Honda Civic 1.6 i-DTEC

Honda Civic 1.6 i-DTEC

Το Honda Civic αποκτά έναν νέο κινητήρα ντίζελ που θέτει υποψηφιότητα για την κορυφή της κατηγορίας, και αναμένεται να δώσει ώθηση στην πορεία του γιαπωνέζικου μικρομεσαίου στην ευρωπαϊκή αγορά

Η τελευταία έκδοση του Honda Civic, αντίθετα με τα φαινόμενα, δεν αρκείται απλώς σε ένα καινούργιο μοτέρ. Παράλληλα με το ζωτικής σημασίας νέο ντίζελ με τις χαμηλές εκπομπές ρύπων, υπάρχουν ακόμη αναθεωρημένη ρύθμιση στην ανάρτηση και στο τιμόνι, και βελτιώσεις στην κύλιση του αυτοκινήτου.

Όλα τα παραπάνω έχουν στόχο να αυξήσουν τις πωλήσεις του νέου Civic που κατασκευάζεται στο Σουίντον της Βρετανίας και να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο ανταγωνιστικό για τα ευρωπαϊκά γούστα.

Οι εκπομπές CO2 του νέου κινητήρα του Civic είναι κάτω από τα 100 g/km – και αυτό είναι μόνον ο τίτλος. Όπως και ο 2,2λιτρος i-DTEC, είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, αλλά είναι σχεδιασμένος από λευκό χαρτί, με πιο ελαφρύ στρόφαλο, ιδιαίτερα κοντές φούστες στα έμβολα (εξ ου και η μείωση στις εσωτερικές τριβές), ένα μικρό τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και έξυπνο εναλλάκτη. Η μέγιστη ισχύς των 120 ίππων και τα 30,6 kgm, συνδυασμένα με εκπομπές CO2 94 g/km, τον καθιστούν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τουλάχιστον στα χαρτιά.

Στην πράξη, ο 1.600άρης i-DTEC παραμένει ευχάριστα αλώβητος από το σύνηθες κροτάλισμα και σκορτσάρισμα των ντίζελ στη χαμηλή και μέση ταχύτητα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τραβά τόσο μεστά που θα τον έπαιρνες για δίλιτρο. Δεν του αρέσει ιδιαίτερα να ξεπερνά τις 3.500 rpm και ψηλά δεν είναι τόσο ραφινάτος όσο χαμηλότερα. Αλλά από την άλλη, η απόκριση στο γκάζι είναι καλή και δεν έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με τόσα λίγα κυβικά.

Το κυρίαρχο δυναμικό πλεονέκτημα του 1.6 i-DTEC, ο οποίος έφερε μια ελάφρυνση της τάξης των 50 kg στους μπροστινούς τροχούς σε σχέση με τον 2,2 λίτρων ντίζελ, εξελήφθη ως ευκαιρία από τη Honda για να κάνει το Civic πιο καλό στο πάτημα, κάτι που το κατάφερε ως ένα σημείο. Η επικοινωνία του τιμονιού με τον οδηγό βελτιώθηκε, με το αρχικό turn-in να είναι πιο κοφτερό, χάρη σε μια πιο γρήγορη κρεμαγέρα και πιο σκληρά σινεμπλόκ στην εμπρός ανάρτηση.

Υπό πίεση, το Civic παρουσιάζεται με καλύτερη ισορροπία όταν διαγράφει καμπές με υψηλή ταχύτητα. Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, το νέο Civic δεν είναι το ίδιο κοφτερό όπως μια Giulietta ή ένα Megane που είναι τα κορυφαία στην κατηγορία τους, ούτε η ποιότητα κύλισης είναι ιδιαίτερα στιλβωμένη, όπως ενός Golf με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Αντίθετα όμως από τα μπροστόβαρα μεγάλα ντίζελ, δεν του λείπει η ανταγωνιστικότητα και η σθεναρή αντίσταση στην υποστροφή.

Το νέο Civic 1.6 i-DTEC αποτελεί μια εκκεντρική εναλλακτική λύση, θα λέγαμε. Από τη μια το καλό μοτέρ και τα βελτιωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά το βοηθούν για να το ξαναβάλεις στη λίστα αγοράς. Από την άλλη, η θέση οδήγησης παραμένει ασυνήθιστα ψηλή (κάθεσαι πάνω στο ρεζερβουάρ), το εξωτερικό στιλ για πολλούς είναι υπέρ το δέον παράξενο και η καμπίνα θυμίζει μαγαζί του ράδιο-Κορασίδη το ’90.

Αν τα τελευταία δεν θα σε αποτρέψουν από το να το αγοράσεις, δεν βλέπουμε άλλα χαρακτηριστικά του που θα μπορούσαν να το κάνουν.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Civic υπέστη θεαματική βελτίωση που το φέρνει σε ανταγωνιστική θέση έναντι των κορυφαίων της κατηγορίας
Τιμή από € 22.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ισχύς 120 PS/4.000 rpm, ροπή 30,6 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 10,5”, τελική 207 km/h
Κατανάλωση 3,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 94 gr/km
Διαστάσεις 4.285 x 1.770 x 1.472 mm
Βάρος 1.385 kg
Τιμές κατασκευαστή 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube