node/35433

VW Group: Πρόβλημα τροφοδοσίας με μπαταρίες;

Η Samsung SDI φημολογείται ότι μείωσε σημαντικά το όγκο της σύμβασης προμήθειας στον Όμιλο VW, κάτι που θα του προκαλέσει σημαντική έλλειψη μπαταριών.

Το πρόβλημα με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ότι οι κατασκευαστές δεν μπορούν πλέον να ικανοποιηθούν φτιάχνοντας «απλώς» αυτοκίνητα. Πρέπει επίσης να σκεφτούν το δίκτυο φόρτισης (κάτι που κάνει η Tesla, αλλά και οι γερμανικές φίρμες με το Ionity) και να εξασφαλίσουν επαρκή παροχή μπαταριών για την παραγωγή μεγάλου όγκου ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Και για το τελευταίο δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να στραφούν στην Ανατολή, στην Ασία, όπου βρίσκονται και οι κύριοι προμηθευτές. Η κορεατική βιομηχανία Samsung SDI είναι ένας από αυτούς και οι διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν για την αρχική ετήσια προμήθεια μπαταριών συνολικής ενεργειακής πυκνότητας 20GWh προς τον Όμιλο Volkswagen. Μπαταρίες αρκετές για να εφοδιάσουν περίπου 100.000 Audi e-tron ή 200.000 Volkswagen ID.3. Το πρακτορείο Bloomberg ανακοινώνει ότι οι ίδιες διαπραγματεύσεις οδήγησαν τελικά στη σύναψη σύμβασης για τη προμήθεια μπαταριών συνολικής ενεργειακής πυκνότητας 5GWh. Νούμερο κατά 75% μικρότερο απ’ ό,τι η Volkswagen αρχικά επιθυμούσε.
battery
Γιατί όμως η Samsung SDI να αποφασίσει να υποβαθμίσει μια τέτοια κερδοφόρα συμφωνία όταν υπάρχει απέναντι ο κινεζικός ανταγωνισμός με την CATL; Η Samsung SDI, όπως και άλλες εταιρείες του κλάδου, βρίσκεται σε ισχυρή θέση, όπως και άλλοι γίγαντες της βιομηχανίας της μπαταρίας. Θα μπορούσε λοιπόν -γιατί όχι;- να αντέξει οικονομικά να επιλέξει να ευνοήσει τους τοπικούς κατασκευαστές, όπως η Kia ή Hyundai .

Η μπαταρία θα αποτελέσει στο μέλλον, αν δεν αποτελεί ήδη, ένα από τα διακυβεύματα του πολέμου μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών. Και οι αναλυτές εκτιμούν ότι ο Όμιλος Volkswagen θα χρειαστεί περίπου 300GWh μπαταριών σε δέκα χρόνια για να διασφαλίσει τον προγραμματιζόμενο όγκο οχημάτων.

node/40201

Το VW Group αναζητά αγοραστές για την Ducati

Στο πλαίσιο της γενικότερης αναδιάρθρωσης που προβλέπει το νέο πενταετές της πρόγραμμα. 

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το VW Group αναζητά αγοραστές για την Ducati

Το Volkswagen Group αναζητά πιθανούς πλειοδότες για τη μάρκα Ducati σκοπεύοντας να την πουλήσει πριν προχωρήσει τον επόμενο μήνα στην ανακοίνωση του νέου πενταετούς προγράμματος αναδιάρθρωσης της πολιτικής του. Όπως αναφέρει το Reuters, στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος, η VW θα επανεξετάσει το μέλλον της μάρκας Ducati καθώς και αυτό της Lamborghini και της Bugatti.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen Group: Θα πουλήσει τις Lamborghini και Bugatti;

Η Volkswagen αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο ενδελεχούς ανάλυσης των στοιχείων που αφορούν στο μέλλον των Lamborghini, Bugatti και Ducati στο πλαίσιο της ευρύτερης αναζήτησης οικονομιών κλίμακας καθώς μετατοπίζεται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

Το αν η Volkswagen θα ξεκινήσει μια επίσημη διαδικασία πώλησης είναι ακόμα αβέβαιο, σημειώνει το δημοσίευμα. Να σημειώσουμε πως η Volkswagen επιχείρησε να πουλήσει τη Ducati το 2017, όταν η Bajaj Auto BAJA.NS σε συνεργασία με την KTM, καθώς και οι Polaris και ιδιωτικοί επενδυτικοί όμιλοι Bain, PAI και Investindustrial εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους να αγοράσουν την ιταλική μάρκα. Η πώληση τότε σκόνταψε στην αντίδραση των εργαζομένων. 

node/40033

Volkswagen Group: Θα πουλήσει τις Lamborghini και Bugatti;

Οι μάρκες υπεραυτοκινήτων του ομίλου ίσως θυσιαστούν προκειμένου να βρεθούν κεφάλαια για την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση.

Πέμπτη, 01 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Volkswagen Group: Θα πουλήσει τις Lamborghini και Bugatti;

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει τις Lamborghini, Bugatti και Ducati, καθώς κινείται στρατηγικά προς τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Όπως δήλωσε ένα υψηλόβαθμο στέλεγχος, το συμβούλιο θα έχει ένα σημαντικό meeting τον ερχόμενο Νοέμβριο, εκεί που θα οριστεί η νέα στρατηγική με στόχο τον διπλασιασμό της αξία του στα 200 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2025. Σε αυτό το meeting θα συζητηθούν πιθανές μελλοντικές συνεργασίες για τις μάρκες υπεραυτοκινήτων και superbike που θα μειώσουν τα κόστη εξέλιξης, αναδιοργάνωσή τους, ή ακόμη και πώληση όπως αναφέρουν δύο πηγές που θέλουν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.

Ο λόγος που το Volkswagen Group θέλει να ξεφορτωθεί τις Lamborgini και Bugatti είναι πως επενδύει ήδη δισεκατομύρια δολάρια για τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της γκάμας μοντέλων των πιο εμπορικών κατασκευαστών (Volkswagen, Audi, Porsche, SEAT και Skoda), και δεν είναι σίγουρο πως θα καταφέρει να βρει τα κεφάλαια που απαιτούνται για τον εξηλεκτρισμό μοντέλων επιδόσεων περιορισμένης παραγωγής (Lamborghini, Bugatti).

Οι πωλήσεις των Lamborghini (4.554 αυτοκίνητα), Bugatti (82 αυτοκίνητα) και Ducati (53.000 δίκυκλα) είναι ικανοποιητικές, όμως στελέγχη του VW Group αναρωτιούνται αν η κοστοβόρα εξέλιξη ηλεκτρικών και αθόρυβων οχημάτων για τις εν λόγω φίρμες θα προσελκύσει το κοινό τους.

Το βάρος της απόφασης πέφτει στους ώμμους του Herbert Diess (CEO), ο οποίος ψάχνει επιπλέον κεφάλαια να επενδύσει στον εξηλεκτρισμό και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, την ώρα που τα συνδικάτα στη Γερμανία μπλόκαραν την προσπάθεια μείωσης του κόστους παραγωγής στα εργοστάσια. Σε συνέντευξή του, ο Herbert Diess δήλωσε: «Eξετάζουμε διαρκώς το χαρτοφυλάκιο με τις μάρκες που ανήκουν στον όμιλο, και αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε μια φάση αλλαγής για την αυτοκινητοβιομηχανία. Λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις της αγοράς, πρέπει να επικεντρωθούμε στο τι σημαίνει ο μετασχηματισμός για κάθε μέλος του ομίλου. Οι μάρκες θα πρέπει να επανεξεταστούν με βάση τις νέες απαιτήσεις της αγοράς - εξηλεκτρισμός, διείσδυση στην αγορά, ψηφιοποίηση και συνδεσιμότητα. Υπάρχει νέος χώρος για ελιγμούς και κάθε μάρκα πρέπει να βρει τη νέα θέση της.»

Το Volkswagen Group με πωλήσεις 10,96 εκατομμυρίων αυτοκινήτων κοστολογείται στα 78 δισεκατομμυρία ευρώ, την ώρα που η Toyota με 10,74 εκατομμύρια πωλήσεις κοστολογείται αρκετά υψηλότερα, στα 187 εκατομμύρια δολάρια. Οι αναλυτές πιστεύουν πως αυτή η διαφορά ισχύει λόγω του ότι το VW Group έχει περισσότερες μάρκες, είναι λιγότερο αποδοτικό και έχει υψηλότερα κόστη. Ενδεικτικό είναι πως το Volkswagen Group απασχολεί 671.205 υπαλλήλους έναντι των 359.542 υπαλλήλων της Toyota).

[Πηγή: Reuters]