Volkswagen Golf III 1991-1997
node/43161

Tο Volkswagen Golf III έκλεισε τα 30!

Εφέτος, το Volkswagen Golf III έκλεισε τα 30. Μια γενιά-σταθμός, καθώς το μοντέλο άλλαξε μαρκίζα και από μικρό δημοφιλές έγινε ένα πολυτάλαντο ποιοτικό κόμπακτ, αλλά με προσιτή τιμή χάρη στην πλούσια γκάμα.

Το Volkswagen Golf III λανσαρίστηκε το 1991, οπότε εφέτος, το 2021, κλείνει 30 χρόνια ζωής. Ηλικία που πλέον του επιτρέπει να περάσει από την τάξη των youngtimer σε αυτή των κλασικών αυτοκινήτων. To Volkswagen Golf III μάλιστα εξελέγη Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1992, εμπρός από τη νέα Citroën ZX και το νέο Opel Astra. Βραβείο που η Volkswagen έπαιρνε για πρώτη φορά.

Το Volkswagen Golf III απετέλεσε σημαντική καμπή στην εμπορική καριέρα του μοντέλου, ύστερα από τη δεύτερη γενιά του το 1983. Μια αλλαγή που αξιολογήθηκε υπέρ το δέον συντηρητική. Βέβαια, όπως σε κάθε αλλαγή γενιάς, δεν πήγαν όλα τα πράγματα πρίμα, με κάποια κακώς κείμενα να παραμένουν. 

Η πρώτη και μεγαλύτερη αλλαγή, αυτή που έκανε το Volkswagen Golf III να ξεχωρίζει από τον προκάτοχό του ήταν η εμφάνιση. Έτσι οι έντονες ακμές έδωσαν τη θέση τους σε πιο γλυκές γραμμές, ενώ τα στρογγυλά εμπρός φανάρια έγιναν μεγαλύτερα και πιο επιμήκη για να ταιριάξουν καλύτερα με την πιο ρευστή σιλουέτα του αυτοκινήτου. Αλλά και στο προφίλ, η ιδιαίτερα κόμπακτ εικόνα έδωσε τη θέση της σε ένα εμφανώς μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Που μάλιστα στην 3θυρη εκδοχή του ξεπέρασε τα τέσσερα μέτρα, ούσα τέσσερις πόντους μεγαλύτερη από το Golf II, φτάνοντας τα 4,02 m.

Volkswagen Golf III 1991-1997

Οι αλλαγές βέβαια, δεν περιορίστηκαν στο εξωτερικό, με την καμπίνα να αποκτά μια πιο ζεστή ατμόσφαιρα και σημαντική αναβάθμιση στον εξοπλισμό, όπου το ραδιοκασετόφωνο ήταν πλέον στάνταρ. Από το 1992 διατίθετο η επιλογή για αερόσακους, ενώ από το 1996 το ABS έγινε στάνταρ στοιχείο σε όλην την γκάμα.

Στο Volkswagen Golf III δόθηκε μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, τόσο στην επιλογή υλικών και στο φινίρισμά τους όσο και στη συναρμολόγηση. Σπουδή που ανήγαγε το Volkswagen Golf III στην κορυφή του τομέα αυτού ανάμεσα στις κατασκευές του Wolfsburg. Επιπλέον κλιμακώθηκε η επιλογή στην γκάμα του μοντέλου με την προσθήκη της έκδοσης Variant (στέισον) που ήρθε για να συμπληρώσει τα 3/5θυρα μοντέλα το 1993.

Volkswagen Golf III 1991-1997

Έναν χρόνο αργότερα, το 1995, λανσαρίστηκε το Volkswagen Golf III Cabriolet (Typ 1E), βάζοντας τέλος στην καριέρα του προηγούμενου Cabriolet. Ενός αυτοκινήτου που μετρούσε ήδη 13 χρόνια στην πλάτη του, καθώς βασιζόταν στο αμερικανικό Rabbit Cabriolet πρώτης γενιάς. 

Αλλά το Volkswagen Golf III επέδραμε στην αγορά και με σπέσιαλ σειρές, με πιο χαρακτηριστικές αυτές που ήταν εμπνευσμένες από ροκ συγκροτήματα και φορούσαν τα ανάλογα «διακριτικά». Έτσι είχαμε Golf Pink Floyd (1994), Golf Rolling Stones (1995) και Golf Bon Jovi (1996).

Volkswagen Golf III 1991-1997

H κλιμάκωση της προσφοράw για την γκάμα δεν περιορίστηκε μόνο στο αμάξωμα, αλλά πήρε σοβαρές διαστάσεις και κάτω από το καπό. Έτσι, τα Golf III που θα μπορούσε να επιλέξει κάποιος στην είσοδο της γκάμας του ήταν 4κύλινδροι βενζινοκινητήρες 1.400 cc με 60 και 1.600 cc με 75 άλογα, καθώς και ντίζελ 1.900 cc με 64 και 75 PS. Μάλιστα, λίγα χρόνια αργότερα το Volkswagen Golf III φόρεσε τουw διαδεδομένους πλέον TDI (Turbocharged Direct Injection) των 1,9 lt με 90 και 110 PS.

Την γκάμα συμπλήρωναν ένα 1.600άρι μοτέρ με 101 άλογα και ένα 1.800άρι σε δύο εκδοχές ισχύος: 75 και 90 PS.

Από το λανσάρισμά τους, όλες οι εκδόσεις του Volkswagen Golf ΙΙΙ φορούσαν ψεκασμό, ενώ σε κάποιες αγορές όπου υπήρχε το ενδιαφέρον, οι κινητήρες φορούσαν και καταλύτη.

Volkswagen Golf III 1991-1997

To παράδοξο για το Volkswagen Golf III ήταν ότι ξεκίνησε την καριέρα του διστακτικά όσον αφορά της αθλητικές εκδόσεις του.

Το Golf GTI III λοιπόν λανσαρίστηκε με την υπόλοιπη γκάμα το ’91, με δίλιτρο μοτέρ με δύο βαλβίδες στον κύλινδρο και 118 άλογα. Ισχύς που το έφερνε μόλις εμπρός από το προηγούμενο 8βάλβιδο Golf, αλλά που είχε να αντιμετωπίσει περισσότερα κιλά.

Volkswagen Golf III 1991-1997

Η Volkswagen βιάστηκε μα διορθώσει το «λάθος», οπότε μόλις έναν χρόνο αργότερα, η 16βάλβιδη εκδοχή του Golf GTI III ανέβηκε στα 152 άλογα με το μοτέρ να ανεβάζει 6.000 ωφέλιμες στροφές, έναντι 5.400 rpm του 8βάλβιδου.

Παράλληλα, το 1992 έκανε την εμφάνισή του και το Golf VR6. Με 6κύλινδρο κινητήρα με στενό «V» και χωρητικότητα 2,8 lt έβγαζε 176 άλογα. Ισχύς που αναβίβαζε το Golf III σε ανώτερη κατηγορία. Το αυτοκίνητο διατίθετο με κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς. Αργότερα το μοτέρ ανέβηκε στα 2,9 lt και στα 190 άλογα.

Volkswagen Golf III 1991-1997

Το Wolfsburg στη δεκαετία του ’90 προσέβλεπε στην εμπλοκή του στα WRC με ένα δίλιτρο Golf τούρμπο 4x4. Του οποίου το αυτοκίνητο για την ομολογκασιόν, η πολιτική εκδοχή του δηλαδή, απέδιδε 275 άλογα.

Το A59, όπως ήταν η κωδική ονομασία του, ήταν ντυμένο με καροσερί που απαρτιζόταν από ανθρακονημάτινα κομμάτια και από κέβλαρ, και αναμενόταν να εμφανιστεί στο πρωτάθλημα του 1994. Το πρότζεκτ όμως ακυρώθηκε.Volkswagen Golf III A59 
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι η Volkswagen κατασκεύασε και περίπου 250 κομμάτια από το ηλεκτρικό Golf CitySTROMer.

Τα αυτοκίνητα, που διατέθηκαν αποκλειστικά στη γερμανική αγορά, φορούσαν έξι μπαταρίες μολύβδου οξέως στο μηχανοστάσιο και άλλες δέκα στο πορτμπαγκάζ που του έδιναν αυτονομία περίπου 50 km. H θέρμανση για την καμπίνα προερχόταν από ένα μικρό μοτέρ ντίζελ.

VW Golf CitySTROMer

Το Volkswagen Golf III έδωσε τη σκυτάλη στο Golf ΙV το 1997 ύστερα από περίπου πέντε εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αλλαγή που δεν συμπεριέλαβε το Golf Cabriolet για το οποίο η ανανέωση άργησε πέντε χρόνια, καθώς έγινε το 2002.