Δοκιμάζουμε το νέο Ford Puma Gen-E, έρχεται να αλλάξει τους κανόνες

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Puma Gen-E, έρχεται να αλλάξει τους κανόνες

Το best seller της Ford στην Ευρώπη περνά στην ηλεκτρική εποχή με το νέο Puma Gen-E, διατηρώντας ακέραιο τον fun-to-drive χαρακτήρα του. Το οδηγήσαμε στις διαδρομές της νοτιοανατολικής Φωκίδας και είδαμε ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να έχει ψυχή.

Η ηλεκτροκίνηση για τη Ford δεν είναι απλώς μια τεχνολογική μετάβαση. Είναι η αφετηρία για μια νέα γενιά μοντέλων που προσφέρουν υψηλή απόδοση και αποδοτικότητα χωρίς να αμελούν την οδηγική ευχαρίστηση που μας έχουν χαρίσει απλόχερα τις τελευταίες δεκαετίες τα περισσότερα μοντέλα της.

Το Ford Puma Gen-E ενσαρκώνει αυτήν τη φιλοσοφία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μεταφέροντας τον σπορτίφ, πολυτάλαντο χαρακτήρα του δημοφιλούς B-SUV σε μια εποχή μηδενικών ρύπων και -σχεδόν- αθόρυβης λειτουργίας.

Το Ford Puma Gen-E αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν χρειάζεται να είναι αποστειρωμένη. Μπορεί να έχει πρακτικότητα, χαρακτήρα και οδηγική ουσία 

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Ford οργάνωσε μια ολοήμερη εκδήλωση με τον εύγλωττο τίτλο «Ford Electric Experience», για να μας δώσει την ευκαιρία να οδηγήσουμε την ανανεωμένη ηλεκτρική γκάμα της. Από το νέο Explorer, στο σπορτίφ Capri και φυσικά στο πολυαναμενόμενο Puma Gen-E, περάσαμε μια μέρα πλούσια σε οδηγικές εμπειρίες κάνοντας τη διαδρομή Αθήνα - Αράχωβα - Γαλαξίδι - Αθήνα.

Ford Puma Gen-E

Κι αν τα δύο μεγαλύτερα μοντέλα μας άφησαν για ακόμα μια φορά εξαιρετικές εντυπώσεις για τους χώρους, την ποιότητα κύλισης και τη γενικότερη δυναμική τους, ήταν ευκαιρία για το νέο Puma να μας κερδίσει με τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του.

Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του στη διαδρομή από την Αράχωβα προς το Γαλαξίδι, σε μια απαιτητική χάραξη γεμάτη στροφές, αλλαγές υψομέτρου και μεγάλες ευθείες. Σε αυτό το πεδίο, το Puma Gen-E μας εντυπωσίασε με τη σφιχτή, αλλά πολιτισμένη ρύθμιση της ανάρτησής του που δεν υποβαθμίζει την άνεση, την προοδευτική απόδοση των 168 ίππων από τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα και -πάνω απ’ όλα- με το πόσο οικεία και ευχάριστα οδηγείται, ακόμα και όταν το πιέσεις. Διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά της θερμικής του έκδοσης, με ακόμα πιο σπιρτόζικες επιδόσεις.

Ford Puma Gen-E

Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η μετάβαση σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης δεν αύξησε σημαντικά το βάρος του ηλεκτρικού Puma. Με τη ζυγαριά να σταματά στα μόλις 1.563 kg, το έξτρα βάρος που αποκόμισε έχει περιοριστεί κάτω από τα 200 kg, συγκριτικά με ένα θερμικό αυτόματο Puma με τον 155άρι Ecoboost.

Το τιμόνι παραμένει μεστό και πλούσιο σε πληροφόρηση, το πλαίσιο είναι στιβαρό και η πρόσφυση υψηλή. Ενώ η διαχείριση ενέργειας είναι από τις καλύτερες που έχουμε δει σε B-SUV. Στα χέρια μας, στη διαδρομή που περιγράψαμε η μέση κατανάλωση κινήθηκε στις 15-16 kWh/100 km.

Επίδοση, που βρίσκεται πολύ κοντά στην εργοστασιακή τιμή των 13,1 kWh, που ανακοινώνει η Ford, κάνοντας λόγο για αυτονομία έως 376 km σε μικτές συνθήκες και πάνω από 500 km σε αστικό κύκλο. Η δική μας επίδοση από την άλλη, έδειξε ότι η μπαταρία των 43 kWh είναι ικανή να εξασφαλίσει αυτονομία λίγο πάνω από τα 270-280 km.

Ford Puma Gen-E

Από τα λοιπά οδικά χαρακτηριστικά του νέου Puma Gen-E που προλάβαμε να γευτούμε στη σύντομή επαφής μας, ξεχωρίζει η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ που κάνει την καθημερινότητα ακόμη πιο απλή. Ενώ η δυνατότητα ενεργοποίησης τεχνητού ήχου χαρίζει ηχητική ταυτότητα στο αυτοκίνητο κατά την επιτάχυνση, δίνοντάς σου καλύτερη και μια πιο συμβατική αν προτιμάτε, αίσθηση της διαδικασίας.

Πέρα από τις επιδόσεις του στο δρόμο, το B-SUV της Ford ξεχωρίζει και για την ευφυή του πρακτικότητα. To γνωστό Gigabox κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ προσφέρει 145 lt αποθήκευσης για βρεγμένα ή ογκώδη αντικείμενα, προσθέτοντας στη βασική χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ των 478 lt μεγαλύτερη πρακτικότητα και συνολική χωρητικότητα που μπορεί να φθάσει τα 523 lt. Σε αυτά προσθέστε και άλλα 43 lt που είναι διαθέσιμα στο μπροστινό frunk.

Ford Puma Gen-E

Στην υπόλοιπη καμπίνα, το γνωστό εσωτερικό του Puma έχει εξελιχθεί ψηφιακά, με δύο στάνταρ οθόνες 12,8’’. Μια για τον πίνακα οργάνων και μια για το νέο infotainment SYNC 4 με συνδεδεμένη πλοήγηση και υποστήριξη Alexa, καθώς και ασύρματη συμβατότητα για τα Apple CarPlay και Android Auto. Η απουσία του παραδοσιακού λεβιέ ταχυτήτων απελευθέρωσε περισσότερο αποθηκευτικό χώρο στην κεντρική κονσόλα, ενώ το ηχοσύστημα της B&O, εξακολουθεί να μας εντυπωσιάζει κάθε φορά που το απολαμβάνουμε, όντας ένα από τα καλύτερα της αγοράς.

Ford Puma Gen-E

Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, το Gen-E υιοθετεί τη νέα σχεδίαση «ασπίδας» στη μάσκα, εμπνευσμένη από τη Mustang Mach-E, ενώ οι λεπτομέρειες σε μαύρο γυαλιστερό και τα νέα σχέδια ζαντών ανανεώνουν το προφίλ του. Κατασκευάζεται στη Ρουμανία, μαζί με τα E-Tourneo Courier και E-Transit Courier, χρησιμοποιώντας ηλεκτρικά συστήματα που συναρμολογούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Σε πρώτη ανάγνωση -και μέχρι να ακολουθήσει η πλήρης δοκιμή του το επόμενο διάστημα- το Puma Gen-E μας άφησε την αίσθηση ενός ολοκληρωμένου ηλεκτρικού B-SUV. Ένα αυτοκίνητο με χαρακτήρα, οδηγική ποιότητα και πρακτικότητα, δοσμένα με το επίπεδο φροντίδας που έχουμε μάθει να περιμένουμε από τη Ford.

Ford Puma Gen-E

Η διάθεσή του έχει ήδη ξεκινήσει στην ελληνική αγορά, με τιμή που ξεκινά από τις €29.906 και περιλαμβάνει το όφελος της Ford αλλά όχι τυχόν επιπλέον επιδοτήσεις από το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που ανακοινώθηκε πρόσφατα. Παράλληλα, σε αυτό το ποσό περιλαμβάνεται πλήρες πακέτο υποστήριξης, με εγκατάσταση wallbox, εγγύηση 8 ετών για τη μπαταρία και ευέλικτες λύσεις φόρτισης.

Επιπλέον, η Ford προσφέρει προνομιακή χρηματοδότηση μέσω Ford Finance, με επιτόκιο 3,99% και ελάχιστη προκαταβολή από €5.982. Η μηνιαία δόση μπορεί να διαμορφωθεί στα €250 για διάρκεια έως 84 μήνες. Εναλλακτικά, το Puma Gen-E διατίθεται και μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης Ford Lease, επίσης με μηνιαίο μίσθωμα από €250, πλέον ΦΠΑ.

Ford Puma Gen-E

Και αν κάτι κρατάμε στο τέλος, είναι πως το νέο Puma Gen-E δεν ήρθε απλώς για να κάνει… τσεκ στην ηλεκτροκίνηση, αλλά για να της δώσει ουσία, χαρακτήρα και καθημερινή εφαρμογή. Γιατί μπορεί να άλλαξε η τεχνολογία, αλλά το πνεύμα του Puma παρέμεινε ίδιο ή και καλύτερο σε πολλά σημεία -κι αυτό, από μόνο του, είναι επίτευγμα.

Ford Puma Gen-E

Τι λέει το DRIVEΤο Puma Gen-E συνδυάζει υψηλή ενεργειακή απόδοση, αξιοπρεπή αυτονομία και γρήγορη φόρτιση, παραμένοντας πιστό στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του. Με κόμπακτ διαστάσεις, πρακτικότητα και χαμηλή κατανάλωση, αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση για καθημερινή ηλεκτρική μετακίνηση χωρίς εκπτώσεις στην οδηγική εμπειρία.
ΤιμήΑπό €29.906 
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαBEV, ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 43 kWh, κίνηση στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης 
Απόδοση168 PS, 290 Nm
Διαστάσεις4.214 x 1.805 x 1.555 mm
Πορτμπαγκάζ523 - 1.283 lt + 43 lt (frunk)
Βάρος1.563 kg 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h8,0" 
Τελική ταχύτητα160 km/h
Κατανάλωση*15,5 kWh/100 km
Αυτονομία*277 km
ΦΟΡΤΙΣΗ 
DC 100 kW, 10%-80%23,2 λεπτά
DC 50 kW, 10%-80%35 λεπτά
AC 11 kW, 0-100%4 ώρες 45 λεπτά
*Μετρήσεις DRIVE 
ΦωτογραφίεςΓιώργος Καραγιωργάκης


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube