Δοκιμάζουμε το Jeep Wrangler 4xe

Δοκιμάζουμε το Jeep Wrangler 4xe

Η Plug-in Hybrid έκδοση του θρυλικού Wrangler αποδεικνύει πως η εξέλιξη μπορεί να βρει τη θέση της όπου κι εάν χρειαστεί και να αποδώσει ουσιαστικά.

Τελικά τίποτα δεν κρατάει για πάντα. Όμως αυτό δεν είναι πάντα για κακό, ακόμα κι εάν αρχικά δεν μπορείς να το διακρίνεις. Ακριβώς μια τέτοια περίπτωση είναι ο εξηλεκτρισμός του θρυλικού Jeep Wrangler. Ενός μοντέλου που έχει γράψει ιστορία για τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα και τη δυνατότητά του να πηγαίνει παντού, χωρίς ποτέ να έχει ξεχωρίσει για την οικονομία με την οποία τα πετύχαινε όλα αυτά.

Δώσε χώρο
Σύντομα όμως αρχίζεις να βλέπεις λογική πίσω από αυτή την κίνηση της Jeep, η οποία κάνει το τρίτο της βήμα στα 4xe μοντέλα, μετά το Renegade και το Compass.

Δεν έχουν αλλάξει παρά λεπτομέρειες στην κεντρική εικόνα που είναι μάλλον ο βασικότερος πυλώνας της -σύγχρονης τουλάχιστον- εμπορικής σταδιοδρομίας και επιτυχίας του Wrangler. Τα σημεία ρυμούλκησης είναι βαμμένα σε χρώμα «Electric Blue», στο πλάι η σφραγίδα «Trail Rated» το ίδιο, ενώ πίσω υπάρχει και ο λογότυπος 4xe.

Jeep Wrangler 4xe

Η ουσία είναι κρυμμένη κάτω από το αμάξωμα και αποτελείται από μια μπαταρία από νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο, η οποία χωράει 17,3 kWh και βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα προστατευμένη σε ένα αλουμινένιο κέλυφος με ειδικό κύκλωμα ελέγχου της θερμοκρασίας. Αποτελείται από 96 κυψέλες και χωράει 17,3 kWh.

Το σύστημα κίνησης του Wrangler 4xe χρησιμοποιεί στο θερμικό μέρος του τον δίλιτρο τούρμπο κινητήρα του ομίλου -τον ίδιο με μιας Alfa Romeo Giulia στην ουσία, ο οποίος διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού, twin-scroll τούρμπο αλλά και MultiAir, οπότε μόνο έναν εκκεντροφόρο στην εξαγωγή και πλήρη έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής, χωρίς πεταλούδα γκαζιού. Για την περίσταση η ισχύς του είναι 272 PS και η ροπή 400 Nm.

Στο ηλεκτρικό κομμάτι υπάρχουν δύο κινητήρες. Ο ένας αποδίδει 63 PS και βρίσκεται στη θέση του εναλλάκτη, ώστε αφενός να υποβοηθά το στροφαλοφόρο αφετέρου να ανακτά ενέργεια όταν αυτό είναι εφικτό. Ο δεύτερος αποδίδει 146 PS με 245 Nm και είναι ενσωματωμένος στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF, αντικαθιστώντας τον κλασικό μετατροπέα ροπής και μεταδίδοντας κίνηση στο αυτοκίνητο. Με τη βοήθεια ενός συμπλέκτη μπορεί να κινεί αμιγώς ηλεκτρικά το Wrangler για έως 45 km σύμφωνα με την Jeep, ενώ ένας δεύτερος συμπλέκτης αναλαμβάνει την λειτουργία της τετρακίνησης με τον πιο αποδοτικό τρόπο.

Πρέπει να σημειώσουμε πως η τελευταία είναι πλήρως μηχανική και όχι ηλεκτρική, έτσι ώστε να μην αλλοιώνονται ούτε στο ελάχιστο οι παραδοσιακά κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες.

Εκ του αποτελέσματος
Όλα αυτά μπορεί να ακούγονται πολύπλοκα -και να είναι- στην πράξη όμως εκφράζονται από ένα καλοδουλεμένο σύστημα που αποδίδει 380 PS (!) και 637 Nm, ενώ λειτουργεί τελείως ομαλά σε κάθε περίπτωση, επιταχύνοντας πειστικά -0-100 km/h σε 6,4”- τους 2,4 τόνους του αυτοκινήτου έως την τελική των 156 km/h. Οπότε έχεις πολλή δύναμη όποτε τη ζητήσεις καθώς και τη δυνατότητα για βόλτες στη φύση χωρίς να ακούς τίποτα μηχανικό, έτσι ώστε η εκτός δρόμου οδήγηση περνάει σε ανώτερη διάσταση.

Και λέγοντας εκτός δρόμου δεν εννοούμε light καταστάσεις, αφού όλες οι σχετικές λειτουργίες είναι διαθέσιμες και στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Στο Rubicon δε, έχεις διαθέσιμα και τα κλειδώματα των διαφορικών αλλά και την απεμπλοκή της εμπρός αντιστρεπτικής για μέγιστη άρθρωση της ανάρτησης. Είναι επίσης σημαντικό να αναφερθεί πως οι γωνίες της εκτός δρόμου οδήγησης παραμένουν πρακτικά αναλλοίωτες και κορυφαίες, ενώ εάν οδηγείς με έως και 8 km/h μπορείς να διασχίζεις νερά βάθους έως και 76 cm. Όσο ακριβώς και με τη συμβατική έκδοση.

Jeep Wrangler 4xe

Πρακτικά, θα καταλάβεις αμέσως πως με τα «κοντά» και την ηλεκτρική ροπή μπορείς να σκαρφαλώνεις σχεδόν παντού, ενώ μόνο εάν είναι απόλυτη ανάγκη ή αδειάσει η μπαταρία θα πάρει μπροστά και ο θερμικός κινητήρας. Για να μην το κουράζουμε, το ρεζουμέ είναι πως το υβριδικό σύστημα κίνησης όχι απλώς δεν επηρεάζει σε τίποτα τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Wrangler, αλλά τις κάνει και ακόμα καλύτερες, τιμώντας όπως της αξίζει τη σφραγίδα «Trail Rated».

Μιλώντας δε για το πεδίο που το συγκεκριμένο Wrangler θα περάσει κατά βάση τη ζωή του, το αστικό δηλαδή, μιλάμε για άλλο κόσμο σε σχέση με αυτόν που ξέραμε μέχρι σήμερα. Όσο φροντίζεις η μπαταρία να έχει ενέργεια -η πλήρης φόρτιση διαρκεί στην καλύτερη περίπτωση κάτι λιγότερο από τρεις ώρες- το Wrangler είναι φιλικό, ήσυχο και πολιτισμένο.

Προφανώς οι δύο άκαμπτοι άξονες δεν εξασφαλίζουν την πιο άνετη κύλιση του σύμπαντος και τα θηριώδη λάστιχα του Rubicon κάνουν θόρυβο, όμως η συνολική εμπειρία είναι έτη φωτός καλύτερη από εκείνη που συνόδευε το μοντέλο μέχρι σήμερα.

Σε επίπεδο κατανάλωσης τώρα, προφανώς η σύντομη δοκιμή μας δεν είναι το πλέον αντιπροσωπευτικό πεδίο, όμως κρατείστε πως με οδήγηση σε πόλη, αυτοκινητόδρομο αλλά και αρκετά δύσκολο λασπωμένο εκτός δρόμου τερέν ήταν λίγο κάτω από τα 14 lt/100 km, τη στιγμή που με το συμβατικό μοντέλο εύκολα θα χρειαζόταν σίγουρα 5 lt παραπάνω.

Η παράδοση και το σήμερα
Όλα αυτά τα βιώνεις σε ένα εσωτερικό που έχει ασφαλώς την παραδοσιακή εικόνα του Wrangler με υλικά ανθεκτικά στη σκληρή χρήση και τις κακουχίες, τους απαραίτητους χώρους για τέσσερις και 533 lt αποσκευών, αλλά και όλες τις νέες τεχνολογίες για την διάδραση του ανθρώπου με το αυτοκίνητο και την υποβοήθηση του οδηγού.

Jeep Wrangler 4xe

Μαζί ασφαλώς παίρνεις και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης αλλά και μια τεράστια λίστα με δυνατότητες εξατομίκευσης, η οποία υπόσχεται να κάνει το Wrangler σου όσο πιο μοναδικό γίνεται. Κι αυτό το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό για όσους μπορούν να διαθέσουν τις €72.700 από όπου ξεκινάει η έκδοση Sahara που λόγω ελαστικών είναι μάλλον η πιο ιδανική για καθημερινή χρήση.

Γιατί, μην κρυβόμαστε, το Wrangler απευθύνεται πρώτα από όλα σε εκείνους που λατρεύουν το στιλ και τους αρέσει να ξεχωρίζουν. Και αυτό το κοινό έχει πολλά να κερδίσει από την προσθήκη του 4xe συστήματος, χωρίς οι υπόλοιποι να χάσουν τίποτα απολύτως. Κάπου εκεί, θα παραδεχτείς θέλεις δε θέλεις πως μιλάμε μάλλον για την καλύτερη και σίγουρα την πιο εύστοχη έκδοση της γκάμας.

Τι λέει το DRIVE
Με τη βοήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας το Wrangler κέρδισε πολλά για το κοινό στο οποίο απευθύνεται πλέον, χωρίς να χάσει τίποτα από αυτά που το έχουν κάνει θρύλο.
Τιμή Από €72.700 (έκδοση Sahara)
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.995 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, twin-scroll τούρμπο, MultiAir, 272 PS/5.250 rpm, 400 Nm/3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 146 PS, 245 Nm, μπαταρία 17,3 kWh, κίνηση πίσω/AWD, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 380 PS/5.250 rpm, 637 Nm/3.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,4”
Τελική ταχύτητα 156 km/h
Μέση κατανάλωση* 4,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2* 94 g/km (WLTP)
Μετάδοση Κατ’ επιλογή AWD, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Διαστάσεις 4.882 x 1.894 x 1.901 mm
Χώρος αποσκευών 533 lt
Βάρος 2.383 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *για τα πρώτα 100 km ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube