Test drive: Škoda Karoq 2.0 TDI 150 PS 4x4 DSG7

Υπάρχουν μερικά αυτοκίνητα που κάνουν τα πάντα καλά. Η συγκεκριμένη έκδοση του μικρότερου SUV της Skoda είναι σίγουρα ένα από αυτά.

Είναι προφανές ότι τα δικίνητα SUV αποτελούν πλέον ένα τεράστιο κεφάλαιο της σύγχρονης αυτοκίνησης. Και αυτό παρότι πρόκειται για εκδόσεις που εξ’ ορισμού θυσιάζουν το –κάποτε- βασικότερο χαρακτηριστικό της κατηγορίας: Την τετρακίνηση.

Η οποία στο μικρότερο SUV της Skoda είναι συμβατή μόνο με τον 1.5 TSI και τον 2.0 TDI κινητήρα, όπως το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε. Τη μοιρασιά της ροπής εκτελεί ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης Haldex 5ης γενιάς που με τη σειρά του πάει πακέτο με ανεξάρτητο πίσω σύστημα ανάρτησης.

Ειδικά σε κατσαρό οδόστρωμα αντιλαμβάνεσαι ότι αναλύει και διαχειρίζεται άριστα τις δυνάμεις οπότε έχει πιο ποιοτική απόσβεση από τον ημιάκαμπτο των δικίνητων Karoq. Η ρύθμιση είναι όσο πρέπει σφιχτή για σωστό έλεγχο και όσο χρειάζεται μαλακή για άνεση. Έτσι, η κύλιση είναι αφράτη, το ταξίδι πρώτης θέσης, το φρενάρισμα σταθερό (με 100-0 km/h σε 39,1 m) και το κράτημα αναπάντεχα αποτελεσματικό. Ελαφρώς υποστροφικό στην αρχή, ουδέτερο στη συνέχεια με πολύ υψηλό περιθώριο πρόσφυσης.

Skoda Karoq 2.0 TDI 150 PS 4x4 DSG

Επαρκή πρόσφυση ανακαλύπτεις και στο χώμα, με την ανάρτηση να μη ζορίζεται και το πρόγραμμα off-road να προσαρμόζει τα συστήματα στα δεδομένα του ολισθηρού εδάφους. Δεν είναι δύσκολο κάποιος τροχός να βρεθεί στον αέρα αλλά ο έλεγχος της πρόσφυσης αντιμετωπίζει πετυχημένα αυτό το φαινόμενο, οπότε εξαιρώντας τα 17,6 cm απόστασης από το έδαφος λίγα πράγματα θα πρέπει να προσέχεις σε εκδρομικές συνθήκες. Και επειδή αναποδιές πάντα μπορεί να συμβούν, υπάρχει και ρεζέρβα ανάγκης.

Στα χαρτιά δεν εντυπωσιάζει μα ο 2.0 TDI αποδεικνύεται ιδανικός για τα 1.580 kg. Με 34,7 kgm και 150 PS να απλώνονται μεταξύ 1.750-3.000 και 3.500-4.000 rpm αντίστοιχα, δε σου λείπει το τράβηγμα ακόμα και με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Τουλάχιστον με το 7άρι DSG κιβώτιο, η κλιμάκωση του οποίου καλύπτει τα κενά.

Με εξαίρεση το λίγο απότομο ξεκίνημα δεν έχει άλλο μείον, αφού πάντα επιλέγει ομαλά και γρήγορα τη σωστή ταχύτητα. Σε καθημερινή οδήγηση ανεβάζει στις 2.000 rpm για οικονομία, ενώ κατεβάζει χωρίς καθυστέρηση όταν το ζητάς. Ακόμα περισσότερο στο πρόγραμμα Sport, που ανταποκρίνεται εύστοχα στη σβέλτη οδήγηση και έχει launch control.

Με τη συνδρομή του το Karoq 2.0 TDI 4x4 150 PS κατάφερε περισσότερο από ικανοποιητικές επιταχύνσεις και είναι πιο σβέλτο από το βασικό ανταγωνισμό: Πέτυχε 0-100 km/h σε 8,1”, ενώ με 80-110 και 110-140 km/h σε 4,6 και 7,2” αντίστοιχα, προσπερνάς με απόλυτη ασφάλεια. Ο κινητήρας δεν είναι ιδιαίτερα αθόρυβος όμως δεν έχει κραδασμούς ούτε ακούγεται ενοχλητικά στην καμπίνα.

Η κατανάλωση είναι πολύ ικανοποιητική, γράφοντας τις περισσότερες φορές ψηλά 6άρια ή χαμηλά 7άρια εάν προσπαθείς να κάνεις οικονομία. Εάν όχι, τα 7,8 lt/100 km είναι ρεαλιστική μέση τιμή.

Skoda Karoq 2.0 TDI 150 PS 4x4 DSG

Με λίγα λόγια δε μπορείς να ζητήσεις κάτι περισσότερο από το έτσι κι αλλιώς εξαιρετικό Karoq. Η καμπίνα έχει ποιοτικά υλικά με εξαίρεση τις πλαστικές επενδύσεις στις πόρτες, χωράει με άνεση την οικογένεια και ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 521 lt. Οι πρακτικές θήκες είναι πολλές, ωστόσο δε κουραστούμε να προτείνουμε το προαιρετικό VarioFlex, που σημαίνει τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα που σύρονται και αφαιρούνται.

Το Karoq 2.0 TDI 150 PS 4x4 DSG διατίθεται μόνο στην πλούσια έκδοση Style, οπότε από τον εξοπλισμό δε λείπει τίποτα. Ωστόσο η υψηλή φορολογία ανεβάζει την τιμή στα €35.580 και δυστυχώς περιορίζει δραστικά το κοινό ενός αυτοκινήτου που αξίζει τον τίτλο του τέλειου οικογενειακού.
Ακόμα και με αυτό το δεδομένο πάντως, αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι €2.600 πιο ακριβό από την έκδοση με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και €1.900 πιο φτηνό από το αντίστοιχο Kodiaq.

Τι λέει το DRIVE
Η τετρακίνηση ανεβάζει την τιμή, μα δεν μπορεί να στερήσει από το Karoq το χαρακτηρισμό του τέλειου οικογενειακού πακέτου.
Τιμή από €35.580
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.500-4.000 rpm, 34,7 kgm/1.750-3.000 rpm, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1”
0-160 km/h 25,3”
0-400 m 15,9” @ 135,1 km/h
0-1.000 m 29,9” @ 167,1km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 22,1”
50-80 km/h 3,0”
80-110 km/h 4,6”
110-140 km/h 7,2”
Φρένα 100-0 km/h 39,1 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 137-138 g/km
Διαστάσεις 4.382 x 1.841 x 1.603 mm
Χώρος αποσκευών 521 lt
Βάρος 1.580 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία