node/37362

VW Typ 2 Bus με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης από e-Golf

Το κλασικό βανάκι μπαίνει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Η Volkswagen παρουσίασε ένα κλασικό Typ 2 Bus το οποίο έχει μετατραπεί σε ηλεκτρικό με τη βοήθεια της εταιρείας EV West.

Στη θέση του παραδοσιακού αερόψυκτου κινητήρα boxer βρίσκεται το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του VW e-Golf (2017). Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 136 PS (100 kW), με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 1 σχέσης. 

Η μπαταρία 35,8 kWh τοποθετήθηκε κάτω από τα εμπρός καθίσματα, έτσι ώστε να μην αλλοιώνει την εμφάνιση της καμπίνας. Χάρη σε αυτήν, η αυτονομία φτάνει τα 200 km ανάμεσα σε κάθε φόρτιση. Το μοντέλο απέκτησε επίσης ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση για καλύτερο έλεγχο του βάρους. Τέλος, ο επιλογέας ταχυτήτων στο τιμόνι έχει μετατραπεί σε διακόπτη για την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Volkswagen

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Το VW «Type 20 concept» δείχνει το μέλλον [video]

Πέρα από όλες αυτές τις μετατροπές, το VW Bus Typ 2 μοιάζει να βγήκε από το 1972. Το αμάξωμα είναι βαμμένο στην απόχρωση Kansas Beige που συνδυάζεται όμορφα με την οροφή και τους προφυλακτήρες σε Pastel White. Στο εσωτερικό, η φιγούρα μιας γυναίκας από τη Χαβάη που παίζει κιθάρα παραπέμπει στους hippies που χρησιμοποιούσαν αντίστοιχα οχήματα στο παρελθόν.

Ο Matthew Renna, υπεύθυνος του τμήματος E-Mobility της Volkswagen, δήλωσε: «Είναι σπουδαίο το ότι το πνεύμα του hot rodding θα ζήσει και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.» 

Ο υπεύθυνος της EV West, Michael Bream πρόσθεσε: «To να συνδυάζουμε ένα ιστορικό όχημα μιας εμβληματικής φίρμας με την τεχνολογία του σήμερα, είναι ένας από τους πολλούς τρόπους για να πλησιάσουμε ένα βήμα πιο κοντά σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον ενώ παράλληλα απολαμβάνουμε την πλούσια αυτοκινητιστική κληρονομιά μας.» 

node/39706
\Volkswagen Touareg V8 TDI

Volkswagen: Το τέλος του V8 TDI

Το Touareg ετοιμάζεται να εγκαταλείψει τον V8 TDI, κινητήρα που πρόσφατα λανσάρισε με την γκάμα του. Αντ’ αυτού, η Volkswagen προκρίνει το plug-in hybrid.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Volkswagen: Το τέλος του V8 TDI

Η Volkswagen θα αποσύρει σύντομα τον κινητήρα V8 TDI από την γκάμα του Touareg. Το Wolfsburg μόλις λανσάρισε στη Γερμανία μια ειδική έκδοση με την ονομασία «V8 Last Edition», κύκνειο άσμα για το 8κύλινδρο μοτέρ, που περιορίζεται σε 400 κομμάτια και οποία θα είναι εμπορικά διαθέσιμη τις επόμενες ημέρες.

Το παράδοξο είναι ότι ο V8 TDI είχε πορεία διάττοντος αστέρα κάτω από το καπό της τρίτης γενιάς του Touareg! Γιατί; Διότι έγινε μέλος της γκάμας του μεγάλου γερμανικού SUV μόλις το 2019. Εκείνη την εποχή, πράγματι εξεπλάγημεν που είδαμε την επιστροφή μιας τέτοιας επιλογής, καθώς θεωρούσαμε ότι το Dieselgate την είχε βάλει ήδη στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας και απορήσαμε με το «θάρρος» της VW. Και η απορία μας δεν προκλήθηκε μόνο λόγω του Diesegate, αλλά και από το γεγονός ότι οι κατασκευαστές βρίσκονταν (και βρίσκονται) σε τροχιά εκλογίκευσης στην γκάμα τους, καταργώντας μοντέλα με χαμηλές πωλήσεις.

VW V8 TDI engine

Προς υπενθύμιση, το μοτέρ V8 TDI έχει χωρητικότητα τεσσάρων λίτρων και αποδίδει 421 άλογα και την τερατώδη ροπή των 900 Nm. Παρότι ντίζελ, κάθε άλλο παρά αβανταδόρικο είναι σε επίπεδο ρύπων, καθώς ανάλογα με τον εξοπλισμό του Touareg εκπέμπει CO2 από 242 μέχρι 260 g/km! Όσο και το βενζινοκίνητο μοτέρ V6 των 340 ίππων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 286 PS

Βέβαια, το τέλος του V8 TDI δεν θα σημάνει και το τέλος του ντίζελ για το Touareg, καθώς στην γκάμα του παραμένει ο V6 3.0 TDI με τις δύο εκδοχές ισχύος: 231 και 286 άλογα. Στη θέση του V8, η Volkswagen σκοπεύει να τοποθετήσει μια νέα έκδοση του μεγάλου SUV της, το Touareg R. Η ναυαρχίδα της γκάμας θα φορά βενζινοκίνητο υβριδικό πακέτο με συνδυαστική απόδοση 462 PS. Μάλιστα, χάρη στην μπαταρία των 14,1 kWh, θα μπορεί να διανύσει κάμποσες δεκάδες χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά… Οπότε δεν θα χρεώνεται και με τέλη κυκλοφορίας…

node/39689
Jean Rédélé

Jean Rédélé: Monsieur Alpine

H Alpine ήταν σαφώς η Berlinette, αλλά ήταν επίσης βιομηχανική περιπέτεια και μια λαμπρή αγωνιστική πορεία που συνέθεσε ο Jean Rédélé. O άνθρωπος που άφησε ορφανή την αυτοκινητική σκηνή σαν σήμερα πριν από 13 χρόνια.

Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Jean Rédélé: Monsieur Alpine

Στην αυγή των μεταπολεμικών χρόνων, ο Jean Rédélé έβαλε στο συρτάρι το φρέσκο δίπλωμα της Ανωτάτης Εμπορικής -και τα όνειρά του για μια καριέρα στη Νομαρχία- για να αναλάβει στην οικογενειακή αντιπροσωπεία της Renault, στη Διέππη. Για τον πιο νέο αντιπρόσωπο στη Γαλλία (ήταν μόλις 24 ετών) αυτό φάνταζε μια ισχυρή πρόκληση. Οι βομβαρδισμένες εγκαταστάσεις της ήταν σχεδόν ερείπια και οι καθυστερήσεις στην παράδοση για ένα παλιό Juva 4 έφταναν τα δύο χρόνια! 

Ανδρική ιστορία
Πολύ γρήγορα, η έλευση του 4 CV και η σαρωτική επιτυχία του επέτρεψαν στον Rédélé να αναπτύξει την επιχείρηση, αλλά και να ανακαλύψει το πάθος του για τους αγώνες. Στο τιμόνι του 4 CV λοιπόν, διήνυε σχεδόν 100 χιλιάδες χιλιόμετρα τον χρόνο με το γκάζι στο πάτωμα. Όμως, μεταξύ της σπορ και της αγωνιστικής οδήγησης, η διαχωριστική γραμμή πολλές φορές είναι δυσδιάκριτη. Ειδικά όταν έχεις να κάνεις με μια μικρή βόμβα των… μόλις 21 αλόγων και στο παρά «τσακ» χάνεις την πρώτη θέση στο ράλι Monte-Carlo του 1952. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Renault 4CV 1947-1961 [video]

Το ταλέντο του Rédélé πήρε τη ρεβάνς λίγους μήνες αργότερα, στην Ιταλία, θριαμβεύοντας στο Mille Miglia με εκθαμβωτικό τρόπο. Ωστόσο, κάθε φορά που οι στροφές σε έναν αγώνα λιγόστευαν, εξοργιζόταν που δεν μπορούσε να ακολουθήσει τους ταχύτερους με το μικρό, ανίσχυρο 4 CV. Ήδη, φανταζόταν ένα μικρό, χαμηλό κουπέ, καλοσχεδιασμένο κι ελαφρύ, βασισμένο πάνω στον «ψύλλο» της Renault -la puce.

Jean Rédélé 

Με το όνομα «Alpine», ως ανάμνηση για τη νίκη του στο Coupe des Alpes, η πρώτη δημιουργία του Rédélé έκανε την εμφάνισή της τον Ιανουάριο του 1955. Τον Jean, που δεν ήταν ούτε μηχανολόγος ούτε μηχανικός, στον σχεδιασμό αυτού του πρώτου μοντέλου καθοδηγούσαν μόνο η αίσθηση και η λογική. Εκείνο που ήξερε όμως ήταν να περιστοιχίζεται, να ακούει και να δείχνει εμπιστοσύνη σε νέους τεχνικούς χωρίς εμπειρία, αλλά δημιουργικούς και συνεγερμένους χωρίς όριο στην κοινή προσπάθεια.

"O Jean Rédélé χάρισε στη γαλλική αυτοκίνηση μια σπουδαία και ωραία περιπέτεια. Και ένα παλμαρές δαφνοστολισμένο..."

Η Alpine λοιπόν, ήταν πρώτα απ’ όλα μια μεγάλη οικογένεια, γεμάτη συναισθήματα και πάθος. Η κλιμάκωση συνεχίστηκε με την εμφάνιση της Berlinette που, υιοθετώντας τα μοτέρ του καινούργιου R8 Gordini, ξεκίνησε την εκπληκτική επιδρομή της στα ράλι. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Legends: Alpine A110 1300S 1966-1971

Εντυπωσιασμένη από αυτό το κύμα επιτυχιών, η Renault αποφάσισε, το 1965, να ανοίξει το δίκτυο πωλήσεών της στα μικρά μπλε αυτοκίνητα. Και στη συνέχεια, από την επόμενη χρονιά κιόλας, να κάνει την Alpine το «αγωνιστικό τμήμα» της. Έτσι γεννήθηκε η Alpine Renault. Αλλά θα ήταν αποκλειστικά η προσωπικότητα του Rédélé που εξέφραζε όλη την ψυχή της. Και τελικά θα απολάμβανε τις υπηρεσίες των Jean-Claude Andruet, Ove Andersson, Jean-Pierre Nicolas, Jean-Luc Thérier, Bernard Darniche...

Jean REDELE & Amédée Gordini
Ο Jean Jean Rédélé και ο Amédée Gordini στο σταντ της Alpine­Renault στις 12 Ώρες της Reims, την 1η Σεπτεμβρίου του 1965.


Οι «έμποροι στροφών» όπως αποκαλούσαν οι ίδιοι τους εαυτούς τους, κέρδιζαν σε όλα τα μέτωπα και τελικά εξασφάλισαν για την Alpine, το 1973, τον παγκόσμιο τίτλο στα ράλι.

Βιομηχανικό χάος
Βέβαια, στο βιομηχανικό-παραγωγικό γίγνεσθαι της Alpine, η περιπέτεια ήταν τέτοια στην κυριολεξία. Με άλλα λόγια, χαοτική. Εν τω μεταξύ, το 1972, μια απεργία παρέλυσε την επιχείρηση, με τη Renault να εξαγοράζει ελέγχον μερίδιο στην Alpine.

Η διαδοχή ενός μύθου όπως ήταν αυτός της Berlinette θα αποδεικνυόταν μια αποστολή σχεδόν αδύνατη για τις νέες Alpine A 310 και V6. Και τόσο αποκαρδιωτική, που ο Rédélé, που πλέον δεν αισθανόταν αφεντικό στο σπίτι του, πούλησε την εταιρεία στη Renault το 1977. Αφού προηγουμένως πήρε την υπόσχεση ότι ο Ρόμβος θα διατηρούσε τις θέσεις εργασίας στις εγκαταστάσεις της εταιρείας για 15 χρόνια. Η Alpine συνέχισε ως αγωνιστική οντότητα μέχρι το 1978, οπότε και νίκησε στις 24 Ώρες του Le Mans με τους Jean-Pierre Jaussaud και Didier Pironi στο τιμόνι της Renault Alpine A442B. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault Alpine GTA V6 Turbo Le Mans 1990-1991

Στο «πολιτικό» επίπεδο, οι νέες Alpine, πολύ φρόνιμες, τυπικά σπορ μοντέλα «Régie», με πενιχρή διανομή από το δίκτυο της Billancourt δεν θα πουλούσαν. Και o Ρόμβος θα αποφάσιζε να βάλει τελεία και παύλα σε αυτό το ταξίδι το 1995.

Ο Rédélé συνέχισε ως μέλος της Renault Sport, όπως ονομαζόταν πια από το 1976, μέχρι τη σύνταξή του. Έτσι, ο άνθρωπος που έφτιαξε ένα δικό του «Renault» για δική του χρήση, ολοκλήρωσε την καριέρα του με τη Formula 1, ζώντας όλη τη ζωή του ταγμένος στον Ρόμβο.

Ο Rédélé έφυγε από τη ζωή στις 10 Αυγούστου του 2007, σε ηλικία 85 ετών, και αναπαύεται στο κοιμητήριο της Μονμάρτης, στο Παρίσι. 

H Alpine του Rédélé με μια ματιά
1955 Γέννηση της Alpine
1962 Παρουσίαση της Α 110
1971 Λανσάρισμα της Α 310
1973 Πρωταθλήτρια στο WRC
1977 Εξαγορά από τη Renault
1978 Νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans
1991 Λανσάρισμα της Α 610
1995 Τερματισμός της παραγωγής