Chevrolet Yenko Camaro 1967-1969

Chevrolet Yenko Camaro 1967-1969

Αυτό το muscle αποτελεί το Ιερό Δισκοπότηρο για κάθε λάτρη της παλιάς, καλής Chevrolet. Και το δικό μας τοπ muscle car.

H Chevrolet Camaro άρχισε να περιδιαβαίνει τους αμερικανικούς δρόμους στο τέλος του ’66, καθώς τα μοντέλα του 1967 ήταν τοποθετημένα στη νέα πλατφόρμα GM F-body.

Η Camaro ήταν η άμεση απόκριση της General Motors στη Ford Mustang και, όπως το pony του Μπλε Οβάλ, προσφέρθηκε τόσο με ήπια 6κύλινδρα μοτέρ σε σειρά όσο και βρυχώμενα V8.

Το πιο δημοφιλές και εμπορικό μοντέλο της νέας Camaro ήταν αυτό που φορούσε τον 6κύλινδρο L26 με 230 κυβικές ίντσες (3,8 lt) και 140 άλογα και φυσικά το λιγότερο αυτό με τον V8 427 ci (επτά λίτρα), με απόδοση 435 ίππων. Αν και ενδιαφέρουσα ως τοποθέτηση, η General Motors είχε αρχικά δώσει την εντολή στη Chevrolet να μη χρησιμοποιεί κινητήρες πάνω από 400 κυβικές ίντσες εκτός της Corvette για να αποφύγει τον κανιβαλισμό των πωλήσεων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Έξι γενιές Chevrolet Camaro σε 5’ [video]

Ο πρώην οδηγός αγώνων και ο αντιπρόσωπος της Chevrolet, Don Yenko, δεν πήρε πολύ στα σοβαρά ούτε δεσμεύτηκε από την εντολή, οπότε άρχισε κάστομ τοποθετήσεις με V8 427 στην αντιπροσωπεία του -και αποδείχθηκαν ιδιαίτερα δημοφιλείς. Τόσο πολύ, έτσι ώστε η Chevrolet αποφάσισε να ανοίξει μια κερκόπορτα για να παρακάμψει την εντολή της GM, προκειμένου να τοποθετεί το ίδιο μοτέρ στο εργοστάσιο. Το όλο εγχείρημα μπήκε κάτω από τη ταμπέλα του υφιστάμενου COPO (Central Office Production Orders), ένα γραφείο που προωθούσε στην παραγωγή παραγγελίες που συνήθως αφορούσαν στόλους -ταξί, ελαφρά φορτηγά και τα ρέστα.



Αλλά πώς φτάσαμε μέχρι εδώ; Και πώς τα κάστομ Chevrolet από τον Don Yenko και την ομάδα του έγιναν τόσο θρυλικά, έτσι ώστε η Chevy να αγοράσει τα δικαιώματα το 2009 και να ξεκινήσει να πουλάει εργοστασιακά βελτιωμένες Camaro για drag racing, επαναφέροντας το εμβληματικό όνομα στο ¼ του μιλίου;

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Dodge Charger Fastback 1966-1967

Ο Don διατηρούσε μια αντιπροσωπεία της Chevrolet έξω από το Canonsburg στην Pennsylvania. Οι Chevrolet κυριολεκτικά έτρεχαν στο αίμα του Don, καθώς και ο πατέρας του ήταν αντιπρόσωπος πριν από αυτόν. Οπότε είχε μεγαλώσει περιστοιχισμένος από γενιές και γενιές μοντέλων της Chevy.



Στα μέσα του ’60, ο Don ξεκίνησε την πρώτη βελτίωσή του παίρνοντας τη Chevrolet Corvair και ετοιμάζοντας μια σπέσιαλ έκδοση υψηλής απόδοσης. Η δουλειά έγινε ανεξάρτητα και εκτός της αντιπροσωπείας του, βαφτίζοντας το νέο μαγαζί «Yenko Stinger». Οι κάστομ Corvair αποδείχτηκαν δημοφιλείς και βοήθησαν το όνομα «Yenko» να μπει στο χάρτη των αυτοκινήτων επιδόσεων. Και μάλιστα, κατά διαβολική συγκυρία, ταυτόχρονα με την παρουσίαση της Chevrolet Camaro το 1966.



Ο Don συνειδητοποίησε αμέσως ότι θα μπορούσε να κάνει την Camaro σημαντικά ταχύτερη αν κάτω από το καπό της έβαζε τον L72 V8 427 που φορούσε η Chevrolet Corvette, πετώντας έξω τον L78 της SS Camaro που χρησιμοποιούσε ως βάση. Αυτό που χρειαζόταν για τη μετατροπή ήταν ένας ενισχυμένος άξονας, αναβαθμισμένη ανάρτηση, χειροκίνητο σασμάν M21 ή Μ22 και ένα στροφόμετρο Stewart Warner πάνω στην κολόνα του τιμονιού για να ξέρεις τι σου γίνεται χωρίς να παίρνεις το βλέμμα από το δρόμο. Το τιμ του Yenko έβαλε ακόμα ένα καπό από φάιμπεργκλας με δύο σνόρκελ, πίσω πτέρυγα και σήματα «Yenko» στη μάσκα, στα εμπρός φτερά και στην ουρά.



Το επίσημο νούμερο για την ισχύ της πρώτης Yenko Camaro ήταν 425 άλογα (431 PS), αλλά πρόκειται σχεδόν για κωμική υποτίμηση. Δυναμομετρημένες οι φρέσκιες Yenko ανέβαιναν πάνω από τα 550 άλογα και με μικρές επεμβάσεις φημολογείται ότι το αυτοκίνητο ξεπερνούσε τα 600. Μπορεί σήμερα να ακούγονται ως μια τυπική ιπποδύναμη για έναν 7λιτρο V8, αλλά τότε τέτοια νούμερα έδινε μόνο η Formula 1. Οπότε δεν είναι καθόλου περίεργο που οι πειραγμένες Yenko Camaro κατέβαιναν στις drag strip και έγραφαν για το ¼ του μιλίου (402,3 m) χρόνο στα 10,5 δευτερόλεπτα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Shelby Mustang, η ανέκδοτη αρχή μιας μεγάλης πορείας [video]

Ύστερα από τη θετική αντίδραση του κοινού για τις Yenko Camaro το ’67, για το μοντέλο του ’68, ο Don άρχισε να χρησιμοποιεί και ο ίδιος το δίκτυο επίσημο δίκτυο Chevrolet COPO. Μια επιλογή που υπαγορεύτηκε από το ότι η Chevrolet έκανε πλέον όλο τα βαρύ λίφτινγκ για την προκατασκευή της Yenko Camaro που σήμαινε ότι θα μπορούσαν να γίνουν περισσότερα. Έτσι η Camaro έφτανε στο Canonsburg ως Super Sport με τον L78 στους 381 PS και το χειροκίνητο κιβώτιο 4άρι κιβώτιο Muncie M-21. Φορούσε όμως κατά παραγγελία του Yenko το έξτρα πακέτο COPO 9737, με παχύτερη αντιστρεπτική εμπρός, ταχύμετρο στα 140 μίλια και σπέσιαλ τριμ.



Το 1969, η σχέση Yenko και Chevrolet έγινε ακόμα πιο στενή και μέσω του COPO το μοτέρ L72 της Corvette έμπαινε ήδη από τη γραμμή παραγωγής. Τα 201 αυτοκίνητα, αποκλειστικά με μαύρο εσωτερικό, που παρήγγειλε ο Don περιλάμβαναν επίσης δισκόφρενα με υδραυλική υποβοήθηση, ενισχυμένο σύστημα ψύξης, ακόμη πιο χοντρή αντιστρεπτική εμπρός, πίσω διαφορικό 4.10 Positraction με ενισχυμένα γρανάζια, καπό με αεραγωγό και επιλογή για το χειροκίνητο 4άρι σασμάν M-22 ή το αυτόματο Turbo Hydramatic 400.



Κατά τη διάρκεια των τριών ετών της παραγωγής της, πιστεύεται ότι κατασκευάστηκαν περίπου 320 κομμάτια από τη Yenko Camaro και σήμερα θεωρείται ότι έχουν επιβιώσει λιγότερα από τα μισά. Οι αριθμοί παραγωγής ανάλογα με την πηγή ποικίλουν, με το χαμηλότερο νούμερο να είναι 316 και το ψηλότερο 370. Η σπανιότητά τους και η απύθμενη δύναμή τους σημαίνουν φυσικά ότι προσελκύουν πολλή προσοχή και μεγάλο ενδιαφέρον από λάτρεις των muscle cars και συλλέκτες, απογειώνοντας την τιμή σε ύψος δυσθεώρητο σε σχέση με αντίστοιχα κομμάτια της Shelby Mustang - η οποίες κατασκευάστηκε σε πολύ μεγαλύτερους αριθμούς.

 

Στο χρηματιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου μια Yenko Camaro από τις 54 πρώτες, αυτές που φτιάχτηκαν το 1967, σε κατάσταση Concours στοιχίζει 420.000 ευρώ, μια σε εξαιρετική κατάσταση 350 χιλιάδες, ενώ ακόμα και μια σε υποφερτή κατάσταση, «Fair» κατά το συλλεκτικώς λεγόμενο δεν πέφτει κάτω από τις 240 χιλιάδες ευρώ. Μία από τα 65 κομμάτια του 1968 κοστίζει ελάχιστα φθηνότερα, ενώ για μία από τις 201 του ’69, η τιμή κατεβαίνει αισθητά χαμηλότερα: 270 χιλιάδες για μια Concours μέχρι €135.000 για μία Fair.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Shelby AC Cobra 1963-1966

Η Yenko Camaro 1969 με μια ματιά
Κινητήρας L72 V8
Χωρητικότητα 427 ci ή 6.997 cc
Ισχύς 431 PS/5.600 rpm
Ροπή 63,6 kgm/4.000 rpm
0-60 mph 5,4”
0-1/4 μιλίου 13,5” @ 105 mph (167 km/h)
Τιμή 1969 $4.500
Τιμή σήμερα €270.000 (Concours)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube