Δοκιμάζουμε το νέο Citroën C3 Aircross

Δοκιμάζουμε το νέο Citroën C3 Aircross

Μια πρώτη γνωριμία με το νέο μικρό γαλλικό crossover στους δρόμους της Κορσικής.

Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, το C3 Aircross είναι ένα πολύ funky σε εμφάνιση crossover. Το να αντικαταστήσει το πολυμορφικό C3 Picasso με ένα crossover θα πρέπει να ήταν για τη γαλλική εταιρεία η πιο εύκολη απόφαση που πήρε ποτέ.

Το νέο C3 Aircross είναι λοιπόν ένα crossover της κατηγορίας Β. Είναι βασισμένο στο σουπερμίνι Citroën C3, έχει μήκος 4,15 m, ύψος 1,64 m και ενδιαφέρουσα εμφάνιση – εντυπωσιακή, διασκεδαστική, ελαφρώς επιθετική, σαν θυμωμένο παιδικό παιχνίδι. Κάτι σαν το Panda Cross δηλαδή, αλλά ως τυπικό Citroen,είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο.

Κι αυτό επειδή, όπως είπαμε, βασίζεται στην πλατφόρμα του C3 (και του Opel Crossland X), πράγμα που σημαίνει ότι είναι ένα ψηλό χάτσμπακ αντί για ένα κανονικό SUV. Έχει όμως 175 mm απόσταση από το έδαφος και hill descent control για τις κατηφόρες, ένα προσαρμόσιμο στο χώμα traction control και λάστιχα all-season σε κάποιες εκδόσεις του. Οπότε μπορεί να πάει σε όσο δύσβατους δρόμους χρειάζεται να πάτε.

Στην παραλία δηλαδή, στην εξοχή, στο βουνό – αφού είναι ένα από τα αυτοκίνητα που ταιριάζουν ιδανικά στο μοδάτο active lifestyle. Έχει ράγες οροφής, διαιρούμενο 60/40 πίσω κάθισμα (που,όπως και τα ανοιγόμενα πίσω παράθυρα, δεν είναι δεδομένο σε ένα μικρό Citroen), αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού, ακόμα και –στην κορυφαία έκδοση της δοκιμής– συρόμενο πίσω κάθισμα ώστε να αυξομειώνεται ο χώρος αποσκευών από τα 410 στα 520 λίτρα.Ή να φτάνει και τα 1.289 λίτρα με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα. Σκεφτείτε πόσον active εξοπλισμό θα χωρέσετε εκεί μέσα. Γιατί θα το κάνετε, σίγουρα, αφού είστε τόσο cool τύποι… 

Πώς είναι στην οδήγηση;
Από μηχανική άποψη; Υποπτεύομαι ότι δεν σας πολυενδιαφέρει, αν αγοράσετε ένα από αυτά. Όμως, αφού διαβάζετε αυτό το κομμάτι, κάποιο ενδιαφέρον θα έχετε.

Μπορείτε λοιπόν να έχετε έναν 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.200άρη κινητήρα με 82 PS, με τη βασική έκδοση εξοπλισμού που ελάχιστοι θα προτιμήσουν. Από το επόμενο επίπεδο, το δεύτερο από τα τρία, είναι που ξεκινά το ενδιαφέρον. Με την προσθήκη ενός τούρμπο, θα έχετε 110 ή 130 PS. H αυτόματη επιλογή (μόνο με τους 110 PS) είναι τώρα ένα κανονικό αυτόματο 6άρι με μετατροπέα ροπής, αντί για το φρικτό μονοσύμπλεκτο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο. Υπάρχουν επίσης εκδόσεις 1.6 ντίζελ BlueHDi με 100 και 120 PS, αμφότερες με χειροκίνητο κιβώτιο. Η ανάρτηση είναι με γόνατα McPhersonμπροστά και ημιάκαμπτο πίσω – εντελώς αναμενόμενη δηλαδή.

Αν είστε λοιπόν φαν των funky σε εμφάνιση αμαξωμάτων, παρακαλώ περάστε. Αλλά κι αν σας αρέσουν τα ενδιαφέροντα εσωτερικά, επίσης. Όχι όμως αν ζητάτε εσωτερικά υψηλής ποιότητας με στιβαρή αίσθηση. Μέσα, το C3 Aircross είναι τυπικό μικρό Citroen: σκληρά, εύθραυστα στην όψη πλαστικά, λίγο γυαλιστερά σε κάποια σημεία, αλλά έξυπνα μακιγιαρισμένα για να δείχνουν όπως πρέπει. Οι δύο κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού έχουν μια μεγάλη οθόνη αφής, η οποία –δυστυχώς– περιλαμβάνει και τα χειριστήρια για τον κλιματισμό.

Στην οδήγηση; Είναι εντάξει. Καλύτερο απ΄ ό,τι θα περιμένατε. Η Citroen έσφιξε την ανάρτηση σε σχέση με το C3 για να αποφύγει την επιδείνωση των κλίσεων και των βυθίσεων που είναι εγγενείς στο σουπερμίνι της όταν στρίβει, φρενάρει ή επιταχύνει, και δυσκολεύουν την ομαλή οδήγηση.

Το Aircross, ευτυχώς, είναι πολύ πιο ελεγχόμενο: Ο ρυθμός που παίρνει κλίση είναι πιο αργός, πιο προβλέψιμος, αν και το τιμόνι παραμένει ελαφρύ. Αφού το αυτοκίνητο σε κάνει να πιστέψεις ότι δεν θα κάνει τίποτε όταν αρχίζεις να στρίβεις, ξαφνικά κάνει πολλά. Οπότε παραμένει Citroen σε αίσθηση. Το ίδιο ισχύει πάντως για τον πολύ ήσυχο ντίζελ και τον εύχρηστο λεβιέ του κιβωτίου.

Να το αγοράσω;
Ίσως. Στην οδήγηση, απλά φτάνει στο δυσθεώρητο επίπεδο του «όχι εκνευριστικού», που μπορεί να μην ακούγεται πολύ επαινετικό, αλλά είναι πιθανώς το καλύτερο που μπορεί να ελπίζεις. Έτσι κι αλλιώς, δεν είναι και τόσο υποδεέστερο από τους ανταγωνιστές του. Είναι εξαιρετικά αξιαγάπητο στην όψη, δείχνει λιγότερο στιβαρό από κάποια εναλλακτικά μοντέλα και από δυναμική άποψη δεν ξεχωρίζει καθόλου. Με δυο λόγια, είναι ένα ευχάριστα funky νέο Citroen, αλλά κατά κάποιον τρόπο και ένα οικείο παραδοσιακό Citroen.

Τι λέει το AUTOCAR
Μοντέρνο κι ενδιαφέρον στην εμφάνιση, μέσα κι έξω, το νέο μικρό crossover πετυχαίνει το στόχο εκεί που πρέπει και αστοχεί εκεί που θα περιμένατε.
Τιμή Άγνωστη ακόμα 
Τεχνολογία (Για το 1.6 BlueHDi 120) 4κύλινδρος ντίζελ, 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο VGT, 120 PS/3.500 rpm, 31,0 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση 4,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 g/km
Διαστάσεις 4.150 x 1.760 x 1.640 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 410-520 lt
Βάρος 1.233 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube