node/39074

Volkswagen Polo: Το GTI μας κουνάει μαντίλι

Πρόωρο τέλος για το πιο σπορ Polo, θύμα του CO₂. Το GTI με τα 200 άλογα σε αρκετές χώρες της Ευρώπης δεν είναι πλέον διαθέσιμο προς παραγγελία. Στην Ελλάδα προλαβαίνετε ακόμη!

Η Volkswagen μόλις ξεκίνησε να αφαιρεί το Polo GTI από τον κατάλογό της σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Στο ελληνικό τιμοκατάλογο πάντως με ημερομηνία έκδοσης 3 Απριλίου υπάρχει ακόμη και ξεκινά από τις €25.900.

Ο λόγος φαίνεται να είναι, για άλλη μια φορά, τα μελλοντικά πρόστιμα CO2 στην Ευρώπη. Οι όμιλοι που δεν σέβονται ένα, συγκεκριμένο, δικό τους όριο CO2, θα υπόκεινται σε οικονομικές κυρώσεις. Το πρώτο του είδους τους θα πέσει το 2021 με βάση τις πωλήσεις του 2020. Επομένως, οι μάρκες κάνουν το ξεκαθάρισμα μεταξύ των μοντέλων που βλάπτουν τον ισολογισμό τους σε CO2.

Με εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα μεταξύ 159 και 171 g/km (κατά NEDC 138 g/km), το Polo GTI βρισκόταν ήδη στην ηλεκτρική καρέκλα. Σε άρθρο του Κλεάνθη Τριανταφυλλίδη στο DRIVE Νο 281/Μάρτιος 2020 είχε υπολογίσει ότι για κάθε Polo GTI που πουλιόταν, το πρόστιμο θα ήταν 4.163 ευρώ*!Σε αυτό, έρχονται να προστεθούν και οι αδύναμες πωλήσεις, οι οποίες κατά βάση επικεντρώνονται στην Ευρώπη.

Ωστόσο, η Volkswagen δεν τελειώνει με το άθλημα «σπορ», καθώς μόλις λανσάρισε το T-Roc R με 300 άλογα και ετοιμάζεται να διαθέσει στην αγορά τα Golf GTI, GTI TCR και R μέχρι το τέλος του έτους! Ο Γερμανός κατασκευαστής, ωστόσο, γνωρίζει ότι το μέλλον του στα σπορ μοντέλα θα περάσει υποχρεωτικά από τον εξηλεκτρισμό. Και για του λόγου το ασφαλές έχει ήδη αρχίσει να διαθέτει επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα R.

Όσον αφορά την αγορά των μικρών «πυραύλων», η επιλογή γίνεται όλο και πιο περιορισμένη. Ύστερα από τη μη ανανέωση των Renault Clio R.S., Opel Corsa OPC και SEAT Ibiza Cupra, απομένουν μόνο τo Ford Fiesta ST και το MINI Cooper S, ενώ οσονούπω θα έχουμε και το Hyundai i20 N. Και ανεβαίνοντας ένα σκαλί παραπάνω, θα βρούμε το εκρηκτικό Toyota GR Yaris με τα 261 άλογα.

*Ο μέσος επιτρεπόμενος όρος εκπομπών για κάθε εταιρεία προκύπτει από το στόχο CO2 για κάθε μοντέλο ξεχωριστά και υπολογίζεται με βάση ένα μέσο βάρος 1.379,88 kg.Ο μαθηματικός τύπος υπολογισμού είναι: Στόχος CO2 = 95 + [0,033 x (βάρος μοντέλου – 1.379,88 kg)]
Αν πάρουμε για παράδειγμα το Polo GTI που ζυγίζει 1.355 kg, ο στόχος CO2 είναι: 95 + [0,033 x (1.355 – 1.379,88)] = 95 + (-0,818) = 94,182 g/km
Οι εκπομπές CO2 του Polo GTI είναι 138 g/km, οπότε επιβάλλεται πρόστιμο €95 ανά g/km πάνω από το όριο και ανά πωληθέν αυτοκίνητο, δηλαδή (135-94,182) x €95=4.162,7 ευρώ.

node/39375

Volkswagen: Δεν θα κατασκευάσει εργοστάσιο στην Τουρκία

Ο όμιλος Volkswagen εγκαταλείπει τα σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου 4.000 θέσεων εργασίας στην περιοχή της Σμύρνης.

Τετάρτη, 01 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Volkswagen: Δεν θα κατασκευάσει εργοστάσιο στην Τουρκία

Το Volkswagen Group ανακοίνωσε σήμερα (Τετάρτη 1/7) πως δεν θα προχωρήσει στην κατασκευή εργοστασίου στην Τουρκία, εξαιτίας της κρίσης του κλάδου του αυτοκινήτου που προκλήθηκε από την πανδημία του νέου κορονοϊού. “Η κατάσταση δεν είναι η ίδια σε σχέση με πριν από τον κορονοϊό”, δήλωσε εκπρόσωπος της Volkswagen.

Το εργοστάσιο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας επρόκειτο να κατασκευαστεί στην περιοχή της Σμύρνης και θα δημιουργούσε 4.000 θέσεις εργασίας. Το 2019, ο όμιλος Volkswagen είχε ήδη αναβάλει την απόφαση για την επένδυση, αφού η Τουρκία ξεκίνησε τις επίμαχες στρατιωτικές της επιχειρήσεις στην βόρεια Συρία. Η οριστική εγκατάλειψη του σχεδίου εξηγείται από τις επιπτώσεις του κορονοϊού στην αγορά του αυτοκινήτου.

Όπως και συνολικά ο κλάδος του αυτοκινήτου, η Volkswagen επλήγη σοβαρά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 από τις συνέπειες της πανδημίας, που προκάλεσε δραστική μείωση των πωλήσεων. Εκμεταλλευόμενος την ανάκαμψη της ζήτησης, ο όμιλος αποφάσισε ωστόσο να θέσει τέλος στο σχήμα της αναγκαστικής άδειας για το σύνολο των γερμανικών εργοστασίων.

Η κρίση του κλάδου του αυτοκινήτου, πυλώνα της γερμανικής οικονομίας, απειλεί μακροπρόθεσμα 100.000 θέσεις εργασίας στην Γερμανία, σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα στον τομέα Φερντινάντ Ντουντενχόφερ.

[Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ μέσω NewsIT]

node/39367

Επίσημο: Ανανεωμένο Volkswagen Tiguan [video]

Το Volkswagen Tiguan αποκτά πιο μοντέρνα εμφάνιση, εμπλουτισμένη γκάμα και περισσότερη τεχνολογία.

Τετάρτη, 01 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Ανανεωμένο Volkswagen Tiguan [video]

Μετά από τις διαρροές και τα teaser, η Volkswagen παρουσίασε το ανανεωμένο Tiguan το οποίο αποκτά φρεσκαρισμένη εμφάνιση, πιο προηγμένη τεχνολογικά καμπίνα, περισσότερα συστήματα ασφαλείας και νέες εκδόσεις κινητήρα.

Η γερμανική εταιρεία έχει πουλήσει περισσότερα από 6 εκατομμύρια Tiguan πρώτης (2007) και δεύτερης (2016) γενιάς, με το ετήσιο ρυθμό παραγωγής να φτάνει τις 910.926 μονάδες για το 2019 - κάτι που αποδεικνύει πόσο σημαντικό είναι αυτό το μοντέλο για τη γκάμα της.

Volkswagen Tiguan

Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση, το ανανεωνένο Tiguan έχει ανασχεδιασμένη μάσκα που περιλαμβάνει νέα γρίλια, λεπτότερα φώτα LED που εκτείνονται στα φτερά (όπως και στο VW Golf VIII) και νέο προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στα R και R Line και πιο διακριτικές στις υπόλοιπες εκδόσεις.

Στο πίσω μέρος οι διαφορές περιορίζονται στη νέα επιγραφή Tiguan κάτω από το νέο σήμα της Volkswagen, στα νέα γραφικά LED στο εσωτερικό των φωτιστικών σωμάτων και το ανασχεδιασμένο κάτω μέρος του προφυλακτήρα με διακοσμητικές απολήξεις της εξάτμισης από χρώμιο. Την εικόνα συμπληρώνουν τα νέα σχέδια τροχών από 17" μέχρι και 20" και οι νέες διαθέσιμες αποχρώσεις.

Volkswagen Tiguan

Στο εσωτερικό, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, όπως και το αναβαθμισμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MIB3 που φιλοξενείται στην κεντρική οθόνη αφής 10,25" (8" στις βασικές εκδόσεις) και υποστηρίζει φωνητικές εντολές και όλες τις επιλογές συνδεσιμότητας. Βρίσκουμε επίσης νέο τριάκτινο τιμόνι με φωτιζόμενα πλήκτρα αφής, θερμαινόμενα καθίσματα, νέα χειριστήρια αφής για τον κλιματισμό στις πλουσιότερες εκδόσεις, ambient φωτισμό και προαιρετικό ηχοσύστημα 480 watt της Fender.

Το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης και ασφαλείας είναι εμπλουτισμένο με το Travel Assist που αναλαμβάνει τον έλεγχο της επιτάχυνσης/επιβράδυνσης (Adaptive Cruise Control) και του τιμονιού (Lane Keeping Assist) σε ταχύτητες από 0-210 km/h προσφέροντας εμπειρία ημιαυτόνομης οδήγησης. Το σύστημα που είναι προαιρετικό στις βασικές εκδόσεις και στάνταρ στις πλουσιότερες, ενεργοποιείται με ένα νέο πλήκτρο στο τιμόνι και απαιτεί την προσοχή του οδηγού καθόλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, με τα χέρια του να παραμένουν πάντα στο τιμόνι.

Volkswagen Tiguan R

Όσον αφορά τη γκάμα κινητήρων, το ανανεωμένο Tiguan θα είναι διαθέσιμο με αναβαθμισμένα μοτέρ βενζίνης TSI και πετρελαίου TDI που θα παρουσιάζουν μειωμένες εκπομπές ρύπων. Επιπλέον θα υπάρχει και έκδοση eHybrid (plug-in hybrid) με συνδυαστική απόδοση 245 PS και ηλεκτρική αυτονομία 50 km ανάμεσα σε κάθε φόρτιση.

Για πρώτη φορά στη γκάμα του SUV έχουμε την κορυφαία έκδοση επιδόσεων Tiguan R με τον 2.0 TSI (EA888 evo4) να αποδίδει 320 PS σε συνδυασμό με τετρακίνηση R-Performance Torque Vectoring και αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Ο οδηγός έχει πρόσβαση στα προγράμματα Comfort, Sport, Race, Individual, Offroad, Snow και Offroad Individual. Αισθητικά, το Tiguan R ξεχωρίζει από το αεροδυναμικό πακέτο με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και glossy black λεπτομέρειες, τις προεκτάσεις των μαρσπιέ, τους τροχούς 20" που κρύβουν πίσω τους μπλε δαγκάνες φρένων και τις τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης από την Acrapovic στον μεγαλύτερο διαχύτη.

Οι πωλήσεις του ανανεωμένου Tiguan στην αγορά της Ευρώπης θα ξεκινήσουν πολύ σύντομα, ενώ στις ΗΠΑ θα διατεθεί η έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο (γνωστή στην Ευρώπη και ως Tiguan Allspace) ξεκινώντας από το φθινόπωρο του 2021.

[Πηγή: Volkswagen]