Volkswagen Polo: Το GTI μας κουνάει μαντίλι

Volkswagen Polo: Το GTI μας κουνάει μαντίλι

Πρόωρο τέλος για το πιο σπορ Polo, θύμα του CO₂. Το GTI με τα 200 άλογα σε αρκετές χώρες της Ευρώπης δεν είναι πλέον διαθέσιμο προς παραγγελία. Στην Ελλάδα προλαβαίνετε ακόμη!

Η Volkswagen μόλις ξεκίνησε να αφαιρεί το Polo GTI από τον κατάλογό της σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Στο ελληνικό τιμοκατάλογο πάντως με ημερομηνία έκδοσης 3 Απριλίου υπάρχει ακόμη και ξεκινά από τις €25.900.

Ο λόγος φαίνεται να είναι, για άλλη μια φορά, τα μελλοντικά πρόστιμα CO2 στην Ευρώπη. Οι όμιλοι που δεν σέβονται ένα, συγκεκριμένο, δικό τους όριο CO2, θα υπόκεινται σε οικονομικές κυρώσεις. Το πρώτο του είδους τους θα πέσει το 2021 με βάση τις πωλήσεις του 2020. Επομένως, οι μάρκες κάνουν το ξεκαθάρισμα μεταξύ των μοντέλων που βλάπτουν τον ισολογισμό τους σε CO2.

Με εκπομπές σε διοξείδιο του άνθρακα μεταξύ 159 και 171 g/km (κατά NEDC 138 g/km), το Polo GTI βρισκόταν ήδη στην ηλεκτρική καρέκλα. Σε άρθρο του Κλεάνθη Τριανταφυλλίδη στο DRIVE Νο 281/Μάρτιος 2020 είχε υπολογίσει ότι για κάθε Polo GTI που πουλιόταν, το πρόστιμο θα ήταν 4.163 ευρώ*!Σε αυτό, έρχονται να προστεθούν και οι αδύναμες πωλήσεις, οι οποίες κατά βάση επικεντρώνονται στην Ευρώπη.

Ωστόσο, η Volkswagen δεν τελειώνει με το άθλημα «σπορ», καθώς μόλις λανσάρισε το T-Roc R με 300 άλογα και ετοιμάζεται να διαθέσει στην αγορά τα Golf GTI, GTI TCR και R μέχρι το τέλος του έτους! Ο Γερμανός κατασκευαστής, ωστόσο, γνωρίζει ότι το μέλλον του στα σπορ μοντέλα θα περάσει υποχρεωτικά από τον εξηλεκτρισμό. Και για του λόγου το ασφαλές έχει ήδη αρχίσει να διαθέτει επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα R.

Όσον αφορά την αγορά των μικρών «πυραύλων», η επιλογή γίνεται όλο και πιο περιορισμένη. Ύστερα από τη μη ανανέωση των Renault Clio R.S., Opel Corsa OPC και SEAT Ibiza Cupra, απομένουν μόνο τo Ford Fiesta ST και το MINI Cooper S, ενώ οσονούπω θα έχουμε και το Hyundai i20 N. Και ανεβαίνοντας ένα σκαλί παραπάνω, θα βρούμε το εκρηκτικό Toyota GR Yaris με τα 261 άλογα.

*Ο μέσος επιτρεπόμενος όρος εκπομπών για κάθε εταιρεία προκύπτει από το στόχο CO2 για κάθε μοντέλο ξεχωριστά και υπολογίζεται με βάση ένα μέσο βάρος 1.379,88 kg.Ο μαθηματικός τύπος υπολογισμού είναι: Στόχος CO2 = 95 + [0,033 x (βάρος μοντέλου – 1.379,88 kg)]
Αν πάρουμε για παράδειγμα το Polo GTI που ζυγίζει 1.355 kg, ο στόχος CO2 είναι: 95 + [0,033 x (1.355 – 1.379,88)] = 95 + (-0,818) = 94,182 g/km
Οι εκπομπές CO2 του Polo GTI είναι 138 g/km, οπότε επιβάλλεται πρόστιμο €95 ανά g/km πάνω από το όριο και ανά πωληθέν αυτοκίνητο, δηλαδή (135-94,182) x €95=4.162,7 ευρώ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube