Δοκιμάζουμε το νέο Audi RS5

Δοκιμάζουμε το νέο Audi RS5

Το νέο Audi RS5 είναι μεγαλύτερο, ελαφρύτερο, πιο γρήγορο, πιο «καθαρό» και πιο έξυπνο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Και πιο διασκεδαστικό οδηγικά.

Και είναι όλα αυτά τα πράγματα κυρίως εξαιτίας της MLB πλατφόρμας αλλά και επειδή η Audi αντικατέστησε τον ελαφρώς ξεπερασμένο ατμοσφαιρικό 4.2 V8 με τον υπερσύγχρονο 3λιτρο V6 με την διπλή υπερτροφοδότηση. Έναν κινητήρα που –μην ξεχνάμε- εξέλιξε σε συνεργασία με την Porsche.

Οπτικά το νέο RS5 δείχνει από συγκεκριμένες γωνίες, ως ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής. Από όλες τις γωνίες πάντως δείχνει πιο όμορφο από ποτέ. Οι συντριπτικά καλύτεροι αριθμοί των τεχνικών χαρακτηριστικών του κινητήρα σε κάθε τομέα συνιστούν λόγο για να είναι οι υποψήφιοι αγοραστές χαρούμενοι, αλλά η ιστορία υποδεικνύει ότι χρειάζεται λίγη προσοχή.

Η προηγούμενη μονάδα ήταν πολλά περισσότερα από εντυπωσιακά νούμερα. Ήταν ένας από τους τελευταίους σπουδαίους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, με απίστευτη απόκριση στο γκάζι που και με ένα βραχνό ουρλιαχτό που γινόταν όλο και πιο πωρωτικό όσο ανέβαιναν οι στροφές, τόσο που σου έκοβε το αίμα όταν κορυφωνόταν στις 8.250 rpm.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε το Audi RS5 V8 


Πρέπει δε να υπογραμμίσουμε ότι ο εν λόγω κινητήρας ήταν μακράν το καλύτερο στοιχείο του προηγούμενου RS5. Διότι, αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι πρέπει να υπενθυμίσουμε στους εαυτούς μας και σε εσάς ότι το απελθών RS5 ήταν υπερβολικά βαρύ, υπερβολικά μη συμμετοχικό και –με την πάροδο του χρόνου- υπερβολικά πίσω από τους κλασικούς ανταγωνιστές του, την BMW Μ4 και τη Mercedes-AMG C63, αλλά και τους πιο όψιμους, όπως την Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.



Ποιες είναι λοιπόν οι διαφορές μεταξύ παλιού και νέου; Το νέο RS5 κατ’ αρχάς είναι 60 κιλά ελαφρύτερο. Και αυτή η μείωση του βάρους οφείλεται κατά κύριο λόγο στον κατά 31 κιλά πιο ελαφρύ κινητήρα. Επίσης το νέο έχει στον έξτρα εξοπλισμό ελεγχόμενο, σπορ πίσω διαφορικό για καλύτερη λειτουργία της τετρακίνησης quattro και του wheel-selective torque control.

Το πλαίσιο επίσης είναι, όπως προαναφέραμε, νέο. Η ανάρτηση του νέου RS5 έχει επίσης αναθεωρηθεί εκ βάθρων. Το εμπρός σύστημα είναι ένα αναβαθμισμένο 5 συνδέσμων, ενώ πίσω υπάρχει μια νέα διάταξη 5 συνδέσμων στη θέση της παλιάς τραπεζοειδούς. Η ανάρτηση RS Sport όμως, με τη λειτουργία Dynamic Ride Control ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. Πακέτο μαζί της πάνε η εξάτμιση RS και το σύστημα διεύθυνσης μεταβλητού βήματος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
26 χρόνια Audi RS: Η ιστορία των πιο εντυπωσιακών και γρήγορων Audi

Υπάρχει μια ακόμα σημαντική αλλαγή. Το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη παραχώρησε τη θέση του σε ένα 8άρι με μετατροπέα ροπής της ZF. Η ιπποδύναμη του νέου V6 ματσάρει αυτήν του V8 στους 450 ίππους, σε χαμηλότερες στροφές προφανώς και συγκεκριμένα από τις 5.700 έως και τις 6.700 rpm. Η ροπή ωστόσο είναι μακράν καλύτερη με 61,2 kgm από τις 1.900 έως και τις 5.000 rpm. Οι εκπομπές ρύπων μειώθηκαν κατά 17%.

Η εμφάνιση είναι, όπως άλλωστε οφείλει ένα RS μοντέλο, τουλάχιστον εντυπωσιακή. Τα φουσκωμένα φτερά, οι τεράστιες εισαγωγές αέρα και οι πολύ εντυπωσιακές οβάλ απολήξεις της εξάτμισης συμβάλλουν σε ένα αισθητικό αποτέλεσμα που αν και οικείο για τη μάρκα, δεν παύει να θέλει να αρπάξει τη ματιά σου. Οι αναλογίες προφανώς δεν έχουν αλλάξει, αλλά η αύξηση του συνολικού μήκους κατά 7,4 πόντους σε σχέση με το προηγούμενο, τις έχουν βελτιώσει. Μια αύξηση που θυμίζουμε οφείλεται κατά κύριο λόγο στο γεγονός ότι το νέο RS5, όπως και όλη η γκάμα, χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα MLB.

Το εσωτερικό επίσης συμβαδίζει με το «ανάστημα» του συγκεκριμένου μοντέλου. Είναι άψογο ποιοτικά, σχεδιαστικά εξαίσιο και συνολικά δεν χορταίνεις να το κοιτάς και να αγγίζεις τις επιφάνειές του. Το Virtual cockpit ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό και το συγκεκριμένο μοντέλο που οδηγήσαμε στους ορεινούς δρόμους της Ανδόρας είχε αρκετή επένδυση από alcantara στις πόρτες, το τιμόνι, ακόμα και το λεβιέ του κιβωτίου ταχυτήτων για να ξεχωρίζει από το συγγενές (αλλά χωρίς το R) S5.



Στα βασικά στοιχεία εξοπλισμού του RS5 παραλαμβάνονται επίσης 19άρες ζάντες, LED προβολείς εμπρός και πίσω, ηχομονωτικό παρμπρίζ και ένα πλήθος από τεχνολογικά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας της Audi. Τα καθίσματα είναι S-Sport, δερμάτινα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα, ενώ επίσης υπάρχει τριζωνικός κλιματισμός, εσωτερικός φωτισμός LED, το «καλό» σύστημα MMI με οθόνη 8,3”, πλοήγηση, DVD player, σκληρό δίσκο 10GB, DAB radio, όλα τα διαθέσιμα συστήματα συνδεσιμότητας με smartphone και Β&Ο ηχοσύστημα με 10 ηχεία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Test drive: Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic

Ο κινητήρας έρχεται στη ζωή με τρόπο εμφατικό αν και όχι εκκωφαντικό. Η Audi Sport με μια κάποια εμμονή επιμένει πως ο ήχος μοιάζει με τον V6 που κινούσε το B5 RS4, αλλά η...μπασογραμμή από τις εξατμίσεις δεν μπορεί να καλύψει το σφύριγμα των δύο τούρμπο ανάμεσα στις δύο όχθες του V. Και σίγουρα δεν μπορεί να συναγωνιστεί την άγρια μελωδία του ατμοσφαιρικού V8.

Αυτό βέβαια το περιμέναμε. Όπως περιμέναμε και τον τρόπο με τον οποίο ξεδιπλώνει τη δύναμη του μόλις πατήσεις το γκάζι. Εκεί που ο προκάτοχός του φυλούσε το καλύτερο για το τέλος, με μια διθυραμβική κορόνα κοντά στο όριο περιστροφής, ο V6 αποκαλύπτεται ήδη από τις χαμηλομεσαίες στροφές. «Αναδύεται» με εκπληκτικό τρόπο, χωρίς προσπάθεια και με εξοντωτικό ρυθμό, αλλά χωρίς να ακούγεται απειλητικός. Οποιεσδήποτε επιφυλάξεις είχαμε για τον ρυθμό των αλλαγών του tiptronic με τις 8 σχέσεις στο S5, εδώ αίρονται. Το κιβώτιο απλώς ανεβάζει με καταιγιστικά.

Γύρω από αυτόν το εντελώς διαφορετικού χαρακτήρα κινητήρα η Audi έχτισε ένα φαινομενικά πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο. Ο ισχυρισμός ότι είναι στον πυρήνα του ένα εξαιρετικό Gran Turismo δεν φαίνεται να απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Οδηγώντας σε χαρακτηριστικά μεγάλες ευθείες ενός εγκαταλελειμμένου γεμάτου λακκούβες γαλλικού αυτοκινητόδρομου λέμε ότι το RS5 διεκδικεί εύκολα τον τίτλο του πιο άνετου αυτοκινήτου σε ολόκληρη τη γκάμα της Audi.



Στη λειτουργία Comfort αυτή την παραδοσιακή γκρίνια που είχαμε για το μικρό εύρος της απόσβεσης την έσβησαν τα ενεργά αμορτισέρ που πλέον έχουν επαρκή έκταση ώστε να προσφέρουν αρκετά απορροφητική πρωτεύουσα απόσβεση. Προσθέστε τώρα και ένα σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό βήμα το οποίο είναι ακριβές αλλά όχι νευρικό σε μεγάλες ταχύτητες και ξαφνικά βρίσκεσαι να οδηγείς ένα δίπορτο RS που μπορεί άνετα να διασχίσει μια ήπειρο. Το γεγονός δε ότι ο νέος V6 διαδραματίζει τον ίδιο κρίσιμο ρόλο που είχε και ο προηγούμενος V8 είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα για το νέο RS5.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Eπίσημο: Ανανεωμένο Audi RS3 Sportback με 400 PS [video]

Σχεδόν δεν χρειάζεται να ειπωθεί ότι το νέο RS5 είναι πιο γρήγορο από το προηγούμενο. Το νιώθεις άλλωστε. Πολύ απλά είναι τόση η παραγόμενη ροπή που αποκλείεται να μην το νιώσεις. Όμως δεν έχεις αυτό το δραματικό, βραχνό συριγμό όταν δουλεύει ψηλά, ούτε και το μηχανικό τράνταγμα κάθε φορά που αλλάζεις σχέσεις από τα paddles.

Αυτά βέβαια δεν θα ήταν και τόσο άξια αναφοράς, αν δεν πλαισίωναν το πιο χτυπητό μειονέκτημα του νέου RS5, που είναι ότι εξακολουθεί (πιο ευγενικά αυτή τη φορά είναι η αλήθεια) να αρνείται να γίνει πιο συμμετοχικόΑυτό δε σημαίνει ότι δεν υπήρξε μεγάλη πρόοδος στον συγκεκριμένο τομέα. Με λιγότερο βάρος πάνω από τον εμπρός άξονα και το σπορ πίσω διαφορικό, το αυτοκίνητο είναι εξόφθαλμα πιο ευέλικτο απ’ ότι ήταν ποτέ ως τώρα και μπορεί πλέον να μεταφέρει περισσότερη ροπή στον πίσω εξωτερικό τροχό.

Αλλά η ρυθμισιμότητα πολλές φορές σου γλιστράει μέσα από τα χέρια. Κύριος υπεύθυνος γι αυτό εξακολουθεί να είναι το σύστημα μετάδοσης. Αν δεν βρεις τη χρυσή τομή στην ταχύτητα εισόδου ή στην πίεση που ασκείς στο γκάζι, ακόμα και με το σύστημα ευστάθειας απενεργοποιημένο, το αποτέλεσμα θα είναι η παλιά και όχι τόσο καλή συνταγή της Audi: Υποστροφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Audi S3 Sportback S tronic 310 PS


Πολλοί ωστόσο θα συγχωρήσουν αυτό το «αμάρτημα» ή θα αδιαφορήσουν πλήρως εξαιτίας της μεγαλύτερης αρετής του αυτοκινήτου, της εκπληκτικής σταθερότητας που διατηρεί ακόμα και με απίθανες ταχύτητες. Πιο δύσκολα πάντως συγχωρείς την αχρείαστα σκληρή ρύθμιση των αμορτισέρ στη θέση Dynamic και κυρίως αυτή την «αδιαπέραστη» σε κάθε προσπάθεια επικοινωνίας, αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης.



Ο κύριος λόγος για να αγοράσεις το προηγούμενο RS5, με όλα τα ελαττώματά του, ήταν αυτός ο εξαιρετικός V8Το να αγοράσεις το νέο RS5 αποκλειστικά και μόνο για το νέο μοτέρ που φοράει θα ήταν μάλλον η λάθος απόφαση. Ο V6 είναι συνεπής σαν Ελβετός τραπεζίτης και άκρως ανταποδοτικός στις απαιτήσεις για δύναμη και ροπή, αλλά δεν είναι το είδος του κινητήρα που ξεχωρίζει από το υπόλοιπο σύνολο.

Η εκτίμηση για το νέο RS5 θα προκύψει (ή όχι...) κυρίως από τη δική σου αυτοκινητική κοσμοθεωρία. Αν σου αρέσουν τα θηριώδη GT, το μεγαλείο και η άφταστη ποιότητα του εσωτερικού, η τεχνολογική υπεροχή και η ξεχωριστή και σούπερ δυναμική εμφάνιση, τότε το RS5 έχει νόημα. Όπως νόημα φυσικά έχει η γενναιοδωρία και η ατελείωτη δύναμη του διπλοτούρμπινου μοτέρ. Αν το δεις λοιπόν από αυτή την εναλλακτική σκοπιά, που δεν έχει και μεγάλη σχέση με την σαφώς πλουσιότερη οδηγική εμπειρία που προσφέρουν οι αντίπαλοί του, το RS5 έχει εμφάνιση που μοιάζει με μοντέλο περιορισμένης παραγωγής και πιθανότητα είναι πιο θελκτικό από ποτέ.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο RS5 είναι ένα αυτοκίνητο με εμφάνιση που θυμίζει μοντέλα περιορισμένης παραγωγής, ποιότητα κατασκευής και τεχνολογία από άλλο πλανήτη και επιδόσεις που σου φέρνουν δάκρυα στα μάτια. Αν και βελτιώθηκε πολύ σε αυτό τον τομέα, εξακολουθεί πάντως να μην είναι τόσο συμμετοχικό οδηγικά όσο οι άμεσοι αντίπαλοί του. 
Τιμή Από €120.000 (εκτιμώμενη) 
Τεχνολογία 2.894 cc, V6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής και δύο τούρμπο, 450 PS/5.700-6.700 rpm, 61,2 kgm/1.900-5.00 rpm, αυτόματο tiptronic οχτώ σχέσεων, τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,9” 
Τελική ταχύτητα 280 km/h
Μέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 197 g/km
Διαστάσεις 4.723 x 1.861 x 1.360 mm
Χώρος αποσκευών 465 lt
Βάρος 1.655 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube