Δοκιμάζουμε τη μικρή Jaguar E-Pace D180 AWD R-Dynamic

Δοκιμάζουμε τη μικρή Jaguar E-Pace D180 AWD R-Dynamic

Δεν πρόκειται για το αυτοκίνητο του οδηγού όπως πολλοί θα ήλπιζαν από μια Jaguar, αλλά για μια ενδιαφέρουσα προσθήκη στις τάξεις των premium SUV.

Αυτή η E-Pace θα είναι πιθανότατα η Jaguar με τις καλύτερες πωλήσεις στη σύγχρονη ιστορία της φίρμας.

Η F-Pace από μόνη της ήδη πουλάει περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι η Jaguar στο σύνολό της πριν από έξι χρόνια και η E-Pace είναι πιθανό να τη «σβήσει» με τον ίδιο τρόπο που το έκανε η Porsche Macan στην Cayenne. Η έκδοση των μεσαίων προδιαγραφών που έχουμε στα χέρια μας, θα είναι η E-Pace με τις καλύτερες πωλήσεις και μάλιστα σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, τουλάχιστον μέχρι οι πολιτικοί και τα ταμπλόιντ να πετύχουν στην εκστρατεία τους και να «καθαρίσουν» τους δρόμους από τα ντίζελ.

Με το πρωτοποριακό δίλιτρο μοτέρ τουρμποντίζελ της οικογένειας Ingenium κάτω από το καπό, στην έκδοση των 180 PS, πετυχαίνει την ίδια κατανάλωση και τις ίδιες εκπομπές CO2 με την E-Pace των 150 ίππων, όταν αυτή συνδυάζεται με αυτόματο σασμάν και τετρακίνηση. Η εμπρός κίνηση είναι διαθέσιμη μόνο με τον κινητήρα χαμηλής ισχύος, αν και στη πραγματικότητα, η 180άρα είναι επίσης προσθιοκίνητη μέχρι να ανιχνευθεί ολίσθηση στον πίσω άξονα.

Διαφορετικά είναι όπως και κάθε άλλη E-Pace. Ένα αυτοκίνητο που προέρχεται από το Land Rover Discovery Sport -μια πολύ ανεπτυγμένη εξέλιξη του παλιού Freelander, του οποίου οι αρχιτεκτονικές ρίζες θα μπορούσαν να αναχθούν στην πλατφόρμα που εξελίχτηκε από τη Ford για το Mondeo, μεταξύ άλλων. Το αυτοκίνητο κατασκευάζεται από τη Magna Steyr στην Αυστρία, καθώς όλες οι μονάδες παραγωγής SUV της JLR στη Βρετανία λειτουργούν ήδη σε τριπλή βάρδια, 24 ώρες το 24ωρο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Jaguar F-Pace 25d AWD

Η E-Pace είναι ένα ελκυστικό αυτοκίνητο μέσα και έξω, αν και δεν έχει τις πιο κομψές αναλογίες της F-Pace. Εργονομικά, το περιβάλλον οδήγησης δεν είναι τόσο καλό όσο το αντίστοιχο καλύτερο του γερμανικού ανταγωνισμού, αλλά η E-Pace αποπνέει μια αίσθηση εσωτερικού στιλ που λείπει από την κατηγορία. Απλώς να θυμάστε ότι το αυτοκίνητο φαίνεται μεγαλύτερο απ’ ό,τι είναι, οπότε βεβαιωθείτε ότι σας ικανοποιεί ο περιορισμένος χώρος στο πίσω κάθισμα, πριν πάρετε την απόφαση να το αγοράσετε.

Στο δρόμο, η νέα E-Pace είναι αρκετά καλή για την κατηγορία της, αλλά όσοι περιμένουν μια ανόθευτη οδηγική εμπειρία αλά Jaguar θα πρέπει να μετριάσουν τις προσδοκίες τους. Για όλο αυτό το εγκώμιο που της πλέκεται στο press kit για το «βιρτουόζικο» κινητήρα και την εικαζόμενη ικανότητα του αυτοκινήτου να «κάνει το δρόμο σκηνικό για την παράστασή του», κρινόμενη με τα παραδοσιακά στάνταρ της Jaguar είναι μάλλον μέτρια στην οδήγηση. Και αν οι «πραγματικές επιδόσεις δεν μετριούνται μόνο σε αριθμούς», όπως λέει η Jaguar, πάλι καλά διότι δεν είναι ούτε γρήγορη.

Με χειροκίνητες αλλαγές στο 9άρι αυτόματο σασμάν, κατεβαίνει για επτά δέκατο κάτω από το φράγμα των δέκα δευτερολέπτων για το 0-100 km/h – η αντίστοιχη BMW X1 χρειάζεται μόλις 7,6”, κυρίως επειδή είναι περισσότερο από 200 κιλά ελαφρύτερη. Το αυτοκίνητο θα ήταν λίγο ταχύτερο, αν το κιβώτιο ταχυτήτων δεν έτεινε να κρατά τις σχέσεις παραπάνω από όσο πρέπει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test Drive: BMW X1 xDrive20d

Το σασί αναλογικά είναι καλύτερο, αλλά δεν είναι ακόμα στο ίδιο επίπεδο με τις άλλες Jaguar που υποστηρίζονται από πιο σύγχρονες, ελαφρύτερες πλατφόρμες με βάση το αλουμίνιο. Με τα μέτρια στάνταρ της κατηγορίας, κρατάει αρκετά καλά και διαχειρίζεται σωστά το βάρος της στις στροφές, χωρίς πλαδαρότητα και με αξιοπρόσεκτα καλό τιμόνι. Διαχείριση όμως που την κάνει περιορίζοντας με τα σφιχτά αμορτισέρ και τις αντιστρεπτικές τις κινήσεις του αμαξώματος. Κάτι που σημαίνει ότι η άνεση -ειδικά σε χαμηλή ταχύτητα- είναι αρκετά καλή, αν και όχι η καλύτερη.

Αλλά τίποτα από αυτά δεν μπορεί να αποκρύψει το γεγονός ότι, σε κανονική χρήση, η E-Pace είναι πραγματικά ένα πολύ ευχάριστο μέρος για να ξοδεύεις το χρόνο σου. Η κύλιση είναι ραφινάτη στον αυτοκινητόδρομο και από το χαμηλό επίπεδο θορύβου που παρατηρήσαμε, φαίνεται ότι η JLR ασχολήθηκε επί τούτου και επέλυσε την τραχύτητα της λειτουργίας που έπληττε τους πρώτους ντίζελ Ingenium. Η E-Pace είναι τελικά ένα αυτοκίνητο που φαίνεται και αισθάνεται διαφορετικό, μια ενδιαφέρουσα και ευφάνταστη εναλλακτική πρόταση έναντι του πιο προβλέψιμου προτύπου της κατηγορίας.

Η ετυμηγορία μας είναι «πολύ καλό αυτοκίνητο», αλλά λάβετε υπόψη ότι κρίνουμε ανάλογα με το πού πιστεύουμε ότι ένα αυτοκίνητο βρίσκεται στην κατηγορία του -και σε αυτή την κατηγορία των ψηλών και βαριών αυτοκινήτων, τα πάει πολύ καλά. Πράγματι, για τους περισσότερους ανθρώπους τις περισσότερες φορές, η εμφάνιση, η εσωτερική ατμόσφαιρα και η εικόνα της E-Pace θα αμβλύνουν την εντύπωση από τις μέτριες επιδόσεις της και τα μειονεκτήματα της άνεσης σε χαμηλή ταχύτητα.

Τι λέει το AUTOCAR
Αυτή E-Pace μπορεί να μην είναι μια ιδιαίτερα σπουδαία Jaguar, αλλά με τα λιγότερο απαιτητικά στάνταρ των κόμπακτ premium SUV, τα καταφέρνει καλά.
Τιμή Από €58.300 (auto)
Τεχνολογία 1.999 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός common-rail & τούρμπο VGT, 179 PS/4.000 rpm, 43,8 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3”
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 147 g/km
Διαστάσεις 4.395 x 1.984 x 1.649 mm
Χώρος αποσκευών 577 lt
Βάρος 1.843 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube