Volvo: Τα PHEV θα παραμείνουν στην γκάμα έως το 2040
Η Volvo αναθεωρεί τον ηλεκτρικό οδικό χάρτη της: Παρότι στοχεύει σε πλήρη ηλεκτροκίνηση, τα PHEV θα συνεχίσουν να διατίθενται για αρκετά χρόνια ακόμη, καθώς η παγκόσμια αγορά δεν είναι έτοιμη για το απότομο τέλος των θερμικών κινητήρων.
Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση φαίνεται πως θα διαρκέσει περισσότερο απ’ όσο είχε αρχικά υπολογίσει η Volvo.
Παρότι ο στόχος της ήταν να εγκαταλείψει πλήρως τους θερμικούς κινητήρες έως το 2030, η εταιρεία από το Göteborg αναπροσαρμόζει την πορεία της. Ήδη από πέρυσι είχε δηλώσει ότι δεν θα περιοριστεί αποκλειστικά στα ηλεκτρικά μοντέλα μέσα στη δεκαετία.
H Volvo θα επενδύσει σε ηλεκτρικά με επαυξημένη αυτονομία (EREV) -αυτοκίνητα που διαθέτουν μικρό θερμικό κινητήρα αποκλειστικά για φόρτιση της μπαταρίας
Πρόσφατα, ο διευθύνων σύμβουλος Håkan Samuelsson προχώρησε ακόμη περισσότερο, δηλώνοντας ότι «η βιομηχανία θα είναι ηλεκτρική σε δέκα χρόνια», αλλά παραδέχτηκε πως η Volvo «δεν μπορεί να υπαγορεύσει το τέλος του θερμικού κινητήρα». Σύμφωνα με τον ίδιο, τα plug-in hybrid, άλλως PHEV, θα παραμείνουν στην παραγωγή μέχρι και το 2040, παρά τους ευρωπαϊκούς στόχους για πλήρη απαγόρευση το 2035.
Η απόφαση αυτή αντικατοπτρίζει τη δυσκολία της ενεργειακής μετάβασης, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει άνιση παγκοσμίως. Τον Σεπτέμβριο του 2025, οι πωλήσεις ηλεκτρικών Volvo μειώθηκαν κατά 21%, ενώ οι πωλήσεις υβριδικών παρέμειναν σταθερές.
Όπως και άλλοι κατασκευαστές, η Volvo επιλέγει μια πιο ομαλή προσαρμογή, προετοιμάζοντας δεύτερη γενιά επαναφορτιζόμενων υβριδικών, με πρώτο το νέο XC70 μεγάλης αυτονομίας, που αναμένεται να λανσαριστεί στην Ευρώπη το 2027.
Παράλληλα, η σουηδική φίρμα επενδύει σε ηλεκτρικά με επαυξημένη αυτονομία (EREV) -αυτοκίνητα που διαθέτουν μικρό θερμικό κινητήρα αποκλειστικά για φόρτιση της μπαταρίας, προσφέροντας λύση στους οδηγούς που διστάζουν να περάσουν στο απόλυτα ηλεκτρικό μέλλον.



