node/32937

SΕΜΑ 2018: Αναβίωση του Hemi από την Dodge

Ακριβός και όχι απαραίτητα ο πιο αποδοτικός, ο κινητήρας 426 Hemi ανέβασε τη δημοτικότητα των Chrysler και Mopar στο τέλος των 60s. Με την ευκαιρία της SEMA, η Dodge αναβιώνει τον 426 Hemi σε μια πολύ όμορφη συσκευασία.

Η SΕΜΑ Show άνοιξε τις πύλες της και όπως κάθε χρόνο, με τη μεγάλη αμερικανική έκθεση για τη βελτίωση να βρίθει εκπλήξεων. Στη διοργάνωση του 2018 λοιπόν ήταν η ευκαιρία να γιορτάσουμε την 50στή επέτειο της Charger, μιας Dodge που έγινε θρυλική από την ταινία Bullitt, παρόλο που η Ford Mustang διατήρησε (και διατηρεί μέχρι σήμερα) την πρωτοκαθεδρία της. Αλλά για να μην ξεχνιόμαστε, η Charger ήταν και πρωταγωνίστρια στο φιλμ Dirty Mary, Crazy Larry του 1974 και από την τηλεοπτική σειρά «The Dukes of Hazzard».

Τι είναι τούτο το «Hemi»;
Μόλις το 1964 ήταν που η Chrysler κατοχύρωσε το όνομα «Hemi» (συντόμευση για το Hemispherical, αναφερόμενο στον ημισφαιρικό θάλαμο καύσης), αλλά παρόλα αυτά, ο Αμερικανός κατασκευαστής ήταν πρωτοπόρος στον τομέα από την προπολεμική περίοδο κιόλας.

Φυσικά, ήταν τα muscle cars που έκαναν αυτό το μοτέρ διάσημο, ήδη από το 1964 με την Plymouth Belvedere 426 Hemi. Οι Dodge Dart, Coronet και Chellenger, και οι Plymouth Fury, ’cuda και Roadrunner απογείωσαν τη δημοτικότητα ενός μπλοκ που είχε ακόμα σημαντικά ελαττώματα: Πολύ βαρύ, πολύ μεγάλο (οι διαστάσεις ήταν μεγαλύτερες από ό,τι ενός συμβατικού κινητήρα με ισοδύναμη χωρητικότητα) και, κυρίως, ακριβό. Οι μεγαλύτεροι κινητήρες των 440 ci (7,4 lt), με την τυπική τετράγωνη αρχιτεκτονική (δηλαδή, με ίδια διάμετρο και διαδρομή), ήταν τελικά πιο ενδιαφέροντες και όχι λιγότερο ισχυροί.

426 Hemi engine
Η Belvedere του ’64 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο από την Chrysler που χρησιμοποίησε τον κινητήρα 426 Hemi . Λόγω του ελαφρού αμαξώματος και του πολύ ισχυρού μοτέρ, η Belvedere ήταν ένα τέρας στην drag strip. Ο Hemi ήταν μια τόσο δραστική βελτίωση, έτσι ώστε η Belvedere κέρδισε την πρώτη, δεύτερη και τρίτη θέση στην πίστα της Daytona για το πρωτάθλημα της NASCAR το 1964. 


Και ολίγη Ιστορία
Στο σημείο αυτό να κάνουμε μια μεγάλη παρένθεση και να πούμε ότι τον αγωνιστικό κινητήρα Hemi με τις 426 κυβικές ίντσες (6.981 cc) τον πρωτοείδαμε το 1964 και από το 1966 ήταν διαθέσιμος και σε έκδοση δρόμου. Επρόκειτο για ένα μπλοκ με ημισφαιρικές κυλινδροκεφαλές (hemi shaped), ό,τι έπρεπε όταν το ζητούμενο ήταν το στροφάρισμα ψηλά. Το πλεονέκτημα του Hemi ήταν ότι οι βαλβίδες μπορούσαν να είναι μακριά η μία από την άλλη, οπότε μπορούσαν να είναι και μεγάλες. Επιπλέον, μια πιο ευθεία και λιγότερη περιοριστική πρόσβαση ακολουθιόταν για τη γραμμή της τροφοδοσίας, βελτιώνοντας την αναπνοή του μοτέρ. Με την τοποθέτηση των μπουζί κοντά στο κέντρο του θαλάμου καύσης επιτυγχάνετο καλύτερη έναυση. Ωστόσο, επειδή η πολλαπλή εισαγωγής και εξαγωγής «έβλεπαν» σε διαφορετικές κατευθύνσεις, οι κυλινδροκεφαλές χρειάζονταν να είναι μεγαλύτερες και η γεωμετρία στα κοκοράκια ήταν πιο πολύπλοκη απ’ ό,τι σε άλλους V8 με επικεφαλής βαλβίδες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τοπ 30 Muscle Cars όλων των εποχών

Τεράστιος υπό οποιαδήποτε συνθήκη, ο 426 Street Hemi είχε το παρατσούκλι «Elephant Engine», όχι μόνο λόγω χωρητικότητας, αλλά και επειδή ζύγιζε σχεδόν 400 κιλά! Με 4,25 ίντσες διάμετρο και 3,75 διαδρομή (107,9 x 95,2 mm), ο 7λιτρος OHV V8 βασιζόταν σε ένα σιδερένιο μπλοκ RB (Raised Block) –δηλαδή, ψηλό. Χαλύβδινος και σφυρήλατος, o στροφαλοφόρος στηριζόταν σε ενισχυμένα έδρανα, ενώ οι μπιέλες ήταν και αυτές σφυρήλατες. Η συμπίεση του street είχε κατέβει από τα 12,5:1 του αγωνιστικού Hemi στα 10,25:1.

Για την τροφοδοσία, ο street Hemi είχε μια αλουμινένια πολλαπλή που φρόντιζε να φτάνει το μίγμα στους κυλίνδρους από τα δύο τετραπλά καρμπιρατέρ Carter AFB, τοποθετημένα σε σειρά. Με απλά ωστήρια, το μοτέρ ανέβαζε επίσημα ισχύ 430 PS (425 bhp), αλλά στην πραγματικότητα ήταν πιο κοντά στους 500. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι όταν άλλαξαν οι αναφορές στην απόδοση από gross σε net, η Chrysler συνέχισε να διαφημίζει την ισχύ του street Hemi στους 425 bhp. Η ροπή του ήταν 67,7 kgm.

Hellephant engine

Η επιστροφή
Η Dodge επωφελήθηκε από τη SEMA Show 2018 για να γιορτάσει την 50ή επέτειο του Dodge Charger της δεύτερης γενιάς και να επαναφέρει τον 426 Hemi στο προσκήνιο, στο τμήμα ανταλλακτικών της Mopar. Η Dodge δεν έμεινε προσκολλημένη στις ιδιαιτερότητες του παλιού Hemi, καθώς το νέο μπλοκ βασίζεται στον κινητήρα του Challenger Hellcat. Πρόκειται, όπως γνωρίζετε, για ένα V8 6.2, αλλά ρεκτιφιαρισμένο για να φτάσει στα επτά λίτρα, όπως στο παλιό 426, αλλά με διαφορετικές διαστάσεις, καθώς η διαδρομή των εμβόλων είναι μακρύτερη από του ορίτζιναλ Hemi.

Hellephant engine

Βαπτισμένο «Hellephant» (συνδυασμός του «Hell» για το Hellcat και του «Elephant» που ήταν το προσωνύμιο του Hemi εκείνη την εποχή), ο κινητήρας υπερτροφοδοτείται από έναν κομπρέσορα για να αποδώσει 1.000 άλογα. Η Dodge δεν έμεινε ικανοποιημένη αφήνοντας αυτόν τον κινητήρα μόνο κάτω από το καπό του γοητευτικού πρωτοτύπου του Charger 1968. Έτσι, ο «Hellephant» θα πωλείται και στη λιανική, πλήρως συναρμολογημένος και έτοιμος προς χρήση (crate engine). Και θα ομολογκαριστεί...

Hellephant engine

Και μιας μιλάμε και βλέπουμε το πρωτότυπο, να και μερικές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες: Τα πίσω φώτα σχεδιάστηκαν μαζί με τις μπούκες της εξάτμισης και το κιβώτιο ταχυτήτων είναι από Dodge Viper, ενισχυμένο, για να διαχειρίζεται τη ροπή των 131,5 kgm.

H Dodge δηλώνει απλώς ότι αυτό το μοτέρ είναι συμβατό μόνο με μοντέλα πριν από το 1976.

node/39089

Nissan Navara-R: Με κινητήρα από GT-R και απόδοση 1.000 PS!

Η ομάδα της SB Motorsport θα φτιάξει το ταχύτερο Nissan Navara όλων των εποχών, τοποθετώντας κινητήρα από GT-R.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Nissan Navara-R: Με κινητήρα από GT-R και απόδοση 1.000 PS!

Η SB Motorsport από το Essex της M.Βρετανίας, ανακοίνωσε ένα πραγματικά ευφάνταστο project - την τοποθέτηση ενός βελτιωμένου κινητήρα από Nissan GT-R σε ένα διπλοκάμπινο Navara!

Όσο περίεργο και να ακούγεται, η ομάδα έχει την απαραίτητη τεχνογνωσία για να πετύχει τον στόχο της και απόδειξη είναι το Nissan GT-R drift car που κατασκεύασε το 2017. Επίσης, οι μηχανικοί της έχουν τον ελεύθερο χρόνο που απαιτείται για ένα τέτοιο project, καθώς λόγω του lockdown όλες οι αγωνιστικές διοργανώσεις έχουν αναβληθεί.

Κάτω από το καπό του ιαπωνικού pick-up θα τοποθετηθεί ένας βελτιωμένος twin-turbo κινητήρας VR38 με απόδοση που θα ξεπερνά τους 1.000 PS. Για να έχει νόημα αυτή η τεράστια αύξηση της ισχύος, η ανάρτηση του Navara θα αντικατασταθεί από αυτήν του GT-R, με την υποστήριξη της ST Suspensions -παρακλάδι της KW.

Όπως βλέπουμε από τα renderings, το Navara-R θα ξεχωρίζει από τη μειωμένη απόσταση από το έδαφος, τους τροχούς αγωνιστικού τύπου, τις αεροδυναμικές προεκτάσεις στους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ, την αεροτομή στη άκρη της καρότσας και την πλευρική απόληξη της εξάτμισης. Επιπλέον, η μάσκα φαίνεται να προέρχεται από το συγγενικό Nissan Terra που είναι η κλειστή έκδοση του Navara.

Παρά τις εκτενέστατες επεμβάσεις, το Navara-R θα παραμείνει νόμιμο για χρήση στο δρόμο, ενώ θα διατηρήσει το εσωτερικό της έκδοσης παραγωγής. Η όλη διαδικασία της μετατροπής του Navara σε Navara-R θα καλυφθεί σε μια σειρά από βίντεο στο κανάλι του οδηγού αγώνων Baggsy ξεκινώντας από τις 10 Ιουνίου και καθόλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.

[Πηγή: SB Motorsport]

node/39012

BMW Alpina XB7: Το θηριώδες SAV με 621 PS [video]

H Alpina βελτιώνει την BMW X7

Τρίτη, 19 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

BMW Alpina XB7: Το θηριώδες SAV με 621 PS [video]

Η Alpina παρουσίασε τη δική της εκδοχή της κορυφαίας BMW X7 Μ50i με το όνομα XB7, η οποία φέρει μια σειρά από αισθητικές και μηχανικές βελτιώσεις.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο bi-turbo V8 4,4 λίτρων ο οποίος αποδίδει πλέον 621 PS (+91 PS) και 800 Nm (+50 Nm) χάρη σε επεμβάσεις στα turbo και το σύστημα ψύξης. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων της ZF με το λογισμικό Alpina Switch-Tronic, με τη βοήθεια διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα.

Έτσι, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 4,2" (-0,5"), τα 0-200 km/h έρχονται σε 14,9" και η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 290 km/h. Η εταιρεία ανακοινώνει μέση κατανάλωση 12 lt/100km και εκπομπές CO2 274 g/km.

Alpina BMW XB7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Test drive: BMW X7 M50d

Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της, η Alpina έχει επέμβει και στην ενεργή αερανάρτηση της BMW X7 με δυνατότητα μείωσης της απόστασης από το έδαφος κατά 40 mm και διαφορετικό στήσιμο που συνδυάζει αρμονικά την άνεση και τη δυναμική οδική συμπεριφορά (όσο φυσικά επιτρέπει ο όγκος του μοντέλου).

Αισθητικά, το μάτι πέφτει κατευθείαν πάνω στις πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου 23" της Alpina που φορούν ελαστικά Pirelli P Zero ALP (διαθέσιμες και σε διάσταση 21"). Η Alpina εξοπλίζει επιπλέον το μοντέλο με αεροδυναμικές προεκτάσεις στους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ και νέα ενεργή εξάτμιση με τετραπλές απολήξεις.

Alpina BMW XB7

Στην εξαθέσια ή επταθέσια καμπίνα (ανάλογα με τις προτιμήσεις του πελάτη), βρίσκουμε επενδύσεις από δέρμα Merino ή Lavalina, νέο τιμόνι, κρυστάλλινο επιλογέα iDrive με το έμβλημα της Alpina, φωτιζόμενο λεβιέ ταχυτήτων και φωτιζόμενα πατήματα των μπαρσπιέ.

Επιπλέον, οι επενδύσεις στο ταμπλό και τις πόρτες είναι από ξύλο Μυρτιάς, piano black βερνίκι ή walnut anthracite από ξύλο καρυδιάς.

Η Alpina δεν ανακοίνωσε τις τιμές του κορυφαίου της μοντέλου όμως είναι σίγουρο πως θα έρχεται αρκετά ακριβότερα από την BMW X7 Μ50i στην οποία βασίζεται.

[Πηγή: Alpina]