Porsche 911 1963-1974 [video]

Το δεύτερο μοντέλο παραγωγής της Porsche εξελίχθηκε στο σημαντικότερο σπορ και αγωνιστικό αυτοκίνητο όλων των εποχών.

Όταν παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης, το 1963, κανείς δεν φανταζόταν ότι θα μεσουρανούσε 52 χρόνια αργότερα και θα ψηφιζόταν ως το σημαντικότερο σπορ αυτοκίνητο στην Ιστορία.

Λανσαρίστηκε ως η διάδοχος της Porsche 356, με αμάξωμα σχεδιασμένο από τον Ferdinand «Butzi» Porsche, ιδρυτή της Porsche Design, ενώ στη μηχανολογική εξέλιξη συμμετείχε ο Ferdinand Piëch, νυν ισχυρός άνδρας του VW γκρουπ. Το μοντέλο ονομάστηκε αρχικά 901, αλλά καθώς οι τριψήφιοι αριθμοί με μηδέν στη μέση ήταν κατοχυρωμένοι από την Peugeot, μετονομάστηκε σε 911. Στην αρχιτεκτονική της, η 911 ακολουθούσε την 356 (άρα και το VW Beetle), με τον αερόψυκτο, επίπεδο κινητήρα «κρεμασμένο» πίσω. Αντί για τον 4κύλινδρο μπόξερ 1.6 των 90 PS όμως, υπήρχε ένας 6κύλινδρος δίλιτρος 130 ίππων.

Ταυτόχρονα με την εμπορική, η 911 άρχισε και την αγωνιστική της καριέρα. Για να εξελιχθεί στο πιο επιτυχημένο αγωνιστικό όλων των εποχών, με νίκες από το ράλι Monte Carlo, μέχρι το Targa Florio και τις 24 Ώρες του Le Mans. Οι νίκες συνεχίζονται μέχρι σήμερα, όπως και η εξέλιξη του μοντέλου παραγωγής. Αυτή άρχισε με την αύξηση του κυβισμού στα 2,2 και κατόπιν στα 2,4 λίτρα και με υιοθέτηση του ψεκασμού για την τροφοδοσία. Η ιπποδύναμη πήρε την ανιούσα, φτάνοντας τους 190 PS στην 911S 2.4 του ’72 και τους 210 στην Carrera RS 2.7 του ’73. Το 1967 παρουσιάστηκε η έκδοση Targa με αφαιρούμενη οροφή, ενώ η 911 Serie B του 1969 είχε μακρύτερο μεταξόνιο για καλύτερη συμπεριφορά στο όριο. Το 1972 τοποθετήθηκε ισχυρότερο κιβώτιο με τις πέντε σχέσεις του σε κανονική διάταξη, αντί για την «1η πίσω». Τέλος, το 1974, η 911 Classic αντικαταστάθηκε από τη Serie G με τους προφυλακτήρες ασφαλείας.

Στο χρηματιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου μια δίλιτρη 911 του 1963 απογειώνεται στις €380.000 για να προσγειωθεί στην τελευταία χρονιά του μοντέλου, το 1967, στις €115.000, ενώ την ίδια τιμή έχει και μια Targa που πρωτοκυκλοφόρησε την ίδια χρονιά. Φυσικά, μιλάμε πάντα για αυτοκίνητα σε «κατάσταση 1», δηλαδή άριστη, με γνήσια εξαρτήματα και με απροβλημάτιστη κυκλοφορία.

Η 911 2.0 με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος μπόξερ
Κυβισμός 1.991 cc
Ισχύς 130 PS
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Παραγωγή 10.736 αυτοκίνητα*
Τιμή σήμερα €115.000-380.000
*Σε όλες τις παραλλαγές