node/28942

Η εξέλιξη της M5 σε infographics με ήχο κινητήρα

Στο τεύχος του DRIVE που κυκλοφορεί δοκιμάζουμε αποκλειστικά τη νέα BMW M5. Με την ευκαιρία, ανατρέχουμε στην ιστορία του απόλυτου super saloon.

Η σημερινή BMW M5 με κωδικό F90 είναι η πρώτη της Ιστορίας με τετρακίνηση xDrive. Μια κοσμογονική αλλαγή για το μοντέλο που ήταν πάντα πισωκίνητο, με πανίσχυρο κινητήρα και χαρακτηρίζονταν από συμπεριφορά καθαρόαιμου. Παρόλα αυτά, ο Αργύρης Τούντας που την οδήγηση στην πίστα του Estoril είναι σαφής: Όχι μόνο δεν χρειάζεται να ανησυχούμε, αλλά αυτή η νέα Μ5 είναι σπορ και διασκεδαστική όσο οι προηγούμενες, και ταυτόχρονα έχει τεχνολογία που κάνει τις εξωφρενικές επιδόσεις της αξιοποιήσιμες από μεγαλύτερη γκάμα οδηγών.

Με την ευκαιρία οδήγησης της F90, θυμόμαστε και την ιστορία του μοντέλου, που έχει να επιδείξει εμβληματικά αυτοκίνητα. Για τη μάρκα και για την αυτοκίνηση γενικότερα. Η πρώτη Μ5 ήταν η Ε28 του 1984 είχε τον 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα της Μ1. Από 3,5 λίτρα απέδιδε 286 άλογα χάρη στην εξαπετάλουδη εισαγωγή. Ο ήχος και η απόκριση θα έκαναν τα περισσότερα σύγχρονα μοτέρ να μοιάζουν χλωμά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επισημο: Με 600 ίππους και 4κίνηση η νέα BMW M5

Η δεύτερη γενιά ήρθε το 1988. Ο κινητήρας μεγάλωσε στα 3,6 λίτρα και έφτασε στους 315 ίππους ενώ η τελική άγγιζε τα 250 km/h. Η αναβάθμιση του 1992 με τον κωδικό Ε34/5S ο κυβισμός έφτασε στα 3,8 λίτρα και η απόδοση ανέβηκε στα 340 άλογα. Κατασκευάστηκαν 900 μονάδες Touring. Η Ε39S του 1998 ήταν η πρώτη με κινητήρα V, οκτώ κυλίνδρων. Έβγαζε 400 PS και 51 kgm ροπή, αρκετά για να κάνει 0-100 km/h σε 5,3”. Έχει χαρακτηριστεί μάλλον η καλύτερη οδηγικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ BMW M Division: Γκάμα με 26 μοντέλα ως το 2020

Η ανάγκη να ταυτιστεί το marketing των αυτοκινήτων δρόμου με την τεχνολογία Formula 1 που η BMW ανέπτυσσε εκείνη την εποχή συμμετέχοντας στα GP ως προμηθευτής κινητήρων και εν συνεχεία με τη δική της ομάδα, έφεραν στην παραγωγή έναν ατμοσφαιρικό 5λιτρο V10. Διάταξη που χρησιμοποιούσε τότε τη F1. Ήταν ένας επικός κινητήρας με συγκλονιστική απόδοση και ήχο, ειδικά στις ψηλές στροφές. Από τις 5.000 ως τις 8.000 rpm… ξύριζε. Συνδυάζονταν με κιβώτιο SMG ΙΙ, ένα χειροκίνητο σειριακό στην ουσία, με αυτοματοποιημένη τη λειτουργία του συμπλέκτη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτές είναι οι 10 καλύτερες BMW όλων των εποχών

Καθώς άλλαζε γενιά η Σειρά 5, το αυτοκίνητο μεγάλωνε αρκετά σε διαστάσεις και μαζί μεγάλωσε η απόσταση των εμπρός τροχών από το τιμόνι. Η F10 του 2011 ήταν η πρώτη τούρμπο, με V8 και πάλι. Με κυβισμό 4.400 cc η ιπποδύναμη έφτασε στα 560 άλογα και η ροπή στα 69,6 kgm. Πλέον το στροφάρισμα στο κόκκινο δεν ήταν προτεραιότητα, αλλά η συνολική απόδοση, με άφθονη ροπή από τις μεσαίες στροφές. Οι επιδόσεις ήταν καταιγιστικές, με 4,3” 0-100 km/h και τελική που άγγιζε τα 315 km/h χωρίς τον κόφτη.