H Mercedes-Benz 300SL Roadster κλείνει τα 60 [video]

H Mercedes-Benz 300SL Roadster κλείνει τα 60 [video]

Η ανοιχτή ντίβα μπαίνει στην τρίτη ηλικία, αλλά δεν της φαίνεται καθόλου. Και η τιμή της ξεπερνά το εκατομμύριο…

Υπάρχουν κλασικά αυτοκίνητα που δεν τα αγγίζει ο χρόνος, κι ένα από τα πιο διαχρονικά είναι η Mercedes-Benz 300 SL.

H κλειστή έκδοση “Gullwing”, με τις πόρτες που άνοιγαν προς τα επάνω, παρουσιάστηκε το 1954, όμως η ανοιχτή Roadster έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι της Γενεύης πριν 60 ακριβώς χρόνια, τον Μάρτιο του 1957.

Η Mercedes-Benz περηφανεύεται για την 300 SL (W198) – και δίκαια, αφού είναι ένα εξαιρετικά κομψό και τεχνολογικά πολύ προηγμένο για την εποχή του μοντέλο. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με σύστημα ψεκασμού βενζίνης, καθώς η τεχνολογία του προερχόταν από την αγωνιστική 300SLR (W194). O 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας παραγωγής απέδιδε 215 PS χαρίζοντας στο ανοιχτό διθέσιο τελική ταχύτητα πάνω από 225 km/h. To 1958, μια 300SL Roadster με αγωνιστικό παρμπρίζ και κάλυμμα στη θέση του συνοδηγού χρονομετρήθηκε στα 242,5 km/h στην άουτομπαν Μόναχο-Ingolstadt.

ΔΕΙΤE ΑΚΟΜΗ Η Mercedes-Benz 190 SL πέρασε τα εξήντα [video]

Αφαιρώντας τη σκεπή από την Gullwing και αλλάζοντας τις πόρτες με συμβατικές, οι Γερμανοί μηχανικοί δεν ήθελαν να χάσει το πλαίσιο της 300 SL σε ακαμψία, οπότε το ξανασχεδίασαν ενισχύοντας τις πλευρικές δοκούς του. Ξανασχεδίασαν επίσης το πίσω μέρος του, για να τοποθετήσουν ανάρτηση με αιωρούμενους άξονες κοινού σημείου περιστροφής (αντί δύο σημείων της Gullwing) και αντισταθμιστικά ελατήρια, και να αυξήσουν το χώρο αποσκευών. Από το 1961 τοποθετήθηκαν και δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς.

ΔΕΙΤE ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz 300SL Coupé 1954-1957 [video]

Η σκεπή αρχικά ήταν αποκλειστικά υφασμάτινη, χειροκίνητη (η πιο γρήγορη μάλιστα του είδους), αλλά από το 1959 άρχισε να διατίθεται και αφαιρούμενη σκεπή hard-top. Μια άλλη οπτική διαφορά με την Gullwing ήταν τα εμπρός φανάρια, όπου οι προβολείς και τα φλας ήταν πίσω από ενιαίο κρύσταλλο (κάτι που έγινε χαρακτηριστικό γνώρισμα πολλών επόμενων Mercedes). H αύξηση του βάρους σε σχέση με το κλειστό μοντέλο ήταν της τάξης των 120 kg, λόγω και του πλουσιότερου εξοπλισμού άνεσης.

ΔΕΙΤE ΑΚΟΜΗ Mercedes 230SL 1963-1966 [video]

H 300SL Roadster ήταν ένα πολιτισμένο κάμπριο μεγάλου τουρισμού, αλλά συνέχισε και την αγωνιστική παράδοση της κλειστής 300 SLR, καθώς η Mercedes έφτιαξε το 1957 δύο αυτοκίνητα για το αμερικάνικο πρωτάθλημα σπορ αυτοκινήτων (NASCC). Ήταν 337 kg ελαφρύτερα, με ιπποδύναμη αυξημένη στους 235 PS, και κέρδισαν την κατηγορία D (βλ. gallery).

H παραγωγή της 300 SL Roadster σταμάτησε τον Φεβρουάριο του 1963, αφού είχαν κατασκευαστεί 1.858 αυτοκίνητα. Σήμερα, η τιμή ενός καλά διατηρημένου αυτοκινήτου ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ.

[Πηγή: Mercedes-Benz]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube