Δοκιμάζουμε το Hyundai Nexo FCEV

H Hyundai υλοποιεί ιδανικά ένα σύνθετο τεχνολογικό concept και παρουσιάζει ένα σύγχρονο πρακτικό οικογενειακό με αυτονομία ντίζελ αλλά μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Το Hyundai Nexo όχι μόνο δεν μολύνει το περιβάλλον, αλλά φιλτράρει τον αέρα και τον καθαρίζει από μικροσωματίδια καθώς κινείται.

Η σχεδίαση, φουτουριστική και σεμνή ταυτόχρονα, διαφοροποιείται από την εταιρική εικόνα της Hyundai αλλά και από τα συνηθισμένα του ανταγωνισμού. Και πολύ σωστά, γιατί αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο. Ή μήπως είναι; Αν και η ηλεκτροκίνηση δείχνει να εδραιώνεται, ελάχιστοι κατασκευαστές έχουν ασχοληθεί σοβαρά με τις κυψέλες υδρογόνου. Η Hyundai το είχε κάνει από το 2013 με το ix35 FCEV. Και τώρα επανέρχεται με ένα μοντέλο ειδικά σχεδιασμένο από τη βάση του για ένα σύστημα κίνησης της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Η πλατφόρμα προβλέπει την ύπαρξη τριών δεξαμενών υδρογόνο χωρητικότητας 52,2 lt η κάθε μία. Για να αντισταθμιστεί το βάρος της μπαταρίας και της κυψέλης, το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο κατά 56% από ειδικό ελαφρύ κράμα χάλυβα υπέρ υψηλής αντοχής. Το οποίο εξασφαλίζει επίσης κορυφαία ακαμψία, προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς και της παθητικής ασφάλειας.

Tο Nexo εκπέμπει μηδενικούς ρύπους και μπορεί να διανύσει ως 756 km σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC ή 666 km κατά WLTP. Το σημαντικότερο, προσφέρει μια οδηγική εμπειρία ενδιαφέρουσα αλλά και τόσο οικεία που σε κάνει να πιστεύεις από την πρώτη στιγμή άνετα λες και όλη σου τη ζωή οδηγούσες ηλεκτρικό αυτοκίνητο με υδρογόνο.

Η αρχή λειτουργίας είναι απλή. Επειδή η διαδικασία μετατροπής του υδρογόνου σε ηλεκτρικό ρεύμα είναι κάπως αργή, αντί να τροφοδοτείται απευθείας από την κυψέλη ο ηλεκτροκινητήρας, η ενέργεια διοχετεύεται αρχικά σε μια μπαταρία. Και από αυτή στο ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο τελικά αποκρίνεται άμεσα και προοδευτικά στο γκάζι.

Hyundai Nexo

Αφήνοντας το γκάζι κόβει αρκετά καθώς γίνεται ανάκτηση ενέργειας από το σύστημα πέδησης, αλλά όχι υπερβολικά. Μπορείς να ρυθμίσεις πόσο έντονη θα είναι η ανάκτηση, άρα και η επιβράδυνση. Τα paddles είναι για αυτόν ακριβώς το σκοπό και όχι για αλλαγές ταχυτήτων. Η επιλογή της D ή της όπισθεν γίνεται με το πάτημα κουμπιών στην πολύ φαρδιά αεροπορικού (ή μήπως διαστημικού) τύπου κονσόλα.

Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση, σωστό βάρος και απρόσμενα καθαρή και άμεση πληροφόρηση. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η έμφαση είναι στην άνεση, βεβαίως. Και παρότι δεν υπάρχει θόρυβος από τον κινητήρα να σκεπάζει τη φασαρία από άλλες πηγές, η κύλιση είναι αθόρυβη. Και η απόσβεση στρογγυλεύει τις ανωμαλίες, χωρίς να διαταράσσει τη λιμουζινάτη ηρεμία στην καμπίνα. Ταυτόχρονα, ο έλεγχος του αμαξώματος είναι άψογος. Με μικρή κλίση, απειροελάχιστη υποστροφή στο όριο και ικανοποιητική για ένα SUV βάρους 1.800 kg αμεσότητα στις διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης, χωρίς από την άλλη ταλαντώσεις που μαρτυρούν χαλαρότητα ή νευρικές αναπηδήσεις. Τα φρένα είναι δυνατά και μάλιστα το πεντάλ έχει πολύ γραμμική, «φυσική» αίσθηση. Πράγμα όχι δεδομένο για άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία είτε έχουν ξύλινη αίσθηση, είτε ένα μικρό κενό στην αρχή της διαδρομής τους. Είτε και τα δύο.

Hyundai Nexo

Το Nexo είναι το πρώτο αυτοκίνητο μηδενικών εκπομπών ρύπων το οποίο οδηγείς χωρίς να κοιτάζεις αγχωμένα κάθε ένα λεπτό, κάθε ένα χιλιόμετρο, την ένδειξη της αυτονομίας. Όχι μόνο γιατί είναι τεράστια, αντίστοιχη ενός ντίζελ, αλλά και γιατί δεν επηρεάζεται δραματικά και με το παραμικρό από τον τρόπο οδήγησης. Οι επιδόσεις είναι ζωηρές. Με ισχύ 163 PS και ροπή 40,3 kgm κάνει 0-100 km/h σε 9,2” και πιάνει τελική 179 km/h. Ο ρυθμός που κινείται στο δρόμο είναι παραπάνω από πειστικός σε σχέση με τους αριθμούς που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Επιταχύνει αβίαστα, προοδευτικά, χωρίς εκρήξεις. Προσπερνά με ασφάλεια, και ελέγχεται εύκολα με πάτα άσε στον επαρχιακό δρόμο όπου στρίβει σβέλτα χωρίς να απαιτεί πολλά από τον οδηγό του.

Στο εσωτερικό, την παράσταση κλέβουν οι δύο οθόνες, στην ίδια λογική του Widescreen Cockpit της Mercedes-Benz. Μία 12 ιντσών για το navigation και το infotainment και μια δεύτερη 7 ιντσών πίσω από το τιμόνι, στη θέση του πίνακα οργάνων, ενημερώνουν οδηγό και επιβάτες, προσφέροντας δυνατότητες προσωπικής διαμόρφωσης, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας σε επίπεδο που ξεπερνά τα δεδομένα της Hyundai και συγκρίνεται με ό,τι προσφέρουν οι πολυτελείς μάρκες στα μεγάλα μοντέλα τους. Εκτός από την ουσία, το πρακτικό σκέλος, αυτό το περιβάλλον τεχνολογίας αναβαθμίζει όχι μόνο το κύρος του αυτοκινήτου αλλά και της μάρκας. Αν κάτι χρειάζεται βελτίωση είναι ορισμένα πλαστικά. Το πάνω και κύριο μέρος του ταμπλό είναι ντυμένο με ματ μαλακό υλικό. Αλλά τα χαμηλότερα τμήματα και κάποια κομμάτια στον χώρο των πίσω επιβατών είναι από πλαστικό που δείχνει φτωχό.

Hyundai Nexo

Απουσία των κλασικών μηχανικών μερών, οι σχεδιαστές είχαν περισσότερο χώρο να δημιουργήσουν μια άνετη καμπίνα. Ο «αέρας» για τα γόνατα και το κεφάλι στο πίσω κάθισμα, καθώς και η ευκολία πρόσβασης είναι αντίστοιχα των καλύτερων SUV της μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 461 lt είναι ικανοποιητικός. Από τον εξοπλισμό ενός τόσο προηγμένου αυτοκινήτου δεν θα μπορούσαν να λείπουν οδηγικά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας και εφαρμογές αυτόνομης οδήγησης, όπως το αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος, η διατήρηση στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, ο έλεγχος της τυφλής γωνίας του καθρέφτη και ο έλεγχος/προειδοποίηση για ενδεχόμενο σύγκρουσης από την κάθετη κίνηση τόσο εμπρός όσο και πίσω.

Τι λέει το DRIVE
Τεχνικά και οδηγικά άρτιο,  δείχνει το δρόμο για το πως θα πρέπει να είναι το μέσο καθημερινό οικογενειακό αυτοκίνητο του μέλλοντος.

Κινητήρας Ηλεκτροκινητήρας, ισχύς 163 PS, ροπή 40,3 kgm, μπαταρία 40 kW, fuel cell 95 kW
Μετάδοση Στους εμπρός τροχούς, αυτόματο μίας σχέσης
Διαστάσεις 4.670 x 1.860 x 1.630 mm
Χώρος αποσκευών 461 lt
Βάρος 1.814 kg
0-100 km/h 9,2”
Τελική ταχύτητα 179 km/h
Μέση κατανάλωση 0,84 kg/100 km
Εκπομπές CO2 0 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή