Δοκιμάζουμε το νέο Renault Austral

Δοκιμάζουμε το νέο Renault Austral

Με τη δημιουργία του Renault Austral, η γαλλική μάρκα μπορεί να αισθάνεται πολύ αισιόδοξη για το μέλλον της στο πιο εμπορικό κομμάτι της αγοράς, εκείνο των C-SUV.

Με το Kadjar αποδείχθηκε εκ του αποτελέσματος, ότι τελικά η Renault δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τα βαριά ονόματα της κλάσης των C-SUV. Δεν προσέφερε για την ακρίβεια αυτά που θα περίμεναν και οι ίδιοι οι άνθρωποι της Renault να προσφέρει ο εκπρόσωπός τους στο πιο εμπορικό κομμάτι της αγοράς.

Έχοντας πλέον αυτή τη γνώση, οι Γάλλοι με τη δημιουργία του νέου Renault Austral θέτουν ξεκάθαρα έναν και μόνο στόχο: Να ανακτήσουν το μερίδιο που τους αναλογεί από τον πυρήνα της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου, τα C-SUV.

Το ολοκαίνουργιο Austral σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επιθετική στρατηγική της Renault στην κατηγορία C, η οποία ξεκίνησε με το υβριδικό Arkana και το νέο ηλεκτρικό Megane E-TECH Electric, εκφράζοντας μια σύγχρονη προσέγγιση. Πρόκειται για τη «Nouvelle Vague» των Γάλλων, που στοχεύει να καταστήσει τη μάρκα «σημείο αναφοράς» σε ό,τι αφορά στην τεχνολογία, την καθαρή ενέργεια και τις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Renault Austral

Το Austral οι Γάλλοι το έψαξαν και το δούλεψαν πάρα πολύ. Ίσως και οι ίδιοι να γνωρίζουν ότι πλέον τα περιθώρια στένεψαν πολύ. Αισθητικά το μοντέλο συνδυάζει τα βασικά χαρακτηριστικά των SUV, με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Sensual Tech» της Renault: η καμπυλωτή σιλουέτα με τις έντονες ακμές και τις φινετσάτες λεπτομέρειες, όπως η τεχνολογία «micro-optics» που χρησιμοποιείται στα εμπρός και πίσω LED φώτα, χαρίζουν στο Austral μια εικόνα που αν μη τι άλλο τραβά το βλέμμα και που κατά κάποιο τρόπο αδικείται από τις φωτογραφίες. Το αυτοκίνητο δείχνει πολύ πιο όμορφο από κοντά.

Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι το Austral είναι ένα Megane E-TECH Electric που έχει… «ματώσει» στα γυμναστήρια… Όπως και να έχει, το σύνολο είναι κομψό, είναι δυναμικό και καταφέρνει να κρύψει με μαεστρία και τον όγκο του. Για να έχετε μια αντιπροσωπευτική εικόνα, το Austral φθάνει σε μήκος τα 4,51 m (πλάτος και ύψος στα 1,62 και 1,83 m αντίστοιχα) και είναι μακρύτερο κατά 8,5 cm από το ξαφερφάκι του, το Nissan Qashqai. Επίσης, στέκεται στα 18 cm από το έδαφος και πατά σε τροχούς με ζάντες διαμέτρου από 17 έως 20’’. 

Renault Austral

Στην καμπίνα οι δεσμοί με το Megane E-TECH Electric είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς και έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην εργονομία και την πρακτικότητα. Το cockpit είναι αναπτυγμένο γύρω από την μεγάλη οθόνη του συστήματος «OpenR» που συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3" και την κατακόρυφη οθόνη πολυμέσων των 12". Η οθόνη του νέου Head Up Display των 9,3" που προβάλλεται στο παρμπρίζ, συμπληρώνει τον αριθμό οθονών του αυτοκινήτου.

Στη βάση της κονσόλας υπάρχει μία ενιαία συρόμενη επιφάνεια (με βάση για ασύρματη φόρτιση συσκευών) η οποία κρύβει έναν έξτρα αποθηκευτικό χώρο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως «τεμπέλης» για να ξεκουράσει ο οδηγός τον καρπό του δεξιού του χεριού στην πολύωρη οδήγηση. Αυτό στις αυτόματες εκδόσεις, γιατί στις χειροκίνητες εκδόσεις εκεί βρίσκεται ο κλασικός επιλογέας.

Τo νέο γαλλικό C-SUV προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις τούρμπο βενζινοκινητήρων άμεσου ψεκασμού, χωρίς καμία επιλογή για ντίζελ.

Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού υπάρχουν πολλές διαθέσιμες επιλογές για το διάκοσμο και τα υλικά, με επενδύσεις από πραγματικό ξύλο, δέρμα, Alcantara και ύφασμα. Γενικότερα η αίσθηση που αποκομίζεις αγγίζει premium επίπεδο, με εξαιρετικά σε ποιότητα και υφή υλικά, που δεν εμφανίζουν το παραμικρό ψεγάδι και σε ότι αφορά τη συναρμογή τους.

Επιπλέον, στην καμπίνα υπάρχουν πολυάριθμοι και πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι που φτάνουν περίπου τα 35 lt, ενώ ανάλογα με το πακέτο εξοπλισμού, μπορεί κάποιος να επιλέξει ασύμμετρα αναδιπλούμενο (2/3–1/3) πίσω κάθισμα το οποίο επιπλέον να σύρεται εμπρός-πίσω, σε μία διαδρομή 16 cm.

Ο χώρος αποσκευών διαθέτει ηλεκτρική hands-free λειτουργία για πόρτα του και χωρητικότητα 575 lt στα μοντέλα Mild Hybrid - Mild Hybrid Advanced. Για την φουλ υβριδική E-TECH η χωρητικότητα είναι 555 lt ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος ο όγκος ανέρχεται στα 1.525 lt.

Renault Austral

Κάτω τώρα από το κομψό περιτύλιγμα, το Austral εγκαινιάζει την εξελιγμένη, 3ης γενιάς πλατφόρμα της συμμαχίας Renault-Nissan, που ακούει στο όνομα CMF-CD (το Qashqai πατάει πάνω στην CMF-C). Η συγκεκριμένη πλατφόρμα μπορεί να υποστηρίξει σύστημα τετρακίνησης ή ακόμα και plug-in hybrid εκδοχές αλλά όπως μας πληροφόρησαν οι άνθρωποι της γαλλικής φίρμας κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί στο νέο Austral.

Τo γαλλικό C-SUV προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις τούρμπο βενζινοκινητήρων άμεσου ψεκασμού, χωρίς καμία επιλογή για ντίζελ. Η Mild Hybrid Advanced έκδοση περιλαμβάνει έναν ολοκαίνουργιο τούρμπο 3κύλινδρο κινητήρα 1.199 cc, με ισχύ 131 PS και 48V υβριδική υποβοήθηση. Η Renault υποστηρίζει ότι η μέση κατανάλωση της εν λόγω έκδοσης ανέρχεται στα 5,2 lt/100 km, οπότε στο πλαίσιο ενός ντίζελ.

Το Renault Austral δείχνει συνολικά σωστά δουλεμένο, από την άποψη ότι η ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή, είναι υποδειγματική σε άνεση και δε σε περιορίζει σε περίπτωση που επιθυμείς να ανεβάσεις ρυθμούς.

Ακολούθως συναντά κανείς τις δυο ισχυρότερες Mild Hybrid εκδοχές με τον 4κύλινδρο των 1.333 cc με το ήπια υβριδικό 12βολτο σύστημα, οι οποίες αποδίδουν 140 και 160 ίππους αντίστοιχα. Πολλοί ίσως έχετε καταλάβει ήδη ότι πρόκειται για τα γνωστά μηχανικά σύνολα που συναντάμε και στο νέο Qashqai. Πέρα από τις εκδόσεις με το μηχανικό 6αρι κιβώτιο, η έκδοση με τους 160 PS διατίθεται και με αυτόματο CVT που κάνει προσομοίωση σε εφτά προκαθορισμένες σχέσεις.

Για την κορυφή της γκάμας τώρα, το Austral χρησιμοποιεί το ολοκαίνουργιο σύστημα κίνησης Full Hybrid E-TECH. Το σύνολο αποτελείται από έναν τούρμπο 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,2 lt που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 50 kW, μία μπαταρία ιόντων λιθίου 400V χωρητικότητας 2 kWh και ένα έξυπνο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων multi-mode με 15 διαφορετικούς συνδυασμούς.

Η έκδοση Full Hybrid E-TECH διατίθεται σε δύο εκδοχές ισχύος. Η μικρότερη αποδίδει 160 ίππους και η κορυφαία 200 PS. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε τα εξής: Όλα τα Austral, πέραν των κορυφαίων «Full Hybrid E-TECH» εφοδιάζονται με ημιάκαμπτο πίσω άξονα και μόνο η ανφάν γκατέ της γκάμας φέρει πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Που προαιρετικά μπορεί να συνδυαστεί και σύστημα ενεργής 4διεύθυνσης τρίτης γενιάς, 4CONTROL Advanced.

Renault Austral

Οι Γάλλοι προσάρμοσαν έναν μηχανισμό ενεργοποίησης που στρίβει τους πίσω τροχούς στις 5°, γεγονός που εγγυάται πολύ μικρότερο κύκλο στροφής (10,1 m) σε για την κατηγορία. Επίσης, χάρη στη συνεργασία των συστημάτων MULTI-SENSE και 4CONTROL Advanced, υπάρχουν πλέον 13 επιλογές ρύθμισης σε αντίθεση με τις τρεις που υπήρχαν μέχρι σήμερα.

Από πλευράς επιδόσεων η κορυφαία έκδοση απαιτεί 8,4’’ για τα 0-100 km/h (9,0’’ η μικρότερη των 160 PS) με την τελική ταχύτητα σε όλα τα Austral να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 175 km/h.

Στα περίξ της Μαδρίτης όπου και έλαβε χώρα η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το ισχυρότερο Austral των 200 PS. Προφανώς η δύναμη δε σου λείπει από την εν λόγω έκδοση, ωστόσο αυτό που σε κερδίζει είναι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η εμπλοκή/απεμπλοκή του βενζινοκινητήρα. Είναι πολύ ομαλός και γίνεται ακόμα πιο άμεσος στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν ακόμα τα ECO και Comfort). Η 3κύλινδρη χροιά γίνεται αισθητή σε συνθήκες έντονης πίεσης αλλά δεν ενοχλεί, καθώς η εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας περιορίζει τα ντεσιμπέλ που περνούν στο εσωτερικό.

Renault Austral

Αυτό που εντυπωσιάζει βέβαια είναι ότι το κορυφαίο Austral κινείται πολύ ηλεκτρικά, όχι μόνο κατά τη διαδικασία της εκκίνησης αλλά και σε υψηλότερες ταχύτητες ταξιδιού, μειώνοντας έτσι αισθητά τη μέση κατανάλωση. Εμείς σε περίπου 300+ km που διανύσαμε στα προάστια της Ισπανικής πρωτεύουσας δεν ξεπεράσαμε ποτέ τα 6,0 lt/100 km! Και σε αρκετά σημεία που επέτρεπαν οι συνθήκες, δεν το λυπηθήκαμε καθόλου...

Το Austral δείχνει συνολικά σωστά δουλεμένο, από την άποψη ότι η ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή, είναι υποδειγματική σε άνεση και δε σε περιορίζει σε περίπτωση που επιθυμείς να ανεβάσεις ρυθμούς, κοντρολάροντας σωστά την κλίση του αμαξώματος, εμπνέοντας εμπιστοσύνη και ασφάλεια.

Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης έχει πολύ καλή πληροφόρηση και απόκριση, οπότε μόνο τα φρένα στο μέγιστο επίπεδο ανάκτησης ενέργειας (τέσσερις διαθέσιμες βαθμίδες) έχουν αποστειρωμένη αίσθηση, μικρή διαδρομή και κάπως «απότομη» αντίδραση στο πάτημα του πεντάλ.

Το Austral διαθέτει επίσης 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), τα περισσότερα που υπάρχουν σε μοντέλο παραγωγής της Renault και τα οποία μπορούν να ομαδοποιηθούν ουσιαστικά σε τρείς κατηγορίες: οδήγηση, στάθμευση και ασφάλεια.

Renault Austral

Επιπλέον, το ματ χρώμα (Satin Shale Grey) που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι αποκλειστικό προνόμιο της έκδοσης «Esprit Alpine», η οποία πέραν της ματ απόχρωσης προσφέρει επίσης μαύρες ζάντες αλουμινίου Daytona 20" με το λογότυπο της Alpine, μαύρες ράγες οροφής, διακοσμητικές λεπτομέρειες σε Diamond Black, Extra Glossy Black και Ice black, καθώς και μπλε ραφές σε ταμπλό και καθίσματα.

Το νέο Renault Austral (προφέρεται Οστράλ) θα έρθει στην Ελλάδα μέχρι το Φεβρουάριο του 2023, οπότε μένει να δούμε και τον τιμοκατάλογο για να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε με ασφάλεια εάν η Renault έκανε την κίνηση ματ και σε τιμολογιακό επίπεδο...


Τι λέει το Drive
Tο νέο Renault Austral είναι ένα σύγχρονο C-SUV που χάρη στο προηγμένο τεχνολογικό του υπόβαθρο έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει στην πιο απαιτητική κατηγορία της αγοράς, παγκοσμίως.

Renault Austral Full Hybrid E-TECH 200
Τεχνολογία
HEV, κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/4.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm, ηλεκτροκινητήρας 68 PS, 205 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 400 V, 1,7 kWh, σύστημα τετραδιεύθυνσης, τετρακίνηση, κιβώτιο multi-mode
Συνδυαστική Απόδοση 200 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4”
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 4,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 4.510 x 1.843 x 1.618 mm
Χώρος αποσκευών 555 lt 
Βάρος 1.517 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube