node/15653

Aston Μartin DB6 1965-1971

Η τελευταία εξέλιξη της DB4, η πιο «αστική» DB6 διέθετε υπέροχη παρουσία και το μαγικό 6κύλινδρο μοτέρ των Aston κάτω από το καπό. Παραδόξως και σε πείσμα των απογοητευμένων φανατικών της φίρμας κατασκευάστηκε και σε μπόλικα κομμάτια.

Αντιμέτωπη με ένα ανταγωνισμό που κάθε μέρα γινόταν όλο και πιο επιθετικός, όλο και πιο επιτήδειος, η Aston Martin αποφάσισε το 1964 να λανσάρει ένα καινούργιο μοντέλο, την DBS με έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα V8 κάτω από το καπό.

Στην αρχή, το πρότζεκτ βάδισε με καλό διασκελισμό, αλλά στη συνέχεια άρχισε να ασθμαίνει όταν ο πρόεδρος David Brown απέρριψε την ιδέα την καρότσα να την κατασκευάσει η μιλανέζικη Touring. Και στη συνέχεια κόλλησε για τα καλά, όταν οι μηχανικοί της Aston έφτασαν στην ανάπτυξη του πολύπλοκου V8.

To φθινόπωρο του 1965, ο David Brown για να ανακουφίσει την πίεση του επείγοντος, αποφάσισε να λανσάρει την DB6, ως ένα μεταβατικό μοντέλο. Με ευθεία αναφορά στις DB4 και DB5, το καινούργιο αυτοκίνητο πήρε τα βασικά στοιχεία τους, δηλαδή τη δομή superleggera (σωληνωτό σασί με λεπτά φύλλα αλουμινίου, με στόχο υψηλή ακαμψία και χαμηλό βάρος) και το θρυλικό 6κύλινδρο σε σειρά μοτέρ που προερχόταν από την αγωνιστική DB1, νικήτρια στις 24 Ώρες του Le Mans το 1959.

H DB6 έκανε το ντεμπούτο της στο London Motor Show το 1965 και ως σιλουέτα έδειχνε ήδη γερασμένη. Βέβαια οι Βρετανοί αξίζουν μια δικαιολογία, καθώς εκτός από το σχεδιασμό της DB6 είχαν να αντιμετωπίσουν και τη μετακόμιση της εταιρείας από το Feltham στο Newport Pagnell.

Καλά γεννημένo και καλοαναθρεμμένo
To i6 της Aston, διαθέσιμo στη DB6 Saloon με 286 άλογα και στη Vantage με 330, ήταν ένα μοτέρ που αποτελούσε σημείο αναφοράς στον μικρόκοσμο των GT: Επιδόσεις υψηλού επιπέδου, απαλή λειτουργία και ανθεκτικότητα χωρίς ψεγάδι. Σχεδιασμένο από τον Πολωνό Tadek Marek, πατέρα σημαντικών κινητήρων της Aston Martin, είχε χωρητικότητα τέσσερα λίτρα, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, ενώ τρία καρμπιρατέρ SU HD8 για τις Saloon ή τρία Weber 45 DCOE9 για τις Vantage αναλάμβαναν να ταΐσουν τους έξι κυλίνδρους.   

Στο σχεδιαστικό τομέα, η προσπάθεια για νεωτερισμό ήταν πιο συζητήσιμη. H ομοιότητά της με την DB5 ήταν πρόδηλη. Οι βασικές της διαφορές ήταν το μακρύτερο μεταξόνιο που άλλαζε και το προφίλ της, οι προφυλακτήρες στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος και η ουρά στιλ Kamm που την έκανε να μοιάζει με Ferrari 250. Μια ομοιότητα που ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών από τους φανατικούς της Aston που θεωρούσαν την DB6 ανάτυπο της ιταλικής φαυλότητας, όπως διατείνονταν.

Με αυτά και με αυτά και με τη φιλοδοξία να προσφέρει τέσσερις πραγματικές θέσεις, η DB6 ήταν πιο μακριά, πιο ψηλή και πιο βαριά από τις προκατόχους της. Αλλά και οι αναρτήσεις μαλάκωσαν, επιτρέποντάς της να ανέβει τα σκαλιά της άνεσης, με την ανάλογη επίπτωση στην ακρίβειά της στο δρόμο. Βέβαια τα πράγματα έρχονταν να διορθώσουν τα hi-tech ρυθμιζόμενα από το κόκπιτ αμορτισέρ Armstrong Selectaride, κληροδότημα από την DB5. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι ένα από τα πρωτότυπα της DB6 δοκιμαζόταν με άξονα De Dion πίσω. Τελικά όμως, επελέγη ο δοκιμασμένος και καλοφτιαγμένος άκαμπτος άξονας της Aston για μείωση του χρόνου εισόδου στην αγορά, χαμηλότερο κόστος και μικρότερη πολυπλοκότητα.

Τελευταία κλασική
Παρότι δεν ήταν ένα τυπικό GT, η DB6 έτυχε θερμής υποδοχής από ένα πλούσιο κοινό που θα ήθελε να ταξιδεύει οικογενειακώς ή να κυκλοφορεί καθημερινά με τη μάξιμουμ πρακτικότητα και ευκολία. Η σιλουέτα της, λίγο ξεπερασμένη, ύστατο προπύργιο της κλασικής κομψότητας, ήρθε να καταλήξει σε πλεονέκτημα απέναντι σε πιο μοντέρνους αντιπάλους, κατά πολλούς και πιο φλύαρους. Με σχεδόν τέλειο συμβιβασμό ανάμεσα σε επιδόσεις και ευκολία στη χρήση, η DB6 αναδείχτηκε ένα από τα πιο θελκτικά GT της εποχής. Και η πιο πολυκατασκευασμένη μεταξύ των DB, αλλά και η μακροβιότερη Aston μέχρι εκείνη τη στιγμή: 1.715 DB6 κατασκευάστηκαν συνολικά στα έξι χρόνια της ζωής της, από τον Σεπτέμβριο του 1965 έως τον Ιανουάριο του 1971. Τα 145 από αυτά ήταν Volante, δηλαδή καμπριολέ, αλλά και επτά σπανιότατα «Shooting Break», κομμάτια ειδικής παραγγελίας.

Στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων μια Aston Martin DB6 Mk.1, αυτή με τα 286 άλογα κοστίζει σε άψογη κατάσταση €375.000, ενώ μια Vantage των 330 PS ανεβαίνει στις 445.000. Πιο χαμηλά βρίσκονται οι Vantage της δεύτερης γενιάς (1969-1971) με 375 χιλιάρικα. Τώρα αν θέλετε μια από τις Vantage Volante –το όνομα Volante χρησιμοποιήθηκε από την Aston Martin για πρώτη φορά στην DB6- θα χρειαστείτε περίπου ένα εκατομμύριο, εκτός κι αν έχετε €2.650.000 για μια Volante SWΒ. Ναι καλά διαβάσετε, η ακριβή είναι η ανοιχτή DB6 1965-66 με το κοντό μεταξόνιο και με τα λιγότερα άλογα. Στην πραγματικότητα, τα αυτοκίνητα αυτά πατούσαν στα τελευταία 37 σασί από DB5, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για τις «κοντές» Volante και ολοκληρώθηκαν μεταξύ Οκτωβρίου 65 και Οκτωβρίου του ’66.

Η DB6 με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 3.995 cc
Ισχύς 286-330 PS
Τελική ταχύτητα 225/240 km/h
Παραγωγή 1.715 αυτοκίνητα (1965-1971)
Τιμή σήμερα €375.000-€445.000_