Δοκιμάζουμε το Volkswagen T-Roc R

Δοκιμάζουμε το Volkswagen T-Roc R

Η νέα έκδοση R του δημοφιλούς T-Roc προσφέρει αίσθηση hot hatch και αυτό του ταιριάζει.

Το νεανικότερο μοντέλο στην γκάμα της Volkswagen αποδείχθηκε λίρα εκατό με την εμπορική πορεία του και τον ενάμιση χρόνο που βρίσκεται στις εκθέσεις έχει καταφέρει να πλησιάσει το μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα σε πωλήσεις.

Η δημιουργία του T-Roc λάνσαρε τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία του Ομίλου VW και με τη νέα έκδοση R εγκαινιάζεται η νέα οικογένεια σπορ μοντέλων της γερμανικής εταιρείας.

Αυτό μας ανέφερε και ο υπεύθυνος του ανανεωμένου τμήματος R της Volkswagen, Jost Capito. Σύμφωνα με τον ίδιο, το T-Roc είναι το ιδανικό μοντέλο για τη «θεμελίωση» του τμήματος, γεγονός που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.

Και αυτό διότι όπως είχαμε γράψει στις πρώτες δοκιμές του απλού μοντέλου, το T-Roc είναι ο έμμεσος αντικαταστάτης του Scirocco. Πάντα υπό το πρίσμα της σύγχρονης εποχής και της τάσης που θέλει πολλά μοντέλα να «ψηλώνουν» συν και το γεγονός ότι η χρησιμοποίησή του για «βιτρίνα» είναι ιδιαίτερα ταιριαστή.

t-roc
Το νέο αεροδυναμικό κιτ, οι τέσσερις μπούκες της εξάτμισης και η ελαφρώς χαμηλότερη στάση του, του χαρίζουν τσαμπουκαλεμένο παρουσιαστικό.


Η σιλουέτα του T-Roc χαρακτηρίζεται από έντονες ακμές και το ανάγλυφο καπό με τα τέσσερα νεύρα, δένει αρμονικά με την ογκώδη μάσκα. Ταυτόχρονα, η χαμηλή γραμμή της οροφής και η οπισθόκλιση της πίσω πόρτας, χαρίζουν την πολυπόθητη γραμμή «κουπέ» που αναζητούν κατά πλειονότητα οι καταναλωτές. 

Με αυτή τη βάση, οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες της έκδοσης R αναδεικνύουν ακόμα πιο πολύ το ξεχωριστό παρουσιαστικό του μοντέλου και το κάνουν να μοιάζει με υπεραθλητή του τρίαθλου Ironman. 

Οι μεγαλύτερες διαφορές εντοπίζονται στους προφυλακτήρες με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και την κυψελωτή μάσκα, στον νέο πίσω προφυλακτήρα με τον ενσωματωμένο διαχύτη που χωρίζει τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης (έξτρα τιτανίου της Akrapovič bμε κόστος €3.800 στη Γερμανία) και στη μεγαλύτερη αεροτομή οροφής.

Το νέο αεροδυναμικό κιτ, οι τέσσερις μπούκες της εξάτμισης και η ελαφρώς χαμηλότερη στάση του, του χαρίζουν τσαμπουκαλεμένο παρουσιαστικό.

t-roc
Το νέο αεροδυναμικό κιτ, οι τέσσερις μπούκες της εξάτμισης και η ελαφρώς χαμηλότερη στάση του, του χαρίζουν τσαμπουκαλεμένο παρουσιαστικό.


Ακόμα, οι ζάντες της έκδοσης ξεκινούν από τις 18”, με τα αυτοκίνητα της παρουσίασης να φορούν τις εξτρά 19άρες που σε σχέση με τις αντίστοιχες του Golf R προσφέρουν λίγο ψηλότερο προφίλ (235/40).

Στο εσωτερικό, τη διαφορά κάνουν οι επενδύσεις με τον λογότυπο R, τα μπάκετ με την καλή πλευρική στήριξη και το flat bottomed τιμόνι από το αντίστοιχο Golf. Υπάρχουν και διακοσμητικές φάσες που αναδεικνύουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου στο εμπρός μέρος και τα πάνελ των αντίστοιχων θυρών, αλλά η απουσία τους από τις πίσω είναι αισθητή. 

Επιπλέον, ο οδηγός ενημερώνεται από τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων με τα διάφορα μοτίβα γραφικών ανάλογα το πρόγραμμα που χρησιμοποιεί στο Drive Profile. Το τελευταίο, πέρα από τις κλασικές ρυθμίσεις, έχει και την επιλογή Race που «τσιτώνει» το αυτοκίνητο, αλλά δεν ενδείκνυται για χρήση στο δρόμο λόγω του σφιξίματος των αμορτισέρ -όταν έχουν τέτοια δυνατότητα. Η κατάσταση διορθώνεται μέσα από το προφίλ Individual.

t-roc
Γνώριμη εικόνα χωρίς διαφορά στην ποιότητα. Οι αλλαγές εντοπίζονται το τιμόνι και στα μπάκετ με τον λογότυπο R.


Τη βάση για τη δημιουργία της νέας έκδοσης επιδόσεων του Volkswagen T-Roc αποτελεί ο συνήθης ύποπτος, το Golf R. Ο διαφορετικός όμως χαρακτήρα των δύο μοντέλων, επέβαλε μελέτη από το τμήμα R για να τιθασεύσει το μεγαλύτερο βάρος και το ψηλότερο κέντρο του. Έτσι λοιπόν, πέρα από τη νέα ανάρτηση (προαιρετικά με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ), η γερμανική εταιρεία προχώρησε σε επαναρρύθμιση των συμπλεκτών της τετρακίνησης Haldex στον πίσω άξονα. 

Ο στόχος της ήταν να περνά νωρίτερα ροπή στους πίσω τροχούς και να εξουδετερώνει τις τάσεις υποστροφής. Ακόμα, διαθέτει ένα αλουμινένιο υποπλαίσιο στο εμπρός μέρος για ακόμα μεγαλύτερη ακαμψία, ενώ τα φρένα του προέρχονται από το πακέτο Performance του Golf R με μεγαλύτερους και αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς, καθώς και ειδικά εξελιγμένα τακάκια.

t-roc
Υπάκουο σε μια απαιτητική διαδρομή, με ουδέτερο χαρακτήρα.


Κάτω από το καπό φωλιάζει ο δίλιτρος TSI EA888 που αποδίδει 300 ίππους και 400 Nm, και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός χαρίζει επιδόσεις υψηλού επιπέδου στα 1.575 kg του T-Roc R (5,25 kg/PS). Έτσι, τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται με τη χρήση launch control σε μόλις 4,8”, ενώ η τελική ταχύτητα που δεν περιορίζεται ηλεκτρονικά ακουμπά τα 250 km/h.

Οδηγώντας το αγριεμένο T-Roc αισθάνεσαι ότι καβαλάς ένα ελαφρώς ψηλότερο Golf R. Όλα τα αυτοκίνητα της παρουσίασης είχαν τους εξτρά τροχούς 19”, την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC και την εξάτμιση της Akrapovič (-7 kg σε σχέση με τη «μαμά»). 

t-roc
Η εξάτμιση τιτανίου της Akrapovič είναι από τα πιο δημοφιλή αξεσουάρ του Golf R, οπότε γίνεται μέρος της έξτρα λίστας και για το T-Roc R.


Το T-Roc R είναι ήπιο στις αντιδράσεις, έχει μπόλικη εκρηκτικότητα και, στις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες που το οδηγήσαμε, (καταρρακτώδης βροχή και ομίχλη) ενέπνεε μεγάλη σιγουριά και ασφάλεια. Ο κινητήρας έχει μια τεχνητή χροιά όταν επιλέξεις τη ρύθμιση Race, αλλά το κυρίως ακουστικό πιάτο έρχεται από την προαιρετική εξάτμιση της Akrapovič. 

Η υποστροφή είναι περιορισμένη και όταν το πιέσεις νιώθεις να φτάνει κάμποση δύναμη στον πίσω άξονα, εντονότερα απ’ ό,τι στο Golf R. Αυτό του χαρίζει ένα ιδιαίτερα ουδέτερο οδηγικό πρόσωπο, στοιχείο που ήθελαν οι μηχανικοί του τμήματος R της Volkswagen. Η άνεση, ακόμα και με τους τροχούς 19” των αυτοκίνητων της παρουσίασης, κυμαίνεται σε αποδεκτό επίπεδο με την επιλογή Normal στο Drive Profile. 

Σε περίπτωση δε που επιλέξεις το Comfort εκπλήσσεσαι από τον πολιτισμένο χαρακτήρα. Στα αυτοκίνητα με συμβατικά αμορτισέρ, ο Capito μας είπε ότι η ρύθμισή τους βρίσκεται πιο κοντά στο πρόγραμμα Normal των DCC.

t-roc
Η νέα έκδοση R του T-Roc εγκαινιάζει τη νέα οικογένεια σπορ μοντέλων της γερμανικής εταιρείας.


Στη ρύθμιση Eco έχεις την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης (όπου υπάρχει), αλλά και λειτουργία ελεύθερου τροχασμού από το αυτόματο σασμάν.

Συμπερασματικά, το T-Roc R δικαιώνει τους υπεύθυνους της Volkswagen με τη παρουσία του στην γκάμα της εταιρείας και θέτει γερές βάσεις για τα μελλοντικά μοντέλα του τμήματος R που θα ακολουθήσουν. Δεν έχει να κοντράρει πολλούς ανταγωνιστές και μπορεί να θεωρηθεί επάξια ως ένα εναλλακτικό hot hatch.

Τι λέει το DRIVE
Ιδιαίτερα ταιριαστή προσθήκη στην γκάμα του T-Roc η έκδοση R, με ζουμερές επιδόσεις και χαρακτήρα που ταιριάζει στο παρουσιαστικό του.
Τιμή Από €50.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 300 PS/5.300-6.500 rpm, 400 Nm/2.000-5.200 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,8”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5-7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2176-171 g/km
Διαστάσεις 4.234 x 1.819 x 1.573 mm
Χώρος αποσκευών 392 lt
Βάρος 1.575 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, φωτογραφίες Volkswagen

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube