Υπάρχει κάποιος που ψάχνεται για μοτέρ 2JZ-GTE στη νέα Supra;

Με το χέρι στην καρδιά, κι εμείς θα ψαχνόμαστε για κάτι τέτοιο. Πόσω μάλλον οι φανατικοί σε ΗΠΑ και Ιαπωνία!

Η νέα, πέμπτη γενιά της Toyota Supra ακολουθεί την παραδοσιακή συνταγή της πίσω κίνησης με ένα ισχυρό 6κύλινδρο μοτέρ τοποθετημένο εμπρός. Κάποιοι φαν του θρυλικού σπόρτσκαρ της Toyota, όμως, αναστατώθηκαν που η νέα Supra έχει γεύση πιάτου fast food και όχι κάτι σε (πολύ) πιο γκουρμέ. Κατά την άποψή τους λοιπόν, αυτό το inline-six μοτέρ είναι σχεδιασμού BMW και συναρμολογημένο σε εργοστάσιο της BMW, κάτι που τους κάνει να βγάζουν φλύκταινες.

Ο πιο πασπαρτού 6κύλινδρος κινητήρας σε σειρά που συνδέεται με το όνομα «Supra» είναι ο φημισμένος 24βάλβιδος DOHC της οικογένειας JZ, φυσικά του «μαγαζιού». Σε διτούρμπινη διαμόρφωση, το μοτέρ αυτό, με το όνομα 2JZ-GTE, απετέλεσε το θεμέλιο λίθο για μεγάλο μέρος της φήμης της Supra στη δεκαετία του ’90. Για τους οπαδούς της Toyota που θέλουν περισσότερη Ιαπωνία και λιγότερη Βαυαρία στη Supra τους, το καλιφορνέζικο ατελιέ βελτίωσης CX Racing, σύντομα θα δέχεται προ-παραγγελίες για κιτ «μεταμόσχευσης» του 2JZ-GTE στο νέο σπόρτσκαρ Toyota.

Toyota  2JZ-GTE engine

Οι φαν της Toyota και ειδικά οι λάτρεις της Supra -και όχι μόνο- παραπονέθηκαν ότι το νέο αυτοκίνητο είναι περισσότερο BMW και λιγότερο Toyota. Μια αδιαμφισβήτητα δίκαιη κριτική, καθώς Supra και Z4 είναι όντως πολύ στενά συνδεδεμένες: Μοιράζονται την πλατφόρμα και, παρόλο που το τελικό αποτέλεσμα για την καθεμιά έχει εντελώς διαφορετικό αμάξωμα, σχεδόν κάθε εσωτερικό κομμάτι της Toyota έχει serial number της BMW. Η μετατροπή της CX Racing αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για να έρθει η νέα Supra πιο κοντά στην κληρονομιά της. Προφανώς μια διαδικασία που κάθε άλλο παρά φθηνά θα στοιχίζει.