Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Škoda Kodiaq

Το μεγάλο SUV της Škoda ανανεώνεται οπτικά, αποκτά πιο πλούσιο εξοπλισμό, πιο ελαφρύ περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς και νέα μηχανικά σύνολα.

Πάνε σχεδόν τέσσερα χρόνια από την ώρα που η Škoda άλλαξε το τοπίο στη γκάμα της, αποφασίζοντας να επενδύσει στα SUV. Το Kodiaq έκανε την εμφάνισή του με εμφάνιση που κατά γενική ομολογία λάμβανε θετικά σχόλια, αχανείς εσωτερικούς χώρους και πολύ καλή τιμή, καταφέρνοντας έτσι να κερδίσει το αγοραστικό κοινό. Αυτό ακριβώς το μοντέλο βρίσκεται σήμερα σε διαδικασία ανανέωσης, με τους ανθρώπους της εταιρίας να το αναβαθμίζουν σε αρκετά σημεία. 

Οπτικά, το μάτι πέφτει στην πλευρική ανύψωση του καπό, στην νέα κυψελοειδή μάσκα και τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα. Τα τελευταία είναι τεχνολογίας LED, ενώ προαιρετικά διατίθενται και full LED Matrix προβολείς. Αλλαγές, μεταξύ άλλων, υπάρχουν στους προφυλακτήρες, στο πίσω σπόιλερ και στους τροχούς, που ξεκινούν από τις 17” και φτάνουν σε διάμετρο τις 20”. Μαύρες διακοσμητικές πινελιές θα συναντήσουμε στην έκδοση Sportline, ενώ φιλέτα χρωμίου στην πιο πλούσια L&K. Κατά τα άλλα, τη δική της σχεδιαστική υπογραφή φέρει η έκδοση RS, με τα επίπεδα εξοπλισμού Active, Ambition και Style να παραμένουν στις απλές εκδόσεις. Αυτό που δεν θα βρούμε πια είναι έκδοση Scout, που σταματά να υφίσταται αλλά με ένα μέρος από τη σχεδιαστική της ιδιαιτερότητα να έχει περάσει στις προαναφερόμενες.

Skoda Kodiaq

Πλουσιότερο και πιο ποιοτικό
Περνώντας στο εσωτερικό, μια πρώτη αλλαγή έχει να κάνει με τα προαιρετικά εργονομικά καθίσματα για τον οδηγό και το συνοδηγό. Αυτά χρησιμοποιούν βιώσιμα, vegan υλικά (οι ίνες των υφασμάτων δεν είναι ζωικής προέλευσης), ενώ προσφέρουν εξαερισμό και, για πρώτη φορά, λειτουργία μασάζ. Στα πλαίσια της αλλαγής διάθεσης, συναντάμε επίσης μία αναβαθμισμένη παλέτα χρωμάτων στον ambient φωτισμό, καθώς και τη δυνατότητα επιλογής τιμονιού με δύο ή τρεις ακτίνες. Προαιρετικά, υπάρχει επίσης και το ποιοτικό ηχοσύστημα της Canton, ισχύος 625W, το οποίο αποτελείται πλέον από 10 ηχεία, έναντι 8 που ίσχυαν μέχρι σήμερα.

Προσθήκες υπάρχουν και στον εξοπλισμό ασφαλείας του αυτοκινήτου. Το Kodiaq εξακολουθεί ασφαλώς να εξοπλίζεται με έως και 9 αερόσακους ενώ προαιρετικά φέρει τη λειτουργία Crew Protect Assist, που δρα προληπτικά ώστε να περιορίσει τη σοβαρότητα ενός ατυχήματος. Το Travel Assist, με τη σειρά του, ενσωματώνει έως οκτώ συστήματα υποβοήθησης, όπως τα Predictive Cruise Control, Rear Traffic Alert, Side Assist, Adaptive Lane Assist, καθώς και μια βελτιωμένη έκδοση του Traffic Sign Recognition.

Αναφορικά με τα infotainment, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού συναντάμε τρία επίπεδα. Τα δύο πρώτα, Bolero και Amundsen, χρησιμοποιούν οθόνη 8 ιντσών, ενώ το Columbus ανεβάζει τη διαγώνιο στις 9,2”. Όλα τους διαθέτουν DAB και βρίσκονται μόνιμα online χάρη στην ενσωματωμένη eSIM. Η τελευταία επιτρέπει over-the-air ενημερώσεις χαρτών και λογισμικού. Όσο για το χειρισμό, μπορεί να γίνει και με φωνητικές εντολές -σε 15 γλώσσες- χάρη στη Laura, τον ψηφιακό βοηθό της Škoda. Για τους λάτρεις των gadget, διατίθεται επίσης και το Virtual Cockpit, ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25”. 

Skoda Kodiaq

Κινητήρες από το πάνω ράφι
Συνεχίζοντας με τις αλλαγές, οι μηχανικοί της Škoda φρόντισαν να ασχοληθούν και με την παλέτα των μηχανικών συνόλων, κατεβάζοντας στο στίβο πέντε σύνολα από την τελευταία γενιά EVO, του ομίλου Volkswagen. Στη βάση της γκάμας παραμένει ο 1.5 TSI, απόδοσης 150 ίππων, με σύστημα ACT, απενεργοποίησης κυλίνδρων. Πρόκειται για το μόνο που διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων (το DSG είναι προαιρετικό) και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Πιο πάνω συναντάμε ένα νέο, δίλιτρο μοτέρ, σε δύο εκδόσεις ισχύος, 190 και 245 PS. Ο νέος 2.0 TSI είναι κατά 60 κιλά ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του και βέβαια προσφέρει για πρώτη φορά τόση ισχύ στο Kodiaq και συγκεκριμένα στην έκδοση RS. Για να το πετύχει αυτό χρησιμοποιεί νέα έμβολα αλουμινίου, έχει πίεση ψεκασμού έως 350 bar και ψύχει τον υπερσυμπιεστή με νερό. Από εκεί και πέρα, δύο ακόμα δίλιτρες επιλογές υπάρχουν και σε TDI, με τεχνολογία διπλής καύσης που περιορίζει το NOx και με ισχύ 150 και 200 PS αντίστοιχα. Όλα τα παραπάνω υπολογίστε πως συνδυάζονται με κιβώτια DSG επτά σχέσεων και τετρακίνηση.

Στα πλαίσια της παρουσίασης, που πραγματοποιήθηκε στο Megeve της Γαλλίας, είχαμε αρχικά την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Kodiaq RS. Μέχρι πρότινος η συγκεκριμένη έκδοση χρησιμοποιούσε ένα δίλιτρο TDI σύνολο με δύο τούρμπο οπότε η αλλαγή εδώ είναι σημαντική, τόσο στη φιλοσοφία, όσο και στη συνολική αίσθηση. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται από στάση σε 6,5 sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 234 km/h. Το DSG κιβώτιο επιτρέπει τις σειριακές αλλαγές μέσω paddles, κάτι που ταιριάζει με τη φιλοσοφία της εν λόγω έκδοσης. Και το επίπεδο των ηλεκτρονικών όμως που διαθέτει, βοηθά προς αυτή την κατεύθυνση.

Skoda Kodiaq

Έχοντας τη δυνατότητα να ρυθμίσει κανείς τη σκληρότητα των αμορτισέρ, το σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα, μέχρι και τον παραγόμενο ήχο, το Kodiaq RS προσφέρει μία σειρά οδηγικών modes για όλες τις διαθέσεις. Από ένα ευρύχωρο, καλοτάξιδο SUV μπορεί να μετατραπεί σε ένα γρήγορο μοντέλο, που παραμένει σταθερό στις ευθείες ενώ είναι σβέλτο στις στροφές. Το τιμόνι του είναι σαφές και με γρήγορη επαναφορά. Τα φρένα, αντίστοιχα, δείχνουν καλά σε αίσθηση και επιβραδύνουν αποτελεσματικά τους 1,8 τόνους του βάρους του. Και όσο για τις εκτός δρόμου δυνατότητες, υπάρχουν και εδώ τα σχετικά προγράμματα. Η τετρακίνηση και η σεβαστή απόσταση από το έδαφος θα εμπνεύσουν εμπιστοσύνη σε κάποιον να αφήσει την άσφαλτο, αρκεί να θυμάται πως στη βάση του το Kodiaq RS είναι ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο πρωταρχικά για άσφαλτο, με αντίστοιχα ελαστικά να αγκαλιάζουν τους 20άρηδες τροχούς.

Με τη σειρά της, η έκδοση 1.5 TSI, που είναι πιο κοντά στα ελληνικά δεδομένα, συνεχίζει να αποτελεί μία πολύ αξιόλογη επιλογή. Εδώ δεν μπορεί κανείς να αξιώνει γρήγορες επιδόσεις, οι 150 ίπποι όμως και η ζωντάνια που προσφέρει ο κινητήρας από χαμηλά, αρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του μέσου χρήστη. Στην εναλλακτική με το κιβώτιο DSG, που πήραμε μία γεύση, εξασφαλίζει άνετες μετακινήσεις, καταφέρνει να συνδυάζει εύκολα υψηλές μέσες ταχύτητες με λογική κατανάλωση και παράλληλα δίνει καλή αίσθηση ελέγχου για το μέγεθός του.

Στο δια ταύτα, η Škoda έκανε μία εκτεταμένη ανανέωση του Kodiaq. Πέρα από τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα, που αναβαθμίζει το χαρακτήρα του, φρόντισε να βελτιώσει το επίπεδο του εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών, καθώς επίσης να προσθέσει νέα, πιο σύγχρονα και καθαρά μηχανικά σύνολα, δίνοντάς του έτσι τα εφόδια να συνεχίσει να είναι ανταγωνιστικό και στα χρόνια που έρχονται. Η διάθεσή του στην Ελληνική αγορά αναμένεται στα τέλη Ιουλίου, με τιμή που θα ξεκινά από τις €27.000, για τη βασική, χειροκίνητη έκδοση 1.5 TSI.


Τι λέει το DRIVE
Από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο Kodiaq, ο ανταγωνισμός μετράει πολύ περισσότερες εναλλακτικές. Με αυτή  την αναβάθμιση η Škoda μαζεύει το χαμένο έδαφος Και δίνει μία σοβαρή εναλλακτική σε όσους αποζητούν SUV με χώρους.
Τιμή Από €27.000 (έκδοση 1.5 TSI)
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, Σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, κίνηση μπροστά, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
Τελική ταχύτητα 206 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5-7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 147-166 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.697 x 1.882 x 1.661 mm
Χώρος αποσκευών 835-2.065 lt
Βάρος 1.569-1.778 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή