Έρευνα: Βελτιώνει η σούπερ αμόλυβδη την απόδοση και την οικονομία;

Έρευνα: Βελτιώνει η σούπερ αμόλυβδη την απόδοση και την οικονομία;

Την απάντηση στο ερώτημα επιχειρεί να δώσει έρευνα της ΑΑΑ, της τεράστιας Αμερικανικής Ένωσης Αυτοκινήτου

Η έρευνα τιτλοφορείται “Proprietary Research Into The Use Of Premium Octane Gasoline When Recommended, But Not Required, By the Manufacturer” και εξετάζει τα τυχόν οφέλη της χρήσης σούπερ αμόλυβδης βενζίνης σε σύγχρονα αυτοκίνητα στα οποία συνιστάται αλλά δεν απαιτείται από τον κατασκευαστή.

Η American Automobile Association εξέτασε έξι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους αυτοκίνητα στα οποία συνιστάται η χρήση σούπερ αμόλυβδης βενζίνης: τα Ford F-150, Cadillac Escalade, Mazda MX-5 Miata, Audi A3, Ford Mustang και Jeep Renegade.

Με σούπερ αμόλυβδη βενζίνη, όλα τα παραπάνω αυτοκίνητα πλην του Audi (-1,0%) έδειξαν μικρά οφέλη στην οικονομία, από 0,7% για το Mazda έως 7,1% για την Cadillac. Η μέση βελτίωση ήταν 2,7%.

Ο δεύτερος τομέας στον οποίο εστίασε η έρευνα της ΑΑΑ ήταν η αύξηση της ιπποδύναμης με τη χρήση σούπερ αμόλυβδης, ώστε να φανεί αν πιάνει τόπο το επιπλέον κόστος της βενζίνης μεγαλυτέρου βαθμού οκτανίου. Κι εδώ τα αποτελέσματα ήταν μικτά, καθώς η ιπποδύναμη του Jeep μειώθηκε κατά 3%. Από την άλλη, η ιπποδύναμη των Audi A3, Ford F-150 και Ford Mustang αυξήθηκε κατά 2,1%, 2,1% και 3,2% αντίστοιχα. Η μέση αύξηση ήταν μόλις 1,4%.

Το –προφανές– τελικό συμπέρασμα της έρευνας είναι να βάζει κανείς πάντα τη βενζίνη με το βαθμό οκτανίου που απαιτείται από τον κατασκευαστή. Η ΑΑΑ χρησιμοποιεί το Audi A3 ως παράδειγμα., λέγοντας: «Kατά τις δοκιμές στο δρόμο, το Audi A3 παρουσίαζε αισθητό «χτύπημα» [πειράκια] όταν ανέβαινε απότομες ανηφόρες με χαμηλή ταχύτητα χρησιμοποιώντας απλή βενζίνη». Ανησυχητικό φαινόμενο που κατά την ΑΑΑ «υποστηρίζει τη χρήση σούπερ βενζίνης σε κάθε περίπτωση».

Από την άλλη, η έρευνα τονίζει ότι ακόμη και οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε ισχύ και οικονομία είναι πολύ χαμηλότερες από τη διαφορά τιμής μεταξύ απλής και σούπερ αμόλυβδης βενζίνης. «Με βάση τους εθνικούς μέσους όρους, η διαφορά στο κόστος ανάμεσα στην απλή (regular) και τη σούπερ (premium) βενζίνη είναι περίπου 20% έως 25%», που μεταφράζεται σε 50 cents ανά γαλόνι (αμερικανικό, δηλ. 3,85 λίτρα).

Θα πρέπει να σημειώσουμε εδώ ότι η έρευνα έγινε στις ΗΠΑ, όπου πέρα από τη διαφορά τιμών της βενζίνης σε σχέση με την Ελλάδα, η regular βενζίνη έχει μόνο 87 RON (βαθμό οκτανίου) και η premium 91 RON ή παραπάνω. Στην Ελλάδα, η απλή αμόλυβδη έχει ονομαστικά 95 RON και η σούπερ αμόλυβδη 100 RON, οπότε θεωρητικά η απλή επαρκεί για όλες σχεδόν τις περιπτώσεις – οπότε και ενδείκνυται αφού η διαφορά τιμής είναι περίπου στα 0,20 με 0,25 ευρώ το λίτρο.

[ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Στις ΗΠΑ, τον Καναδά και τη Βραζιλία όντως μετρούν την αντικροτικότητα της βενζίνης σε βαθμό ΑΚΙ (RON+MON/2) που είναι πρακτικά κατά 4-6 μονάδες χαμηλότερος του RON (αφού ο MON είναι 8-12 μονάδες χαμηλότερος). Άρα η απλή αμόλυβδη 95 RON είναι περίπου αντίστοιχη με την premium 91-93 AKI. Πάντως το γενικό συμπέρασμα δεν παύει να ισχύει.]

Πάντως, το ασφαλές συμπέρασμα είναι ότι πρέπει πάντα να ακολουθούμε τις εντολές του κατασκευαστή και να μη χρησιμοποιούμε βενζίνη με βαθμό οκτανίου χαμηλότερο από αυτόν που συνιστά. Από την άλλη, η δυνατότητα αύξησης της απόδοσης με τη χρήση βενζίνης μεγαλύτερου RON υπάρχει, αλλά μόνο αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου ρυθμιστεί κατάλληλα ώστε να την εκμεταλλευτεί. Αλλιώς, η ΑΑΑ συνιστά στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για τα οποία δεν απαιτείται σούπερ αμόλυβδη να χρησιμοποιούν απλή.

[Πηγές: CNN Money, autoevolution.com]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube