Δοκιμάζουμε το νέο Škoda Octavia

Δοκιμάζουμε το νέο Škoda Octavia

Η τέταρτη γενιά του επιτυχημένου οικογενειακού της Škoda έχει πιο υψηλές βλέψεις, αφού είναι πιο εκλεπτυσμένη, πιο πρακτική και πιο upmarket από κάθε προηγούμενη.

Η πώληση πρακτικών αυτοκινήτων σε λογική τιμή και σε τεράστιες ποσότητες, είναι σπεσιαλιτέ της Škoda. Κι αυτό είναι πιο ξεκάθαρο από ποτέ με το Octavia: Από το 1996 και το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του μέχρι σήμερα, το μοντέλο έχει πετύχει περισσότερες από 6,5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Παρά τον αυξανόμενο αριθμό νέων SUV στην γκάμα της, η Škoda εξακολουθεί να δίνει βάρος –και να επενδύει χρήματα– στο δημοφιλές οικογενειακό της. Κι αυτό αντικατοπτρίζεται απόλυτα από την προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια στη νέα γενιά, αλλά και το μηχανολογικό της υπόβαθρο.

Βλέποντας το νέο Octavia από κοντά, διαπιστώνεις ότι η σχεδίασή του είναι πιο ώριμη, πιο καλοδουλεμένη απ’ ό,τι κάθε προηγούμενου. Φροντίζουν γι’ αυτό η φαρδιά μάσκα με το παχύ χρωμιωμένο περίγραμμα, τα αιχμηρά φώτα, το γραμμωμένο καπό και τα ανάγλυφα πλαϊνά. Σύμφωνα με τη Škoda, το αμάξωμα είναι 14% πιο αεροδυναμικό από του απερχόμενου.

Και όπως πάντα, είναι διαθέσιμο τόσο σε συμβατική, 5πορτη, όσο και στη στέισον εκδοχή Combi. Το πλαίσιο είναι φυσικά μια παραλλαγή της πλατφόρμας MQB. Το μεταξόνιο των 2.686 mm διατηρείται απαράλλαχτο, ενώ το μήκος έχει αυξηθεί κατά περίπου δύο πόντους, φτάνοντας τα 4.689 mm –ίδιο και για τις δύο εκδόσεις. Το πλάτος έχει κερδίσει 15 mm (1.829) και το ύψος μόλις τρία (1.468).

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας ή πολλαπλοί σύνδεσμοι, αναλόγως έκδοσης. Θα προσφέρονται τέσσερις διαφορετικές επιλογές για το set-up, με την κορυφαία να αφορά τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Dynamic Chassis Control. Με αυτά, η ανάρτηση χαμηλώνει κατά 10 mm και τα προγράμματα του Driving Mode Select καθορίζουν τη λειτουργία της, μαζί με το βάρος του τιμονιού και την απόκριση του κινητήρα και της μετάδοσης.

Παρότι το βασικό μηχανολογικό πακέτο δεν έχει αλλάξει σημαντικά σε σχέση με το απερχόμενο, η Skoda έχει υιοθετήσει τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά του νέου Volkswagen Golf, με το οποίο το Octavia εξελίχθηκε παράλληλα. Έτσι, ενσωματώνει και αυτό εξελιγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 και εμπρός φώτα LED matrix.

Η γκάμα κινητήρων είναι όσο πληθωρική μας έχει συνηθίσει η Škoda. Στην πλήρη της ανάπτυξη θα περιλαμβάνει τρία μοτέρ βενζίνης (με ήπιο υβριδικό σύστημα στις αυτόματες εκδόσεις), ένα δίλιτρο ντίζελ σε τρία επίπεδα ισχύος, ένα CNG και μία επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση (PHEV). Θα διατίθεται με 6τάχυτο χειροκίνητο ή 7τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη (DSG), ενώ θα υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις.

Το Octavia που οδηγούμε είναι το προσθιοκίνητο 2.0 TDI των 150 PS. Φορά την πιο σύγχρονη εκδοχή «Evo» του 4κύλινδρου ντίζελ του γερμανικού ομίλου, με νέες μπιέλες και πιστόνια, για πιο πολιτισμένη λειτουργία. Διαθέτει δύο καταλυτικούς μετατροπείς με διπλό ψεκασμό ουρίας που μειώνουν τις εκπομπές ΝΟx κατά 80% και επιτρέπουν στο μοτέρ να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d.

Skoda Octavia

Στο εσωτερικό, η πιο upmarket στόχευση αυτού του Octavia είναι ξεκάθαρη. Τα υλικά είναι πιο ποιοτικά και δείχνουν πιο premium σε σχέση με κάθε προηγούμενο Octavia. Πλέον, η καμπίνα μπορεί να προσελκύσει εκείνον που αναζητά ξεχωριστό στιλ και κορυφαίες λύσεις σε τεχνολογία και εξοπλισμό. Το αν το αποτέλεσμα θα ξενίσει τον παραδοσιακό αγοραστή της φίρμας, μένει να το δούμε. Η αλλαγή στην προσλαμβανόμενη ποιότητα είναι δεδομένη, ειδικά στις πλούσιες εκδόσεις με τα στοιχεία χρωμίου και τον κρυφό φωτισμό.

Από την πρώτη στιγμή νιώθεις ότι έχει το σωστό μέγεθος και αρκετούς χώρους. Στην πολλαπλώς ρυθμιζόμενη θέση του, ο οδηγός έχει μια αίσθηση αυξημένης ευρυχωρίας. Το ίδιο ισχύει και για τους πίσω επιβάτες, με τη χαμηλότερα τοποθετημένη βάση του καθίσματος να δημιουργεί λίγο περισσότερο χώρο για τα πόδια. Ο χώρος αποσκευών έχει φτάσει τα 600 lt (από 590), ενώ στο Combi τα 640 (από 610). Και συνοδεύεται από μεγάλες θήκες στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα, που κάνουν το Octavia όσο πρακτικό το θέλουν οι περισσότεροι αγοραστές του.

Στο νέο, πολυεπίπεδο και στιλάτο ταμπλό ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων, ο μικρός λεβιές που ελέγχει ηλεκτρονικά το κιβώτιο και το τιμόνι δύο ακτίνων. Η Škoda προσφέρει τέσσερα διαφορετικά συστήματα infotainment, με οθόνη από 8,25" έως 10,25", με ρύθμιση ήχου με slider αφής (όπως στο Golf) και προαιρετικά έλεγχο με φωνητικές εντολές ή χειρονομίες.

Στο κορυφαίο σύστημα Columbus, η οθόνη έχει εξαιρετική απόκριση και ευκρίνεια. Υπάρχει κάρτα eSIM για σύνδεση με το διαδίκτυο, θέση ασύρματης φόρτισης και δύο θύρες USB-C, οι οποίες μπορούν να φτάσουν τις πέντε –με μία από αυτές στην κονσόλα οροφής! Το Octavia είναι επίσης το πρώτο Skoda με προαιρετικό head-up display.

Το Octavia Combi 2.0 TDI που οδηγούμε δεν έχει σπορ βλέψεις, όμως είναι ευχάριστο οδηγικά. Δείχνει απόλυτα ολοκληρωμένο, χωρίς κανένα από τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης να αλλοιώνει σημαντικά το χαρακτήρα του. Τον ντίζελ των 150 PS τον εκτιμάς πρωτίστως για τη χορταστική δύναμή του από χαμηλά, αφού «σπρώχνει» ευχάριστα ήδη από τις 1.500 rpm. Φυσικά, δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο και πάνω από τις 4.500 rpm λαχανιάζει, όμως σου επιτρέπει να αναπτύξεις ταχύτητα χωρίς κόπο, χάρη στα 340 Nm που αποδίδει στο φάσμα 1.700-3.000 rpm.

Αγαπημένο περιβάλλον αυτού του Octavia είναι ο αυτοκινητόδρομος. Η ελαστικότητα του κινητήρα, οι μακριές σχέσεις και η εντυπωσιακά ραφιναρισμένη λειτουργία δημιουργούν μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα. Ποτέ δεν σε ενθουσιάζει, αλλά και ποτέ δεν σε κουράζει, όσο μακρινό κι αν είναι το ταξίδι σου. Επιπλέον, είναι και αρκετά οικονομικό.

Σύμφωνα με τη μέτρηση κατά WLTP, η κατανάλωση στο Eco δεν ξεπερνά τα 5,4 lt/100 km. Κάτι που δείχνει εφικτό, εν μέρει λόγω της τάσης του DSG να επιλέγει τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση με κάθε ευκαιρία. Χάρη στην τεχνολογία shift-by-wire, ακόμα και η ποιότητα των αλλαγών έχει βελτιωθεί.

Ο χαρακτήρας του Octavia στον δρόμο ταιριάζει με τον κινητήρα του, με την έμφαση να έχει δοθεί στην ευκολία οδήγησης και στη συγκροτημένη, μα όχι ξεσηκωτική οδική συμπεριφορά. Εφόσον δεν έχεις σπορ απαιτήσεις και παραμένεις εντός των ορίων του, θα σε ικανοποιήσει απόλυτα. Το τιμόνι δεν ξεχειλίζει από αίσθηση, αλλά είναι ακριβές και όσο στιβαρό πρέπει για την κατηγορία του Octavia. Είναι ελαφρύ σε χαμηλή ταχύτητα, για ευελιξία στην πόλη, και βαραίνει σε υψηλότερη, για να προσφέρει σιγουριά.

Skoda Octavia

Στο πρόγραμμα Sport, το αυτοκίνητο είναι ζωντανό και ακριβές στην είσοδο της στροφής. Η κλίση είναι περιορισμένη και αναπτύσσεται πολύ γραμμικά, όσο αυξάνεται η πλευρική φόρτιση. Αν το πιέσεις στις αργές στροφές, το σύστημα ευστάθειας θα επέμβει πριν προλάβει να εμφανιστεί η υποστροφή. Πρόκειται για ένα ασφαλές και ικανό σύνολο.

Με το πρόγραμμα Comfort να ρυθμίζει ανάλογα τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, το Octavia προσφέρει εξαιρετική απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου. Τουλάχιστον όταν φορά χειμερινά λάστιχα Continental WinterContact σε διαστάσεις 205/55 R17, όπως αυτό που οδηγήσαμε.

Στους βενζινοκινητήρες βρίσκουμε τον 3κύλινδρο 1.0 TSI EVO με 110 PS και τον 4κύλινδρο 1.5 TSI με 150 PS. Εκτός από τη συμβατική εκδοχή τους με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, και οι δύο θα διατεθούν σύντομα και σε έκδοση e-TEC, δηλαδή με ήπιο υβριδικό σύστημα και 7τάχυτο κιβώτιο DSG. Όπως έχουμε ήδη διαπιστώσει οδηγώντας το αντίστοιχο VW Golf 1.5 eTSI, αυτό το 48βολτο σύστημα υποβοηθά τον κινητήρα στις χαμηλές στροφές, τον σβήνει πριν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί εντελώς στο φανάρι και φροντίζει για τη βελούδινη επανεκκίνησή του στη συνέχεια.

Τα δυνατότερα σημεία και αυτού του Octavia είναι η κορυφαία ευρυχωρία και η πρακτικότητα, κι όχι οι επιδόσεις ή το οδηγικό του προφίλ –τουλάχιστον στην έκδοση 2.0 TDI. Ωστόσο, η τέταρτη γενιά του μοντέλου προσθέτει σε αυτά τη σαφώς πιο ξεχωριστή εμφάνιση, την πολύ καλύτερη αντιληπτή ποιότητα σε κάθε επίπεδο και τη ραφιναρισμένη λειτουργία και κύλιση. Κι όλα αυτά συνεισφέρουν στο να γίνει το δημοφιλές οικογενειακό της Škoda, πιο ακαταμάχητο από ποτέ.

Τι λέει το Autocar
Το Octavia ανέβηκε επίπεδο. Η ευρυχωρία και η πρακτικότητα που ανέκαθεν εκτιμούσαμε σε αυτό, πλέον συνδυάζονται με μια upmarket αύρα που μπορεί να ικανοποιήσει πολύ περισσότερους αγοραστές.
Τιμή Από €22.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, ACT, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
8,2”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 4,7-4,9 lt/100 km (WLTP: 5,3-6,7)
Εκπομπές CO2 109-111 g/km (WLTP: 120-153)
Διαστάσεις 4.689 x 1.829 x 1.470 mm
Χώρος αποσκευών 600 lt
Βάρος 1.263-1.421 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube