Το VW Golf κλείνει τα 40

Το VW Golf κλείνει τα 40

Το πρώτο Golf βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 29 Μαρτίου του 1974, και μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί πάνω από 30 εκατομμύρια.

Το Golf, το μικρομεσαίο με τους φανατικούς φίλους και τους φανατικούς εχθρούς κλείνει αύριο τα 40 του χρόνια και η VW έχει κάθε λόγο να χαίρεται αφού είναι πλέον το πιο επιτυχημένο ευρωπαϊκό μοντέλο.

Η πρώτη γενιά του VW Golf, που αντικατέστησε τον Σκαραβαίο, ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις 29 Μαρτίου του 1974. Το 1976 λανσαρίστηκε το πρώτο Golf GTI, ταυτόχρονα με το πετρελαιοκίνητο Golf D. Το 1979 ήρθε η ανοιχτή έκδοση Golf Cabriolet και το 1982, λίγο πριν από την έλευση της δεύτερης γενιάς, το Golf GTD.

Το VW Golf II του 1983 πρόσφερε περισσότερο χώρο για τους επιβάτες και στην πορεία απέκτησε καταλύτη, ABS και υδραυλικό τιμόνι, ενώ ήταν διαθέσιμο και σε τετρακίνητη έκδοση Syncro. Η 3η γενιά ήρθε το 1991 και σηματοδότησε τη στροφή στην παθητική ασφάλεια, η ποία αύξησε αισθητά και το βάρος. Η κορυφαία έκδοση απέκτησε 6κύλινδρο κινητήρα (VR6), στη γκάμα του προστέθηκαν και diesel άμεσου ψεκασμού (TDI), ενώ εμφανίστηκε και η station wagon έκδοση Golf Variant.

Η 4η γενιά του VW Golf παρουσιάστηκε το 1997 και έφερε μαζί της το ESP και το turbo, αφού πλέον το GTI χρησιμοποιούσε τον πολύ διαδεδομένο μετέπειτα 20V turbo. Η 6κύλινδρη έκδοση R32 ήταν τετρακίνητη με Haldex, ενώ το 2003 υπήρχε για αυτήν και η επιλογή κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG.

Με το Golf V του '03 οι παραπάνω λύσεις έγιναν πλέον ευρέως διαθέσιμες. Οι κινητήρες βενζίνης ήταν άμεσου ψεκασμού, ατμοσφαιρικοί στην αρχή (FSI) και με turbo ή με συνδυασμό κομπρέσορα και turbo στη συνέχεια (TSI), ενώ το κιβώτιο DSG έξι ή εφτά σχέσεων ήταν διαθέσιμο σχεδόν σε όλη τη γκάμα. Εξίσου σημαντική ήταν η περαιτέρω αναβάθμιση της ασφάλειας, με έξι αερόσακους από τη βασική έκδοση.

Στο Golf V υιοθετήθηκε για 1η φορά και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ώστε να μην υστερεί πουθενά σε σχέση με το Ford Focus. Και διατηρήθηκε στην 6η γενιά (2008), η οποία άλλωστε βασιζόταν στην προηγούμενη. Οι κινητήρες βελτιώθηκαν σε απόδοση και οικονομία, στη βάση της γκάμας τοποθετήθηκε ο μικρός 1.2 TSI ενώ η έκδοση Golf BlueMotion εξέπεμπε μόνο 99 gr CO2/km.

Και φτάνουμε στο σήμερα, με το VW Golf 7ης γενιάς του '12 που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB. Αναλόγως έκδοσης το βάρος του μειώθηκε έως και κατά 100 kg, με προφανή οφέλη σε επιδόσεις και οικονομία. Πλέον το Golf BlueMotion εκπέμπει 85 gr CO2/km, το Golf GTI αποδίδει 220 ή 230 PS και το Golf GTD ενδιαφέρει επιτέλους και το ελληνικό κοινό. Και για μια εισαγωγή στην ηλεκτρική αυτοκίνηση του μέλλοντος η VW προσφέρει το πλήρως ηλεκτρικό e-Golf και, από το ερχόμενο φθινόπωρο, το plug-in hybrid Golf GTE.

Το VW Golf κατασκευάζεται σήμερα στη Γερμανία, την Κίνα και το Μεξικό. Το καλοκαίρι του '13 πέρασε τα 30 εκατομμύρια αυτοκίνητα και συνεχίζει ακάθεκτο, βάζοντας κι αυτό το λιθαράκι του ώστε ο όμιλος VW να βρίσκεται πλέον στη 2η θέση των πωλήσεων παγκοσμίως, πίσω από την Toyota και εμπρός από τη General Motors.

[Πηγή: VW]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube