Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD EcoDiesel

Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD EcoDiesel

Το νέο Jeep Grand Cherokee αναβαθμίστηκε με νέα τεχνολογία, βελτιωμένες επιδόσεις και κοσμητικές αλλαγές μέσα έξω

Η πιο σημαντική τεχνολογική καινοτομία του νέου Jeep Grand Cherokee είναι η τοποθέτηση από το Chryslet Group, του νέου αυτόματου κιβωτίου οκτώ ταχυτήτων της ZF, που θα είναι διαθέσιμο με όλα τα μοντέλα της γκάμας του πολυτελούς SUV.

Η νέα αυτή μετάδοση, λέει η Jeep, μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, ενώ την ίδια στιγμή βελτιώνει τις τιμές της επιτάχυνσης και την ταχύτητα στις αλλαγές των σχέσεων.

Πάμε ντίζελ
Η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, μας επιβάλλει να αγνοήσουμε προς το παρόν τους βενζινοκινητήρες V6 και V8 και να επικεντρωθούμε στον πιο λογικό 3λιτρο V6, χωρίς βέβαια να περάσει απαρατήρητος από το μυαλό μας κι ο τερατώδης 6,4λιτρος που εξοπλίζει το Grand Cherokee SRT.

Το νέο Jeep Grand Cherokee διαθέτει Eco Mode που κάνει τις βέλτιστες αλλαγές ταχυτήτων υπό το πρίσμα της οικονομίας, λειτουργία που ωστόσο μπορεί να απενεργοποιηθεί αν το ζητούμενο είναι οι σπορ επιδόσεις. Οι αλλαγές που έγιναν προς όφελος της οικονομίας κατέβασαν την κατανάλωση περίπου κατά 10%, στα 6,2 lt/100 km τυποποιημένης μέσης κατανάλωσης, κάτι που ουσιαστικά σημαίνει εκπομπές CO2 κάτω από τα 200 g/km. Οι παραπάνω τιμές φέρνουν το νέο Jeep Grand Cherokee σε πιο ανταγωνιστική θέση έναντι αντιπάλων, όπως τα 3λιτρα V6 BMW Χ5 και VW Touareg.

Ελαφρύ facelift
Όσον αφορά τις σχεδιαστικές αλλαγές, το νέο Jeep Grand Cherokee φορά πλέον πιο κοντή μάσκα, λεπτότερα φανάρια, πιο προτεταμένα φώτα ομίχλης και ένα μπροστινό που δείχνει και είναι ελαφρά ανασηκωμένο.
Πίσω, τα φανάρια είναι μεγαλύτερα με φώτα LED, όπως μεγαλύτερο είναι και το πίσω αεροδυναμικό σπόιλερ, ενώ η ανασχεδιασμένη πέμπτη πόρτα βελτιώνει την ορατότητα.

Στην Ευρώπη, καθώς για την ελληνική αγορά δεν είναι ακόμη τίποτα γνωστό, το νέο Jeep Grand Cherokee θα διατίθεται σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού: Το βασικό Laredo, ακολουθούμενο από το Limited και το Limited Plus, το Overland και το Summit. Τα Laredo, Limited, Overland και Summit, καθένα ξεχωριστά θα ενσωματώνει αισθητικές διαφορές για να ξεχωρίζουν μεταξύ τους, ενώ τα υψηλών προδιαγραφών Grand Cherokee θα διαθέτουν την πιο σοφιστικέ τετρακίνηση της Jeep, καθώς και αερανάρτηση. Η εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης για το 3λιτρο ντίζελ Jeep Grand Cherokee αναμένεται να είναι τα €58.000, και αν παραγγείλετε αυτοκίνητο υπολογίζουμε να σας παραδοθεί τον Ιούλιο.

Η αντίληψη που σχηματίζεις για τις εξωτερικές αισθητικές αλλαγές, που είναι περιορισμένες είναι η αλήθεια, είναι εντονότερη από κοντά παρότι στις φωτογραφίες. Το νέο Grand Cherokee, όπως και το απερχόμενο Grand Cherokee, παραμένει αδιαμφισβήτητα Jeep στην όψη, αλλά το φρεσκάρισμα του μαλάκωσε τόσο κάποιες γωνίες, όσο ήταν αρκετό για να δώσει στο μεγάλο αμερικανικό SUV πιο ευρωπαϊκή γοητεία.

Όπως στο εξωτερικό, έτσι και στην καμπίνα του νέου Jeep Grand Cherokee έγιναν ελαφρές αισθητικές επεμβάσεις και χρησιμοποιήθηκαν πιο ποιοτικά υλικά. Τρεις επιβάτες πίσω δεν θα διαγκωνίζονται πια για ζωτικό χώρο, ενώ οι πέντε επιβάτες του νέου Grand Cherokee έχουν στη διάθεσή τους 782 lt πορτμπαγκάζ με τα καθίσματα στη θέση τους.

Ένα από τα στοιχεία που τραβά αμέσως το μάτι στην καμπίνα του νέου Jeep Grand Cherokee είναι το νέο σύστημα ψυχαγωγίας και πολυμέσων, του οποίου ο χειρισμός αφής γίνεται μέσω μιας μοντέρνας σε όψη 8,4ιντσης οθόνης. Η μεγάλη και χοντρή γραμματοσειρά δε, την κάνει εύκολη στη χρήση και χωρίς να σου αποσπά την προσοχή από το δρόμο, ενώ αποδεικνύεται ιδιαιτέρως χρήσιμο και πρακτικό ότι τα συνήθη συστήματα, όπως το a/c και τα θερμαινόμενα καθίσματα μπορούν να ρυθμιστούν μέσω της οθόνης αφής, χωρίς να είσαι αναγκασμένος να ψάχνεις σε όλο το ταμπλό για να βρεις τους κατάλληλους διακόπτες.

Μια ακόμη τεχνολογική καινοτομία είναι ότι η οθόνη TFT διαμορφώνεται σε εκατοντάδες διατάξεις που μπορούν να απεικονίσουν ατέλειωτες πληροφορίες για το αυτοκίνητο. Αλλά με μια γρήγορη ματιά είναι δύσκολο μέσα στην πληθώρα των πληροφοριών να ξεχωρίσεις ενδείξεις όπως η ταχύτητα ή το πόσο καύσιμο σου απομένει.

Ευρωπαϊκό σεμινάριο
Στο δρόμο, δεν σου παίρνει και πολύ για να εκτιμήσεις την ποιότητα των οδικών χαρακτηριστικών και τη λειτουργία του 8ριού αυτόματου σασμάν. Και ειδικά το τελευταίο συνδυάζεται πολύ καλά με τον 3λιτρο V6. Ο συνδυασμός αυτός είναι περισσότερο συμβατός με ταξιδιάρικη διάθεση παρά με σπορ αναζήτηση, μολονότι το μοτέρ διαθέτει το απαραίτητο σφρίγος, από τις χαμηλές στροφές μάλιστα. Και βάλτε με το νου σας ότι έχει να κινήσει σχεδόν 2,5 τόνους, που μπορεί να τους κάνει να φτάσουν τα 100 km/h από στάση σε 8,2”, αλλά και πάλι με μια αίσθηση άνεσης παρά δυναμισμού.
Όταν το νέο Jeep Grand Cherokee ρολάρει με τη μεγαλύτερη ταχύτητα στο σασμάν νιώθει απόλυτα ατάραχο. Το μοτέρ ακούγεται ραφινάτα, εκτός κι αν του ζητήσεις την πλήρη ισχύ του, όπως για παράδειγμα κάνοντας μια προσπέραση στον ανοιχτό δρόμο, οπότε και γογγύζει τραχιά.

Το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας ήταν το κορυφαίο Grand Cherokee Summit, με την αερανάρτηση της Jeep ως στάνταρ εξοπλισμό, που πατούσε πάνω σε 20άρια τροχούς και λάστιχα. Το πάτημά του ήταν ζυγισμένο και με αποτελεσματική απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου, καθώς και σωστά ρυθμισμένο έτσι ώστε να μην αφήνει το Grand Cherokee να γέρνει πολύ στις στροφές, ελέγχοντας αποτελεσματικά το βάρος του. Σε αντίθεση η βασική μηχανική ανάρτηση που δοκιμάσαμε στο πιο χαμηλών προδιαγραφών Grand Cherokee Limited έπλεε περισσότερο στις στροφές.
Το ελαφρύ τιμόνι του νέου Grand Cherokee κάνει ικανοποιητική δουλειά, καθιστώντας το μεγάλο SUV μανιτζέβελο, πράγμα ιδιαίτερα πρακτικό στην πόλη. Το set-up αυτό όμως, σε δρόμο με στροφιλίκι και με ψηλότερες ταχύτητες, χάνει σε αίσθηση και επικοινωνεί ελάχιστα με τον οδηγό.

Ποιος θα το πάει παντού;
Πιστό στην παράδοση της Jeep «πάω παντού», όλα τα τετρακίνητα Grand Cherokee είναι εξοπλισμένα με κοντό κιβώτιο. Κάποια μικρά κομμάτια για 4x4 στη διαδρομή της γνωριμίας μας με το νέο Grand Cherokee, μας έδωσαν μια γεύση του δυναμικού του αυτοκινήτου με τετρακίνηση και το δυναμικό του Selec-Terrain με τις πέντε προκαθορισμένες επιλογές:  Snow, Sand, Mud και Rock, συν την επιλογή Auto με αυτόματη προσαρμογή ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης.

Η αερανάρτηση μπορεί να ρυθμιστεί σε πέντε ύψη, με το μεγαλύτερο να δίνει απόσταση από το έδαφος 28 cm, σε σχέση με το στάνταρ ύψος των 22 cm. Κορυφαίες προδιαγραφές, μολονότι, κάτι που και οι ιθύνοντας της Jeep το πιστεύουν, ο μέσος αγοραστής του Grand Cherokee δεν πρόκειται ποτέ να βάλει το πολυτελές SUV του στην ανάγκη να τις χρησιμοποιήσει.

Οι τελευταίες αναβαθμίσεις εξευρωπάισαν ακόμη περισσότερο το Grand Cherokee και ειδικά το αυτόματο 8άρι σασμάν της ZF έκανε το μεγάλο SUV σαφώς πιο ανταγωνιστικό. Επιπλέον έγινε πιο γοητευτικό όσον αφορά στη σχεδίαση, στην  τεχνολογία, στην κατανάλωση και στις εκπομπές ρύπων, πιο οδηγήσιμο και εν γένει ένα άνετος, ευρύχωρος και στιβαρός ταξιδευτής.

Από την άλλη όμως, η παρανοϊκή ελληνική φορολογία καταδικάζει ένα καλό αυτοκίνητο να ξεκινά από τα €58.000 τη στιγμή που στην Αμερική έχει μόλις $31.000 ή αλλιώς €24.000.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Jeep Grand Cherokee είναι καλύτερο σε κάθε τομέα από τον προκάτοχό του και το V6 ντίζελ είναι ένα αγχολυτικό ταξιδιάρικο αυτοκίνητο  
Τιμή €58.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 2.987 cc, V6, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 243 PS/3.600 rpm, 58,0 kgm/ 2.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο ZF 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2”
Τελική ταχύτητα 201 km/h
Κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 198 gr/km
Διαστάσεις 4.822 x 2.154 (με καθρέφτες) x 1.761 mm
Βάρος 2.403 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube