
Volkswagen, πουλάει περισσότερο αλλά αυτό τη ζημιώνει
Η Volkswagen δεν μπορεί να έχει παράπονο αναφορικά με τις πωλήσεις της. Αλλά έχει δίκιο να προβληματίζεται για την κερδοφορία της.

Τα καπέλα, οι καραμούζες και τα κομφετί βγήκαν στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Zwickau, στην ανατολική Γερμανία. Βλέπεις, η μονάδα παράγει έξι διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα για διάφορες μάρκες του Ομίλου.
Και μόλις κατασκεύασε το 1.000.000στό EV για χάρη της Volkswagen, ένα ID.3 GTX. Η γερμανική εταιρεία τα πάει ανέλπιστα καλά στις ευρωπαϊκές ηλεκτρικές πωλήσεις τελευταία. Ωστόσο, αυτό είναι κάτι που μπορεί να ειδωθεί με δύο τρόπους στα κεντρικά γραφεία στο Wolfsburg.
Οι αυξημένες πωλήσεις είναι δίκοπο μαχαίρι, αν δεν είναι τόσο προσοδοφόρες, όσο θα έπρεπε
Θυμίζουμε ότι για το πρώτο 3μηνο της χρονιάς, οι Γερμανοί ταξινόμησαν 65.679 ηλεκτρικά, νούμερο που αντιπροσωπεύει άνοδο 157%. Βρέθηκαν έτσι στην κορυφή των ΕV πωλήσεων, ξεκάθαρα πάνω από την Tesla.
Την ίδια στιγμή, ο Όμιλος κατέγραψε αύξηση 4,8% στις συνολικές πωλήσεις όλων των καυσίμων, που έφτασαν τα 724.045 αυτοκίνητα. Με το μερίδιο αγοράς του Volkswagen Group στην ευρωπαϊκή αγορά να φτάνει το 26,7%.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πωλήσεις ηλεκτρικών, η Volkswagen ξεπέρασε την Tesla στην Ευρώπη
Τότε, γιατί ανέφερε μείωση 37% στα λειτουργικά κέρδη σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι; Η απάντηση είναι ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι ακριβά στην κατασκευή και προσφέρουν μικρότερα περιθώρια κέρδους από αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Και ενώ πουλήθηκαν υπερδιπλάσια EV σε σχέση με το πρώτο 3μηνο του 2024, ορισμένες από αυτές τις πωλήσεις ήρθαν εις βάρος των μοντέλων ΜΕΚ. Σε απόλυτα νούμερα, ένα στα πέντε αυτοκίνητα του Ομίλου την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου κινούνται αποκλειστικά με ρεύμα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen: Επιδότηση έως €10.000 και 0% επιτόκιο για νέα μοντέλα
Την ίδια στιγμή, η παύση των EV επιδοτήσεων σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες σημαίνει ότι η Volkswagen αναγκάζεται να χαμηλώσει τις τιμές, ώστε να καταστήσει τα προϊόντα της πιο ελκυστικά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Lucid χάνει $338.000 για κάθε Lucid Air που πουλάει
Δεν είναι η πρώτη εταιρεία που θα χρειαστεί χρόνια ώστε τα ηλεκτρικά της μοντέλα να είναι έντονα κερδοφόρα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, μόνο τέσσερις EV φίρμες βρίσκονται επί του παρόντος σε αυτή τη φάση: Η Tesla και οι κινεζικές BYD, Li Auto και Series Group.