Δοκιμάζουμε την Jaguar E-Pace D240 R-Dynamic S AWD

Ύστερα από την καλή οδηγική παράσταση της μεσαίων προδιαγραφών ντίζελ Jaguar E-Pace, σειρά έχει η οδήγηση της κορυφαίας έκδοσης.

Η E-Pace δεν είναι μόνο το πρώτο κόμπακτ SUV της Jaguar, αλλά επίσης και το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που κατασκευάζεται εκτός Βρετανίας.

Μια μικρή Jaguar SUV σου προκαλεί αρχικά σύγχυση, αλλά σε δεύτερη ανάγνωση είναι κάτι τρόπον τινά προβλέψιμο, δεδομένης της εμπορικής λείας που αναμένει η Jaguar από αυτήν την κατηγορία. Και για να είμαστε σαφείς: Η πρόβλεψη είναι ότι η Ε-Pace θα ξεπεράσει την F-Pace, η οποία από μόνη της αντιπροσωπεύει μέχρι στιγμής τις μισές πωλήσεις της φίρμας.

Βέβαια, το υφιστάμενο καθεστώς δεν έχει αποκλειστεί ολοκληρωτικά. Σε πείσμα της αρνητικής δημοσιότητας για τα ντίζελ, της ανησυχίας για την υπολειμματική αξία τους και, σε κάποιες χώρες μεταξύ αυτών και η Βρετανία, της πρόσθετης επιβάρυνσης στο τέλος κυκλοφορίας και στάθμευσης, το πρόγραμμα παραγωγής εξελίσσεται με τρεις E-Pace ντίζελ έναντι μιας βενζινοκίνητης. Σας εκπλήσσει; Ίσως όχι, διότι αβίαστα, το ντίζελ ταιριάζει απόλυτα σε αυτό το είδος αυτοκινήτου.



Βάλτε τα δύο ισχυρά βενζινοκίνητα μοντέλα -P250 και P300- στη μία πλευρά, και αυτά με τουρμποντίζελ από την άλλη  -D150, D180 ή D240. Η Jaguar λέει ότι οι περισσότεροι αγοραστές θα επιλέξουν την D180 και, δεδομένης της κατανάλωσης των 5,6 lt/100 km και της ροπής των 43,8 kgm, είναι σαφές ότι επιτυγχάνεται ένας καλός συνδυασμός. Επίσης, ένα άλλο σημείο που υπομνήσαμε οδηγώντας την D180 ήταν η καταφανής βελτίωση που έχει κάνει η Jaguar στην ποιότητα λειτουργίας  του κινητήρα Ingenium.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε τη μικρή Jaguar E-Pace D180 AWD R-Dynamic

Ταχύτερη, αλλά και πιο βαριά
Όποιοι όμως προτιμούν καλύτερες επιδόσεις, θα χρειαστεί να στρέψουν την προσοχή τους στην έκδοση D240 που δοκιμάζουμε εδώ. Το πλεονέκτημά της είναι η μέγιστη ροπή σε σχέση με οποιαδήποτε E-Pace. Τα 50,9 kgm από μόλις 1.500 rpm σε συνδυασμό με τα 241 άλογα, αρκούν για να μειωθεί ο χρόνος στα 0-100 km/h σχεδόν δύο δευτερόλεπτα σε σχέση με την D180: 7,4” έναντι 9,3”. Και θα ήταν ακόμα πιο γρήγορη, αν αυτή E-Pace δεν ήταν αισθητά βαρύτερη (+83 kg) από την 180άρα με το ίδιο μοτέρ: 1.926 kg έναντι 1.843 kg. Θα πρέπει επίσης να υπολογίσετε ένα 10% επιβάρυνση στην αποδοτικότητα (6,2 lt/100 km) σε σύγκριση με την D180, αν και ο ταχύτερος τρόπος με τον οποίο το ισχυρότερο μοντέλο μπορεί να πάει από το σημείο Α στο Β (συχνά με θόρυβο, πρέπει να ομολογήσουμε) αξίζει αυτή την επιβάρυνση για κάποιους.

Και εδώ να σημειώσουμε ότι υπάρχει κάτι παραπάνω από περισσότερη ισχύ. Το hardware της τετρακίνησης στην D240 είναι διαφορετικό από αυτό που θα βρείτε στα μικρότερα μοντέλα. Εκείνα χρησιμοποιούν ένα σύστημα τύπου Haldex της GKN (Standard Driveline), δανεισμένο από το Evoque. Εδώ έχετε να κάνετε με το ίδιο σύστημα GKN (Active Driveline) που θα βρείτε και σε ένα Ford Focus RS, με συμπλέκτες τοποθετημένους σε κάθε πλευρά του πίσω διαφορικού. Η δουλειά τους είναι να ελέγχουν την παροχή ισχύος σε κάθε τροχό με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε η E-Pace να είναι εμφορείται από αίσθηση πισωκίνητου αυτοκινήτου, στέλνοντας μέρι και 100% της ροπής που πάει στον πίσω άξονα σε ένα τροχό. Κάτι που προφανώς στερείται ένα SUV που είναι κτισμένο πάνω σε προσθιοκίνητη πλατφόρμα.



Σε νορμάλ οδήγηση δεν υπάρχει διακριτή διαφορά. Αλλά μπαίνοντας και ειδικά βγαίνοντας από στροφές με πιο σπορ διάθεση, αντιλαμβάνεσαι μια ικανοποιητική αίσθηση ώθησης στην πίσω εξωτερική γωνία. Ασθενή, αλλά ικανοποιητική. Ομολογουμένως είναι τεχνητή, ενώ μόνο το ήμισυ της διαθέσιμης ροπής μπορεί να κατευθυνθεί προς τον πίσω άξονα. Αυτό σημαίνει ότι ενώ η D240 αισθάνεται σίγουρη και ζωηρή, ποτέ δεν νιώθεις ότι διασκεδάζεις πραγματικά - όχι τουλάχιστον με τα στάνταρ που η ίδια η Jaguar έχει θέσει ως φίρμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Jaguar F-Pace 25d AWD

Το κομψό εσωτερικό είναι ένα ισχυρό σημείο του αυτοκινήτου και φαίνεται ιδιαίτερα γοητευτικό με τη δερμάτινη διχρωμία και με την επιλογή ψηφιακών οργάνων, που φυσικά χρεώνονται έξτρα. Επιπλέον, ενώ ο εξωτερικός σχεδιασμός μπορεί να φαίνεται λίγο ανώνυμος δίπλα σε μια F-Pace, έχει κάτι παραπάνω σε στιλ από τους περισσότερους ανταγωνιστές και δείχνει εξαιρετικός σε Borasco Grey - μην ακούτε όσους το ονομάζουν αστάρι μετάλλου. Αλλά αυτά τα πράγματα είναι θεμελιώδη όποια E-Pace κι αν διαλέξετε.

Και η πανταχούσα
Η D240 κοστίζει 15.300 ευρώ παραπάνω από την D180 AWD στη στάνταρ έκδοση «S», αμφότερες με αυτόματο 9άρι σασμάν. Και διαθέτει όλα αυτά τα πράγματα που θα σας κάνουν να θέλατε να έχετε μια E-Pace: Το άρτια εξοπλισμένο εσωτερικό, την ισχυρή εργονομία, μια σπάνια ομορφιά μεταξύ των σύγχρονων ανταγωνιστών της και, σύμφωνα με τα στάνταρ της κατηγορίας, υπέροχο τιμόνι -όλα μέρος του βασικού πακέτου.



Σκεφτείτε επίσης ότι στο δημοφιλές επίπεδο R-Dynamic S, το κύριο όφελος του οποίου είναι το ζευγάρι των εξαιρετικών σπορ καθισμάτων, η D240 ανεβαίνει στις €70.600. Τιμή ιδιαίτερα τσιμπημένη αν αναλογιστείς ότι μια BMW X1 xDrive25d με 231 άλογα κοστίζει €52.890. Στην τιμή αυτής της Jaguar μπορείς φυσικά να ανέβεις σε κατηγορία μεγέθους, με μια Mercedes-Benz GLC 250 d 4MATIC με 211 PS να κοστίζει €58.555 ή μια 3λιτρη X3 xDrive30d με 264 άλογα να κοστίζει €72.980. Στο παιχνίδι φυσικά και η Alfa Romeo Stelvio 2.2 DIESEL Q4 με 210 PS που κοστίζει 57 χιλιάρικα.  

Η τιμή είναι ο άξονας στροφής για την επιλογή της D240 έναντι της D180. Η κατά €12.300 ακριβότερη (στην έκδοση R-Dynamic S) σε αγορά και κατά το αναλογούν της κατανάλωσης σε χρήση D240 σου δίνει μεν περισσότερη ισχύ, αλλά όχι περισσότερο αέρα ή, τελικά, ουσία. Επιπλέον, μετακινεί την ούτως ή άλλως εντυπωσιακή E-Pace, μακριά από το φυσικό ρόλο της - αυτό ενός ισορροπημένου, αλλά και μοδάτου premium οικογενειακού δρομέα. Μάλλον, θα αγοράζαμε τη βασική αυτόματη D180 AWD με €51.200.

Τι λέει το AUTOCAR
Σε αυτά, αλλά και σε λιγότερα χρήματα, υπάρχουν πιο πειστικά SUV στο δυναμικό τομέα, αλλά και πιο μεγάλα σε μέγεθος και ακόμα πιο πειστικά στο δρόμο. H D180 AWD Auto παραμένει η κορυφαία επιλογή στην γκάμα της F-Pace.
Τιμή Από €70.600
Τεχνολογία 1.999 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός common-rail & δύο τούρμπο VGT, 241 PS/4.000 rpm, 50,9 kgm/1.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 7,4”
Τελική ταχύτητα 224 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 162 g/km
Διαστάσεις 4.395 x 1.984 x 1.649 mm
Χώρος αποσκευών 577 lt
Βάρος 1.926 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Η τιμή όλων των εκδόσεων της νέας Jaguar E-Pace