Δοκιμάζουμε το νέο Honda Jazz Hybrid

Η νέα γενιά του μικρού Honda χρησιμοποιεί κορυφαία τεχνολογία για να καταφέρει την τέλεια αναλογία σε πρακτικότητα, απόδοση και οικονομία.

Στην εποχή του Covid-19 με τις περιορισμένες αποστολές, η Honda έδειξε τη σημασία του ηλεκτρικού οράματός της οργανώνοντας μια στην Φρανκφούρτη. Σκοπός της ήταν να μας παρουσιάσει το πλάνο μέσω του οποίου μέχρι το 2022 όλα τα mainstream μοντέλα της εταιρείας στην Ευρώπη θα είναι εξηλεκτρισμένα και μέχρι το 2030 τα 2 στα τρία μοντέλα σε ολόκληρο τον κόσμο.

Βασικός πρωταγωνιστής της αποστολής ήταν το ολοκαίνουργιο Jazz, το οποίο διατηρώντας τις κλασικές αναλογίες του αμαξώματος έχει μήκος 4.044 mm, πλάτος 1.694, ύψος 1.526 και μεταξόνιο 2.517 mm. Είναι δηλαδή σχεδόν 2 cm πιο μακρύ από το προηγούμενο, με ίδιο πλάτος και ύψος, καθώς και περίπου 1 cm πιο κοντό μεταξόνιο.

Τελείως Jazz. Με την καλή έννοια...
Η νέα γενιά του μικρού Honda που έχει ταυτιστεί με την απόλυτη πρακτικότητα δεν είχε καμία πρόθεση να χαλάσει αυτή την παράδοση. Έκανε όμως και ένα άλμα εξέλιξης σε μηχανικά μέρη και πλέον διατίθεται μόνο σε υβριδική έκδοση, υπό το νέο σήμα εξηλεκτρισμού e:HEV. Το υβριδικό πακέτο αποτελείται από έναν 1.500άρη i-VTEC και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που συνεργάζονται με τον πλέον αποδοτικό τρόπο.

Υπάρχουν τρία προγράμματα λειτουργίας, το EV Drive, το Hybrid Drive και το Engine Drive, με τα δύο πρώτα να αφορούν στην καθημερινότητα και το τρίτο κυρίως το ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο. Είναι ένα σύστημα όμοιο με του CR-V και αντί για κανονικό κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί μια διάταξη που η εταιρεία για την οικονομία της συζήτησης ονομάζει e-CVT. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα πολύ σύνθετο μηχανισμό τρόπο επιλέγει ποιος κινητήρας θα κινεί τους τροχούς ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες και πάντα με βάση τον ύψιστο βαθμό απόδοσης.

Honda Jazz

Πάντα ωστόσο το Jazz ξεκινάει ηλεκτρικά και ο i–VTEC κατά βάση φορτίζει τη μπαταρία, ενώ όταν κριθεί πιο αποδοτική η απ’ ευθείας εκμετάλλευση της βενζίνης, τότε συνδέει το θερμικό μοτέρ στους τροχούς με το κλείσιμο ενός συμπλέκτη. Η μέγιστη απόδοση είναι του ηλεκτρικού μοτέρ, δηλαδή 109 PS με 253 Nm και αυτά είναι που εξασφαλίζουν τα 0-100 km/h σε 9,4” και τα 175 km/h της τελικής, γυρίζοντας στις 13.300 rpm.

Μπορεί η απόκριση του συστήματος να μην είναι «ηλεκτρική», είναι όμως πολύ γραμμική και συνοδεύεται από ζωντανή επιτάχυνση μαζί με χαμηλή κατανάλωση. Στη διάρκεια της σύντομης δοκιμής είδαμε μέση τιμή 4,1 lt/100 km χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Η ανάρτηση είναι συνολικά αναθεωρημένη και έχει ανώτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, οπότε συνδυάζει πετυχημένα την άνεση με τον καλό έλεγχο του αμαξώματος. Το Jazz αποκρίνεται με συνέπεια σε ό,τι του λες, ενώ διατηρεί κορυφαία ευκολία οδήγησης σε όλες τις συνθήκες και είναι όσο ευέλικτο χρειάζεται. Αισθητά βελτιωμένη είναι η ποιότητα κύλισης, εν μέρει χάρη και στο πλαίσιο που είναι 6% πιο ανθεκτικό στην κάμψη και 13% πιο άκαμπτο σε στρέψη.

Πιστό στις αξίες Jazz
Στην καμπίνα οι νέες, πολύ πιο λεπτές, εμπρός κολόνες έχουν βελτιώσει ασύγκριτα την ορατότητα, ελαχιστοποιώντας τα νεκρά σημεία. Παράλληλα τα καθίσματα είναι, εκείνο του οδηγού είναι τοποθετημένο 14 mm χαμηλότερα και το τιμόνι είναι 2 μοίρες πιο κατακόρυφο, οπότε η θέση οδήγησης δε θέλει πλέον παραχωρήσεις.

Για τους υπόλοιπους τα πράγματα παραμένουν εξαιρετικά, με κορυφαίο χώρο στο πίσω κάθισμα που διατηρεί τα Magic Seats, δηλαδή τα έδρανα που ανασηκώνονται και τις πλάτες που πέφτουν δημιουργώντας επίπεδο χώρο 1.205 lt. Με τις πλάτες στην όρθια θέση, η χωρητικότητα είναι 304 lt και η φόρτωση πανεύκολη.

Honda Jazz

Οι πρακτικές θήκες και οι έξυπνες λεπτομέρειες εξακολουθούν να είναι πανταχού παρούσες, ενώ η ηχομόνωση είναι καλύτερη από ποτέ και η εργονομία του ταμπλό κορυφαία όπως πάντα. Αυτό που έχει βελτιωθεί σημαντικά είναι η ευχρηστία της οθόνης αφής των 9”, η οποία είναι στάνταρ όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7”. Συνοδεύονται δε από κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας, WiFi hot-spot καθώς και το Honda Personal Assistant που υποστηρίζει φωνητικές εντολές.

Μαζί με όλα αυτά που κάνουν τη ζωή με το Jazz απόλαυση, αίσθηση προκαλεί και ο εξοπλισμός ασφάλειας που περιλαμβάνει την πληρέστατη σουίτα υποβοήθησης του οδηγού Honda Sensing και 10 αερόσακους. Εάν σε αυτά προσθέσεις τον πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης που έχει ακόμα και η βασική έκδοση Comfort, τότε μάλλον θα δικαιολογήσεις εν μέρει και τις €21.700 της βασικής τιμής.

Honda Jazz Crosstar

Η crossover επιλογή
Μαζί με τη συμβατική έκδοση του Jazz παρουσιάστηκε και η Crosstar με την crossover λογική. Χρησιμοποιεί το ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης και η καμπίνα δεν έχει διαφορές ουσίας, ωστόσο η εξωτερική εμφάνιση έχει. Η μάσκα είναι διαφορετική, υπάρχουν μαύρα πλαστικά για την προστασία του αμαξώματος καθώς και ράγες οροφής.
Η βασικότερη αλλαγή πάντως αφορά στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Είναι 15,2 cm αντί για 13,6 του συμβατικού Jazz με το αυτοκίνητο άδειο, ενώ εάν το φορτώσεις το Crosstar υπερέχει ακόμα περισσότερο, με 14,4 cm αντί για 10,5. Η αύξηση του ύψους προκύπτει αφενός από τα ελατήρια της ανάρτησης αφετέρου από τη μεγαλύτερη διάμετρο των τροχών, κάτι πάντως που δεν αντιλαμβάνεσαι ιδιαίτερα όταν οδηγείς συντηρητικά.
Η συγκεκριμένη έκδοση του Jazz διατίθεται μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού Executive, με τιμή €29.000.

Τι λέει το DRIVE
Με κορυφαία τεχνολογία για καθημερινή οικονομία, μοναδική για την κατηγορία επίδοση σε χώρους-πρακτικότητα και πολύ πλούσιο εξοπλισμό, το νέο Jazz είναι ένα ακριβό μα ιδιαίτερα αξιόλογο σουπερμίνι.
Τιμή από €21.700
Τεχνολογία HEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, 98 PS/5.500-6.400 rpm, 131 Nm/4.500-5.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 109 PS, 253 Nm, κίνηση εμπρός, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης
Συνδυαστική απόδοση 109 PS, 253 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 3,6-3,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 82-84 g/km (WLTP: 102-104 g/km)
Διαστάσεις 4.044 x 1.694 x 1.526 mm
Χώρος αποσκευών 304 lt
Βάρος 1.228-1.246 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή