινιρίσματος που βλέπεις στο εξωτερικό κάνει ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση στο εσωτερικό που παραμένει ο αδιαφιλονίκητος νικητής της κατηγορίας σε αυτόν τον τομέα, σαφώς ανώτερο και από τη Mercedes-Benz A-Class και από την 1 Series της BMW.

Στο εσωτερικό κατ’ αρχήν θα διαπιστώσεις ότι η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με το κάθισμα και το τιμόνι να ρυθμίζονται προς όλες τις κατευθύνσεις. Η ποιότητα των υλικών, της συναρμογής του ταμπλό και όλων των χειριστηρίων είναι κορυφαία, με αποτέλεσμα το νέο A3 να έχει αυτή την premium αίσθηση που είναι το ζητούμενο στην κατηγορία. Μια αίσθηση που ενισχύεται περαιτέρω με τον (εξτρά) ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων (Virtual Cockpit) 12,3”, με εξαιρετική απεικόνιση και ευκρίνεια.

Ο βελτιωμένος δίλιτρος TFSI είναι γραμμικός και ομαλός σε λειτουργία και τραβά δυνατά σε όλο το φάσμα στροφών. Αυτή η αφθονία ροπής που διαθέτει από χαμηλά, το κάνει να ξεκολλάει από τα φανάρια με σχεδόν εκρηκτική διάθεση, ενώ και στον ανοιχτό δρόμο είναι τόσο ελαστικός που σπάνια το κιβώτιο χρειάζεται να κατεβάσει σε μικρότερη σχέση.

Το πραγματικά δυνατό του σημείο ωστόσο είναι η ποιοτική λειτουργία του. Κάτω από τις 4.000 rpm πρέπει να καταβάλλεις προσπάθεια για να τον ακούσεις και όταν πιέσεις έρχεται από την εξάτμιση κυρίως, ένα ευπρόσδεκτο κροτάλισμα.

Η δύναμη περνά στο δρόμο αποτελεσματικά και ομαλά, μέσω των εμπρός τροχών στην περίπτωσή μας. Το ESP επεμβαίνει με διακριτικό τρόπο και σχετικά αργά και το συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου είναι ευπρόσδεκτα ουδέτερο. Η τάση του μάλιστα για εύκολο και γλυκό πλασάρισμα πριν τη στροφή, θα ικανοποιήσει τους πιο «ανήσυχους» οδηγούς. Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και τέσσερις συνδέσμους πίσω, ελέγχει σωστά την κίνηση του αμαξώματος, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο, ακόμα και στο όριο, να είναι ακριβές, ρευστό και προβλέψιμο. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης. Η απόκριση του τιμονιού είναι πολύ καλά ζυγισμένη. Στις χαμηλές ταχύτητες είναι ευπρόσδεκτα ελαφρύ, ενώ όταν ο ρυθμός γίνεται πιο γρήγορος, βαραίνει «τόσο, όσο».

Δεδομένου ότι εφεξής ο κυβισμός του αυτοκινήτου δεν θα λαμβάνεται υπόψη, η απόκτηση ενός δίλιτρου Α3 δεν θεωρείται πλέον μια εκκεντρικότητα. Από την άλλη βέβαια, η τιμή του θα είναι αυξημένη σε σχέση με το υπάρχον A3 1.8 TFSI S tronic που κοστίζει σήμερα από €30.600. Βέβαια το δυνατό σημείο της γκάμας του A3 είναι ότι υπάρχουν διαθέσιμοι μια σειρά από downsized κινητήρες που ξεκινούν από το ένα μόλις λίτρο (και 115 PS) στη βενζίνη, συνεχίζονται με τους 1.4 TFSI και TFSI CoD (με 125 και 150 PS), περνούν στην αντίπερα όχθη της πετρελαιοκίνησης, με 1.6 TDI και 2.0 TDI (110 και 150 PS αντίστοιχα) και καταλήγουν στο δεύτερο πιο ισχυρό (ύστερα από το S3) που οδηγήσαμε εδώ. Ξέρουμε λοιπόν ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας θα είναι μάλλον η εξαίρεση και όχι ο κανόνας στην Ελλάδα. Αυτό ωστόσο δεν τον κάνει λιγότερο καλό. Στην πραγματικότητα έχεις με αυτόν τον κινητήρα ένα πλήρες πακέτο, με επιδόσεις GTi (και quattro, αν το επιθυμείς) και ποιότητα που δεν έχει ταίρι στην κατηγορία, με μια σχετικά (για τα δεδομένα της premium κατηγορίας) αξιοπρεπή τιμή.

Τι λέει το AUTOCAR
Το ανανεωμένο A3 δεν χρειάστηκε να κάνει και πολλά για να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας των premium μικρομεσαίων. Εξακολουθεί να είναι η πιο ολοκληρωμένη πρόταση, ενώ με τον συγκεκριμένο 2.0 TFSI φτάνει στις παρυφές των GTi.
Τιμή από € 33.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και κύκλος Atkinson, τούρμπο με intercooler, 190 PS/4.200-6.000 rpm 32,6 kgm/1.450-4.200 rpm 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,8”
Τελική ταχύτητα 244 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 126 g/km
Διαστάσεις 4.313 x 1.785 x 1.426 mm
Βάρος 1.220 kg
Τιμές κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube