Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Η Audi πρόσθεσε 5,8 πόντους μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών του νέου Α3 για να δώσει στο Sportback περισσότερο αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών και μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ

Το Sportback αποτελεί την τελευταία και μεγαλύτερη προσθήκη στην γκάμα του A3. Η Audi πρόσθεσε 5,8 πόντους μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών για να δώσει περισσότερο εσωτερικό χώρο που μετουσιώνεται σε έξτρα αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών και μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ. Γι’ αυτόν το έξτρα χώρο η Audi ζητά €1.000 παραπάνω σε σχέση με το αντίστοιχο στάνταρ A3.

Το Sportback προβλέπεται να καταλάβει τα δύο τρίτα των πωλήσεων του A3, με το 1.600άρι ντίζελ που δοκιμάζουμε εδώ να αναμένεται να καλύψει το ένα τρίτο από αυτές. Και δεν είναι τυχαίο, αφού πρόκειται για το πιο στρωτό μοτέρ της γκάμας. Η Audi δηλώνει ότι μείωσε τις εσωτερικές τριβές του κινητήρα και το αποτέλεσμα είναι ένα μοτέρ κεφάτο στο ανέβασμα και εξαιρετικά ραφιναρισμένο. Το ηχομονωτικό παρμπρίζ βοηθά στην ησυχία της καμπίνας, όπως και η αεροδυναμική δουλειά που έχει γίνει στο πάτωμα του αυτοκινήτου.

Καλύτερη η αλήθεια
Το μοτέρ αποδίδει 105 PS μεταξύ 3.000 και 4.000 rpm, με μέγιστη ροπή 25,5 kgm από τις 1.500 έως τις 2.750, αν και οι αριθμοί δεν λένε όλη την αλήθεια. Ο 1.600άρης ντίζελ συνεχίζει να τραβά μεστά ακόμη και πάνω από τις 4.000. Βέβαια, παρότι ο κινητήρας βρίσκεται στο φόρτε του μέσα στον αστικό ιστό, η αποτελεσματικότητά του είναι εξίσου καλή και στην υψηλή ταχύτητα.
Το 6άρι σασμάν είναι σφιχτό, θετικό και σαφές, αλλά η άγρια λαβή του δεν δίνει και την πιο ευχάριστη αφή για να αλλάζεις ταχύτητες.
Το αυτοκίνητο που έπεσε στα χέρια μας ήταν ένα βασικό μοντέλο με 16άρια λάστιχα. Έτσι, από τη μια η άψογη γαλλική άσφαλτος και από την άλλη τα ψηλά λάστιχα ευνόησαν ιδιαίτερα την κύλιση που θα την περιγράφαμε ως στρωτή, ήσυχη και άνετη. Κάτι που δεν θα συμβεί στον ίδιο βαθμό στους ελληνικούς δρόμους και με την προτίμηση των αγοραστών για μεγαλύτερους τροχούς.
Εκείνο που είναι φανερό είναι ότι το μεγαλύτερο μεταξόνιο βελτίωσε τον τρόπο που τα Μακφέρσον εμπρός και οι ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων πίσω σιδερώνουν τις ανωμαλίες του δρόμου. Το τιμόνι συμμετέχει καλύτερα απ’ ό,τι πριν, πληροφορώντας σε συνεχώς και επιδεικνύοντας ακρίβεια, αν και η τεχνητή αίσθησή του είναι ένα δύο βήματα πίσω από τα κορυφαία τιμόνια της κατηγορίας.

Μακρύ και ελαφρύ
Αναμενόμενα, η καμπίνα του Sportback είναι εξαιρετικά κατασκευασμένη. Η αύξηση του εσωτερικού μήκους είναι μπόλικη και καλοδεχούμενη, αν και λιγότερη απ’ όση περιμένεις στο πορτμπαγκάζ που μεγάλωσε μόλις κατά δέκα λίτρα, φτάνοντας τα 380 lt με τα καθίσματα σε όρθια θέση. Το βάρος έμεινε απαράλλαχτο ουσιαστικά σε σχέση με το χάτσμπακ. Η Audi ανακοινώνει ότι κέρδισε 37 kg από τον κλωβό των επιβατών και άλλα 12 kg, φτιάχνοντας το καπό του πορτμπαγκάζ, τα φτερά και το υποπλαίσιο του εμπρός άξονα από αλουμίνιο.
Το μεγαλύτερο ατού του 1.6 TDI είναι το χαμηλό κόστος χρήσης. Η Audi ανακοινώνει κατανάλωση σε μικτό κύκλο 3,8 lt/100 km και εκπομπές CO2 99 g/km (χωρίς τέλη κυκλοφορίας), μειώσεις που αντιπροσωπεύουν -12% σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά.
Το A3 Sportback πέτυχε μεγάλη βελτίωση σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά. Αλλά το σημαντικότερο προσόν του απέναντι στον ανταγωνισμό, ακόμη κι αν αυτός ποτίζεται από την ποτίστρα του γκρουπ της VW, είναι το σήμα με τους τέσσερις κύκλους.

Τι λέει το DRIVE
Η πρακτική πλευρά του A3 με το επιπλέον πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους χρήσης.
Τιμή από €21.500
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 105 PS/3.000-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 10,9”, τελική 195 km/h
Μέση κατανάλωση 3,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube