Δοκιμάζουμε το νέο Continental PremiumContact 6

Δοκιμάζουμε το νέο Continental PremiumContact 6

Στη θεωρία η έκτη γενιά PremiumContact συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία των ελαστικών που φτιάχτηκαν για σπορ οδήγηση κι εκείνων που φτιάχτηκαν για άνεση. Συμφωνεί σε αυτό η πράξη;

Παρότι όσο αυξάνονται τα μοντέλα των αυτοκινήτων που υπάρχουν στην αγορά, τόσο πιο σύνθετη γίνεται και η επιλογή του κατάλληλου ελαστικού για το καθένα, η Continental αποφάσισε να απλοποιήσει την κατάσταση.

Ή τουλάχιστον έτσι το κάνει να δείχνει, και με αυτό το σκεπτικό μας παρουσίασε στο πλαίσιο του TechnikForum2016 το ολοκαίνουριο PremiumContact 6. Ο ρόλος του είναι εξ ορισμού πολύ δύσκολος, αφού καλείται να αντικαταστήσει όχι ένα, αλλά δύο μοντέλα: Το ContiPremiumContact 5 αλλά και το ContiSportContact 5. Με άλλα λόγια η γκάμα της εταιρείας ταξινομείται πλέον ω εξής: Υπάρχουν τα λάστιχα που σχεδιάζονται για χαμηλή κατανάλωση (ContiEcoContact 5), τα «υψηλών επιδόσεων αλλά και άνεσης» (PremiumContact 6) και τα πολύ υψηλών επιδόσεων (SportContact 6). Έτσι προκύπτει κατά κάποιο τρόπο λιγότερος πονοκέφαλος για τον καταναλωτή, όχι όμως και για τον κατασκευαστή.



Το ζητούμενο για το PremiumContact 6 ήταν να διατηρήσει ή και να βελτιώσει τις σπορ επιδόσεις του ContiSportContact 5 -δηλαδή το κράτημα και την απόκριση στο τιμόνι- χωρίς να θυσιάσει την άνεση του ContiPremiumContact 5 ή να έχει θορυβώδη κύλιση. Να σημειώσουμε εδώ ότι το τελευταίο θα εξακολουθήσει να διατίθεται παράλληλα με το νέο μοντέλο, προκειμένου να καλύψει μικρότερες διαστάσεις ζάντας.

Συμβιβασμός στα ασυμβίβαστα
Η εξέλιξη ενός ελαστικού είναι ένας συμβιβασμός. Οι άνθρωποι της Continental το είπαν ξεκάθαρα. Γι’ αυτό και όταν εξελίσσεις ένα νέο λάστιχο, το ζητούμενο είναι να κάνεις πίσω σε σημεία που δεν είναι πρωτεύουσας σημασίας για το συγκεκριμένο προϊόν. Χάρη λοιπόν στη χρήση των πλέον σύγχρονων τεχνολογιών για τη γόμα αλλά και τη δομή του ελαστικού, το PremiumContact 6 πετυχαίνει 3% καλύτερο κράτημα από το ContiSportContact 5 σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις. Παράλληλα έχει 5% χαμηλότερη αντίσταση κύλισης, 15% περισσότερη μακροζωία και 10% χαμηλότερο -εξωτερικό- θόρυβο, χωρίς μάλιστα να χάσει καθόλου από την ικανότητα φρεναρίσματος. Η μόνη οπισθοχώρηση σημειώθηκε στην υδρολίσθηση και μετρήθηκε στο 5%, παραμένοντας -προφανώς- εντός προδιαγραφών.



Είναι μάλλον μάταιο να προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τις νέες τεχνολογίες των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν σε βάθος από αυτό το γραπτό βήμα. Όμως επειδή το αποτέλεσμα μετράει, είχαμε τη δυνατότητα να συγκρίνουμε διεξοδικά στην πίστα του Monteblanco το νέο λάστιχο με εκείνα που θα αντικαταστήσει. Στο τιμόνι μιας BMW 640d xDrive GranCoupe η σύγκριση με το ContiSportContact 5 έδειξε ότι η απόκριση στο τιμόνι όντως δε θυσιάστηκε, αλλά και ότι το PremiumContact 6 έχει πιο προοδευτικές αντιδράσεις. Επίσης, με βοηθό μια Mercedes-Benz E 220d διαπιστώσαμε ότι το νέο μοντέλο παράγει σημαντικά χαμηλότερο θόρυβο, ειδικά μετά τα 60 km/h, συγκριτικά με το ContiPremiumContact 5.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Mercedes-Benz E220 d

Την τελευταία δοκιμασία αποτελούσαν μερικοί σβέλτοι γύροι με Renault Megane RS, Volkswagen Golf GTI Clubsport DSG και Subaru WRX STi, στους οποίους δεν είδαμε ποτέ υπερθέρμανση και σοβαρή πτώση της απόδοσης. Προφανώς και η σπορ δυναμική δε φτάνει εκείνη του SportContact 6, όμως οι περιστασιακές -και όχι μόνο- λελογισμένες απαιτήσεις καλύπτονται και με το παραπάνω.



Η διάθεση του νέου ελαστικού θα ξεκινήσει στις αρχές του 2017, σε τιμές περίπου στα επίπεδα των μοντέλων που θα αντικαταστήσει. Η απόδοσή του δείχνει καθαρά ότι πέτυχε απόλυτα το σκοπό του, γι’ αυτό έχει ήδη τύχει μεγάλης αποδοχής στην πρώτη τοποθέτηση διαφόρων και διαφορετικών μεταξύ τους μοντέλων. Ωστόσο σε κάθε περίπτωση είναι διαφορετικά «καλιμπραρισμένο», ώστε να τονίζει ακριβώς αυτό το χαρακτηριστικό που η εκάστοτε αυτοκινητοβιομηχανία θέλει για το μοντέλο της.

Και λίγο εκτός δρόμου
Με δεδομένη την εκτόξευση της δημοτικότητας των crossover/SUV μοντέλων, η Continental με την ευκαιρία του TechnikForum2016 παρουσίασε και το νέο CrossContact ATR. Είναι το πλέον σύγχρονο χωμάτινο λάστιχο που υπάρχει σήμερα στη γκάμα της και σχεδιάστηκε για χρήση 70% στην άσφαλτο και 30% στο χώμα. Είναι δηλαδή το δεύτερο πιο «χωμάτινο» λάστιχό της εταιρείας, μετά το ContiCrossContact AT που ενδείκνυται για απολύτως μικτή χρήση. Με δύο λόγια, το ATR καλύπτει απαιτήσεις άνω του μέσου όρου εκτός δρόμου, χωρίς σοβαρές θυσίες απόδοσης στην άσφαλτο.

Τι λέει το DRIVE
Καταφέρνοντας να αντικαταστήσει δύο διαφορετικά ελαστικά όχι μόνο χωρίς θυσίες αλλά και βελτιώνοντας κάποια επιμέρους χαρακτηριστικά, το PremiumContact 6 συνδυάζει την πολιτισμένη καθημερινή χρήση με ουσιαστική σπορ δυναμική.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube