Οδηγούμε το Honda Civic 1.0 τούρμπο του 2017

Οδηγούμε το Honda Civic 1.0 τούρμπο του 2017

Δοκιμάζουμε σε μορφή πρωτοτύπου το Civic του 2017 με τον μικρό 3κύλινδρο κινητήρα τούρμπο των 1.000 κυβικών.

Η Honda αποφάσισε να παίξει το χαρτί του downsizing στο νέο Civic, ακολουθώντας το παράδειγμα του Ford Focus 1.0 EcoBoost και των αντίστοιχων χιλαριών VW Golf και Opel Astra.

Οι Ιάπωνες συνειδητοποίησαν ότι το μικρομεσαίο τους μοντέλο χρειάζεται πλέον έναν πιο δυνατό και αποδοτικό κινητήρα από τους παραδοσιακούς ατμοσφαιρικούς για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό. Ένα από τα τελευταία προπύργια έπεσε και ο συνδυασμός downsizing + turbo” πάει για την τελική επικράτηση στα χάτσμπακ της κατηγορίας C.

Ήδη γνωρίζουμε ότι το νέο Civic θα εφοδιάζεται με έναν 4κύλινδρο 1.5 τούρμπο βενζίνης, αλλά τώρα η Honda ανακοινώνει ότι το μοντέλο του 2017 θα προσφέρεται επίσης με έναν 3κύλινδρο 1.0 τούρμπο. Αυτό το αυτοκίνητο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο κέντρο δοκιμών της εταιρείας, στο Tochigi της Ιαπωνίας.

Ο μικρός 3κύλινδρος είναι ολοκαίνουργιος, εξολοκλήρου αλουμινένιος, με εισαγωγή VTEC και χωρίς περιστρεφόμενο άξονα εξισορρόπησης των κραδασμών. Προορίζεται για να αντικαταστήσει τον ατμοσφαιρικό 1.8 και αποδίδει 129 PS με ροπή 20,5 kgm και πολύ χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Η Honda στοχεύει στα 99 g/km CO2 για τις εκδόσεις του νέου Civic με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Οδηγήσαμε στο Tochigi ένα σημερινό Civic που φορούσε τον νέο χιλιάρη κινητήρα συνδυασμένο με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το μοτέρ δεν φαίνεται να έχει τη δύναμη για να κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει γρήγορο. Για να πούμε την αλήθεια, δεν δείχνει να έχει 129 άλογα. Όμως έχει αρκετή ροπή χαμηλά για να κινείται άνετα και σβέλτα.

Όσοι έχουν οδηγήσει το 1.8 σίγουρα θα αντιληφθούν ότι εδώ το τούρμπο δίνει πιο δυνατό τράβηγμα από χαμηλές στροφές με 5η και 6η στον αυτοκινητόδρομο. Ο μικρός 3κύλινδρος όμως δεν είναι πολύ πρόθυμος να ανεβάσει ψηλά τις στροφές του. Η Honda είχε κολλήσει στο τιμόνι ένα σημείωμα για κόκκινο στις 5.700 rpm, ώστε να μας έχει υπό έλεγχο, όμως ο κινητήρας είχε τελειώσει πολύ πριν το στροφόμετρο φτάσει σε τέτοια νούμερα.

Εκλεπτυσμένη λειτουργία; Μάλλον είναι λίγο άδικο να το πούμε, αφού το αυτοκίνητό μας ήταν ένα πρωτότυπο βασισμένο στο σημερινό Civic, όμως ο κινητήρας σίγουρα ακουγόταν κάπως πιο τραχύς από τον Ford EcoBoost – ο οποίος καταφέρνει να είναι πολύ πιο ραφιναρισμένος στο Focus απ’ ό,τι περιμένεις από έναν 3κύλινδρο χιλιάρη.

Δεν νιώθεις πολύ έντονους κραδασμούς στα πεντάλ ή το κάθισμα, αλλά οι μηχανολόγοι NVH (θορύβων και κραδασμών) της Honda θα πρέπει να εργαστούν σκληρά για να μονώσουν καλύτερα στο νέο Civic το χαρακτηριστικό 3κύλινδρο μούγκρισμα, ειδικά στο ταξίδι όπου ήταν πολύ αισθητό στις 3.000 rpm, που αντιστοιχούσαν σε 130 km/h.

Να το αγοράσω;
Δεν μπορείτε. Δεν θα μπορείτε μάλιστα να έχετε καθόλου τον μικρό 3κύλινδρο στο σημερινό Civic. Όταν θα τοποθετηθεί στο μοντέλο νέας γενιάς, θα απευθύνεται στους πιστούς των Civic που θέλουν λίγο περισσότερη ροπή χαμηλά από εκείνη του 1.8 που έχουν συνηθίσει. Αυτοί θα δουν και μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση και τα έξοδα κίνησης

Η γνώμη όλων των υπολοίπων θα εξαρτηθεί από το πόσα από τα μειονεκτήματα του σημερινού Civic θα έχουν εξαλειφθεί – και από το πόσο καλή δουλειά θα έχει γίνει στην εξέλιξη και εγκατάσταση του νέου κινητήρα, ώστε να δείχνει και ραφιναρισμένος, εκτός από ικανός και αποδοτικός. Οι βασικές προϋποθέσεις υπάρχουν, αλλά απομένει ακόμα πολλή δουλειά.

Τι λέει το AUTOCAR
Ο νέος μικρός 3κύλινδρος τούρμπο έχει ροπή από χαμηλά, αλλά θέλει ακόμα εξέλιξη για να αποκτήσει πιο αθόρυβη και ραφιναρισμένη λειτουργία.
Τιμή Από €17.500 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.000 cc, i3 12v, 2 EEK, VTEC, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 129 PS/(δ.α.) rpm, 20,5 kgm/(δ.α.) rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h (δ.α.)
Τελική ταχύτητα (δ.α.)
Κατανάλωση 4,3* lt/100km
Εκπομπές CO2 99* g/km
Διαστάσεις (δ.α.)
Μεταξόνιο (δ.α.)
Βάρος (δ.α.)
Στοιχεία κατασκευαστή. *κατ’ εκτίμηση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube